30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - technický stav vozidla => Téma založeno: MamProblemH 22 Června 2016, 15:14:57
-
Hezký den, v těchto slunečných dnech, kdy je v autě při nástupu do něj fakt velké vedro, bych si rád na zadní okno dal zatmavovací folii. Co jsem četl na http://www.autoweb.cz/zatmavovaci-folie-na-sklech-co-je-dovoleno/ tak zadní okno můžu bez problému "zalepit", ale musí zůstat vidět brzdové světlo nahoře na okně, je to tak nebo se od vytvoření článku něco změnilo, popřípadě je ten článek kravina?
-
Je to tak. Pokud je na okně brzdové světlo, musí být vidět.
-
Taktéž by mě zajímalo toto, uvažuju o podobném, to vedro je hrozné :-D
-
V pořádku, asi jsem položil špatně otázku. Nejde mi to, zda musí být vidět brzdové světlo, jde mi spíše o to, zda je pravda to co v článku, že na zadním skle mohu mít jakoukoliv zatmavovací folii i bez ATESTU, nechci platit nekolik stovek jen za osvedceni, kdyz budu chtit mit jen pres leto, na zimu to zase sundám.
-
Přípustným zatmavením skel se zabývá vyhláška 341/2002, která stanovuje podmínky pouze pro čelní a přední boční skla, z čehož vyplývá, že jinam si můžete dát, co chcete.
Srovnejte
- konstrukční provedení některých některých N1, která mají vzadu (některé i místo zadních bočních skel) plech, na který též nepotřebují atestaci, že zatmavuje na 100 %,
- standardní OA kombíky, naložené na dovolenou až po střechu, také je nikdo nebuzeruje.
-
já bych to zakázal
pořiďte si klimu
jediná zatmavená auta by pak byla ta policejní 8)
-
Včera jsem měl auto na technické a mimo nějaký věci který se budou řešit (a není to nic tragickýho, ale zas jako jo, závada nějakýho lehčího typu to bude) tam prej remcali ohledně fólií vzadu. Že to jako nechaj bejt, ale má k tomu být certifikát a bůhví co. No tipuju, že vesnický/maloměstský STK jsou v tom taky silně kovaný…
-
Tak samozřejmě, že k foliím má být certifikát. Od B sloupku dozadu sice člověk může mít úplné brikety, ale pořád na nich musí být atest nebo je k nim potřeba mít podepsaný papír od člověka/firmy, který to dělal/a.
Vepředu je to dnes oficiálně v podstatě nemožné kvůli tónování skel z výroby, kdy jakákoli tmavá folie už je přes hranu, nicméně neoficiálně je to na každém, jak je šikovný a má možnosti protlačit přes STK. Ze zkušenosti, proti úplně černým se brání, pokud si tam dá člověk něco málo, dejme tomu 50% propustnosti světla, protlačit se to ještě dá...
-
Důvod?
zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo
- zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %.Jak patrno, týkají se tato omezení čelního skla a předních bočních skel. Žádná omezení tohoto druhu tedy technické předpisy nestanoví na zadní boční skla nebo zadní okno, která mohou být zatmavena i na propustnost nižší než shora uvedenou, případně mohou být skla i zcela zaslepena nebo nahrazena neprůhlednými výplněmi.
I kdybych si to nahodil omítkou, je jim po tom hovno. Dělají se i auta co tam mají plech místo voken. I jestli nějaká certifikace někdy byla, tak to je starší 10 let, ať mi políbí prdel, já to takto koupil a nikdo nemá povinnost nějaký cancy uchovávat tak dlouho. Navíc je to fialový a vidět je přes to ven bez potíží.
-
Hledat to nebudu, ale mám již třetí vozidlo s foliémi od B sloupku dozadu (nyní i folie vepředu) a druhé auto jsem takhle také přes STk nedostal. Auto bylo z DE s foliema od B dozadu, byl na nich vyražený atest německý, papír jsem neměl. Auto mi nepustil dál, že si mám sehnat český atest nebo papír. Následně jsem dostal přednášku o tom, že tam zkrátka buď musí být atest nebo od toho mít papír (dříve byla nutnost obojího). Propustnost světla se neřeší, jak si správně citoval. Co se týče aut, tak mutace osobáků předělaných na užitkáče s výplněmi z plechu nebo jiného materiálu (Berlinga, Romster Praktik, Fabia Praktik a podobně) jsou takto již z výroby a jako taková mají tovární homologaci, proto to nikdo neřeší. Když si zadní okna nahodíš omítkou, tak opravdu přes STK neprojdeš...
-
Záleží na STK, na Jarově se mladej aktivní blbec vehementně dožadoval atestu na zadní skla a bůhví čeho všeho, ale např. na Břevnově si toho ani nikdo nevšimnul, tam je to obecně taková větší pohoda.
-
Záleží na STK, na Jarově se mladej aktivní blbec vehementně dožadoval atestu na zadní skla a bůhví čeho všeho, ale např. na Břevnově si toho ani nikdo nevšimnul, tam je to obecně taková větší pohoda.
Vime, cim argumentuje a jak to je pravne podlozeno?
Osobne co STK ma "specialni pozadavky" , neprojdete = mame z vas dalsi penize, pripadne cekaji na uplatek.
-
Mám za sebou STK dneska odpoledne, Praha.
Chtěli vidět přední boční okna, jestli jsou bez folií.
Na zadních jsou nějaký fest tmavý a naprosto je to nezajímalo.
-
Je nefunkční stahování (resp. vytahování) oken vážnou závadou? Pokud ne, nestačilo by přijet se staženými předními okny a odmítnout je vytáhnout (možná raději i vyndat pojistku)?
-
To nestačí, potřebují foto s vytaženejma oknama, musí bejt hezky vidět dovnitř, což zvlášť když je málo světla je na nic... Já okna prohazuju s nezatmaveným autem, jednou za dva roky to snesu...
-
Tedy do protokolu o technické kontrole v takovém napíší
"Vážné závady (B): Nejdou zavřít okna"
případně
"Nebezpečné závady (C): Nejdou zavřít okna"
?
-
Chce to průzkum bojem. Nijak jsem naposled neprudil, protože jim nevadilo X dalších věcí, tak okna přeházím, to je za 10 minut. :-)
-
Sorry za offtopic, ale proč chcete tak vehementně mít zatmavený okna, kord když kvůli tomu musíte na technickou měnit skla?
-
Sorry za offtopic, ale proč chcete tak vehementně mít zatmavený okna, kord když kvůli tomu musíte na technickou měnit skla?
Já jsem měl všechny auta se zatmavenými skly, od té doby co mám služební auta tak nemám a vadí mi to...třeba jak jen lidi ti čuměj z tramvaje/autobusu do auta, nehledě na to že když máš folie není tolik vidět telefon u ucha nebo že nemáš pás...
-
A taky to mnohem líp vypadá. :-)
-
@t4455 Díky, to celkem dává smysl.
@Caroprd111 hmm, když myslíte :D
-
Nehledě na to, že se interiér vozidla tak rychle v létě nezahřeje(což mám několikrát vyzkoušeno i při nouzovém přespání v autě, kdy mě to z auta nevyžene v létě po půl hodině slunečního svitu na auto ráno), zloději nevidí tak snadno dovnitř na výbavu, případně když se do toho někdo pustí, sklo se nevysype při prvním pokusu a bude to trochu klást odpor...
-
Ano, s menším zahříváním interiéru souhlasím, se zabráněním očumování taky.. ale s tím, aby to krylo že někdo telefonuje nebo jezdí bez pásů, tak takovej význam se mi vážně příčí..
-
Ano, ano, popojíždět 40 minut na magistrále v koloně, nebýt připoutanej a přitom si vyřídit pár hovorů a dokonce mailů to je opravdu hazard pro ostatní řidiče. Mě se zase příčí že popojíždím 40 minut v koloně a spěchám na jednání.
-
OK, já jsem na magistrále teda takovou situaci nezažil, i když tam jezdím každý den.. ale holt pásy beru jako samozřejmost jakmile sednu do auta a handsfree používám taky..co jsem ale zažil je zas situace kdy i v koloně spousta řidičů neumí ovládat auto, jakmile mají v ruce telefon..ale to je už hodně off topic
-
Jasně ale jaký je rozdíl mezi telefonováním s nebo bez handsfree? Jen to že máš jednu ruku volnou ale když máš automat tak jí ani nepotřebuješ (pochybuju že všichni tady maj pořád obě ruce na volantu)...pořád mozek přemejšlí nad tím s kým a o čem telefonuješ, což je to nejhorší. Můj názor.