30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016  (Přečteno 16929 krát)

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 202
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

Tomu sem se radši vyhnul. Podle diskusí je kvalita velice proměnlivá, a to od drží na všem po nedrží na ničem. Nevím jestli to je modelem, zemí původu nebo podle rozměrů, ale nehodlám to zkoušet experimentálně. Podobně na tom byl Nankang.

Na to mam sveho servisaka, ktery vi, co a od koho kupuje a jeho rady funguji, kdyz nevi, tak to rekne. Kdyz vi poradi.
Asi to je tim ze to neni praha, ze se me nesnazi odrbat.

Aktualizace: tak ted ma otestovano i jizdu na ledu:
- pri sjezdu kopce s 0.3mm ledu a 20proc stoupanim jsem musel sahnout po rucni brzde(pro zastaveni), ale tam meli i chodci vyrazny problem - ABS je tady asi na skodu, nesbira kaminky, nicmene auto bylo celou dobu obladatelne a drzelo smer(coz se asi po ABS chce:) a nezrychlovalo.
- pri jizde dest/led a namraza jsem predjizdel (prevazne 120, 110, vyjimecne pod 90), rekl bych bezpecne vetsinu auto a na trase brno - OV nebyl sebemensi problem (ale jel jsem opatrne, bez nahlych zmen jizdy, klidne brzdeni s predstihem), v pulce cesty jsem zastavil - vylezl z auta  a malem jsem hodil drzkopad... na gumach pri bezne jizde neslo poznat, ze tam nejaky led je.

Jezdli jsem i na michelinach(10 let zpet) a musim rict, ze zatim asi nejlepsi gumy co jsem, kdy jel (pozor na zemi vyroby, jsou pry mezi tim vyrazne rozdily).
« Poslední změna: 11 Ledna 2016, 12:11:40 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

A vůbec, co sou dva litry? S jejich nájezdem jim to vydrží 5-10 let, dyť to je nic. Nezbude na bránika v plastu nebo co? Já radši budu žrát měsíc suchej chleba než se někde rozmáznout v domění, že by přece režim nedovolil prodávat šunt, kterej nedrží ani na suchu…

Ale co jsou dva litry řekneme my.. znám spoustu lidí pro které dva litry je spousta peněz.

A taky to nejsou dva litry.. celé to vyjde třeba na 7 tisíc a spousta lidí si finance tak dopředu neplánuje a pak potřebují pneumatiky a těch 7 tisíc nemají.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

To je ale jenom jejich problém, že nedokážou přemejšlet, pořídí si Sen českejch idiotů (případně sen social edition), přičemž je pak sežere provoz a opravy toho shnilýho dýzlovýho verglu, kterej byl za generálkou už když to koupili. A pak nejsou schopni vzít blbou šupleru nebo něco jinýho a změřit si, jak na tom jsou a kdy to budou potřebovat. Žijou ze dne na den? Jejich problém, mě ať do toho netahají! Pokud se chtěj zabít, ať se voběsí, nemusí jezdit se šrotem a zrakvit ještě někoho dalšího. Já sem mimochodem dle režimních tabulek taky nuzák, pohybující se sice nad životním minimem, ale hluboce pod minimální mzdou. A přesto chápu, co je nutný minimum aby to bylo bezpečný. Ačkoli je fakt, že zrovna to co sem koupil za pakatel, i kdybych s tím nedělal vůbec nic a jen to dojezdil do bodu, kdy by to už žralo stejně oleje jak benzínu, je ve velmi dobrým stavu a nemusel bych tam krom počítečních drobností (čep řízení a geometrie) dát vůbec nic. Ale u toho by vohnouti vřískali o spotřebě :D

Kdo vopravdu nutně musí jezdit, dá se sehnat spousta aut v celkem rozumným stavu s ohledem na stáří/nájezd (ze schadewerke to jsou jenom ty pověstný garážovky po důchodcích), za relativně malý peníze. Hlavně zahraniční menší jednoduchý auta s maloobjemovým atmosférickým motorem (kterej ale pořád může trochu jet, když to budou používat správně = točit do 3k při běžné jízdě a na 4-5k když je potřeba, aby to jelo). A to i spousta takovejch, který i s minimální údržbou budou schopný najezdit pár desítek tisíc kilometrů než něco klekne. Má to mj. malý kola, fakt to nepřijde tak draho. Ale chce to vopravdu jednou za tejden obětovat pár minut a zkontrolovat kapaliny, světla atd. a aspoň jednou za ten blbej rok to nechat zkouknout v serisu. A nepoužívat strachlajn a takový no-name věci. Né na to srát jak na placatej kámen a pak jen dvě sekundy vřískat až se někde něco posere a pojedou se zblízka seznámit se stromem, barákem, kamionem, než to udělá bum a vodvezou je v šusťáku…

Takoví lidi nejsou schopni kontrolovat ani jiný základní provozní parametry, byť se to učí dokonce i v blbé autoškole. A pak najednou nemaj na nic. Jestli to chtěj táhnout takhle, tak nech jezděj sockou, na silnici jsou takový lidi akorát nebezpeční. To má být nějaká omluva, že jsou tupí a nenapadne je jednou za půl roku zkontrolovat gumy při přezouvání a zamyslet se na tři sekundy kdy asi tak budou potřebovat nový? To snad nemyslíš vážně, ne? Takový ty typický případy hlavně ženskejch (ale nejen), který jezděj se spojkou (a jinejma dílama) dávno po smrti, kdy jim to dělá strašný skřeky že to je slyšet na 3 kilometry kolem, ale jim to vůbec nepřijde divný? Něco jako tyhlety http://dfens-cz.com/akce-3x-aneb-neserte-certy/
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Behemot:
A snahu jim poradit s výběrem auta zazdí argumentem: Hm nojo, ale když já bych radši Škodovku.

Jako já to chápu žejo.. ale těch lidí tu spousta prostě je.
Když se vrátím k tématu tak i proto si myslím že zákonem povinné zimní pneumatiky jsou zlo.
Protože tihle si pak koupí letní za 1000 kus a zimní za 1000 a jsou nebezpeční celoročně. Když někdo takový bydlí v nížině a koupil by si letní za 2000 a ty dva týdny v roce kdy je na silnici sníh jezdil vlakem tak to bude pro všechny lepší.

Jo a taky oni se nechtějí zabít.. na to sedí definice vědomé nedbalosti v zákoně.. "Pachatel sice škodu či trestný čin způsobit nechce, ví však, že jej způsobit může a bez přiměřených důvodů spoléhá na to, že se tak nestane."
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

Takhle to ovšem nějakou dobu bylo, a idioti jezdili stále, proto bylo zavedeno povinné přezouvání, ne? Vono nejde jen o sníh, na náledí prokazatelně drží zimáky líp. Sice jen o kousek, ale pořád. A lokální mrazík může být kdekoli…to je ten problém.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Současný faktický stav je OK.. zimní jsou povinné když je na silnici sníh nebo led.
Ale novináři každý říjen začnou šílet že všichni musejí přezout a tak spousta lidí vůbec neví že ve skutečnosti nemusí.

A když někdo vyráží v neděli po obědě do Teska a je +5 a suchá silnice tak se dá odhadnout že na těch pár kilometrech náledí nebude.

A taky u nás bylo teď koncem prosince 16 nad nulou.. já měl letní a určitě byly lepší než zimní.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

To právě není pravda, nevím, esli to byla novela, nebo to tam bylo víc, ale jak sem dával na začátku:
Citace
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza

Tak když je +5 a člověk jede 10 km tam a zpátky, asi se to dá uhádat. Ale jet 50 km když je sice zrovna +3, ale na odpoledne hlášeno ochlazení na -2 a sníh, tak to už vidím trochu hůř.

A hlavně mluvím vo tom, že i když je náledí a sníh a ti lidi ví, že je náledí a sníh, tak tam stejně vjedou na letních. Takoví dementi jsou, není jich málo a na základě toho může režim utahovat. A v tomhle příapdě zrovna má tohle i trochu smysl. Samozřejmě lepší by bylo nechat to někdy od prvního prosince do posledního ledna, a ne takle skoro půl roku.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Že takoví dementi jsou se nemusíme dohadovat  :)

Chtěl jsem říct na druhou stranu že i rozumný člověk který přesto nemá zimní celou dobu od listopadu do března a nebo dokonce nemá zimní vůbec může být.

Když jsme u toho.. současná úprava je celkem rozumná, ale nesmyslná je snaha konkretizovat to zimní období. Fajn.. na sněhu a ledu musí řidič mít zimní.. dobře. A proč jen od listopadu do března?
Když zrovna nasněží už koncem října tak jsou letní v pořádku? A bohužel místo toho logického směru mějte zimní když je sníh se to tlačí tím byrokratickým mějte zimní od listopadu do března.. i když v tom období může být klidně 20 stupňů.

Ale jet 50 km když je sice zrovna +3, ale na odpoledne hlášeno ochlazení na -2 a sníh, tak to už vidím trochu hůř.

Když řidič policajtům řekne odkud a kam jede.

Ale s kontrolní kontrolou na zimní pneumatiky bych si nedělal starosti.. když je sucho a slunce tak zimní povinné nejsou a když sněží nebo je náledí tak jsou policajti zalezlí.

Tak zbývá jen ta značka zimní výbava.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

Kontrolní kontroly na typ vzorku a hloubku dezénu mozkovým myšlením nejsou v daným období nijak výjimečný…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 476
    • Zobrazit profil

To je ale jenom jejich problém, že nedokážou přemejšlet, pořídí si Sen českejch idiotů (případně sen social edition), přičemž je pak sežere provoz a opravy toho shnilýho dýzlovýho verglu, kterej byl za generálkou už když to koupili. A pak nejsou schopni vzít blbou šupleru nebo něco jinýho a změřit si, jak na tom jsou a kdy to budou potřebovat. Žijou ze dne na den? Jejich problém, mě ať do toho netahají! Pokud se chtěj zabít, ať se voběsí, nemusí jezdit se šrotem a zrakvit ještě někoho dalšího. Já sem mimochodem dle režimních tabulek taky nuzák, pohybující se sice nad životním minimem, ale hluboce pod minimální mzdou. A přesto chápu, co je nutný minimum aby to bylo bezpečný. Ačkoli je fakt, že zrovna to co sem koupil za pakatel, i kdybych s tím nedělal vůbec nic a jen to dojezdil do bodu, kdy by to už žralo stejně oleje jak benzínu, je ve velmi dobrým stavu a nemusel bych tam krom počítečních drobností (čep řízení a geometrie) dát vůbec nic. Ale u toho by vohnouti vřískali o spotřebě :D

Kdo vopravdu nutně musí jezdit, dá se sehnat spousta aut v celkem rozumným stavu s ohledem na stáří/nájezd (ze schadewerke to jsou jenom ty pověstný garážovky po důchodcích), za relativně malý peníze. Hlavně zahraniční menší jednoduchý auta s maloobjemovým atmosférickým motorem (kterej ale pořád může trochu jet, když to budou používat správně = točit do 3k při běžné jízdě a na 4-5k když je potřeba, aby to jelo). A to i spousta takovejch, který i s minimální údržbou budou schopný najezdit pár desítek tisíc kilometrů než něco klekne. Má to mj. malý kola, fakt to nepřijde tak draho. Ale chce to vopravdu jednou za tejden obětovat pár minut a zkontrolovat kapaliny, světla atd. a aspoň jednou za ten blbej rok to nechat zkouknout v serisu. A nepoužívat strachlajn a takový no-name věci. Né na to srát jak na placatej kámen a pak jen dvě sekundy vřískat až se někde něco posere a pojedou se zblízka seznámit se stromem, barákem, kamionem, než to udělá bum a vodvezou je v šusťáku

Takoví lidi nejsou schopni kontrolovat ani jiný základní provozní parametry, byť se to učí dokonce i v blbé autoškole. A pak najednou nemaj na nic. Jestli to chtěj táhnout takhle, tak nech jezděj sockou, na silnici jsou takový lidi akorát nebezpeční. To má být nějaká omluva, že jsou tupí a nenapadne je jednou za půl roku zkontrolovat gumy při přezouvání a zamyslet se na tři sekundy kdy asi tak budou potřebovat nový? To snad nemyslíš vážně, ne? Takový ty typický případy hlavně ženskejch (ale nejen), který jezděj se spojkou (a jinejma dílama) dávno po smrti, kdy jim to dělá strašný skřeky že to je slyšet na 3 kilometry kolem, ale jim to vůbec nepřijde divný? Něco jako tyhlety http://dfens-cz.com/akce-3x-aneb-neserte-certy/

Moje řeč. Také jsem byl nuzák, když jsem musel akutně řešit nové bydlení a prodat auto i veterána. Samozřejmě  veterána lituji, ale  bývalého vozu z Boleslavi, snu českých rodin  rozhodně ne. Bylo to můj životní obchod (respektivě minimální ztráta) a přehodnotil jsem životní priority a zároveň vyřešil bydlení. Samozřejmě jsem potřeboval zůstat mobilní, takže jsem se zároveň musel poohlédnout po nějakém přibližovadle rozumných rozměrů za cenu lidovou. Věděl jsem, že vozidlo musí být nenápadné, neznámé mimo zájem kupců. Prostě auto na, které se práší v rohu bazaru. A tak jsem koupil ve velkém pražském bazaru soubor náhradních dílů made in Japan dokonce s certifikátem od cebie. Uplynulo cca 5let a asi bych si mohl dnes už ten sen českých rodin dovolit, ale nějak nemám potřebu a ani po něm netoužím. Soubor náhradních dílů mě pátým rokem vozí do práce o víkendech za zábavou, asi by mě dovezl i s kupou konzerv do Chorvatska. Vozu je 17 let a jeho tržní cena je nyní  asi na polovině dvouhmoty na sen českých rodin.  Technickou kontrolou prochází zcela normálně.Spotřební díly od nippartu jsou za hubičku, vůz nemá žádná kurvítka a ročně mě spotřební díly stojí max. 2000. Nemusím se bát, že mě auto někdo ukradne.  Mohu si dovolit tři sady čtrnáctipalcových kol ( letní micheliny, podzimní nokiany W se 4mm vzorku, a na tvrdé zimní podmínky nokiany hakkapellity)
  Když spočítám najeté kilometry, co jsem doposud najezdil s japonským souborem dílů, tak lze předpokládat, že bych je najel i se snem českých rodin. Sen českých rodin by však byl již za zenitem a přišli by zřejmě nákladnější notoricky známé opravy, zatímco japonský soubor dílů výhledově žádné nepotřebuje.
   Takže, jsem vlastně stále nuzák, ale směju se tomu. Nedávno si kolega v práci postěžoval, že dal 18000 za repasované turbo a potřebuje koupit nový 17 zimáky a udělat výměnu oleje. Co myslíš mám koupit nexeny nebo nankangy? Kup si hakkapelitty,mám je a jsou fajn.Jakej dáváš olej? 10W-40 z Lidlu. Na kolik tě přišli rozvody? 1200 sada od Nippartu a litr za práci. Na kolik tě vyšel výfuk? Nevím, je tam původní. Kolik to ti žere? Nevím, je mi to jedno.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 754
    • Zobrazit profil

novináři s tím otravují, ale co jsem okoukal v servisu, tak firemní a lísingy tlačí pojišťovny
privát přezouval minulý týden, však měli chlapci druhou sezonu

ono je to otom, že všechno internet
já přijdu k servisákovi - jo znám ho 17let - řeknu mu co potřebuju a co si o tom myslí
on mi řekne, tohle jo, tohle ne, pak koukneme na nějakej net, aby jako byla představa o cenách a je hotovo
nazutí a vyvážení za slušnou cenu, velmi dobrá káva zdarma
lepší než čekat na pplku nebo poštu a pak s tím objíždět servisy
krom toho, když jdu do hospody na oběd, tak si taky nenosim v kapse kotletu, ať mi ji jenom ohřejou
IP zaznamenána

Mates

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 683
    • Zobrazit profil

novináři s tím otravují, ale co jsem okoukal v servisu, tak firemní a lísingy tlačí pojišťovny
privát přezouval minulý týden, však měli chlapci druhou sezonu

ono je to otom, že všechno internet
já přijdu k servisákovi - jo znám ho 17let - řeknu mu co potřebuju a co si o tom myslí
on mi řekne, tohle jo, tohle ne, pak koukneme na nějakej net, aby jako byla představa o cenách a je hotovo
nazutí a vyvážení za slušnou cenu, velmi dobrá káva zdarma
lepší než čekat na pplku nebo poštu a pak s tím objíždět servisy
krom toho, když jdu do hospody na oběd, tak si taky nenosim v kapse kotletu, ať mi ji jenom ohřejou

No jo, ale pokud nemám známého servisáka, pak je to problém. Potýkám se s tímto posledních cca 10 let. Vlastně ještě déle. Už od doby co mám auto. Neměl jsem nikdy kamaráda automechanika. Pohybuji se v jiných oborech. Většinou si mechanik chtěl namastit kapsu. Respektive přístup měl k vozu velmi laxní. Momentálně mám několikátého technika a bojím se kdy dojde k výměně. To je pak těžké :)
IP zaznamenána