30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: VW odkoupí v USA přes sto tisíc vozů. Vyplatí zpět plnou cenu nebo poskytne slev  (Přečteno 25685 krát)

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Jen taková poznámka ohledné Solarů - to že si na tom udělalo par lidí v kocourkově tunel je jasné nicméně - celosvětově díky solarům,větrníkum je dnes cena energie zcela jinde než kdysi.CEZ a pod. výrobci už dnes mají obrovsky problém - energii si čím dal víc lidi/firem vyrábí sami. A hlavně co se moc nevidí/neví - soláry a pod. se platí extra k elektřině(proto lidi tak řvou navíc to stát ani není schopen řádně rozpočítat takže je možné že část peněz prostě teče jinam) ale elektřina BYLA a JE  dotovaná - atomky,uhelné,plynové ovšem  z rozpočtu státu.
Viz. sanace kde čeho - uloziste odpadu a pod. Speciálně atomky jsou drahé jako prase - v UK budou teď stavět nové ale až pote co jim slíbily záruku na  pevnou minimální  cenu za kW!!U nás to samé - jak stát nedá záruku tak se stavět nebude a při dnešních cenách jednoznačné bude ta cena dotovaná...

Člověče, máte to úplně domotaný. Pokud je mi dobře známo, tak garanční fond byl jen návrh a nevznikl, takže likvidaci slunečníků a větrálek zaplatíme zase všichni, až ze dne na den subjekty provozující solárka skončí.

Naopak na účtu SÚRAO už je přes 23 miliard. Jaderné elektrárny samozřejmě likvidovat nikdo nechce, dokud bude možné je bezpečně za rozumnou cenu provozovat, protože mají vysoké pořizovací, ale velmi nízké provozní náklady. Dukovany se zaplatily dávno a Temelín by měl snad během příštích pěti let.

Za poklesem ceny silové elektřiny je hlavně zmenšení poptávky kvůli krizi a úpadku průmyslu v Evropě. Nebýt toho solárního hajzlu, tak už to je dávno ještě níž, protože to stojí asi dvacetinásobek ceny z JE.

Že chce ČEZ záruky se vůbec nedivím, zatímco uhnije s Reichem v čele se furt jen jebou do tradičních způsobů výroby energie, emisní povolenky tuhle, sraní do jadernejch elektráren támhle, takže se stavba a výroba čehokoli jen prodražuje, zároveň ještě likvidují průmysl. Postavit velkou elektrárnu je poměrně drahý a musí se to vůbec rozumně zaplatit, to je jasný, na druhé straně režim je ten, kdo chce mít energetickou soběstačnost a na to je třeba mít primární zdroje 24/7, to nějaký drahý turbíny ani větráky nebo solárka nespasí. Takže ČEZ chce celkem očekávatelně něco za něco. Elektrárny režim ani omylem neplatí, tohle si zřizuje ČEZ tržně a má na to svoje úvěry, režim maximálně dělá ručitele.

Šmarjá Josef: nějakej hajzl s motorkem ze sekačky ani omylem nikdy v životě nekoupím. Kór když za tu cenu mám kompletní generálku včetně celolaku karoserie minimálně dvou solidních aut s pořádným motorem, a to pak z toho vypadnou auta ve všech ohledech lepší. Itálie je fašistickej bordel, kde za chvilku zdaní i to, že lidi můžou dejchat - to tě překvapuje? Dyť tam mají i daň ze slepic na dvorku. Jak myslíš, že se to bude řešit? Jako aktuální milionářský daně - auta se přepíšou do Německa, a taliánskej úředník si může jít políbit prdel.
« Poslední změna: 09 Ledna 2016, 02:22:39 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil

Sdílím stejný pohled na věc jako Behemot. Dodal bych - bez primárních tvrdých stabilních 24/7 zdrojů je všechno ostatní víceméně na nic, použitelné pouze jako ostrovní systém pro vlastní, obvodově oddělenou spotřebu. Pro neznalé - tvrdý zdroj je terminus technikus. Pouze jeho pomocí lze ostatní zdroje nafázovat a udržet stejný stabilní kmitočet. Je (doufám) zřejmé, že tvrdý zdroj musí mít několikanásobně vyšší výkon, než je výkon současně připojovaných ostatních zdrojů. Poměr výkonu tvrdých stabilních 24/7 zdrojů a ostatních je touto technologickou nezbytností dán a nic s tím neudělá ani Merkelová (vzděláním jaderná inženýrka), ani greeni, ani klimatologičtí věštci.
« Poslední změna: 09 Ledna 2016, 03:50:05 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

ikovlabs

  • Příspěvků: 126
    • Zobrazit profil

Nebudu Vas panove presvedcovat .Z jedne strany tvrdite ze se bez klasiky neobejdeme(tedy si to radi zaplatime) z druhe strany vam prijde  OK ze stat ma rucit za jejich RENTABILITU.To ze stat ruci za pripadne skody v pripade havarie jaderky je snad jasne - to je schopen(možna) zaplatit JEN stat.Recyklace solar panelu je samozrejme placena hned pri koupi - u elektraren dokonce znovu nasledne platbou do kolektivnich recyklacnich systemu.
Navic je otazkou zda se o to jeste nepoperou protoze to je pro ne uz dnes zajimave brat panely i zadarmo(hlinik a pod.)
Tvrde zdoje OK  ale v jakem objemu a cenu...?
Budoucnost ukaze.Uz dnes staví soukrome firmy akumulatorove stanice napojene na energ.sit - asi se jim to vyplati....
Ps.upadek prumyslu v Evrope?Dnes?Levnejsi elektina kdyz DE zavrelo jaderky?
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Ano, dlouhodobý to cíl zelených mozků v Reichu, zničit průmysl a vrátit se na strom. Každopádně každej vidí, že i přes falšování statistik jsou v Evropě velké desítky milionů nezaměstnaných a už se tady nevyrábí skoro nic, všechno dělá číňan.

Akumulátorové stanice, hmm, slyšel jste někdy slovo záloha? Že to je kupodivu v komplexech, který musí fungovat i bez jakékoli dodávky, třeba tunely, chemičky, řízení drážního a letovýho provozu apod.?

I fixovaná minimální výkupní cena z jaderných elektráren paradoxně celkovou tržní cenu bude držet dole, protože z těch solárek a podobnýho šmejdu je fixovaná výkupní cena na 10- až 20násobku ceny z JE. Levnější už jsou jenom vodní zdroje. Nebýt tohodle umělýho protěžování tady toho hajzlu a pozor, přednostního výkupu produkce!, tak to nejspíš ČEZ ani neřeší. Ovšem když náhodou začne svítit a v peaku to tlačí produkci jednoho bloku Temelína, tak to musí burza vykoupit napřed a produkci z JE si může ČEZ nasměrovat do análu. Neříkám, že se mi ten požadavek líbí, ale poté, co už byla před tím domrdaná produkce energie to prostě je pochopitelný.

Další věc taky je, že až si Dukovany vyřeší potrubí, dostanou povolenku na dalších 10 let. Pak nejspíš ještě jednou. A možná ještě podruhý. Dál už to moc nevidím. Do té doby musí stát dva nový bloky. S ohledem na to, že jsme ještě ani nevybrali dodavatele, tak je nejvyšší čas.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ikovlabs

  • Příspěvků: 126
    • Zobrazit profil

Nesmite se divat na solary optikou dotovanych cen elektraren instalovanych v roce  2010....
Ceny dnesni fotovoltaiky budou u brzy  konkurence schopne klasickym elektrarnam - http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2015121502/cena-solarni-energie-atakuje-8-centu-kwh-v-nemecku-diky-aukcim#.VpDZF3lIh9A
Ze se tady nic nevyrabi a vse v Cine - a cim asi potom to cinske zbozi platime...?
Zalohy znam ale o tom nebylo reci - http://www.solarninovinky.cz/?akumulace/2015112402/v-nemecku-vznikne-baterie-o-vykonu-90-mw-pro-regulaci-frekvence-v-siti#.VpDW23lIh9A
Dalsi bloky jaderky nebudou neb je nikdo nezaplati - je to jen mala domu  -  40g za "studie" a tlak na tezebni limity....
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil

Nebudu Vas panove presvedcovat .Z jedne strany tvrdite ze se bez klasiky neobejdeme(tedy si to radi zaplatime) z druhe strany vam prijde  OK ze stat ma rucit za jejich RENTABILITU.
Chcete snad tvrdit, že bez klasiky se technologicky obejdeme? Můžete alespoň v náznaku představit Vaši převratnou myšlenku, nebo čekáte, až skončí patentová řízení na celém světě a do té doby budete mlčet jako hrob?
Vámi odkazovaná bateriová záležitost je záložní, nikoli primární zdroj. Větrníky se budou fázovat na zdroj, která bude po 30 minutách bez energie? Naopak tento záložní zdroj se musí fázovat na nějaký primární 24/7 zdroj a je určen pro vykrytí výpadků "ekologických" zdrojů, když v noci přestane foukat vítr. A všichni se budou modlit, aby do 30 minut někde začalo foukat nebo aby se země otočila trochu rychleji a vyšlo slunce. Blbá OT poznámka: Jinak se budeme dívat na televizi při svíčkách, což greenům vůbec nevadí.

Nehodlám jakkoli diskutovat na téma rentabilita, ekonomika provozu, návratnost investice, dotace atd., k tomu se vede flameware na mnoha jiných, především vohnoutských fórech. Základem je tam víra a neexistence technického backgroundu "diskutujících", nikoli technické či dotacemi nepokřivené ekonomické argumenty. To sem laskavě netahejte, zůstaňme u techniky. Nicméně dvě ekonomické poznámky si dovolím
- K Vámi odkazované bateriové záloze. Ekonomicky fungovat nepochybně bude i bez přímých dotací, okamžitá špičková energie je drahá jako čert a s rozvojem solárů a větrníků bude pořád dražší a dražší. Taková baterie bude ještě pohotovější, než vodní elektrárna, které rozběh a nafázování trvá několik minut. Lze předpokládat, že tržní výkupní cena tomu bude odpovídat.
- Předepsaný vynucený přednostní výkup energie ze solárů a větrniků má mnohem větší vliv na ekonomiku těchto "ekologických" zdrojů, než přímé dotace. K dokonalosti tohoto systému chybí pouze penalizace primárních zdrojů za to, že v době, kdy fouká a svítí slunce, produkují elektřinu.
« Poslední změna: 09 Ledna 2016, 11:38:43 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil

Ikovlabse, vraťte se laskavě do jiných ekologických diskusí na jiných serverech, kde Vás už jistě postrádají. Tohleto není server, jenž by se zabýval ekologií a alternativními zdroji a pod. Zde je primárním tématem pomoc občanům v sebeobraně vůči zvůli státních úředníků. Děkuji za pochopení.
IP zaznamenána

ikovlabs

  • Příspěvků: 126
    • Zobrazit profil

OK - nejsem ekolog ale divam se kolem sebe.
Ze se jaderky zaplatily je mozne - hodnota koruny byla pred 30 lety jinde a hlavne CEZ je nepostavil ale dostal od statu.
Ano jsme na foru kde resime jine veci i kdyz o zvuli statnich uredniku v teto veci take jde - slo mi jen o poznamku k uvaze kolegy Behemota.Nicmene dekuji ze mi rikate kam a co mam delat.Snad  za to nepujdu do spravka :-)
A pro kolegu enzyma - penalizace je - zaporna cena elektriny kdyz je ji prebytek- dostanete zaplaceno ze ji odeberete - tedy ne vy jako obcan  ale distributor - obcan ji pekne zacvaka ...Co jsem poslal odkazy neni finalni reseni ale smer.V kazdem pripade nebude energetika postavena uz jen na dobrych a levnych jaderkach/uhelkach/plynkach ale i na svinskych solar/vetracich-ja za to nemuzu..
Sice to neni flameware- zatim se to vedlo v konstruktivni rovine bez urazek ale ma pravdu kolega ViktorN.
Neresme to - mne na tom nezalezi a presvedcovat nemam proc.Budoucnost ukaze.
Treba budem resit casem kde si tu svicku vubec budeme moci sehnat/koupit/ukrast...
« Poslední změna: 09 Ledna 2016, 13:30:09 od ikovlabs »
IP zaznamenána

ikovlabs

  • Příspěvků: 126
    • Zobrazit profil

Zpet k tematu - na to si vsichni vzpomenme az si pujdete  pro povolenku vjezdu do centra nejakeho mesta nebo pri platbe ekologicke dane pri prevodu vozidla...V USA pekne vyrobce zacvaka za podvod u  nas bude majitel rad ze mu s tim povoli jezdit bez sankce...
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Tak jako část předchozích bych si vsadil že příští tunel na dotace budou elektromobily.

Zpet k tematu - na to si vsichni vzpomenme az si pujdete  pro povolenku vjezdu do centra nejakeho mesta nebo pri platbe ekologicke dane pri prevodu vozidla...V USA pekne vyrobce zacvaka za podvod u  nas bude majitel rad ze mu s tim povoli jezdit bez sankce...

To asi moc nesouvisí. Podle mě smysl ekodaní je že někdo chce prachy a životního prostředí se to týká jen tím že se to tím dá skvěle odůvodnit.

Se podívejte na ekodaň za přepis starých aut.. mělo to být kvůli ekologické likvidaci starých aut, ale výsledek je že stát má další hromadu peněz na rozhazování.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World

Na životní prostředí sere pes, ekologie je hlavní!
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

I ta ekologie bývá jen zástěrka jak prosadit něco co by jinak neprošlo.

Třebas jako měření rychlosti za bukem v polích na konci vesnice se odůvodňuje bezpečností provozu.. protože to lidi berou líp než kdyby tam na férovku postavili zátaras a na projíždějící řidiče vytáhli zbraně a obrali je o peníze a cennosti.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 756
    • Zobrazit profil

ekodaň byl důvod koupit si pěkně novou škodovku nebo hjondé
a ne si dovézt něco použitelného z EU
( když jim komise - v rámci volného pohybu zboží - zatrhla limit na dovozy 8let )

logicky to skončilo tak, že se tahle auta ani nepřeváděla a dožila

ad PM, u benzínu zatím výrobci bojují, ale z logiky věci to nemůžou vyhrát ( saze musí dělat každý turbomotor, prostě to nejde uřídit tak, aby to nemělo vliv na jízdní vlastnosti )
pak tedy turbobenzíny čeká také DPF a jsem zvědav, jak tam budou řešit regenerace ( výrazně vyšší teploty a hořlavost benzinu )
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil

Saze nedělá turbo, saze dělá přímé vstřikování. Benzín se už nerozptyluje v proudu vzduchu v potrubí sání jako u nepřímého vstřikování, ale je vstřikován přímo do válce.
Pak se ve studeném motoru pořádně nerozptýlí a sráží se na stěnách válce, ředí olej nebo při akceleraci pořádně neshoří. Mám dojem, že více sazí produkují motory s vrstvenou směsí a že to je jeden z důvodů, proč se od nich ustoupilo.
IP zaznamenána

ikovlabs

  • Příspěvků: 126
    • Zobrazit profil

ekodaň byl důvod koupit si pěkně novou škodovku nebo hjondé
a ne si dovézt něco použitelného z EU
( když jim komise - v rámci volného pohybu zboží - zatrhla limit na dovozy 8let )

logicky to skončilo tak, že se tahle auta ani nepřeváděla a dožila

ad PM, u benzínu zatím výrobci bojují, ale z logiky věci to nemůžou vyhrát ( saze musí dělat každý turbomotor, prostě to nejde uřídit tak, aby to nemělo vliv na jízdní vlastnosti )
pak tedy turbobenzíny čeká také DPF a jsem zvědav, jak tam budou řešit regenerace ( výrazně vyšší teploty a hořlavost benzinu )
Ok to je skutecny zamer ale vybira se dle EU tridy - mozna by stalo jim to nejak skrz VW omlatit o hlavu.... ;)
IP zaznamenána