30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - unlimited

Stran: 1 [2] 3 4 ... 13
16
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Unicam Chlístov / Benešov
« kdy: 16 Dubna 2023, 15:24:27 »
Prosinec 2021 - udán kontaktní řidič se schránkou na území ČR. Jednalo se o přestupek překročení maximální povolené rychlosti o více než 40 km/h v obci podle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 2. Konkrétně šlo o 102 na 50 po odečtu odchylky.

Ano, je pravdou, že směrem na Benešov mají v Chlístově i okamžité měření formou Camea UnicamSPEED - pomocí indukčních smyček a měření na 2,5m na začátku úsekového měření. Říká se tomu miniúsekovka.

POZOR! V prosinci 2021 vyzval MěÚ Benešov k podání vysvětlení! Takže je možné, že nejedou turbu. Ale jde o to, že přestupek vyššího překročení rychlost podle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 2 nelze řešit zasláním výzvy k úhradě určené částky, takže těžko říct.


#Benešov #Chlístov


17
Takovej judikát neznám. Vyzkoušejte https://vyhledavac.nssoud.cz/

Zde zadejte oblasti úpravy: "Přestupky", případně dodejte další informace do políčka "hledání v textu", které si pamatujete o případu (např. SO1, SO2, KS, místo, typ přestupku - nejlépe v paragrafovaném znění do uvozovek - například v případě zákazu předjíždění "§ 125c odst. 1 písm. f) bod 7", v případě překročení rychlosti v nejnižším intervalu "§ 125c odst. 1 písm. f) bod 2" apod...

18
Záměr zákonodárce byl ještě horší než judikatura. Navíc pokud již existuje ustálená judikatura, je argumentace důvodovu zprávu bezpředmětná.

19
Nemáte tak úplně pravdu. Judikatura na to je a ATP je konstatní judikaturou považováno i měření z vozidla a to v automatizovaném systému a nebo laserem ze stativu, kdy se pouze nastaví měření a dále se již do nastaveného měření nesahá. Další podmínkou je, že řidič podězřelý z přestupku není na místě zastaven.

Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 31. 5. 2018, č.j. 9 As 213/2017 - 37:

Z uvedeného ustanovení plyne, že k tomu, aby mohl být provozovatel vozidla sankcionován za rychlost, musí dojít ke změření rychlosti vozidla automatizovaným technickým prostředkem (dále jen „ATP“), k jehož provozu není třeba obsluhy.
Žádný právní předpis nedefinuje to, co se rozumí ATP používaným bez obsluhy, jak plyne také z judikatury krajského i Nejvyššího správního soudu. Bude se jednat především o technické prostředky trvale nainstalované a zpravidla pevně zabudované na určitém místě, které nevyžadují přítomnost obsluhujícího personálu. Takové měřidlo je obsluhou toliko umístěno, nainstalováno, případně spuštěno, avšak samotné měření již probíhá automaticky bez toho, aby obsluha takové zařízení ovládala. Charakter ATP je tak dán automatizovaným měřením, které probíhá bez vlivu obsluhy.
Pro posouzení toho, zda se jedná o ATP, je zcela nerozhodné, že se jedná o rychloměr, který lze používat pouze v souladu s návodem k obsluze (u každého přístroje je nutno při nastavení, resp. uvedení do provozu, dbát na dodržení podmínek výrobcem uvedených v návodu k obsluze), i to, že dle záznamu o měření byl rychloměr nastaven konkrétní osobou, jejíž jméno je v záznamu uvedeno (neboť každý silniční radar někdo musí nastavit bez ohledu na to, zda je umístěn na mýtné bráně, pevném stálém stanovišti u silnice, nebo je umístěn ad hoc). Podstatné je pouze to, zda je rychloměr schopen fungovat samostatně, tedy automaticky zaznamenávat a vyhodnocovat rychlost všech projíždějících vozidel, nebo zda je k výběru a měření rychlosti konkrétního vozidla nutná součinnost lidské obsluhy.
V případě jakéhokoli stacionárního rychloměru je nezbytné přístroj před uvedením do provozu správně nastavit a umístit v souladu s pokyny výrobce tak, aby byla zajištěna jeho správná funkčnost. Tato skutečnost však sama o sobě neznamená, že by se nejednalo o ATP používaný bez obsluhy, nebo to, že by se jednalo o přístroj, který je používán ke změření rychlosti příslušníkem (městské) policie.
To, že obsluha rychloměr nastaví, ustaví do správné polohy, vybírá měřící stanoviště apod. je pro způsob měření (automaticky nebo manuální režim) zcela irelevantní. Takovou argumentaci by bylo možné následně vztáhnout k jakémukoliv rychloměru, protože každý (i stacionární) rychloměr musí někdo nastavit, upravit do správné polohy a dokonce i vybrat měřící stanoviště. Jinak by za ATP bylo možno ad absurdum považovat pouze takový rychloměr, který se sám nastaví, ustaví do správné polohy a dokonce si vybere samostatně měřící stanoviště, což ani při současném technologickém pokroku není reálně představitelné.
Nelze rozlišovat mezi ATP na základě toho, zda jsou nastaveny jen jednou a následně se stále nachází na jediném místě nebo jsou opakovaně nastavovány a umisťovány na rozličných stanovištích. Jediným dělícím kritériem je režim měření, tedy automatický, kdy jsou snímána veškerá projíždějící vozidla a zaznamenávána jejich rychlost, a manuální, kdy výběr měřeného vozu a měření rychlosti provádí sama obsluha rychloměru.
Tvrzení, že z návodu k použití radaru Ramer AD9T vyplývá, že přístroj není schopen fungovat bez lidské obsluhy, stěžovatel nijak nedoložil, neboť v jím předložené části návodu nic takového obsaženo není. Naopak je toto tvrzení v přímém rozporu se záznamem o přestupku, ze kterého vyplývá automatický režim rychloměru. Skutečnost, že se k rychloměru obsluha připojuje přes WiFi, není důvodem pro závěr, že je to obsluha rychloměru, kdo provádí měření. Bez možnosti konektivity by samotný radar nebyl prakticky k ničemu, neboť by z něj nebylo možno získat uložená data, a je zcela irelevantní, jaký komunikační protokol výrobce zvolil, tedy výběr dat a možnost nastavení zařízení prostřednictvím USB portu, WiFi nebo ethernetu.
Samotný „stativ“, na kterém je radar umístěn, je nepodstatný. Mezi stranami je nesporné, že byl použit radar Ramer AD9T. Stejný rychloměr typu Ramer AD9 může být umístěn v pevné „budce“ u silnice, na mýtné bráně, na trojnožce, nebo v zavazadlovém prostoru služebního vozidla. Nic z toho ale nevypovídá o tom, jak tento rychloměr měří, a je holým nesmyslem rozlišovat při definici ATP např. mezi stejnými rychloměry typu Ramer AD9 podle toho, jak jsou nainstalovány.

Nad to rozsudek NSS č.j. 9 As 220/2018 - 72 ze dne 27. 9. 2018:

Jak plyne z rozsudku krajského i judikatury Nejvyššího správního soudu, žádný právní předpis nedefinuje, co se rozumí automatem ve smyslu § 125f odst. 2 písm. a) zákona o silničním provozu. Jedná se především o technické prostředky trvale nainstalované a zpravidla pevně zabudované na určitém místě, které nevyžadují přítomnost obsluhujícího personálu. Takové měřidlo je obsluhou toliko umístěno, nainstalováno, případně spuštěno, avšak samotné měření již probíhá automaticky bez toho, aby obsluha takové zařízení ovládala. Charakter automatu je tak dán automatizovaným měřením, které probíhá bez vlivu obsluhy.
Pro posouzení toho, zda se jedná o automat, je zcela nerozhodné, že dle záznamu o měření byl rychloměr nastaven konkrétní osobou, jejíž jméno je v záznamu uvedeno. Tato skutečnost však sama o sobě neznamená, že by se nejednalo o automat. V případě jakéhokoli stacionárního rychloměru je nezbytné přístroj před uvedením do provozu správně nastavit a umístit v souladu s pokyny výrobce tak, aby byla zajištěna jeho správná funkčnost. To, že obsluha rychloměr nastaví, ustaví do správné polohy, vybírá měřící   stanoviště apod. je pro způsob měření (automaticky nebo manuální režim) zcela irelevantní. Takovou argumentaci by bylo možné následně vztáhnout k jakémukoliv rychloměru, protože každý (i stacionární) rychloměr musí někdo nastavit, upravit do správné polohy a dokonce i vybrat měřící stanoviště. Jinak by za automat bylo možno ad absurdum považovat pouze takový rychloměr, který se sám nastaví, ustaví do správné polohy a dokonce si vybere samostatně měřící stanoviště, což ani při současném technologickém pokroku není reálně představitelné. Podstatné je pouze to, zda je rychloměr schopen fungovat samostatně, tedy automaticky zaznamenávat a vyhodnocovat rychlost všech projíždějících vozidel, nebo zda je k výběru a měření rychlosti konkrétního vozidla nutná součinnost lidské obsluhy.
Závěr stanoviska Ministerstva dopravy, č. j. 102/2013-160-ODS/4, tedy že automatické měření není takové, u kterého se nacházejí policisté a některá vozidla zastavují, je s ohledem na výše uvedené irelevantní. Navíc není s výše uvedeným nijak v rozporu.

20
Tady jsou nějaké přírůstky z Bílé hory v plném rozlišení.

21
Koukám, že se věc vůbec nepohla. Už je znám alespoň termín, kdy se to bude projednávat?

22
Rychlost / Re:zahájení řízení víc jak 100km/h v obci
« kdy: 22 Listopadu 2016, 04:12:42 »
Pro příště a pro ostatní - Kongresovka se ignoruje - hrozí maximálně velmi nepravděpodobné předvedení. Jakkákoli činnost ze strany provozovatele = činnost ze strany PČR. V opačném případě se dá dosáhnout promlčení už po roce z důvodu nezahájení správního řízení nebo vydání rozhodnutí.

Teď k věci. Nechápu, že pokud jste odmítl vypovídat, tak píšou, že jste řídil vy. Že vy jste tam nakráčel osobně, PČR předložila fotku jak na občanku a "ztotožnila" vás? Hádám, že to byl ProLaser III na 5. května. Ten dělá velmi kvalitní snímky, ale jedná se o třípruhovou komunikaci, kde se často nedá vyloučit více vozidel na snímku. To samo o sobě neni samospásný, protože laserový paprsek má na 100 m nějakých 30 cm průměr, ale v případě určitého místa dopadu a auta v sousednim pruhu se s tim operovat dá. Samozřejmě nic není ztraceno, PČR ani úředník nejsou znalci z oboru ksichtografie...

Chce to co nejdřív opatřit spis a uploadovat ho tady.

V případě nezastavení a neztotožnění na místě mi hlava nebere, jak jste se mohl takhle bezpředmětně vystavit riziku zákazu řízení na 6-12 měsíců, připsání 5 bodů a 5-10 tisíc Kč pokutě. Přitom stačilo jen ignorovat nebo PÍSEMNĚ odepřít vysvětlení.  :'(

23
Tak on je samozřejmě rozdíl mezi tim to otočit před tim, než dá samotnou výzvu k zastavení nebo pokud jí dává s dostatečným předstihem a ještě nejste u příslušníka. Taky záleží, jak moc mobilní je, pokud jim tam jen stojí nenastartovaný auto a oba příslušníci vypadaj akčně jak kdyby měli plnej žaludek po obědu, tak se vyplatí otočka, postranní ulička, parkovačka, vypínačka, sesedačka. Ono i přes extrémní masáž propagandou od médií, většina policajtů je alespoň trochu normálních, zváží všechny klady a zápory (i nebezpečí pro ně - rozjetá hypotéka, děti na krku, ...) a nikoho nenahání a už vůbec po něm nestřílí, to je spíš záležitostí jedinců, kteří to vyhledávaj a nemaj ještě tolik závazků, aby si nemohli dovolit průser. Až v médiích to vypadá, že každej kdo ujíždí minimálně rozstřelí auto a nemá šanci ujet nebo po něm rovnou začnou pálit, případně ho srazí. Samozřejmě, pokud předjdete policajní Passat nebo Sup, tak jim ujedete těžko - měří za jízdy, stačí srovnat rychlost, po něm dají znamení STOP a už vás nahání a jsou v patách.


24
Nestává se běžně, že laserem změří motorku. Uvedete bližší info, jak k tomu došlo? Taky v drtivý většině případů měří na příjezdu, ne na odjezdu, takže by na fotce neměla bejt RZ. Jasně, ke ztotožnění došlo i tak, ale je to prostor pro manévrování.

25
Rychlost / Re:Překročení rychlosti o více jak 50km/h na dálnici
« kdy: 28 Června 2016, 23:55:52 »
No, poučení je to pro Vás drahé, myslím, že rada (nejen pro Vás) pro příště je jasná - odvolání na kraj se posílá prostřednictvím I. instance.

Bohužel 18 měsíců zákazu už se řešit musí, takže ten odpor je jasnej. Smutný je, že jste si takovym formálnim nedostatkem zadělal na 3 slušný průsery. Z jednoho se dostanete (TČ mařenka), ale ten zapříčiní 2. - § 125c odst. 1 písm. e) a ještě jste si odepřel hladké promlčení přestupku, za který hrozí docela citelný postih + právo na procesní obranu, protože soud není další odvolací instance, ale už jenom přezkoumává rozhodnutí kraje z hlediska zákonnosti.

26
Rychlost / Re:Překročení rychlosti o více jak 50km/h na dálnici
« kdy: 28 Června 2016, 18:19:19 »
V tom případě bych to asi neřešil vůbec, ale je otázkou, co chce swenak v příštích 18 měsících dělat a zda se nezapomněl zmínit o zákazu řízení, pěněžitym trestu nebo OPP. Přecijenom ta hrozba 25-50K, 6-12 měsíců zákazu a 4 body je vcelku reálná, byť i přestupek vyžaduje zavinění a jistě je to napadnutelné z vícero věcí, ale víme jak to chodí s tou zákonností u SO a někdy i u soudů.

27
Rychlost / Re:Překročení rychlosti o více jak 50km/h na dálnici
« kdy: 28 Června 2016, 18:01:58 »
Domnívám se správně, že po 18 měsících je automaticky bez recidivy zápis v TR pro veřejné účely vymazán? Tedy, že to právě nebrání v tom podnikání, zaměstnání, zbraních...

28
Rychlost / Re:Překročení rychlosti o více jak 50km/h na dálnici
« kdy: 28 Června 2016, 16:58:44 »
Aneb jak se z normálních slušnejch lidí stávaj kriminálníci.  :x Žádný zákaz řízení, peněžitý trest, obecně prospěšné práce? Budete podávat odpor?

29
Děj se vůle boží, snažil jsem se bejt optimistou. Ústavní stížnost považuju od počátku za velmi povedenou, až překvapivě a jsem rád za svétlé výjimky dneška a odvahu, jakou předvedl soudce KÚ Ostava. Ale s těmahle okolnostma budou potřeba i všichni svatí, až to ÚS bude projednávat.  ::)

30
Tohle je dobrý námět na obranu v případném odvolání, kdy si někdo nešťastně zvolí nekontaktního cizince. Ovšem I. instanci bych to určitě nesděloval, to by znělo vyloženě účelově. V II. bych úřadu připomenul, že dotyčný řidič musel změnit adresu, protože podle OP nebo pasu měl v době přestupku (od zjištění přestupku po předání na úřad až k výzvě uplyne třeba 3 týdny, na bonz máte 15 dní, nevyužijete, pak by teprve mělo dojít předvolání - pokud nejde o turbo model, což je nezákonný - a až po více než měsíci písemně sdělujete, takže času na změnu doručovací adresy je dost) trvalý bydliště právě tam a tam a dál nemůžu sloužit. Šlo by to ještě opepřit tím, že mám od dotyčného doručenky, kdy řádně přebíral z doby přestupku nebo náštěvou, kde měl řádně označenou schránku s jeho jménem.

Stran: 1 [2] 3 4 ... 13