30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: fu 23 Listopadu 2017, 17:24:49

Název: Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: fu 23 Listopadu 2017, 17:24:49
Přesnou metodiku neznáme, ovšem tato metoda může mít své slabiny a jak se s nimi autoři vypořádali, není známo. Jednak po silnicích nejezdí jen dieselová auta, která mají mít DPF. Benzínové motory s nepřímým vstřikováním paliva můžeme opomenout, protože pevné částice téměř neprodukují, ovšem benzíny s přímým vstřikováním paliva je produkují stejně jako diesely, ale emisní normy u nich žádné filtry nevyžadují, alespoň prozatím. A také v ČR jezdí diesely, které filtr DPF mít nemusí, ale pevné částice přesto produkují.

A jednak, pevné částice z dopravy vznikají také otěrem pneumatik o asfalt nebo při brzdění, když se brzdová destička otírá o kotouč a tak vůz zpomaluje. Jistě jste si někdy na svém autě všimli černých sazí na předních kolech - to jsou pevné částice, vzniklé právě při brzdění. Je tedy nasnadě, že například příčné zpomalovací prahy budou tvorbu pevných částic zvyšovat, ale to je na jinou debatu.
https://www.novinky.cz/auto/455784-praha-zkousi-merit-emise-pevnych-castic-v-provozu-zjistuje-kolik-aut-nema-filtr.html
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: t4455 23 Listopadu 2017, 17:37:17
Ano ano, byl jsem několik dní svědkem tohoto měření V Holešovičkách x Povltavská kdy “expert” Vomáčka a jeho partička parkovali s dodávkou na trávě několik dní až tam vyjezdili koleje

Jeho arogantní odpověď na můj mail kterej mi poslal ve tři ráno byla že to mají samozřejmě povolené magistrátem
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: MS02 24 Listopadu 2017, 18:30:57
"...,ovšem benzíny s přímým vstřikováním paliva je produkují stejně jako diesely, ale emisní normy u nich žádné filtry nevyžadují, alespoň prozatím."
Jj, nejdriv si prisli pro diesely, benziny prijdou chvilku po nich...
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: mungo 10 Prosince 2019, 15:04:14
Další update stran mobilního měření emisí:

https://www.idnes.cz/auto/autoservis/emise-kontrola-filtr-pevnych-castic-ministr-dopravy-kremlik.A191205_154542_autoservis_fdv

Článek je dost dlouhý, ale neuvádí přesně, jak celý cirkus probíhá (pochopitelně, nejistota prospívá strašení lidí). Z textu vyvozuji, že prostě vytipují auto, jako to dělají fízli pro kontrolní kontroly, tomu orientačně zasunou do výfuku svůj mobilní měřák a podle výsledku ho pošlou/nepošlou na technickou, která teprve dá nějaký věrohodný výsledek. Tady bych vypíchnul informaci, že ze 141 aut poslaných na technickou jen 33 následně nesplnilo, takže přesnost mobilního měření asi nepotřebuje další komentář.

Dál do toho autor motá "vozidla se signalizovanou chybou motoru", což může být opravdu naprosto cokoliv.

Co by mě docela zajímalo - dá se ta jejich kontrola odmítnou? Byť za cenu případné cesty na celou technickou. Auto mívám v pořádku, ale pokud se mi bude nějaká pochybná sebranka u silnice snažit něco měřit, nebo snad zapojoval do OBD, hodlám klást odpor.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Číkus 10 Prosince 2019, 15:09:06
Klást odpor snad ani není nutné: Jejda, chcíplo mi to a nejde mi to nastartovat. Co s tím hodláte udělat pane strážníku?
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Jeff 10 Prosince 2019, 15:26:09
Počítám, že fun factor u nás co máme palivovou pumpu na schovaný vypínač v kabině by byl vysoký...
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Fogyn 10 Prosince 2019, 15:27:31
S měřením souhlasím, prosím proveďte, jen auta se samozřejmě nedotýkejte a nic do něj nestrkejte...
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: cyklista 10 Prosince 2019, 16:24:40
"...,ovšem benzíny s přímým vstřikováním paliva je produkují stejně jako diesely, ale emisní normy u nich žádné filtry nevyžadují, alespoň prozatím."
Nechce se mi hledat autora, ale je to blbost. Většina benzínů s přímým vstřikem má od letoška filtr pevných částic taky, jinak by nesplnila Euro 6d. Vyhlášené byly policejní passaty s motorem FSI, ty měly výfuk jak deset let nečištěný komín.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: solaris 10 Prosince 2019, 16:45:51
V těch procentech je zajímavé i to, že pro auta vybraná cíleně podle stavu auta pouze pro třetinu měli po změření indikace na odeslání na TK a z té třetiny pak TK zachytila čtvrtinu. Takže cílený výběr má neúspěšnost přes devadesát procent.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: 2M 10 Prosince 2019, 23:33:59
Tady bych vypíchnul informaci, že ze 141 aut poslaných na technickou jen 33 následně nesplnilo, takže přesnost mobilního měření asi nepotřebuje další komentář.

Ano.. zpráva z ministerstva vyznívá jako že to byla čtvrtina zastavených aut.. ale problém měla jen čtvrtina aut odeslaných na STK.

Měli by si to ovčani pořádně přečíst.. zkontrolovali 444 aut.. a naměřili problém u 141, ale jen 33 opravdu mělo problém.. 108 naměřili i když auto bylo v pořádku..
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: cocomoon 11 Prosince 2019, 09:37:40
Takže vyhodili do luftu peníze za 108 kontrol na STK.

Protože pokud vím, když odešlou auto na STK a auto je v pořádku, tak náklady hradí sama policie.
Třeba je to brzy přejde, když to bude prodělečný.
Hodil by se dotaz přes 106, na kolik je ta akce vyšla. Myslím, že jediný výherce byl majitel STK.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: plešoun 11 Prosince 2019, 10:44:08
Brzy by je to přešlo, kdyby to strhávali z platu tomu kterému konkrétnímu fízlovi, který to auto které následně prošlo na tu STK hnal. Takhle to zaplatíme "my všichni" což fízla nijak nedrásá, a jak říkáte, jediný výherce je majitel STK.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: medved 11 Prosince 2019, 13:09:45
Takže vyhodili do luftu peníze za 108 kontrol na STK.

Protože pokud vím, když odešlou auto na STK a auto je v pořádku, tak náklady hradí sama policie.
Třeba je to brzy přejde, když to bude prodělečný.
Hodil by se dotaz přes 106, na kolik je ta akce vyšla. Myslím, že jediný výherce byl majitel STK.
Jestli jsem to dobre pochopil, tak v techto pripadech se nejednalo o odeslani na STK, ale o omezeni platnosti EK (mozna i TK, novinari v tom maji jako obvykle bordel) na 30 dni. Takze si to zaplatil kazdy ridic sam.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: cocomoon 11 Prosince 2019, 13:39:49
Já to právě taky z těch článků moc nechápu.

Takže oni vám omezili STK na 30 dní, jen na základě měření z této krabičky?

V tom prípadě by to chtělo najít návod k používání a zjistit na základě jakého zákonu omezili platnost STK. Takté tato krabička musí být mezi certifikovanýma měřidlama, ne?
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: dj-bobr 11 Prosince 2019, 13:58:49
Zajímalo by mě, jak by se vypořádali s problémy měření emisí studeného (nezahřátého) motoru - bohatá směs (sytič), vodní pára z výfuku ze zkondenzované vlhkosti, nezahřátý katalyzátor atd.
Dovedu si představit, že nezanedbatelné množství aut popojíždějících v zimě po velkoměstě zdaleka nebude dosahovat předepsaných emisí kvůli tomu, že od nastartování ujeli jen kousek. Když si uvědomím, jak brutálně se obohacuje směs při studeném startu a provozu, minimálně 5 minut z výfuku musejí odcházet velmi vysoké hodnoty HC..
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: medved 11 Prosince 2019, 14:17:04
dj-bobr>zhruba stejnou cestou se ubiraji moje uvahy - co se asi stane kdyz auto zacne regenerovat FAP - kdy se z vyfuku huli jak z trefeneho krizniku, behem regenerace prestanou platit podminky, umoznujici regeneraci (regenerace se prerusi a pri opetovnem splneni podminek se znovu rozebehne) a v tu chvili mne zastavi vyfukovi penetratori a zacnou merit kourivost. Jsem si jist, ze emise (zejmena kourivost) v tu chvili rozhodne nejsou OK. Pro predstavu muj francouzsko-italsky dehtomet regeneruje cca po 1000km a trva mu to neco kolem 5 minut. Podminkou je min. rychlost 80km/h po nejakou dobu a motor ohraty min. na 50st.C.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Martin623 11 Prosince 2019, 15:36:19
Mám chuť  můj kouřící youngtimer dovybavit nějakým  zajímavým OBD2 rozhraním a nápisem katalysator. Napadá mě třeba napájecí pin propojit s kontaktem rozdělovače nebo nějaký step-up modul nebo měnič z Číny by udělal své.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Šmarjá Josef 11 Prosince 2019, 18:01:15
Mám chuť  můj kouřící youngtimer dovybavit nějakým  zajímavým OBD2 rozhraním a nápisem katalysator. Napadá mě třeba napájecí pin propojit s kontaktem rozdělovače nebo nějaký step-up modul nebo měnič z Číny by udělal své.
Nebo pořádně nabitý kondík mezi dvěma piny. Něco pro destrukci pc se jmenovalo usb killer.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: František Dobrota 11 Prosince 2019, 18:59:07
Na takovehle legracky staci jeden jedinny transil a dotycnemu pak faktura za opravu diagnostickeho rozhrani. Oprava snadna, faktura odpovidajici vynalozenemu usili. Chapu snahu, ale toto je podle mne spatny smer. Jinak auta ktere maji rozdelovac zcela jiste nebudou mit filtr pevnych castic...
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Mike 11 Prosince 2019, 22:05:19
medvede, mě tedy při regeneraci nic nehulí
jen se zvednou volnoběžné otáčky a většinou rozeběhnou sahary
ale pravda, je to Made in Germany   8)
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Medojed 12 Prosince 2019, 01:34:15
Na takovehle legracky staci jeden jedinny transil a dotycnemu pak faktura za opravu diagnostickeho rozhrani...

Tak buď tam je transil a napěťovou špičku pohltí, pak není co opravovat. Nebo tam není. Nebo nezafunguje dostatečně.

Vůbec bych nespoléhal na to, že na datových pinech bude transil - náklad navíc. Pokud tam transil bude, bude dimenzovaný pro ochranu před ESD, tzn. nebude dimenzovaný na nějaké úmyslné poškození. Dostatečně dimenzovaný transil zas bude mít příliš velkou parazitní kapacitu, tedy nebude vhodný na datové piny.

Například SM712, přímo určený pro CANBUS, má Peak Pulse Current (tp=8/20μs) 19A - to je nic. Proti zařízením jako USB killer nemá šanci.

Bavíme se v teoretické rovině.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: medved 12 Prosince 2019, 09:26:59
medvede, mě tedy při regeneraci nic nehulí
jen se zvednou volnoběžné otáčky a většinou rozeběhnou sahary
ale pravda, je to Made in Germany   8)
to by ta regenerace tak nejak postradala smysl. Za jizdy to samozrejme neni nijak prehnane markantni, ale kdyz se regenerace vyvola na miste diagnostikou, je videt (a citit), ze z vyfuku leti lecos.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: František Dobrota 12 Prosince 2019, 10:15:56
Ten transil tu energii pohlti jen do urcite miry bez destrukce, pokud je vyssi nez je schopny absorbovat tak temer s jistotou umira a oprava je nevyhnutelna. Ja zastavam nazor ze pokud chci zajistit aby mne nevycetli auto, neni treba nicit zarizeni k nemu pripojene. Jsem si temer jisty ze to pujde vyresit i prostym odmitnutim za coz bude jiste nasledovat nejaka sankce v podobe omezeni platnosti technicke zpusobilosti. A souhlasim i s tim aby ty vraky s vykuchanym filtrem zmizely z provozu.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: swenak 12 Prosince 2019, 10:32:08
Na nevyčtení postačí vypínač, co přeruší nějaký pin.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: cocomoon 12 Prosince 2019, 11:14:18
No a není nefunkční ODB2 konektor taky důvod k předčasnému odeslání na STK?

Mě spíš zajímá, jak bych opicim vysvětlil, že sice v autě z roku 99 mám něco co vypadá jako ODB2, ale není to odb.
V EU je povinnost u benzíňáků tuším od rv. 2000 nebo tak nějak.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Féna 12 Prosince 2019, 11:56:16
U aut priblizne z let 1994-2001 bude pritomnost konektoru, ktery je fyzicky shodny s OBD asi docela bezna vec. V te dobe ale vetsina automobilek pouzivala svoje komunikacni protokoly a proto tam s OBD zarizenim nic nevyctou.

Jina vec ale je, ze muzete mit podobny problem i s autem, ktere ma plne funkcni OBD2. Z vlastni zkusenosti vim, ze ta kompatibilita neni stoprocentni a stupidita vyrobcu (at uz auta, nebo diagnostiky) urcite nebude duvodem k tomu, aby se autu zneplatnila technicka.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: swenak 12 Prosince 2019, 12:17:11
Tak standard pro OBD2 má jenom něco, co je společné a k tomu si každý výrobce dodává vlastní protokoly, které rozšiřují možnosti, umí  jejich jednotky a podobně.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Féna 12 Prosince 2019, 12:46:53
Ano, ale v mem pripade jsem narazil na to, ze na mereni emisi jim jejich diagnostika opakovane zamrzala, skakaly otacky a protacely se budiky. To bych povazoval za problem se standardizovanou komunikaci.

Podotykam, ze na jinych STK i pres ELM327 vse funguje bez problemu.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: fu 12 Prosince 2019, 13:33:06
OBD pro EU je povinna pro benzin od 2001 a diesel 2004, je to protokol, tak staci nejaky maly prvek, ktery do protokolu bude nahodne zaneset chyby/ruseni signalu.
Spatne se to diagnostikuje a pro vyhodnoceni musi mit 2 jednotky(kabely), aby si mohli technicky dovolit rit, kde je chyba.

Take je mozne udelat bridge, ktery bude preat realna data a pro jednotkuy je zkreslovat... typicky s tim asi prijdou prvni PL, pokud uz to neni.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: lerion 12 Prosince 2019, 14:42:00
typicky s tim asi prijdou prvni PL, pokud uz to neni.

Hmm, ja si snad nejaky vykuchany diesel poridim. Jen proto abych se mohl s kouricima kamnama nechat zmerit a koukat na ty krasne slunickove zelene hodnoty :D
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Mike 12 Prosince 2019, 21:51:05
to by ta regenerace tak nejak postradala smysl. Za jizdy to samozrejme neni nijak prehnane markantni, ale kdyz se regenerace vyvola na miste diagnostikou, je videt (a citit), ze z vyfuku leti lecos.
no už jsem to párkrát zažil i při stání na křižovatce - po předchozí jízdě
a krom zvýšeného volnoběhu a běžících sahar se nic jiného nedělo

smysl by to postrádalo právě v případě, že by to ty saze jen tak vytlačilo ven ( nefunkční FAP )
tím že shoří se žádný dým nekoná, což je i důvod stále čistého výfuku na konci  8)
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Šmarjá Josef 27 Dubna 2023, 17:54:20
Dnes banda opicajtů spolu s bílou dodávkou měřili od 7:00 do 14:30 emise dodávek na parkovišti u krchova v našem prdelákově.  :o :o
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Panek 28 Dubna 2023, 06:24:45
A to jako hned vyhodnotí a auto odešlou na STK?
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Šmarjá Josef 28 Dubna 2023, 17:24:01
A to jako hned vyhodnotí a auto odešlou na STK?
Našel jsem k tomu celkem solidní, už zodpovězenou žádost: https://www.cspsd.cz/storage/files/poskytnute-informace/2022/2022-1.pdf (https://www.cspsd.cz/storage/files/poskytnute-informace/2022/2022-1.pdf)
Zajímalo by mě, jestli můžu odmítnout, aby se mně nějaká soukromá firma vrtala v autě.
Název: Re:Praha zkouší měřit emise pevných částic v provozu. Zjišťuje, kolik aut nemá filt
Přispěvatel: Mike 01 Května 2023, 23:45:54
nejčistší řešení je podle mě "nespojení s OBD"