30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: ateliersk 26 Září 2019, 21:35:56
-
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/cech-ohromil-nemecke-policisty-ve-starem-autobusu-si-vezl-po-dalnici-automobil-40297849?seq-no=1&dop-ab-variant=&source=article-detail
koukam ze i v nemecku jsou uvedomeli obcane - praskaci :)
-
koukam ze i v nemecku jsou uvedomeli obcane - praskaci :)
Hlavně já na tom nevidím nic nezákonného. Překročil snad užitečnou hmotnost ? to asi těžko cca 50 lidí + zavazadla - to bude přes 5 tun. Takže tak nějak nevím ani proč měl někdo nutkání někam volat a čím se cítil ohrožen....
-
Podle mě mu budou chtít našít něco jako "nedostatečně zajištěný náklad". Nedávno jsem zaznamenal podobnou zprávu, jenom šlo o klasický náklaďák s autem na korbě a pod plachtou. I tak se našel dobrák.
-
Tak i tam píšou o zajištění nákladu. Napříště folie, nebo noviny na okna. Mně se to jako transport líbí:)
-
By mne zajimalo, kudy ten passat do autobusu "nastoupil". To snad musel vyriznout diru ve strese, nebo co...
-
Je tam psáno, má to v zadu otevírání jako vrata:)
-
Nevím jak nezajištěný náklad? z uzavřeného busu to vypadnout nemůže, to ho spíš ztratí ta odtahovka.
Na druhou stranu Rakušáci jsou schopní vás buzerovat za lyžáky pod sedačkou v kabině....
Kdyby to ale přivázal nějakou kurtou za nápravu k něčemu pevnému, tak už na něj snad nemůžou...
-
Ten autobus jsem nedávno viděl na vlastní oči zaparkovaný v jedné vísce poblíž hranice. Je to normální stará karosa upravená k přepravě závodních aut s vyklápěcí zádí, kterých po závodech dřív jezdilo spoustu.
-
presne tak drive to byla bezna praxe mit autobus upraveny na trnasport zavodniho auta a to vsude po svete, u nejakych histocupu atp jsou bezne videt i dnes
tak minimalne prikurtovana kola asi mit musel,jinak by tam litalo, coz je stejne zabezpeceni jako na podvalu
-
Fízlové mohou argumentovat že vozidlo je homologováno pro přepravu osob a zavazadel osobní auto i při nejlepší vůli osobou ani zavazadlem není. Tedy obdobně jako kdyby někdo vezl lidi na korbě náklaďáku by mu to zatrhli.
-
Fízlové mohou argumentovat že vozidlo je homologováno pro přepravu osob a zavazadel osobní auto i při nejlepší vůli osobou ani zavazadlem není. Tedy obdobně jako kdyby někdo vezl lidi na korbě náklaďáku by mu to zatrhli.
Pochybuji že se homolohuje na přepravu zavazadel. Když tak nákladu.
Osoby a náklad.
imho nikdo mne nemůže zakazovat místo osob vést náklad, pračku taky vezu v osobáku na složených sedačkách a je to legální. Do max. nosnosti vozidla.
-
nikdo mne nemůže zakazovat místo osob vést náklad, pračku taky vezu v osobáku na složených sedačkách a je to legální. Do max. nosnosti vozidla.
Jakože ji dáte do kufru, zajistíte ji proti pohybu kurtama a ona přesahuje do kabiny tak, že neohrožuje posádku a nebrání řidiči výhledu? To problém není.
Pokud myslíte, že sklopíte zadní sedačky a na to ještě hodíte pračku, tak to problém je. Jak to potom kurtujete, mohu-li se zeptat? :) Pokud praktikujete tento způsob, příště doporučuju připlatit si dvě stovky za odvoz, většina prodejců to nabízí.
-
kurty a kotevní body
samo certifikované
to je jediné, co mu najdou
takže ty folie do oken by to určitě řešily
nebo dobové zatahovací záclonky
-
.goyi - jenže ne vždycky to, co člověk potřebuje převézt, zrovna kupuje.
Ještě když jsem byl mladej a blbej, tak jsem do zavazadelníku felicie kombi dal rackovou UPS a pak měl nehodu. Nebyla upevněná. Zadní sedadla byla do pravého úhlu, ale vydržela a UPS neletěla dopředu. Takže všechno kurtuju a nejvíc je asi chytit kurtu za oka, která drží zadní sedadla a počítat hlavně s pohybem dopředu.
-
....
Pokud myslíte, že sklopíte zadní sedačky a na to ještě hodíte pračku, tak to problém je. Jak to potom kurtujete, mohu-li se zeptat? :) Pokud praktikujete tento způsob, příště doporučuju připlatit si dvě stovky za odvoz, většina prodejců to nabízí.
Tak kurty jsou základ - nejsem sebevrah, to není o zákoně alo o pudu sebezáchovy. Mam MPVčko, takže sedačky jdou překlopit dopředu jako bylo u feldy kufru mam kotevní body, další vzniknou z úchytů sedaček. Nicméně ač zajištěná, nachýzá se v prostoru určeném původně pro pasažéry. Samozřejmě když to někdo stěhuje ve smartu, tak to problém bude...
Předpokládám že tu káru měl taky přikurtovanou, jelikož nikdo není snad takový šílenec aby si dal volně za záda v autě něco co má tunu a kola...
-
Kurty jsou málo. Pokud mají nosnost kolem tuny tak na přivázání nákladu k pevnému podkladu jsou ok (náklad drží tření na podkladu, ne kurty), ale na držení auta nestačí, protože při nehodě dosahuje přetížení několika G a pak nemají šanci.
-
Také se vždy většinou kurtují obě nápravy takže 4 kola.
-
No a pak tu máme otázku kotevních bodů - v autobuse asi moc nebude místo, které by bylo k tomuto určené. Bavíme se o mechanickém rázu v řádu vyšších desítek kN
-
asi nema cenu resit, kdyz nezname interier.
-
Pokud si to dobře pamatuji, tak ty busy měly svařovaný prostorový rám z čtvercových profilů. Bývala tam zabudovaná pevná přepážka mezi kabinou a nákladovým prostorem, a ližiny na auto, které většinou se opřelo o přepážku a zaklínovalo, ližiny byly perforované, takže klíny se k nim klidně šroubovaly.