Potom je dost problém, co je to bezprostřední vstoupení do jízdní dráhy.
"bezprostredne pred " je kazde take pri ktorom vodic auta nema ziadnu moznost auto zastavit a zabranit zrazke (vodic ale dodrazal predpisy). na posudenie, ci mohol alebo nemohol zabranit je znalec ktory to spocita (realna skusenost je so znalcom taka, ze do znaleckeho posudku taha svoj nazor na vec a podla toho upravuje reakcnu dobu a rychlosti). prave v tom ako to pocitas a udavas ako reakcnu dobu 0.6 je problem, reakcna doba je dlhsia a to aj ked mas "nohu nad tym plynom".
To je právě to. Pokud budou svědci, že u přechodu byl člověk nebo se k němu bezprostředně blížil a zjevně chtěl přejít, řidič měl povinnost zpomalit a případně zastavit. Chodec neměl důvod se domnívat, že to neudělá a proto mu vlezl před auto.
Naopak když bude svědectví nebo z okolností zřejmé, že chodce třeba nemohl vidět za tou trafobednou nebo co to je, tak to lze chápat jako bezprostřední vstup.