30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt  (Přečteno 9366 krát)

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 926
    • Zobrazit profil

dj-bobr>zhruba stejnou cestou se ubiraji moje uvahy - co se asi stane kdyz auto zacne regenerovat FAP - kdy se z vyfuku huli jak z trefeneho krizniku, behem regenerace prestanou platit podminky, umoznujici regeneraci (regenerace se prerusi a pri opetovnem splneni podminek se znovu rozebehne) a v tu chvili mne zastavi vyfukovi penetratori a zacnou merit kourivost. Jsem si jist, ze emise (zejmena kourivost) v tu chvili rozhodne nejsou OK. Pro predstavu muj francouzsko-italsky dehtomet regeneruje cca po 1000km a trva mu to neco kolem 5 minut. Podminkou je min. rychlost 80km/h po nejakou dobu a motor ohraty min. na 50st.C.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 476
    • Zobrazit profil

Mám chuť  můj kouřící youngtimer dovybavit nějakým  zajímavým OBD2 rozhraním a nápisem katalysator. Napadá mě třeba napájecí pin propojit s kontaktem rozdělovače nebo nějaký step-up modul nebo měnič z Číny by udělal své.
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil

Mám chuť  můj kouřící youngtimer dovybavit nějakým  zajímavým OBD2 rozhraním a nápisem katalysator. Napadá mě třeba napájecí pin propojit s kontaktem rozdělovače nebo nějaký step-up modul nebo měnič z Číny by udělal své.
Nebo pořádně nabitý kondík mezi dvěma piny. Něco pro destrukci pc se jmenovalo usb killer.
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 363
    • Zobrazit profil

Na takovehle legracky staci jeden jedinny transil a dotycnemu pak faktura za opravu diagnostickeho rozhrani. Oprava snadna, faktura odpovidajici vynalozenemu usili. Chapu snahu, ale toto je podle mne spatny smer. Jinak auta ktere maji rozdelovac zcela jiste nebudou mit filtr pevnych castic...
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 754
    • Zobrazit profil

medvede, mě tedy při regeneraci nic nehulí
jen se zvednou volnoběžné otáčky a většinou rozeběhnou sahary
ale pravda, je to Made in Germany   8)
IP zaznamenána

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil

Na takovehle legracky staci jeden jedinny transil a dotycnemu pak faktura za opravu diagnostickeho rozhrani...

Tak buď tam je transil a napěťovou špičku pohltí, pak není co opravovat. Nebo tam není. Nebo nezafunguje dostatečně.

Vůbec bych nespoléhal na to, že na datových pinech bude transil - náklad navíc. Pokud tam transil bude, bude dimenzovaný pro ochranu před ESD, tzn. nebude dimenzovaný na nějaké úmyslné poškození. Dostatečně dimenzovaný transil zas bude mít příliš velkou parazitní kapacitu, tedy nebude vhodný na datové piny.

Například SM712, přímo určený pro CANBUS, má Peak Pulse Current (tp=8/20μs) 19A - to je nic. Proti zařízením jako USB killer nemá šanci.

Bavíme se v teoretické rovině.
IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 926
    • Zobrazit profil

medvede, mě tedy při regeneraci nic nehulí
jen se zvednou volnoběžné otáčky a většinou rozeběhnou sahary
ale pravda, je to Made in Germany   8)
to by ta regenerace tak nejak postradala smysl. Za jizdy to samozrejme neni nijak prehnane markantni, ale kdyz se regenerace vyvola na miste diagnostikou, je videt (a citit), ze z vyfuku leti lecos.
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 363
    • Zobrazit profil

Ten transil tu energii pohlti jen do urcite miry bez destrukce, pokud je vyssi nez je schopny absorbovat tak temer s jistotou umira a oprava je nevyhnutelna. Ja zastavam nazor ze pokud chci zajistit aby mne nevycetli auto, neni treba nicit zarizeni k nemu pripojene. Jsem si temer jisty ze to pujde vyresit i prostym odmitnutim za coz bude jiste nasledovat nejaka sankce v podobe omezeni platnosti technicke zpusobilosti. A souhlasim i s tim aby ty vraky s vykuchanym filtrem zmizely z provozu.
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 677
    • Zobrazit profil

Na nevyčtení postačí vypínač, co přeruší nějaký pin.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 1 001
    • Zobrazit profil

No a není nefunkční ODB2 konektor taky důvod k předčasnému odeslání na STK?

Mě spíš zajímá, jak bych opicim vysvětlil, že sice v autě z roku 99 mám něco co vypadá jako ODB2, ale není to odb.
V EU je povinnost u benzíňáků tuším od rv. 2000 nebo tak nějak.
IP zaznamenána

Féna

  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil

U aut priblizne z let 1994-2001 bude pritomnost konektoru, ktery je fyzicky shodny s OBD asi docela bezna vec. V te dobe ale vetsina automobilek pouzivala svoje komunikacni protokoly a proto tam s OBD zarizenim nic nevyctou.

Jina vec ale je, ze muzete mit podobny problem i s autem, ktere ma plne funkcni OBD2. Z vlastni zkusenosti vim, ze ta kompatibilita neni stoprocentni a stupidita vyrobcu (at uz auta, nebo diagnostiky) urcite nebude duvodem k tomu, aby se autu zneplatnila technicka.
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 677
    • Zobrazit profil

Tak standard pro OBD2 má jenom něco, co je společné a k tomu si každý výrobce dodává vlastní protokoly, které rozšiřují možnosti, umí  jejich jednotky a podobně.
IP zaznamenána

Féna

  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil

Ano, ale v mem pripade jsem narazil na to, ze na mereni emisi jim jejich diagnostika opakovane zamrzala, skakaly otacky a protacely se budiky. To bych povazoval za problem se standardizovanou komunikaci.

Podotykam, ze na jinych STK i pres ELM327 vse funguje bez problemu.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 204
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

OBD pro EU je povinna pro benzin od 2001 a diesel 2004, je to protokol, tak staci nejaky maly prvek, ktery do protokolu bude nahodne zaneset chyby/ruseni signalu.
Spatne se to diagnostikuje a pro vyhodnoceni musi mit 2 jednotky(kabely), aby si mohli technicky dovolit rit, kde je chyba.

Take je mozne udelat bridge, ktery bude preat realna data a pro jednotkuy je zkreslovat... typicky s tim asi prijdou prvni PL, pokud uz to neni.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

lerion

  • Příspěvků: 849
    • Zobrazit profil

typicky s tim asi prijdou prvni PL, pokud uz to neni.

Hmm, ja si snad nejaky vykuchany diesel poridim. Jen proto abych se mohl s kouricima kamnama nechat zmerit a koukat na ty krasne slunickove zelene hodnoty :D
IP zaznamenána