Angloamerické právo nezná dvoukolejnost soudního a správního trestání, tedy pokud se traffic ticket rozhodnete napadnout (obvykle formou not guilty plea), skutečně o tom bude obvykle rozhodovat soud (výjimky existují, např. v DC to tuším řeší nějaký obskurní úřad, celkově jsou ty procesy velmi lokálně závislé, podle státu a často i dle města). Reálně to je ale dost podobné a mnohdy i horší než místní magistráty, že si daná instituce říká (Traffic/Magistrate/Justice/whatever) Court ještě neznamená, že to bude proces jak z Matlocka - jede to jako na běžícím pásu, pracovní pozice osob, které na těchto (pseudo)soudech rozhodují, je stejně podřadná, jako pozice zdejších úředních osob na odborech dopravy, a jsou obsazovány podobnými primitivy (nejsou to soudci, v 99,99 % ani ne vystudovaní právníci, i když na to se v US obecně moc nehraje).
Jde o jinou (nejen) právní kulturu a je to dost nesrovnatelné. Pokud bych z velkého nadhledu porovnat zdejší systém zde a tamní tam, je to prašť jak uhoď, v některých věcech snad zde stále o trochu snesitelnější. Naprosto jistě ale vím, že pokus implementovat tamní systém sem by vedl ke katastrofě (pokud ne jako celek, ale jen dílčích prvků, tak k proporcionálně menší katastrofě).
Pokud jde o Kocourkov, je z mnoha důvodů nereálné, aby celé hypertrofované správní trestání přešlo na soudy v jejich stávající struktuře, děje se spíš opačný trend, např. má být zvednuta hranice škody nikoliv nepatrné z 5k na 10k a kupodivu to nezávislé justici nijak nevadí, že se do její působnosti čím dál víc cpe moc výkonná (naopak, justice vítá, že se tím sníží nápad, narušení dělby moci je v porovnání s takovým benefitem nepodstatné). Jsou ale dílčí jednoduchá opatření, která by měla potenciál ten splašený systém vrátit do normálu, např. kdyby soudní kontrola nefungovala stávajícím poměrně omezeným kasačním způsobem, ale více jako apelace - soud by věc prostě projednal a rozhodl, nikoliv jen zkoumal, jestli rozhodování SO nevybočilo ze zákonného rámce. Takovou reformu před časem zavedli v Rakousku a dost se osvědčila. Druhá věc, která by radnice srovnala ještě víc, by bylo, kdyby příjem z pokut šel nikoliv subjektu rozhodujícímu v prvním, ale v posledním stupni (tedy pokud by se řešilo odvolání, inkasoval by kraj, pokud soud, stát).