30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - enzym

Stran: 1 ... 117 118 [119] 120 121 122
1771
Dovolím si vehementně nesouhlasit, §42 ZPPK opravňuje v rámci výkonu práce ke kdejakým prasáránám. Hned první odkaz výjimek je na §4 písm. c), což jsou mj. dopravní značky a signály. Se zapnutým žlutým majákem lze jet do zákazu vjezdu, do protisměru v jedosměrce, na červenou, na dálnici v omezení na 60 jet 130 ....... prostě lze nerespektovat veškeré místní úpravy. Pouze z obecných úprav výjimek moc není.

1772
Potřebuji poradit - ostatní / Re:cedule autoškola - problém PČR
« kdy: 11 Září 2015, 23:31:08 »
Možné nebezpečí - na vozidle zvenku nesmí být nic, co není homologováno. Je to pouze můj dojem, v zákoně 56/2001 ani vyhlášce 341/2014 se mi to nějak nedaří najít.

1773
Jiné / Re:Sražení opilého chodce na přechodu
« kdy: 09 Září 2015, 10:56:18 »
Tvůj pohled na věc je výborně vyargumentován, problém je, že v hraniční situaci bys musel spor táhnout nejméně ke krajskému soudu či k NSS, aby se vůbec někdo touto argumentací zabýval. Můj pohled je z hlediska předběžné připosranosti - ke kontaktu s chodcem prostě nedojde. Noha na brzdě - v dobách, kdy jsem jezdil s manuálem to znamenalo vyřadit před kritickou vzdáleností a těch pár metrů projet opravdu s nohou připravenou nad brzdou, teď s automatem a rekuperací do kondenzátoru (Mazda6) prostě v kritické vzdálenosti přesunu nohu z plynu nad brzdu. Párkrát se mi takto podařilo velmi těsně - o pár desítek centimetrů - vyhnout srážce s přiblblým telefonujícím chodcem, který vůbec nevnímal okolí. Patrně bych případný spor u soudu za pomoci advokáta vyhrál, ale nepochybně by mě sražený chodec strašil v hlavě furt, obdobně jako sem tam i několik plechařin ve městě bez zdravotních následků, kterých jsem se zúčastnil, občas i jako viník.
Je vhodné si uvědomit, o jaký čas a vzdálenost s nohou nad brzdou jde, než nebezpečí přiblblého chodce pomine - jde o čas cca 1,5 s+ a vzdálenost podle rychlosti 14 až 30 m. Otravné je, že k přechodu bez výhledu se rychlost musí snížit.

1774
Jiné / Re:Sražení opilého chodce na přechodu
« kdy: 09 Září 2015, 10:06:35 »
Běžná reakční doba na situaci, kterou očekáváš, je 0,8s (zelená po červenožluté, levé odbočení na vyklizovací šipku - čekání na rozjezd předchozího vozidla). Reakční doba brzdné soustavy cca 0,15 s a jsme na 0,95 s, než vozidlo začne naplno brzdit. Něco jiného je neočekávaná situace, tam je reakční doba řidiče až 1,5 s. Před přechodem však podle zákona má řidič chodce očekávat, tak je rozumné pracovat s nižší reakční dobou.
EDIT: trocha osvěty - jak se teoreticky chovat při jízdě k přechodu. Záleží na tom, jak moc velký je výhled na chodník. Pokud je z pravé přechod kryt vyznačeným parkovištěm až těsně k přechodu, je výhled nulový, chodec je vidět ze vzdálenosti cca 10 m. Z toho vychází maximální rychlost k takovému přechodu 30 km/h. Pokud je výhled na chodník ze vzdálenosti nad 30 m, lze jet 50 km/h, ale s nohou na brzdě. Pokud je výhled 22 m, lze jet 40 km/h s nohou na brzdě.

1775
Alkohol / Re:Alkohol 0,36 a 0,35 poté krev POMOOOOOC!!!!
« kdy: 09 Září 2015, 09:27:23 »
Jo dík, poskočil jsem, už mi to došlo.

1776
Alkohol / Re:Alkohol 0,36 a 0,35 poté krev POMOOOOOC!!!!
« kdy: 09 Září 2015, 08:51:23 »
Drobné upřesnění: 3 týdny a 3 měsíce jsou trošku rozdíl a za ty tři měsíce si můžeš požádat - klidně řízení o vydání v polovině trestu mohou táhnout další 3 měsíce. Ne, aby tě napadlo jet si podat žádost o vydání ŘP za volantem. Máš ale pravdu, patrně ti nic jiného nezbývá.

1777
Parkování, zastavení, stání / Re:Stání v pěší zóně
« kdy: 03 Září 2015, 23:29:37 »
Nerozumím "vítěznému řešení" udáním a přiznáním původně obviněného. Co je na tom vítězného? Dostane flastr, pokud se z toho nějak nevykroutí ve správním řízení či pokud to není komunikující popel si na hlavu sypající cizinec.
Jak to vidím já, začátečník na tomto fóru s nulovými zkušenostmi v SŘ.
Úřad podle mého postupuje normálně - domníval se, že má viníka, šel po něm, ale ouvej, viník se vypařil. Tak pokračuje logicky a ptá se provozovatele, komu vozidlo v uvedenou dobu svěřil k užívání. Pokud provozovatel uhradí poplatek za využití práva nevypovídat, případ bude odložen a úřad bohatší o pětikilo. Pokud neuhradí, tak má provozovatel prakticky dvě možnosti
- udat konkrétního řidiče, úřad pak bude prověřovat, zda má konečně toho pravého a případně zahájí proti němu správní řízení (kteréžto se pak stejně může případně překlopit na sprdel; zde je asi fungující varianta komunikující kajícný cizinec),
- oznámit, že ví, komu vozidlo svěřil a to je tak vše, co je k tomu ochoten sdělit => po 60 dnech, které bude úřad intenzívně čekat, zda se mu někdo nepřihlásí sám, následně překlopení na sprdel bez možnosti cesty zpět, pak se mu může přiznat kdokoli a úřad to má na háku.
Pojem "křivá výpověď" se vztahuje pouze na svědky, sprostý obviněný se může hájit, jak uzná za vhodné včetně lží, polopravd, neúplných pravd či komunikačně minimalistické strategie. A možná pouze na svědky u soudu, ve správním řádu jsem nic takového nenašel - což neznamená, že to tam někde není, nebo to nevyplývá z něčeho jiného.
Inkludovaná výzva k podání vysvětlení na konkrétní termín mi přijde jako šetření nákladů a času, ale nevidím v tom nic, co by bylo něco proti něčemu. Je to něco jako all inclusive nebo 3 v jednom. Zaplať, bonzni, nebo se dostav, máte na výběr dokonce tři sqělé nabídky. Akorát nechápu, co by měl za těchto okolností provozovatel prakticky vysvětlovat.
Jaká varianta postupu ve Vašem případě je ta nejlepší se nedovážím doporučit.
Úvahy: Vozidlo bylo v pěší zóně oprávněně? Pokud ne, hrozí z toho druhý přestupek (snad nesprdelní). Společně řízení o více souvisejících přestupcích lze pouze ve správním řízení, ve fázi odpustku nikoli. Teoreticky by mohl být správní orgán obzvláště poťouchlý a po zaplacení nabídnutého odpustku za nedovolené zatavení/stání vytasit druhý přestupek.

1778
Nedopravní tématika / Re:S dovolením, já tady pracuju.
« kdy: 03 Září 2015, 20:42:16 »
Jestli dobře chápu pokračování tohoto vlákna, jde o reakci na vjezd pana Majka do lázeňské zóny http://30kmh.cz/index.php?topic=1837.msg15926#msg15926. Je tam místní úprava stezka pro chodce SDZ C7a (směr vpravo), pokud rozumím, kam vjel. Papírově na vykázání z toho prostoru mpík právo měl, i když byl blbec a hulvát. Mám obavu, že ani průkaz ZTP + označení vozu O 1 neopravňuje k vjezdu do komunikace, označené C 7a, viz § 67 odst. (5) ZPPK. Mpíci mají práva vůči místní úpravě.
Není to úplně totéž. Zde policista zneužil práva, které mu zákon dává = rozpustit nepovolené shromáždění.
Za nepovolené shromáždění sankci nedostala, ale za přestupek "neuposlechnutí výzvy policisty" k posunu o pár metrů vedle.
Citace: NSS, odst. 27
Zkrátka žalobkyně, podle názoru policisty, překážela ostatním (kromě toho, že podle něj se účastnila neohlášeného shromáždění, ovšem za to jí sankce uložena nebyla) a výzva, spočívající v tom, aby se postavila vedle, žádné omezení (rozhodně žádné relevantní omezení) nepředstavovala. Ve svobodném vyjadřování názoru jí policista rozhodně bránit nemínil. Uposlechnutím výzvy by právo žalobkyně (zde vyjádřit svobodně názor na zneužívání zvířat) nebylo ani nemohlo být dotčeno, neboť v jeho výkonu mohla žalobkyně klidně, o pár metrů vedle, pokračovat dál.
Podle mého soukromého odhadu (o případu vím pouze to, co píše NSS) byl cajt hustej a nepříjemnej a dáma se zdravě namíchla. Kdyby ji možná pouze slušně požádal, ať se přesune o kus dál, anžto zavazí a neoháněl se nesmyslným nepovoleným shromažďováním, tak by k žádné kolizi nedošlo. Pouhé spekulace...

1779
Vlastně zde také, takže jediná v úvahu připadající odpověď městapu je celkem jasná -  v uvedené době žádná osoba vozidlo neřídila a orgáni si toho snad mohli všimnout. A poté zatvrzele nereagovat a čekat na výzvu od úřadu?
Možná by bylo účelné si v mezičase na katastru zjistit, zda to místo je ještě součástí komunikace, nebo již nikoli. Pokud by to byla silniční (ne)vegetace jako příslušenství komunikace, na sprdel by to překlopit správní orgán mohl.

1780
Nedopravní tématika / Re:S dovolením, já tady pracuju.
« kdy: 03 Září 2015, 18:39:50 »
Rozsudek NSS ve věci tichých demonstrantů s transparentíkem v Brně na Zelňáku to možná posunul do poněkud jiné roviny. Je zcela irelevantní, zda orgán jedná podle mého názoru v souladu s právním neřádem, je nutné ho poslechnout ať mám na to soukromý názor, jaký chci. Asi to má nějaká formulační pravidla ("jménem zákona táhněte do brusele") a v dotyčném rozsudku (pokuta - sankce za přestupek) šlo o PaChy. http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2011/0063_1As__11_20110916103603_prevedeno.pdf Za pozornost stojí zejména odstavce 28 až 31.
Jiný rozsudek NSS na druhé straně pořádkovou pokutu (pokud si dobře pamatuji, tak za ignorování výzev SO k účasti na projednání nepřestupku) shodil, protože se sprostý podezřelý žádného přestupku nedopustil (ozvučení demonstrace na václavským Václaváku). Takže se asi posléze zkoumá, zda orgán jednal v souladu či proti souladu...jsem z toho celkem jelen až los.

1781
Jiné / Re:Přechod pro chodce - nezastavení
« kdy: 02 Září 2015, 22:41:00 »
Samozrejme oznacit za podjate vsechny zamestnance uradu, idealne vcetne starosty/primatora.....Zaroven je tady risk, ze ta podjatost bude zamitnuta velmi rychle, takze bych rovnou s tim dal nejaky navrh na doplneni dukazu, treba ten vyslech policistu.
Podle mého nezkušeného amatérského názoru by rychlé zamítnutí podjatosti samotným úřadem při označení i starosty/primátora (šéf samosprávy) a tajemníka (šéf státní správy) bylo zralé na zneplatnění všech následujících kroků správního řízení. O takové podjatosti by měl rozhodnout kraj.
Bijci to vidí jak, jsem pouze mimo realitu nebo též mimo právní teorii?

1782
Rychlost / Re:Překročení o 20kmh 2x do roka
« kdy: 01 Září 2015, 22:16:29 »
V zápise (úředním záznamu od městapa, příloha spis4) je, že vozidlo zastavili a řidiče ztotožnili.

1783
Ještě možná stojí za úvahu úhybný manévr s nouzovým zastavením vozidla (porucha, baterie, havarijní hlášení řídící jednotky...), záleží však na době, kdy bylo vozidlo kontrolováno poprvé a podruhé. Několikrát jsem zde tuto fintu zaregistroval, netuším, jak byla úspěšná a za jakých podmínek.

1784
Jest otázkou, zda datum 31.8.2014 (pondělí) nebude považovat správní orgán/odvolací orgán/krajský soud/NSS za evidentní překlep, když 31.8.2015 pondělí jest. V citovaném rozhodnutí NSS šlo o jiný den i měsíc, datum bylo zjevně nesmyslné, patrně efekt následnosti copy-paste-phone-oběd-šéf-padla.
Dle mého názoru - bez ohledu na to, jak se budete stavět k aktivnímu přístupu k délce řízení a jako toto dopadne, přeji příjemnou zábavu - bych svůj základní postoj neměnil (vím, kdo stroj řídil a to je všechno, co v této věci mohu sdělit). Je to podle přestupkového zákona, na sprdel překlopit nelze.

1785
Na sprdel to snad hned překlopit nemohou. Podání vysvětlení je od toho, aby úřad věděl, s kým si má začít. Je ale fakt, že odpustek patrně přišel na firmu, takže není moc co váhat, další odpustek nemají co posílat. Pokud tomu dobře rozumím, Vaše momentální strategie je napráskat sám sebe, počkat na to, až stanoví ústní jednání (datovkou) a mezi tím se nějak dostat ke spisu. Máte pravdu, na chodníku parkují pyráti, slušní lidé tam nouzově zastaví vozidlo a shánějí pomoc.

Stran: 1 ... 117 118 [119] 120 121 122