30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - unlimited

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 13
31
Pokud jde o vyšší překročení rychlosti nebo alkohol, tak to nejde řešit blokově, ale jde to rovnou do správního.
Alkohol určitě ne. To by jako automatický technický prostředek používaný bez obsluhy neprošlo snad ani u Žiškový, když alkoholtester drží fízl v ruce.  8)

32
Alkohol / Re:Alkohol na kole
« kdy: 23 Dubna 2016, 23:14:16 »
Chybí mi zde výpověď svědka, který s Vámi, jak jsem tak pochopil, jel (zde je vlevo vidět pouze část té důležité stránky vlevo https://www.30kmh.cz/index.php?action=dlattach;topic=2372.0;attach=3021 ). To pokládám na celém spisu za nejklíčovější. Často se v rozsudcích soudů (kdyby to nevyšlo před správními orgány - tam je to vždycky vabang a nikdo nikdy neví jestli budou jednat podle zákona nebo vás prostě nezákonně potopí) dočítám, že nejvěrohodnější je výpověď, která je provedená v nejkratším časovém intervalu po přestupku vzhledem k paměti a zejména pozdější účelovosti. Proto pokud dotyčný s PČR hodně mluvil a zároveň byl méně znalý nebo neznalý, tak by se jednoduše mohlo stát, že Vás utopí právě na nečem z jeho podání vysvětlení. Jako vždy platí přísloví, že co se týče PČR, tak mluviti stříbro (pouze znalí, jinak bych použil jinou hmotu), mlčeti zlato.

33
Pochybuju, že utípnou desítky úsekovek a dalších stacionárů, které vyhodnocuje MP. V kombinaci s relativně novou objektivní odpovědností mi to přijde dost neprůchozí - teď by se použila jen na pár úsekovek, které provozuje PČR.


34
V pořádku, v tom jsme za jedno. Jak jsem psal - nemám rád kdyby, pracuju s realitou, ale nějak jsem si potřeboval postěžovat nad stavem, který tu zavedly tyhle závadné společnosti. Ono sice na první pohled hájí práva občanů, brání před zlovůlí SO, vytváří judikaturu ale dělají to nešikovně, šablonovitě a s ohledem na profitabilitu. Takže ve finále zazdí cestičky, kde by jiný zvítězil a vytvořil dobrou a silnou judikaturu. Hlavně s postupem času čtu čím dál časteji, že soudu je známo atd., takže soudci jsou podráždění z toho, jak si z nich dělaj neústále dobrý den, používaj pořád ty stejný vym*dávky a ještě do médií a na sociálních sítích hlásí, jak úřad obesílá Kanárský ostrovy a podobný. Sranda, když se potom člověk dočte x rozsudků, kde je s nedoručitelnýma Kanárama, řetězením řidičů, odepřenim výpovědi a teď osobou zemřelou poslali někam. Zlatá doba, když byla chudá judikatura, ale bohatá na obsah, kde obvinění udělali maximum pro to, aby se vyvinili.


Četl jsem si to a prostě zde musím souhlasit s názorem jkrause222. To, že používáme ne moc pravděpodobný metody, to asi SO přijaly za samozřejmost s tim, že nemůžou prokázat nade vší pochybnost, že to tak nebylo. Ale tohle je vyložená pohádka založená na křišťálově čistym formalismu a teoretismu. Že půjčím auto budoucí mrtvole, to se ještě dá zkousnout, je to pohádka, ale dejme tomu ještě pro dospělé. Ten Váš příběh mě spíš pobavil než že by měl reálnou šanci uspět u soudu(ů). Jasně, že zase drtivá většina je o tom, že se to tam nedostane, ale jenom neschopností úředníků, snahou o maximalizaci efektivity řízení, zavaleností úřadů atd.

Vezměme si to postupně od začátku:

Dnes již nefunkční odepření výpovědi (ve smyslu odražení odpovědnosti za SprDel) - maximální pravděpodobnost, auto se půjčuje osobám blízkým často a mohl jsem to řídit i já, dokažte jestli já nebo OB.

Řetězení řidičů (bullshit, nejhorší varianta) - ano, stane se, že auto půjčím jedné OB a ta ho půjčí další OB.

Cizinec - ikdyž nesouhlasim s konstruktem "osoby nedostupné", přesto není moc pravděpodobný, že jsem půjčil auto někomu, kdo má trvalý pobyt na nějakém vzdáleném ostrově nebo i zemi. Blízké a středně blízké jsou celkem pravděpodobné v rámci nějakých obchodních partnerů atd.

Osoba zemřelá - že auto někomu půjčím, on krátce na to zemře a ještě spolu nemáme žádné důvěryhodné a prokazatelné vazby je, ano, celkem dost nepravděpodobné, ale rozhodně pravděpodobnější (v případě, že ji použiju jen pro x případů na jednoho člověka a RZ a potom zvolim jinou strategii), než že potkám na ulici svého dvojníka, je z Tuvalu (třeba, které je pro nás mimochodem výhodné z hlediska řízení), má tu otce, umí lámanou češtinou, najednou začnete být kamarádi, že mu svěříte i auto, má ŘP platný v CZ, spárchá přestupek, potom škatulata hejbejte se odjede zase poznat nějakého nového fajnového dvojníka do např. Ruska, odepisuje aktivně na maily, které se týkají sankce proti němu v zemi, kde už není, napráská se a ještě zplnomocní k něčemu, čemu ani pořádně nerozumí jak po jazykové, tak věcné stránce.

S tímhle souhlasím:

No předpokládám že zjistit od příbuzných a dokázat, že si daný člověk v tu a tu dobu nemohl půjčit auto, protože byl někde jinde (třeba hospitalizovaný) nebude pro ouřadu tak velký problém. Navíc se mi to ekluje - leda bych se dohodl s pozůstalými. Ovšem proti tomu dokázat, že sem nepřijel nějakej exot, je myslím prakticky téměř nemožné, leda by se na tom vyřádila celá BIS. Navíc bych se divil, pokud by ta mrtvola vypadala jako Vy (foto) , takže je to otázka malé chvíle kdy na tohle někdo doplatí.
Od žádných příbuzných nic zjišťovat nemůže. Správní orgán, aniž řízení zahájí, věc odloží, jestliže osoba podezřelá z přestupku zemřela před zahájením řízení. Tečka, konec. Zákon žádný jiný postup neumožňuje.
Navíc by to i v případě příbuzných bylo tvrzení proti tvrzení.



Navíc bych se divil, pokud by ta mrtvola vypadala jako Vy (foto)
Vypadat může, jak chce, když jezdím se sklopeným stínítkem, takže jim žádné foto k ničemu není. A pokud je někdo tak blbej, že se nechá vyfotit a pak se správnímu orgánu dojde ukázat, tak mu není pomoci a dobře mu tak.

Stejně tak jako s tím, že u mrtvoly nepotřebujete mít nic kromě řidičáku. V případě špatného kandidáta (bez ŘP, ležák, ...) by se tomu ponohlo 2 svědky. Stejně pořád platí, že oni podle zákona ani žádný řízení ve spojitosti s věcí přestupku zahájit nemůžou. Mohli by teoreticky zahájit řízení pro přestupek proti občanskému soužití nebo že jste svěřil vozidlo osobě, která nemá ŘO.

35
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=362.msg917#msg917 - poslední odstavec....

Dnes je už nad slunce jasné, že "řešitelé" se zápodně podílí na vytváření judikatury. Oni ji sice vytváří, což je pozitivní, ale zrovna tento rozsudek je ukázka flagrantního přístupu a ignorantství v otázce k přístupu v řízení. Celé to je o tom, že mají desetitisíce klientů a šablonovitým podáním a flákání obrany se prostě kapacitně nevyhnou, případně vyhnou, ale je to v rozporu s jejich představou o fungování společnosti a její výdělečnosti. Proto nemohou do detailu promýšlet jednotlivé kroky k jednotlivým případům vzhledem k možným protikrokům správních orgánů a následné obraně u soudů. Zde je těch chyb nebo spíš hrubek x, přesto jsem docela přesvědčenej o tom, že kdyby předsedkyní nebyla právě Žišková (jasně, není samosoudkyní, ale  stejně), tak by ten rozsudek vypadal jinak. Můžeme už jen fabulovat, kdo je za tenhle stav zodpovědný - jestli by třeba Klaus jmenoval lepšího soudce atd.

Každopádně k věci:

Hlavním know how, které tato metoda má je zakotvení následujícího v PřeZ:
ust. § 66 odst. 1 písm. c): Správní orgán, aniž řízení zahájí, věc odloží, jestliže osoba podezřelá z přestupku zemřela před zahájením řízení.

Tady prostě není o čem, použije se v klasické analogii, tedy se ani žádné řízení o SprDeli nemělo vést. Navíc se mluví o věci jako takové, nikoli o přestupku, po kterém by mohlo následovat napálení SprDele podle ust. 125f odst. 4 písm. b) ZoPPK. Tak jako tak, stejně se orgány a následné soudy nijak nevypořádaly s problematikou práva na spravedlivý proces a nezargumentovaly, proč je vysvětlení příbuzných věrohodnější než vysvětlení obviněné (kdyby to podpořili svědectvím nějaké spřátelené osoby..., to je jedna z hrubek).

Takže to neberte osobně, ale zde má jkraus222 argumentačně navrch. V tomto případě Vám dal soud, dokonce ten Nejvyšší správní, zapravdu. A i přesto, že nemám rád kdyby a snažím se kalkulovat s realitou, tak jsem přesvědčen o tom, že kdyby obviněná resp. její zmocněnec nenasekali řadu chyb (stejně tak kdyby to soudil někdo jiný, ale to je prostě fakt, nelze ovlivnit komu to přijde na stůl a kdo bude jmenován do funkce soudce NSS), tak to dopadlo diametrálně jinak. Stejně tak bylo chybou si postup neposvětit osvědčenými metodami mimo již zmíněné, kde úřednictvo dělá chybu - námitka podjatosti, nehoda (ikdyž se zde jednalo o parkování, cesty jsou), materiální aspekt, kauzální nexus, výměra sankce, vynaložení veškerého úsilí, které bylo možno požadovat, aby porušení právní povinnosti bylo ze strany provozovatele zabráněno.


36
Jako není pochyb o tom, že tam "řešitelé" pokut opět nasekali hrubek jak máku, což jsem i psal. Každopádně to rozhodně není pozitivní rozhodnutí NSS a správní orgány se tohio budou s chutí chytat a aplikovat i na případy, kde se už dotyčný umí bránit účinně.

37
http://nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2015/0277_1As__1500033_20160322154510_prevedeno.pdf

Další judikát, který dává do ruky munici pro rychlou argumentaci správním orgánům, tentokrát na téma osoba zemřelá. Jedná se o dílo, kde byla předsedkyní senátu naše nestranná oblíbenkyně Žišková. O jejím přístupu k právu v právním státě na demokratických principech na postu předsedkyně senátu např. zde http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2015/0237_1As__1500031_20160225101141_prevedeno.pdf ; https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2323.15

Když odhlídnu od toho, že se tam opět a zase děly zvláštní věci ze strany nejmenované společnosti, která zabývá "řešením" pokut (např. nesdělení datumu narození, sdělení značně nevhodného kandidáta na řidiče, nedoplnění blanketního odvolání, ...), tak argumentace soudu je přinejmenšim zarážející. Takové rozhodnutí by mohlo vést k naplnění původní základní myšlenky jednoho aktivního socana a dalších kecpertů ohledně konstrukce SprDele - pokud nepřijme zodpovědnost jiná konkrétní a kontaktní osoba, potom jde odpovědnost vždy za provozovatelem (nebudeme brát liberační důvody, nehodu a řešení přes různé procesní chyby, nepřezkoumatelnost atd.).

[2] Magistrát žalobkyni vyzval výzvou dle § 125h odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu
na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu),
k uhrazení určené částky ve výši 300 Kč, nebo sdělení totožnosti řidiče. Žalobkyně dopisem
označila jako řidiče vozidla pana Ing. J. L., identifikovaného konkrétní adresou v B. Na žádost o
bližší specifikaci této osoby žalobkyně uvedla, že se jí nepodařilo pana L. kontaktovat a že jeho
datum narození nezná.

[3] Ze správního spisu vyplývá, že šetřením v registru obyvatel bylo zjištěno, že pan L. dne
9. 5. 2014 (tj. zhruba tři týdny po onom zaparkování) zemřel. Magistrát požádal místní oddělení
v Blansku o součinnost spočívající v ověření reálnosti informace poskytnuté žalobkyní. Blanenské
oddělení sdělilo, že manželka a syn uvedeného řidiče potvrdili, že jmenovaný zemřel dne
9. 5. 2014, přičemž po dobu dvou let před úmrtím byl v důsledku stavu po úrazu v umělém
spánku. Je proto naprosto vyloučeno, aby v den onoho parkování řídil motorové vozidlo. Navíc
pozůstalí sdělili, že žalobkyni neznají, stejně tak jim není známo, že by ji znal zemřelý pan L.


[25] Dle třetí námitky nebyl magistrát oprávněn řízení o správním deliktu provozovatele
vozidla zahájit. Nebyly totiž naplněny podmínky zákona o silničním provozu. Tato námitka
rovněž není důvodná.
[26] I přes opačné tvrzení stěžovatelky totožnost řidiče známa nebyla. Stěžovatelka označila
jako řidiče osobu, která dle informací správních orgánů řídit vozidlo v době jednání nemohla.

Za takové situace správní orgán ve lhůtě šedesáti dnů nezjistil skutečnosti odůvodňující zahájení
řízení proti určité osobě [§ 66 odst. 3 písm. g) správního řádu]. Rozhodnutí o tom, zda správní
orgán zahájí řízení o přestupku nebo ne, se přitom nečiní na základě důkazů, ale na základě
podkladů, kterými mohou být buď oznámení nějakého jiného subjektu, nebo poznatky z vlastní
činnosti (srov. § 67 zákona o přestupcích). V nyní posuzované věci správní orgán tedy učinil
nezbytné kroky ke zjištění pachatele přestupku. Přesto se mu však nepodařilo shromáždit takové
podklady, které by odůvodňovaly řízení o přestupku proti komukoliv vůbec zahájit. Za takové
situace správní orgán postupoval správně, pokud řízení o přestupku ani nezahájil, ale věc odložil.

[27] Na uvedeném závěru by nic ani nezměnilo podání vysvětlení stěžovatelky, které v kasační
stížnosti zpětně nabízí. Ani její svědectví by totiž nemohlo sloužit jako podklad pro zahájení
řízení s označeným řidičem, ve kterém by správní orgán mohl předpokládat jakýkoliv možný
úspěch ohledně prokázání přestupku stěžovatelkou uváděné osobě. Krom zcela
nepravděpodobného tvrzení by totiž chybělo zjištění jakýchkoliv jiných relevantních skutečností,
na základě kterých by šlo alespoň minimálně předpokládat, že by v řízení o přestupku mohl být
přestupek řidiči prokázán.


Pokud to chápu správně, tak jinými slovy NSS posvětil naprosto zcestnou praxi některý správních orgánů, kde jsou kontaktováni příbuzní a jejich podání vysvětlení je presumováno a zvěrohodňováno nad vysvětlení provozovatele. To, že "řešitelé" pokut, kteří nám v poslední době znesnadňují práci, ikdyž vytváří judikaturu (ale patologickou), neurčili svědky pro podporu tvrzení provozovatelky, že to možná bylo s příbuznými řešeno nezákonně (viz https://www.30kmh.cz/index.php?topic=544.msg2357#msg2357), že zanedbali odvolání a přišli pozdě se svědectvím provozovatelky a případně dalších svědků, že nevyužili další cestičky nastíněné jkrausem v odkazu výše je věc jiná. Každopádně jedno je jasné - takováhle obrana v kombinaci s úpadkem některých článků NSS může bejt nakonec likvidační pro naší svobodu.

38
Rychlost / Re:Překročení rychlosti o více jak 50km/h na dálnici
« kdy: 10 Března 2016, 17:50:43 »
Divil bych se, kdyby to za ty 4 měsíce stihli. Ikdyž JČ kraj.  ???

39
Rychlost / Re:Překročení rychlosti o více jak 50km/h na dálnici
« kdy: 03 Března 2016, 00:01:29 »
Má věc nějaké pokračování nebo to už zabalili? Prekluze se celkem přiblížila.  8)

40
Rychlost / Re:přestupek když auto bylo v servisu
« kdy: 26 Listopadu 2015, 17:53:05 »
Takže to, že nám hčijou na záda je vlastně celkem v pohodě. Je to teplé, příjemně to šimrá, stačí si odmyslet ten rypák v hnoji a je to v pohodě. Taky by nám mohli na ta záda srát, a to už je jiná liga - smrdí to, maže se to a těžko na tom najít něco pozitivního, snad že to taky hřeje.
 
Já vím, že pádluju proti proudu Amazonky, že s tím těžko něco nadělám, slyším i ty vodopády za zády, ale dokud budu mít sílu, tak budu pádlovat.
Zbytečně to hrotíte, jsme na stejné lodi, jen nechápete, co tím chci vyjádřit.

Asi všichni zde, jako milovníci svobody a důrazu na individuální rozum, bychom si asi přáli stát, kde nebude existovat bodový systém, fikce doručení, SprDel, institut kauce a další zmrdoviny více či méně poslední doby. Problém je v tom, že musíme myslet realisticky a těžko očekávat nějakou změnu. D-FENS má v tomhle naprostou pravdu. Demokraticky se tohle nezmění. I kdyby v příštích volbách plně obsadila PS poslanci za Svobodné (to už považuju za pravděpodobnější, že začnu milovat elektromobily, militantní cyklisty, dám se na islám a budu kupovat jen ekovýrobky), tak je otázka, jestli by se striktně drželi toho super programu co maj a jestli by se nenechali zlákat výhodama politiky ku svýmu prospěchu v neprospěch většinový společnosti. Jediný co tohle může změnit je společnost a ta se rozhodně nenarovná jen tak a ostatně se není ani kam stěhovat, protože ve vyspělých státech napříč celým světem jde o "moderní" evoluci. Můžete se stavět na hlavu a kopat nohama při demonstracích, aby to viděli i tupý ovce ve večerních místo pppppyrátů a vrahů dětí v černých BBBBMW, mmmámo, můžeme si založit svobodnou stranu, ani se nedostane do PS, můžeme dělat problémy v SO, zaplatíme to stejně my (nepřímo, ikdyž věc vyhrajem).

Je prostě potřeba se přizpůsobit tomu co je. Samozřejmě dělat maximum, co udělat můžeme a je v našich silách a časových možnostech, ale stejně je to málo, přesto samozřejmě nechci říct, že bysme se s tim měli spokojit a nic nedělat, to by bysme byli ještě ve větších sračkách.

Prostě a jednoduše jsem chtěl napsat, že bychom tu taky nemuseli mít SprDel, proti kterýmu se bránit dá, ale třeba matroš z Holandska, kde alespoň podle lžimédií cáluje vždy provozovatel. Moje chyba, že nemám nastudováno ofiko, kdoví jak to je, ale dost dobře si dokážu představit, že by se to tak u nás prohlasovalo. Už tolikrát jsem si naivně myslel, že tohle nemůže projít - a prošlo.

Taky by nám mohli na ta záda srát, a to už je jiná liga - smrdí to, maže se to a těžko na tom najít něco pozitivního, snad že to taky hřeje.
Hovno již troubí v zatáčce.
PN 2821 - další utažení šroubu
PN 2928 - poslední strana; absurdní nesmysl, ten člověk se snad zbláznil

Tam musej hromadně brát drogy, jinak to neni možný. Když jsem to četl poprvé, tak se mi udělalo zle od žaludku.  :x

41
Rychlost / Re:přestupek když auto bylo v servisu
« kdy: 24 Listopadu 2015, 15:45:31 »
neviděl bych to tak černě, protože zatím se ukazuje, že jakmile někdo ukáže vůli na to, dotáhnout to k ÚS, spis se ztratí nebo tak něco... kolega Kverulant o úřednících z Koulína taky počítám neslyšel od doby, co jim napsal, že to chce dotáhnout k ÚS

ouřadové (alespoň někteří) vědí velice dobře, že je to protiústavní, proto se snaží udržet status quo co nejdéle a nadojit ještě nějaké korunky. Kdyby aspoň 10% populace mělo mozek a koule, SPRDEL by byl dávno v pánu (respektive by ani asi nevzniknul)

Spíš mi přijde divné, že nejmenovaná služba, která už v některých případech vyčerpala všechny opravné prostředky a věc projeli (dojeli na nefunkční procesní strategii typu nekontaktních řidičů v zahraničí od nichž se vrací pošta jako nedoručená/adresát neznámý atd., řetězení řidičů, ...) nejde s ústavní stížností k ÚS. Zprvu jsem měl takové jednání za nenápadný tah ke smazání tohoto protiústavního bastlu (odmítnutí výpovědi/ignorace výzvy by bylo asi moc okaté u společnosti dlouhodobě se zabývající ochranou řidičů před nezákonnými sankcemi, a tak bylo potřeba najít méně do očí bijící metodu, s kterou to SO neodignorují a celá věc se bude moci posunout dál), ale zatím ticho po pěšině.  ??? Za jak dlouho +- odhadujete, že by ÚS ve věci takovéhle kategorie mohl rozhodnout od rozsudku NSS? Řekl bych, že je ještě moc brzo, ale první ovoce už by pomalu mělo padat v nejbližší době ze stromu, pokud se včas podala dobrá stížnost.

Ovšem je otázkou, zda by zrušení SprDele bylo výhrou. Obecně si myslim, že do určitý míry je SprDel prospěšnej a může být i hůř. Neovce si dneska v klidu poradí a situace se začíná ustalovat na dobu před 19.1.2013, byť samozřejmě zdaleka ne v takový míře a zbavení se odpovědnosti za přestupek zjištěný ATPPBO už hold není pro každého. Kdyby ÚS totiž SprDel zrušil, opět by tu byl tlak na utažení šroubu a jak doba postupuje, tim více je nám ukrajováno z našich práv a svobod a novela by byla ještě ostřejší - naříklad (vy)hulení Nizozemského modelu. Pamatuju si, jak Huml byl rozčarovanej z toho, v jakym znění prošla "jeho" novela, že má spoustu děr, že nic nevyřeší, bla bla bla. Ostřejší bijci si vždycky najdou cestičku, ale běžný lidi ocení, když už je určitá věc zaběhnutá, cestičky prošlapány a existuje procesní obrana, která zaručuje vysokou pravděpodobnost úspěchu.

42
Jiné / Re:Zákaz predjizdeni
« kdy: 15 Listopadu 2015, 17:55:21 »
Rozdíl v trestech za tyto rozdílné přestupky jste popsal, přejetí V 1a považuje zákonoblijce za bagatelní přestupek, porušení B 21a za hrdelní zločin.
Ano, tento hrdelní zločin se oceňuje 7 body, stejně jako když si volant sednete zlitej jako pes, způsobíte smrťák nebo někoho upoutáte na vozejk nebo jedete v protisměru na dálnici.  :x Pardon za off topic, ale musel jsem.

43
Tak to musí bejt slušnej řezník a nebo ovce co se přizná i při konfrontaci se záznamem z automatickýho technickýho prostředku. Tam řidič i při totální střelbě dostane maximálně 2 body z 8. A to ještě nevim kolik a za jak dlouho se odečítají + se dají odečíst na semináři. Mám tušení, že se tam odečítají po půl roce.

edit: hm, tak po 2,5 roce, to je na liberálnější Německo docela tvrdý. Ale alespoň se ta lhůta "neresetuje" při spáchání bodového přestupku.

44
Jiné / Re:Zákaz predjizdeni
« kdy: 12 Listopadu 2015, 16:07:33 »
Z pohledu podání informace řidiči je to úplně jedno, pořád je tam VDZ V 1a, která je dokonce o dost přísnější, než B 21a; + předběžné šipky V 9b. Navíc B 21a je po obou stranách silnice. Něco o 2 m od zpevněné krajnice se v technických předpisech píše (strana 23 obr. 6 - pozor, není to právní předpis), ale hrát na to v tomto místě bych ani nezkoušel, je to viditelné až moc dobře. Možná, že pravý okraj značky je akorát na hranici 2 m od zpevněné krajnice, není jak to odměřit. Tudy cesta nevede, řidiči jsou informování nadstandardně. Čímž není řečeno, že to nelze na SO nějak sofistikovaně vyzkoušet, třeba se lekne.

Obávám se, že nemáte pravdu. Pokud předjíždíte na plné čáře, tak to rozhodně neznamená, že předjíždíte v místě, kde je to zakázané a je tak možné uplatnit postih za § 125c odst. 1 písm. f) bod 7. Kolega pouze přejel plnou čáru, která ovšem sama o sobě neznamená, že se tam nesmí předjíždět, protože nanplnil ani jeden předpoklad z ust. § 17 odst. 5 a ani povinnost plynoucí ze zákazové značky, která by byla neplatná, pokud by se naplnily moje poznatky o neplatnosti. Co se týče značky nalevo, tak řidič je povinen se řídit pouze značkami, které jsou umístěné při pravém okraji vozovky, vlevo se umísťují pouze značka pro lepší viditelnost (např. zakrytí značky u pravého okraje vozovky před začátkem předjíždění kamionu) a samozřejmě třeba "zákaz stání", "zákaz zastavení" na příslušné straně komunikace. Je to tedy stejné jako kdyby nikoho nepředjížděl a přejel ji s výjimkou případů, kdy to zákon povoluje. Takové jednání je možné podřadit pouze pod § 125c odst. 1 písm. k), tedy v případě prokázání pokuta 1.500 - 2.500,- bez bodů a zákazu.

Jen na vysvětlenou:

ZPPK
§ 125c odst. 1 písm. f) bod 7
Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích při řízení vozidla předjíždí vozidlo v případech, kdy je to obecnou, místní nebo přechodnou úpravou provozu na pozemních komunikacích zakázáno.

§ 125c odst. 1 písm. k)
Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích jiným jednáním, než které je uvedeno pod písmeny a) až j), nesplní nebo poruší povinnost stanovenou v hlavě II tohoto zákona.

§ 17 odst. 5
Řidič nesmí předjíždět
a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,
b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
d) na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a bezprostředně před nimi,
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,
2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,
3. na hlavní pozemní komunikaci,
4. na křižovatce s řízeným provozem.
g) na železničním přejezdu a v těsné blízkosti před ním.


Je samozřejmě naprosto jasné, že v tomto případě je spoustu jiných (lepších) možností, jak tenhle důkazní nesmysl rozbít a tohle by byl nejslabší bod do odvolání. Slouží to spíš jako doplnění k argumentaci v prvním kole. Do odovlání bych to možná ani nedával. Už jenom to (pokud úředník nehrál divadýlko), že to uzná sama I. instance je jasným signálem toho, že další pokračování je pro úředníka zbytečná ztráta času a ekonomie řízení. Navíc je otázka, jak by se k tomu odvolačka případně KS nebo dokonce NSS postavili. Trochu bych se bál okecání, že značka je sice v rozporu s technickým předpisem pro umísťování svislých DZ v poli, ale řidič se s ní mohl seznámit, když neležela zas tak moc daleko a nebyla zakrytá.

45
Jiné / Re:Zákaz predjizdeni
« kdy: 11 Listopadu 2015, 01:55:35 »
Tak jak se věc posunula? Udělal jsem si takový malý výlet na Googlu a zjistil jsem (pokud ta 4 roky stará fotka odpovídá současnosti), že zákazová značka B 21a je odhadem minimálně 2 m od pravého okraje vozovky, čímž se podle mého stává neplatnou. Přiznám se, že tohle je můj nedostatek a neznám technický normy/vyhlášky/zákon o umisťování zákazových značek do takový intenzity, že bych tohle tvrzení mohl postavit najisto, ale jistě musí existovat hranice, od které není značka platná, protože by se s ní řidič nemohl seznámit nebo by její rozpoznávací schopnost byla snížena do takový intenzity, že zakládá její neplatnost.

Prosím tedy zkušené bijce o vyjasnění.

https://www.google.cz/maps/@50.1789287,15.6987704,3a,30.5y,274.22h,78.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf7X7iZrRhLmcdwxmO8qrTQ!2e0!7i13312!8i6656

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 13