30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Dopravní obsluha  (Přečteno 17193 krát)

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 895
    • Zobrazit profil
Re:Dopravní obsluha
« Odpověď #15 kdy: 25 Dubna 2016, 03:26:16 »

Čili je veřejným tajemstvím, že si zkrátil cestu a to je tak asi všechno.

Já nepotřebuji adorovat taxikáře. Občas s nimi jezdím ( v Praze a méně i mimo Prahu), a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by mně někdo chtěl nějak okrást. Buď to bylo na taxametr a žádného "turba" jsem si nevšiml a protože Prahu a ceny za ty trasy znám, tak ani nějaké výrazné odlišení od mnou předpokládáné ceny nebylo - nebo to bylo na férovou dohodu bez taxametru za pevnou částku.

Nicméně nevidím žádný důvod, proč by se taxikáři nemohli mít nějaké výhody a proč by si nemohli krátit cestu, když jedou pro zákazníka, nebo se zákazníkem ,nebo se třeba vracejí na svůj štafl (když už to je blbá pražská realita). No a že tu výhodu budou asi mít (a ukecaj to) i když pojedou soukromě - tak těch pár jízd mi játra fakt netrhá....




IP zaznamenána

akit

  • Příspěvků: 273
    • Zobrazit profil
Re:Dopravní obsluha
« Odpověď #16 kdy: 25 Dubna 2016, 10:49:26 »

Příloha č. 6 k vyhlášce č. 294/2015 Sb.:

E13 - ...Je-li na dodatkové tabulce použit text s výrazem „dopravní obsluha“, rozumí se tím
- vozidla zajišťující:
  zásobování
   lékařské služby,
   opravárenské služby,
   údržbářské služby,
   komunální služby,
   podobné služby
;
- vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou;
- vozidla taxislužby;
- vozidla, jejichž řidiči, provozovatelé nebo přepravované osoby mají v místech za značkou bydliště, ubytování, sídlo nebo nemovitost.

Vhodným nápisem nebo symbolem uvedeným na dodatkové tabulce je zpřesněn nebo omezen význam dopravní značky, pod kterou je dodatková tabulka umístěna.


Nápis "MIMO" nemůže češtinářsky a logicky znamenat nic jiného než omezení dopravní značky ve smyslu jejího úplného zneplatnění.
Ve staré vyhl. 30/2001, platné do k.r. 2015, bylo natvrdo uvedeno v § 15 odst. 3: ...pro tato vozidla neplatí značka, pod kterou je umístěna dodatková tabulka s nápisem "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY"
Pravidla českého pravopisu se v tomto neměnila ("mimo" znamená pořád "vyjma", "kromě", "až na"...),

Závěr: Pokud vozidlo taxislužby vjede do zákazu vjezdu opatřeného dodatkovou tabulkou MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY, i kdyby pro nikoho nejelo a nikoho tam nevezlo, nespáchá přestupek. Klidně tam ten taxikář může vjet a onanovat až k ejakulaci (v autě samozřejmě) a ničeho se nedopustí. Stejně tak, pokud vjede do ulice, kde bude zákaz stání nebo i zastavení opatřen dodatkovou tabulkou MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY, může tam být odstaven od února do listopadu, protože pro něj ta značka nad dodatkovou tabulkou neplatí.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 314
    • Zobrazit profil
Re:Dopravní obsluha
« Odpověď #17 kdy: 25 Dubna 2016, 11:23:39 »

akit: Ale o tom zde již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!

https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2883.msg27613#msg27613
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 314
    • Zobrazit profil
Re:Dopravní obsluha
« Odpověď #18 kdy: 25 Dubna 2016, 11:36:53 »

No, tenhle výklad o zaměstnancích zastával i Beran, minimálně v roce 2007 když to psal. Tuším, že z toho článku jste snad i citoval.
Necitoval a pokud vím, ani nečetl. Nicméně nedivím se, pokud kolega Beran dospěl k podobným závěrům, on by k němu měl dospět v zásadě kdokoliv, kdo něco ví o principech interpretace práva a chápe kontext. Kdyby to bylo opravdu ve smyslu vlastnictví, tak by to totiž znamenalo, že např. k sídlu nějaké akciovky s dostatečně rozptýleným vlastnictvím by jako dopravní obsluha nemohli ani ti vaši statutáři (pokud by nešlo zároveň o akcionáře), ale zato by tam mohli jezdit desetitisíce řidičů, kteří drží pár kusů akcií kvůli dividendě a s výjimkou valné hromady (na kterou stejně většinou nejezdí) tam nemají co pohledávat.
« Poslední změna: 25 Dubna 2016, 11:39:53 od hh »
IP zaznamenána

akit

  • Příspěvků: 273
    • Zobrazit profil
Re:Dopravní obsluha
« Odpověď #19 kdy: 25 Dubna 2016, 12:56:58 »

hh: ano, vím, chtěl jsem jen doplnit ty různé výklady (některých PaChů či SO) ohledně toho slůvka MIMO.
Kdysi bylo ve vyhlášce explicitně napsáno, že MIMO = značka neplatí.
Dnes už je jen uvedeno, že vhodným (obecným) textem je zpřesněna či omezena platnost značky.
Bohužel to přináší sebou různé pochybné pohledy na věc ze strany PaCHů a SO.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 314
    • Zobrazit profil
Re:Dopravní obsluha
« Odpověď #20 kdy: 25 Dubna 2016, 13:13:59 »

akit: Aha, nenapadlo mě, že by mohl být problém s MIMO. Tohle slovo nikdy problém nedělalo, horší to je s jeho opakem JEN, např. dodatek "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" či "JEN ZÁSOBOVÁNÍ" (které se reálně vyskytují, bohužel asi tak v polovině případů v jiném významu, než to autor značení patrně zamýšlel).

V tomto směru je zajímavý i ten výše diskutovaný případ Ve Smečkách: "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHU S VÝJIMKOU TAXI". Ruku do ohně za to, že každý příslušník PČR či MP bude disponovat potřebnou mozkovou kapacitou k řádné interpretaci takové tabulky, bych tedy nedal.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Dopravní obsluha
« Odpověď #21 kdy: 27 Dubna 2016, 09:51:33 »

Uvádí toto, což mi rozhodně nepřijde jako dospění ke stejnému závěru…
Citace
Tak např. za dopravní obsluhu nejsou považováni zaměstnanci zaměstnavatele, ale fyzická osoba-podnikatel, který má za značkou sídlo firmy ano. To samozřejmě není úplně nerozporuplné a proto lze doporučit případné vyjednávání s policií o tom, že ten či onen zaměstnanec fakticky dopravní obsluhou je, byť vyhlídky na úspěch takové argumentace rozhodně nelze vnímat jako příznivé.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 314
    • Zobrazit profil
Re:Dopravní obsluha
« Odpověď #22 kdy: 27 Dubna 2016, 10:24:24 »

Behemot: Nejdřív mě málem nařknete z opisování Berana a teď se vám zase pro změnu nelíbí, že jsme se neshodli. Přestaňte trolit, prosím.

K tomu má sídlo - sídlo může mít fyzická osoba - podnikatel, nebo právnická osoba. Podle té vyhlášky stačí, když tam sídlo bude mít kdokoliv z množiny řidič, pasažér, provozovatel. Řidič a pasažér budou vždy FO, ale provozovatel klidně může být ta PO, co tam má to sídlo, takže třeba zaměstnanec (nebo kdokoliv) se služebákem je zcela v pořádku mimo jakoukoliv pochybnost a diskusi.

Nejednoznačné může být to, jestli sídlo PO jde vztáhnout i na řidiče/pasažéra, pokud existuje nějaký vztah mezi tou osobou a PO. Například když budu vlastnit jednomužné s.r.o., které tam má sídlo, tak můžu celkem logicky tvrdit, že tam mám sídlo, i když ho tam vlastně nemám já, ale PO, která mi patří. To je přesně ta situace, kdy otrocký gramatický výklad na interpretaci nestačí a je potřeba se zamyslet nad účelem. A ten je IMHO jasný - fakt nevidím důvod, proč by ke svému sídlu jako dopravní obsluha mohl OSVČ, ale nemohl jediný vlastník s.r.o. No a sekundárně, pokud uznáme, že jediný vlastník PO je OK, tak je potřeba najít nějakou hranici, jako např. že zaměstnanec, který v tom sídle má pracoviště, tam taky má sídlo, ale drobný akcionář bez jiného vztahu k PO tam nemá sídlo. A ano, tohle bude hodně subjektivní, ale o tom zaměstnanci jsem přesvědčen, že poukázáním na účel předpisu a komparací s ostatními důvody, pro které se auto stává dopravní obsluhou, bych to ve finále u soudu ukecal.

Jsem líný hledat znění té vyhlášky z doby, kdy o tom psal Beran, ale evidentně uvažuje podobně. Jen mi připadá naivní doporučovat lidem o něčem vyjednávat s policií, protože vyhlídky na úspěch u dutohlavů fakt vnímat jako příznivé nelze.
IP zaznamenána