k vašemu dotazu vám sděluji, že vozidlo, které jste nafotil je vozidlo společnosti Parking Plzeň a.s., který je tzv. organizátorem dopravy v klidu a jeho pracovníci spolu se zástupcem Městské policie Plzeň dohlížejí na dodržování systému placeného parkování, které je stanoveno Nařízením statutárního města č.10/2013 – Parkovací řád.
Z vašeho popisu mi bohužel není jasné, jaké neplatné dopravní značky na náměstí Republiky máte na mysli, zda se jedná o přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích či místní úpravu provozu na pozemních komunikacích (jinak řečeno přechodné nebo trvalé dopravní značení) a na kterém konkrétním místě se nevhodné dopravní značení nachází. Nemohu tak na Vaše dotazy k dopravnímu značení, které spadají do kompetence Odboru dopravy Magistrátu města Plzně, konkrétně odpovědět.
Vím, že je v současnosti v době, kdy je v okolí náměstí Republiky plno uzavírek a dopravních omezení, složité udržet průjezdnost v možných směrech orgánům, které dohlížejí na pohyb vozidel v centru a navíc dohlížejí na respektování systému placeného parkování. Též vím, že devastační činnost zejména pěších v nočních hodinách dané situaci v centru též nepomáhá.
Uvítal bych, kdyby jste mi sdělil konkrétní místa se špatným dopravním značením, abych mohl cestou buď správce místních komunikací nebo zhotovitelů jednotlivých staveb zajistit uvedené trvalého respektive přechodného dopravního značení do té podoby v jaké bylo stanoveno se souhlasem Policie České republiky.
V centrální oblasti je na všech vjezdech umístěna zónová značka se zákazem stání, který platí v celé zóně vyjma míst, která jsou označena jako parkoviště. Bohužel i před zahájením stavebních prací v centru musel být tento zákaz stání, který je na mnoha místech zakázán přímo ustanovením vámi uvedeného zákona o provozu na pozemních komunikací, ještě pro zvýraznění zopakován, a přes to není ani zde respektován. V současnosti při výrazném poklesu počtu parkovacích míst v okolí náměstí Republiky není situace jednoduchá ani pro pořádkové síly ani pro veřejnost a ani pro zhotovitele staveb.
Bohužel nejsem schopen vám odpovědět na dotazy vztahující se k činnosti Městské policie Plzeň, ale předpokládám, že vám její zástupce odpoví samostatně, neb váš e-mail byl z podatelny též zaslán do sekretariátu Městské policie Plzeň.
Rád bych věřil, že společnými silami můžeme těžké časy z pohledu dopravy v centru překonat, a v prosinci, kdy by se již měly některé stavby dokončovat, se nám uleví.
Ještě jednou vás zdvořile žádám o upřesnění špatného dopravního značení, abych mohl iniciovat zjednání nápravy.
S úctou
Ing. Vlastimil Kroupa
vedoucí odboru dopravy
Magistrátu města Plzně
Odpověď byla nečekaně rychlá a vstřícná. Obvykle čekám celých 10 dní, po kterých přijde něco jako "mohl byste to upřesnit, nevím, o čem je řeč?" a úřad získává dalších 10 dní. Takhle to dělá třeba TSK Praha. Bod pro Magistrát.
Na sedmi nebo osmi křižovatkách jsem napočítal 41 neplatných dopravních značek. Jestli je celé náměstí v zóně zákazu zastavení, pak tuplem všechny ostatní zákazy zastavení porušují 361/2000 §78 (2).
Vzhledem k tomu, že se úřednictvo veřejně přiznalo, že to tady čte, tak se s tím konečně snad začne něco dít. Komunálky už byly, tak teď můžou vesele nasírat občany ještě další 3 roky...
Upřímně řečeno jsem opravdu rád, že poslední rok žiju na vesnici. Tyhle problémy tu nemáme, případně bychom si je rychle vyřešili. Na whitelist místní MP jsem se dostal hned po prvních 10 dnech tady, od té doby máme uzavřený separátní mír :-D