30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - gauner

Stran: 1 [2]
16
To je ta Jiná liga jsou semafory se solidně zpracovaným nočním režimem, v dosahu mých znalostí jsou jich desítky v mnoha městech, hromadně zejména na severní Moravě, ale jednotlivě ve většině měst Moravy. Spíše jsou vzácností města, kde takový semafor není ani jeden. Režim je relativně srozumitelně popsán v TP 81, kapitola 4.5.7.1 na straně 46.

17
Jak kde. U mnohých policajtů a úředníků panuje mylný názor, že provoz semaforů v době, když již není nutný ani z hlediska zatížení, ani z hlediska rozhledových poměrů, přispívá k bezpečnosti provozu. Přitom statistiky alespoň v Praze hovoří o naprostém opaku, zbytečně běžící semafor má za nepřímý následek zvýšení počtu bagatelních plechařin. Jiné liga jsou semafory se solidně zpracovaným nočním režimem (třeba Opava a Zlín, semo tamo i něco v Praze).
Za vzor může sloužit Jihlava, kde semafory v noci neběží a nevypínají se všechny najednou, ale jsou v provozu různě podle (statistické) potřeby do 18 až 22 hodin. I Brno má celkem sofistikovaně vypracovaný systém momentu zapínání a vypínání signalizace. Omezená množina trvalý provoz, ostatní zapínají od 4:45 do 7:00 a vypínají od 18:00 do 23:15.

18
K diskuzi o nápadu pana mikkyho (červená = stůj, dej přednost v jízdě).
...Pánové pardon - ta myšlenka je prostě nedomyšlená
V takto syrovém stavu je opravdu nedomyšlená a patrně i nebezpečná. Červená je v Evropě STOP úplně všude - semafory silniční i železniční, nouzová vypínací tlačítka na strojích, je nevhodné její význam oslabovat; pomíjím dementní buzersemafory, kterým se vnímání významu červené úspěšně daří oslabovat. V obráceném gardu funguje v několika zemích Evropy "žlutá, která je dozelena". Obvyklé použití je patrné na systému v Německu, kde semafor pro odbočení vlevo někdy nemá zelenou, ale žlutou - v případech, kdy vlevo odbočuje nevýznamý, nikoli však úplně zanedbatelný počet vozidel. Červená je stůj, žlutá dole můžeš najet do křižovatky a případně i dokončit odbočení, ale někomu musíš dávat přednost (protijedoucí, chodci, nikoli příčný směr). Všelijaké více či méně divoké varianty žluté do zelena lze nalézt např. v Itálii, Francii či Rusku.
Považuji za chybu, že u nás nic takového není a ani se o tam neuvažuje, vedlo by to k podstatnému zefektivnění řízení. Vzácné vlaštovky ve stylu červená -> červenožlutá -> tma -> žlutá -> červená jsou spíše partyzánština a lze to aplikovat pouze v omezené topologii.

19
Ke generálnímu povolení pravého odbočení na červenou bych se stavěl velmi rezervovaně. Značná část křižovatek by však takovou úpravu snesla, takže spíše cestou plechové zelené šipky.

Současný stav vnímání doplňkové šipky je tristní zejména ze strany řidičů, převážná většina ji považuje za ekvivalent směrového signálu ve smyslu § 70 odst. 2 písm. e), není tam žlutý chodec => nemusí se dávat přednost nikomu. Tento stav vznikl historicky kladnou zpětnou vazbou mezi řidiči na jedné straně a projektanty a dopraváky policie dříve/silničního správního orgánu později na straně druhé, takže výsledek až na vzácné výjimky je takový, že funkčně o směrový signál opravdu jde. Prosadit kolizní doplňkovou šipku vpravo je téměř nemožné, občas se to podaří v (Ostrava) a to spíše na křižovatkách, které mají připojovací pruh za křižovatkou. V posledních letech se prosazuje, zejména v Brně, rigidní pohled na doplňkovou šipku tak, že i když by mohla na křižovatkách tvaru T:
a) plynule následovat po ukončení zelené po přímce a
b) při opačném přechodu od zelené z nohy na zelenou po přímce trvat až do zelené,
tak tyto přechody nejsou plynulé. Opět si to vynutili svým absolutně bezohledným chováním řidiči. V přechodu fází ad a) nenechali vlevo odbočující do křižovatky najetá vozidla opustit křižovatku a ta pak blokovala výjezd z nohy vlevo a v přechodu fází ad b) bezohledně najížděli do chodců na přechodu, souběžném s přímkou, kterým se rozsvítila zelená. Například Olomoucká x Průmyslová, Řípská x Švédské valy, Bělohorská x Jedovnická.

Plechová šipka by snad mohla vrátit obecný pohled na povolené pravé odbočení na červenou do souladu s původním záměrem zákona.

20
Pokud je snad někde vhodné takto změnit význam signálů semaforů, jde o velmi bídně naprogramovaný semafor nebo o mizerně vyprojektovaný semafor s minimem detekčních prvků. Bohužel v Praze jde o značnou část semaforů, které nejsou na dopravně přetížených komunikacích. Na přetížených komunikacích je to jedno, tam zelená znamená jeď, jestli máš kam a červená stůj, stejně nemáš kam jet.

Nemalý podíl semaforů je kvůli bezpečnosti - nedostatečný rozhled z vedlejší s častými nehodami.

Kapitolou samou pro sebe jsou semafory s (absolutní) preferencí MHD. Za Vámi nahozených významů by to znamenalo vraždu, protože tramvaj řítící se do křižovatky rychlostí 60km/h není něco, kde by se mohlo uvažovat nad tím, že červená pro křižující směr není tak úplně červená.

Nelogická červená v situacích, kdy je zcela zjevné, že by mohla a zpohledu řidičů měla být zelená, se používá z různých důvodů na specifických místech (vstupy do koordinace, regulace rychlosti koordonovaného svazku vozidel před dopravně velmi zatíženou křižovatkou...).

On ten Váš návrh má hlavu a patu, ale pro význam stůj, dej přednost v jízdě by bylo nutné zavést čtvrtou barvu.

21
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Placené parkoviště?
« kdy: 30 Srpna 2018, 20:02:48 »
Závazné opatření obecné povahy podle Správního řádu. Kolego poldo, vidím, že máte rozhled poněkud zúžený, že byste byl fakt polda?

EDIT1: bílkovina s katalytickou aktivitou byl rychlejší  :(

EDIT2: Již mlčím enzyme, tak hrozný osud byste snad nepřál ani svému největšímu nepříteli.

22
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Placené parkoviště?
« kdy: 30 Srpna 2018, 19:37:21 »
Rozsah a režim zón byl stanoven OOP, ale k vyznačení parkovišť bylo použito existujících SDZ kategorie "Parkoviště" (IP 11x/ IP 12/ IP 13x) + E 13 a VDZ V 10x. Oblast je vyznačena pomocí IZ 8x.

23
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Placené parkoviště?
« kdy: 30 Srpna 2018, 14:47:46 »
Mám vážnou obavu, že upozornění administrátora k vašim příspěvkům je opět oprávněné. Obecní vyhláškou nelze měnit pravidla provozu na pozemních komunikacích.

24
Policejní vysírání / Re:Mobil
« kdy: 13 Července 2018, 19:33:58 »
Já bych jim tu drobnou autorskou licenci odpustil, jazykově jsou to téměř synonyma.
§ 35 písm. a) zákona č. 250/2016 Sb.

25
Rychlost / Re:Rychlost, výzva k určení řidiče
« kdy: 16 Května 2018, 00:50:15 »
Pan AndrewB je ve vší úctě nádhernou ilustrací přísloví Žádná práce není tak jednoduchá, aby se nedala pokazit.

Stran: 1 [2]