To je všechno hezký, ale bez ohledu na prehistorický automat a jeho suboptimální chování zrovna v okolí 80 km/h je naprosto vyloučeno, aby mělo auto na libovolné stejné trase vyšší spotřebu při jízdě 80 km/h než při 130 km/h, klidně se vsadím (já budu řídit v 80, vy ve 130).
Kdybyste si vybral nějaké jiné rychlosti a hezky to okecal, tak bych možná řekl, že budiž, ale tady věřím fyzice. Když si udělám jednoduchou bilanci - tj. uvážím, že v těch 130 tvoří aerodymanická síla převážnou složku jízdního odporu (ať nežeru, tak třeba 70 %, reálně to bude víc) a tuto část si při zpomalení na 80 pokrátím koeficientem 2,6 (ostatní odpory na rychlosti téměř nezávisí, určitě ne v intervalu 80 až 130), je rozdíl tak propastný, že to nesvedete ani na optimum motoru (ke kterému beztak budete blíž v 80 i na tu 4, než ve 130 na 5), a už vůbec ne na ztráty v měniči při občasném řazení - k čemuž stačí selský rozum, kdyby převodovka/měnič měla v průměru sežrat mechanický výkon odpovídající zhruba 5 rychlovarným konvicím, musela by mít poněkud jinak dimenzované chlazení.