30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: VW odkoupí v USA přes sto tisíc vozů. Vyplatí zpět plnou cenu nebo poskytne slev  (Přečteno 25625 krát)

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil

Behemot": nafta je super, kilometr mě stojí okolo koruny, na nádrž ujedu 1300 km a nemusím si prasit auto přestavbou na LPG vysoce dubiózní kvality.

A proč si pouštět u benzínu do motoru zpět sračky? Zvýšíte tím tlak v sání při částečně zavřené škrtící klapce, takže se zvýší účinnost sání, zmenšíte tedy množství energie potřebné na otáčení motoru v daném režimu a tím i spotřebu paliva.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

A najezdíte aspoň 30k? Ne? Tak vo co jde? Když vám dá výrobce nádrž na 100 litrů benzínu místo 50, taky najedete přes 1000 km. A kolik stálo pořízení auta? Kolik stojí údržba a opravy všech těch sání, turb, pětihmot, EGR, DPF, PDF, PPF a dalších nesmyslů? Aha, vono to pro běžnýho vohnouta co najezdí 15k tak supr není, kdyby teda uměl počítat a zjistil, že oproti normálnímu benzínovýmu motoru kolem 1,6-2 l to nakonec vyjde ještě dráž…

A kolik to ušetří, tři deci na milion kilometrů? Proboha živýho…pravděpodobně už první servis a oprava té voloviny vyjde mnohem dráž, než kolik ušetříte na palivu za celou životnost auta. Která nebude valná, dokud ten krám nevyndáte ven. S ohledem na to, že už po pár tisících to začne zalepovat naprosto všechno a to nastále (tedy i když budete ten vzduch tam chtít), tedy známý vliv snižování výkonu a zvyšování spotřeby, což?

ADD// a taky nám platí zákon zachování energie, což všichni u těchto teoretických konstruktů rádi zapomínají, není tak? Tzn. pokud odeberu tlak z výfukového potrubí, navíc před katalyzátorem, projeví se mi to tím, že spaliny neodchází tak dobře (a kór při horším spalování se katík rychlej ucpe) a musí na ně motor tlačit při výfuku. A jelikož celý proces má ztráty, tak jako vždy platí, že abych ty spaliny odtlačil, musím vynaložit víc energie, než kolik ušetřím tím, že mi ty spaliny pomůžou tlačit něco do válce. Inženýři v 80. a 90. letech nebyli blbí a dokázali si promyslet, co má smysl dělat, však se podíval, kolik skvělejch věcí tehdá vzniklo! To jen dneska je to samej ekologickej ekspert, kteří tvoří takovýhle paskvily, který sice jsou na papíře výborný, ale v reálu to jenom škodí. (Je taky otázka, zda se jich tam navíc nepošle moc, v takovém případě naopak může v sání vzniknout přetlak a zejména u turbomotoru se pak turbo vlastně přetlačuje se spalinama a opět klesá účinnost!)
« Poslední změna: 14 Ledna 2016, 12:49:57 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil

Najezdím víc než 30k a proti srovnatelnému benzíňáku ušetřím jen na palivu přes 50% nákladů, což při mém nájezdu dělá 50k+ za rok, takže i kdybych měl dělat velký servis každý rok, stále budu v plusu.

A vzhledem k tomu, že se v motorech maličko vyznám a nejsem ovce, která se spokojí s čímkoli, co jí někdo jiný naservíruje, tak díky vlastnoruční komplexní "opravě" kalibrace motormanagementu můžu téměř s jistotou říct, že mě nejbližších 100,000km nečeká žádná velká oprava periferie motoru, byť jsou všechny původní z fabriky a auto má najeto přes 200,000km.

Mně se prostě sazomet těžce vyplatí, ať si o tom myslíte co chcete :)

Nate, důkaz místo slipů:
« Poslední změna: 14 Ledna 2016, 12:37:57 od bmp1 »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Pak jste možná z těch několika procent populace s osobními vozy a to jsem přesně popsal, takže vaše námitka vůbec není námitkou a líp čtěte. Jo a taky platí, že pro nájezdy nad 30k se eště víc než traktor vyplatí atmosférickej benzín na plyn. Sice to chce trochu víc tankovat, ale maj to skoro všude a je to ještě mnohem levnější.

Pro zbývající majoritu to stále nemá význam, protože najezdí mnohem míň a zejména teď co se tam montujou ty krabice (DPF, EGR) s ohledem na jejich styl jízdy (poskakování po městě a okolí) jim naopak náklady rostou a spolehlivost klesá drasticky. Naprosto typickej případ: http://dfens-cz.com/mazda-jak-se-vam-libi/
« Poslední změna: 14 Ledna 2016, 12:52:02 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil

Mně je do cizích lidí ho*no. Jsou to jejich prachy a můžou si je strkat to čeho je ctěná libost.

Implikoval jste, že se provozem sazometu (téměř) nedá ušetřit, tak jsem si dovolil na vlastním příkladu oponovat. Toť vše :)
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil

I benzín umí jezdit za pár korun, když se naladí s ohledem na spotřebu, když znám trasu a maximálně využívám kinetické energie automobilu :)
http://imgur.com/gV2sPRb

(skoro sériový motor D15B7 v Hondě Civic, žádný lean-burn speciál, ladění na chudou směs 15-16:1 v nízké zátěži)

Jinak chudosměsné Hondy Civic HX (US model) se už před léty vyráběly ve dvou variantách - CALI pro splnění šílené kalifornské emisní normy NOx, která ve skutečnosti vůbec chudě nespalovala a jela stechio, a FED/49states pro zbytek USA s chudou směsí, wideband lambdou a výrazně nižší spotřebou. Absurdity nejsou jen v EU  :x
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

bmp1: Opět, čtěte pořádně. Implikuju to pro MALÝ NÁJEZDY. Naopak tvrdím, že na dálnici pro dlouhý najezdy se to vyplatit může, nicméně to provozuje málo populace a ani by teda nevadilo, co tomu padá od výfuku. Krom toho si takový lidi můžou pořídit plyn a nejen že ušetří ještě víc, ale zároveň budou produkovat ještě míň humusu ve spalinách.

Jenže si to (naftu) aktuálně v Evropě pořizuje každej, a většině lidí se to nejen nevyplatí, ale ještě vypouští z vejfuku humus, kterým znečišťují okolí. Tak už je to takhle po lopatě jasný?

dj-bobr:a co teprv když se to předělá na plyn, že? :)
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil

Achjo, takže takto. Ročně najezdím služebně okolo 40k Km. Auto má v této chvíli najeto necelých 500k km a koupil jsem ho od spřátelené firmy když mělo 85k Km za dumpingovou cenu nějakých 200k Kč. Auto má klasické turbo bez natáčení lopatek, takže za tu celou dobu jsem ho nechal vyčistit a vyvážit celkem 2×, což vždy stálo nějakých 6k Kč. Roční servis (v průměru a včetně rozvodů, nákupu nových pneu a pod.) vychází okolo 18k Kč. Auto je maximálně spolehlivé a doposud nepotřebovalo žádnou opravu vícehmoťáku (má obyčejný dvouhmoťák). Průměrná dlouhodobá spotřeba se pohybuje reálně okolo 4,2–4,6 l/100 km. DPF? Co to je? To naštěstí nemám. Auto používám takřka výhradně na dlouhé trasy, ve městě chodím spíše pěšky (do města je mnohem vhodnější nějaký malinký benzín, podle mého názoru, ale nejsu taxikář)…
Nicméně chápu, že někdo jiný dá přednost benzínu. Je to jeho ekonomická a provozní ryze svobodná volba a rozhodně tuto volbu respektuji a nemám důvod mu nadávat, posmívat se, zesměšňovat a pod. Jsem svobodymyslný a liberální člověk…
Trochu mi vadí, Behemote, že zrovna Vy jste tak úzkoprsý… a strašně rád byste najednou omezoval druhé.  ;)
IP zaznamenána

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil

Behemot: ukažte mi auto, které bude mít alespoň 190k (abych si výkonově nepohoršil) a bude i na LPG jezdit za korunu na kilometr.
A pokud možno s manuální převodovkou, a taky aby otočilo aspoň trasu Praha - Bratislava a zpět bez tankování.

EDIT: koukám, že upravujete příspěvky jako o závod, že to ani nestíhám sledovat.

ADD// a taky nám platí zákon zachování energie, což všichni u těchto teoretických konstruktů rádi zapomínají, není tak? Tzn. pokud odeberu tlak z výfukového potrubí, navíc před katalyzátorem, projeví se mi to tím, že spaliny neodchází tak dobře (a kór při horším spalování se katík rychlej ucpe) a musí na ně motor tlačit při výfuku. A jelikož celý proces má ztráty, tak jako vždy platí, že abych ty spaliny odtlačil, musím vynaložit víc energie, než kolik ušetřím tím, že mi ty spaliny pomůžou tlačit něco do válce. Inženýři v 80. a 90. letech nebyli blbí a dokázali si promyslet, co má smysl dělat, však se podíval, kolik skvělejch věcí tehdá vzniklo! To jen dneska je to samej ekologickej ekspert, kteří tvoří takovýhle paskvily, který sice jsou na papíře výborný, ale v reálu to jenom škodí. (Je taky otázka, zda se jich tam navíc nepošle moc, v takovém případě naopak může v sání vzniknout přetlak a zejména u turbomotoru se pak turbo vlastně přetlačuje se spalinama a opět klesá účinnost!)

Je vidět, že jste stejný teoretik jako kolega opas a téměr každá (:o) věta v tomto dlouhém odstavci obsahuje nějaký fyzikální nebo logický nesmysl pramenící z neznalosti naprosto základních principů fungování motoru.
Škoda vám něco vysvětlovat.
« Poslední změna: 14 Ledna 2016, 13:57:59 od bmp1 »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Zkusil bych se poohlídnout po nějakých atmosférických třílitrech, pak už jen záleží, jak velkou nádrž na plyn tam dáte, ta limituje dojezd, že. Konkrétnější informace budou mít lidi, kteří to provozují. řípadně budou určitě na trhu menšíé motory (1,6-2) s turbem, kde existují funkční a spolehlivé LPG systémy, to bude mít ještě menší spotřebu.

Co se konkrétně nelíbí? Že ten krám zanáší sebe i škrtící klapku je fakt http://dfens-cz.com/mythbusting-aditivum-do-benzinu/ Zpočátku to jede blbě a hodně žere (průtok vzduchového potrubí se sníží, kdepak je ta slavná úspora potom?), ke konci je to vůbec špatný (když se o to majitel vůbec nestará; a když stará, tak ta údržba taky něco stojí).

Dále, pokud se ubere před katalyzátorem tlak, spaliny budou špatně porcházet potrubím (je třeba určitý tlak k překonání odporu), může se celej zanést a odpor dále vzroste.

Když se tam toho odpadu dávkuje málo, tak se nic moc neděje, protože to ničemu moc nepomůže. Když se tam toho dávkuje hodně, roste tlak za klapkou a je-li na motoru turbo, tak jemu se zvýší odpor a dále zpomalí proud spalin do katalyzátoru. Co na tom je fyzikálně špatně?

ViktorN: kde co zakazuju? Naopak volám po tom, aby se zrušilo umělé protěžování nafty přes spotřební daň (ideálně zrušením, ale tak realisticky berme snížení z benzínu na stejnou úroveň). To by spoustu věcí vyřešilo samo. A dál prostě volám po slušnosti, protože vyjma posledních úchyláren (přetlakované pidimotorky s přímým vstřikem) jsou emise všeho, co je nezepečné (vodu a oxid uhličitý doufám ignorujeme, na tom není nic špatnýho; tzn. zbývají oxidy dusíku, síry, prachové částice, složitější organické molekuly), u benzínu menší.

Lidi s takovým nájezdem (a po dálnici, kde motor běží blízko ideálnímu provozu) co máte jsou z provozovaných osobáků skutečně naprostá minorita. Pořád mi tady omýláte, jak s nájezdem milion ušetříte. Já to doprdele už nerozporuju. Ptám se, proč naprostá většina ostatních, co mají zlomek vašeho nájezdu (a to v podmínkách pro dýzl nevhodných, kde prokazatelně dochází k mnohem rychlejšímu opotřebování, a to zejména u novějších motorizací) pálí tamtu věc. Jaksi jsem se ještě nedočkal odpovědi.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil

No tož to se musíte zeptat těch, co mají malý nájezdy, já Vám na to odpovědět nemohu. Nicméně jejich volba je mi celkem lhostejná.
A tak to sám vidíte, Vy (poněkud zlomyslně) voláte po zvýšení spotřební daně u nafty a já naopak volám po zrušení spotřební daně na PHM (benzin i naftu) a radikální omezení zdanění vůbec…  ;)
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Ehm?
Citace
(ideálně zrušením, ale tak realisticky berme snížení z benzínu na stejnou úroveň)
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil

Ale co se týče pevných částic, tak jsem onehdá četl jednu zajímavou věc, že kombinace CNG+nafta je velice zajímavá. CNG v určitém malém množství (v poměru s palivem) nejen že snižuje spotřebu paliva, ale vylepšuje spalování natolik, že k tvorbě sazí nedochází (respektive je tvorba sazí radikálně omezena).

Jo, omlouvám se, blbě jsem to přečetl. Respektive jsem dal příliš velkou váhu „aby se zrušilo umělé protěžování nafty přes spotřební daň“. Prostě co jste na naftu pořád tak vysazenej? Tak někdo má naftu, jiný má benzín, no a co? No a někteří mají dokonce obojí a žádný Minderwertigkeitskomplex z toho nemají…  :)
« Poslední změna: 14 Ledna 2016, 15:00:33 od ViktorN »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Tak je možnost jezdit i úplně za zemní plyn, to se tuším dává hodně právě na dýzly, ne? Ale netuším jaká je dostupnost a spolehlivost těch systémů. Mohlo by mít smysl aby na to jezdilo víc autobusů, protože ty jejich motory v tom jejich stylu provozu i když mají Euro 50 tak reálně za pár let jsou v katastrofálním stavu. Navíc jim nevadí, že by měly třeba jen jedno centrální tankoviště ve městě (pro auta je to takový nepraktický :D).

Tady bych udělal ještě jednu malou odbočku, když jsme tady u těch alternativních paliv. V souvislosti s cenou ropy za poslední dva roky spadla i cena zemního plynu na světových trzích tak na polovinu. https://ycharts.com/indicators/europe_natural_gas_price Proč je cena jak CNG, tak plynu pro domácnosti stále tak šílená? I LPG už se dá pořídit kolem 12 korun, zemní plyn stojí skoro totéž, co benzín/nafta. Nevím teda jak je to tam s hustotou a stechiometrickým poměrem.

Úplně stejný to je u maziv, ty se přece dělají taky z ropy. Cena ropy je na historickým minimu a oleje stojí snad pořád stejně. Dokonce ta moje čůza co leju do auta teď 3/4 roku nebyla dostupná za cenu, za jakou sem to kupoval předloni (po tu dobu to stálo asi o třetinu víc). Důvod? Výrobci furt mastí kapsy?
« Poslední změna: 14 Ledna 2016, 15:08:41 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ikovlabs

  • Příspěvků: 126
    • Zobrazit profil

U CNG je problém  ze není v nádrži v  kapalném stavu -  objemné nádrže a na vysoký tlak plynu aby se tam vice vlezlo-autobus má vice místa na nádrže + jezdí kolem komína. Když si seženete kompresor tak můžete čerpat doma z rozvodu plynu...dokonce se da takový malý oficiální kompresor koupit ale čerpáni nádrže je prý na 5-6 hodin...
IP zaznamenána