30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Šušínek

Stran: 1 ... 5 6 [7] 8
91
Zajímavé články z internetu / Re:Od 7.5. měření na D1
« kdy: 16 Června 2016, 20:31:10 »
S airsoftkou by se asi na tu vzdálenost už úplně dobře nemířilo, ale malorážka to zvládne naprosto s přehledem. Zalehnout vedle do rygólu a šup...
Nebo si zahrát jooo na tvrďáka, někdy v neděli ve 4 ráno, když už je teď světlo, hupnout do silnice s pumpou a pěkně jim kamerama prohnat broky :-)

92
Zajímavé články z internetu / Re:Od 7.5. měření na D1
« kdy: 04 Června 2016, 03:22:54 »
"... Dopravním omezením projede denně 40 tisíc aut. Každé desáté překročí rychlostní limit o víc než deset kilometrů v hodině."  Noo, to jsem zvědavej jak rozešlou 4.000 pokut denně. Celorepubliková akce Zahlť svého úředníka :-)

94
...Měření rychlosti plánuje i Ředitelství silnic a dálnic. V opravovaných místech umístí svoje vlastní radary...

To můžou?? Obstálo by to před zákonem?

95
To je teda docela uhozený. Budu si stěžovat Frantovi na Frantu? No jak to může dopadnout?

96
viz výše, co ouřada, to různej přístup, někde uspěješ, někde ne... já začal uplatňovat žádost o poskytnutí kopie spisu v digitální podobě mailem dle §38SŘ, s tím se ještě vypořádat neumějí, protože zákon říká, že mám právo na kopii, ale nikde není psáno, že bych si tam pro ni musel osobně :) když něco takového zkusí, je to podjatost, stížnost, šikana, zneužití pravomoci atp. jak malovaný :)

Případná stížnost se adresuje dotyčnému SO nebo nadřízenému? Případně pošlu nadřízenému prostřednictvím zainteresovaného SO?

97
Jak bylo řečeno, na jednání nemusíte a můžete to vést korespondenčně. Nebo si obstarejte zmocněnce z oblasti.

Na druhé straně podat odpor a pak se divit že vás nehoděj do šuplíku, pána velkomožnýho, to je co? Jste si měl předem rozmyslet co to obnáší a případně jim zaplatit to pětikilo, nikdo by už nic nechtěl.

To zní skoro jako odpověď od naštvanýho úředníka :-)
Samozřejmě, že jsem si rozmyslel co a jak a beru to jako školu pro případné budoucí případy.

Nad tou plnou mocí pro někoho z oblasti jsem se už taky zamýšlel. Uvidíme, nějak to dopadne, nejde o život.

98
Tak tady je výcuc


- Jak  již správně  konstatoval  povinný  subjekt  v  odůvodnění svého  rozhodnutí,  otázkou,  zda  lže
prostřednictvím  zákona  o  svobodném  přístupu  k  informacím  nahlížet do  spráVního  spisu,  resp,  uplatnit
právo  na  pořízení kopie  spisu,  5e  zablival  Nejvyšší správní  soud  ve  svém  rozsudku  č.j.: 7  Ans  78/2012-23.
NSS  v  tomto  rozsudku  judikoval,  že nahlížení účastníka řízení do  spisu  podle  ust.  §  38  správního  řáclu  je
natolik  komplexně  upraveným  specifickým  postupem  poskytování  informaci,  že je  nutno  je  aplikovat  právě
v  případě,  požaduje-li  žadatel  kompletní  správní  spis,  V  ust.  §  38  správního  řádu  je  upraven  jak  okruh  osob,
jimž  takové  právo  svědčí (odst.  1,  2),  tak  práVa  spojená  s  nahlížením do  spisu  (odst.  4),  postup  v  situacích,
kdy  ie  nahlížení do  spisu  odepřeno  (odst.5),  postup  Ve  zvláštních případech  (odst.3,  podle  něhož  se
postupuie,  požádají-li  o  ,,nahlížení" do  spisu  osoby  nevidomé),  i  postup  vsituacích,  kdy  část  spisu
poskytnuta  být  nesmí  (odst.  6).  Rozhodnutí,  jímž je  vysloveno,  že se  nepovoluje  nahlížet do  správního  spisu
(odst.5),  je  přezkoumatelné  ve  správním  soudnictví.  Nahlížení do  spisu  je  tedy  zvláštním  institutem  vůči
obecné  úpravě  poskytování  informací,  a  proto  se  Vtomto  případě  zákon  o  svobodném  poskytování
informací  nepoužije,  když  podle  jeho  ust.  §  2  odst.  3  se  tento  zákon  mimo  jiné  nevztahuje  na  poskytování
informací  podle  zvláštního  právního  předpisu.  Ke  stejnému  závěru  dospěl  Ne.ivyšší správní  soudu  ive  svém
dřívějším rozhodnutí  ze  dne  13.08.2008,  č.i.:2
^s
38/ZOO7-78,  ve  kterém  judikoval,  že  :  ,,nahlížení účastníka
řízení do  spisu  podle  §  38  správního  řádu  z  roku  2004  ie  natolik  komplexně  upraveným  specifickým
postupem  poskytování  informací,  že je  subsumovatelné  pod  §  2  odst.  3  zákona  č. 106/1999  sb.,  o
svobodném  přístupu  k  informacím,  z  něhož  plyne,  že zákon  o  svobodném  přístupu  k  informacínt  se
neVztahuje  na  poskytování  informací  podle  zvláštního právního  předpisu.
spis  sp.zn.:  *** ,  o  jehož  okopírování  a  zaslání  kompletní  kopie  spisu  účastník
požádal,  je  správním  spisem.  Žadatel  tak  má  na  základě  ust.  §  38  správního  řádu  právo  se  seznámit  s  jeho
obsahem  a  také  práVo  na  pořízení  kopií  listin  z  něj.  Přitom  je  nerozhodné  to,  že podání  účastníka bylo
nazváno  |ako  žádost  o  poskytnutí  informací  dle  zák.  č. Io6h999  Sb.  Podání  se  totiž  V  souladu  s  ust.  §  37
odst.  1  správního  řádu  posuzuje  podle  skutečného obsahu  a  bez  ohledu  na  to,  jak  ,ie  označeno.
Ar8umentace  obviněného,  že právo  nahlížet do  spisu  není  možné zaměňovat  5  práVem  na  pořízení  kopie
spisu,  není  sohledem  na  výše  uvedené  úvahy  a  závěry  správních  orgánů  l.  ill.  stupně  a  Nejvyššího
spráVního  soudu,  důvodná,  když,  jak  již bylo  opakovaně  uvedeno,  právo  účastníka řízení na  pořízení kopie
spisu  je  přímo  spjato  s  práVem  účastníka na  nahlédnutído spisu  (ust.  §  38  odst.  4  správního  řádu).

Správní  orgán  l.  stupně  dle  názoru  odvolacího  správního  orgánu,  a  to  s  ohledem  na  výše  uvedené,
nepochybil,  pokud  žadatelovu  ,,Žádost  o  poskytnutí  informace  podle  zák.  č. 106/],999  Sb.,  o  svobodném
přístrrpu  k  informacím",  ve  které  žádal  o  zas|ání  kompletní  kopie  spisového  materiálu,  odmítl  a  odkázal  ho
na  ust.  §  38  správního  řádu,  které  komplexně  upravuje  postup  poskytování  informací  ze  správních  spisů  a  je
tak  speciálním  ustanovením  Vůči obecné  úpravě  poskytování  informací  dle  lnž.

Je  pravdou,  že starší judikatura  nebyla  zcela  jednotná,  v  někteďch  případech  se  přik|áněla  k  názoru,  že
správní  řád  představu,ie  V  oblasti  poskytování  informací  zvláštní zákon,  a  |nž  se  tedy  V  případě  žádosti  o
poskytnutí  iníormací ze  správního  spisu  neuplatní,  v  jiných  případech  právě  naopak  dospél  soud  k  závěru,
že se  uplatní  lnž, nikoliv  právní  úprava  dle  správního  řádu.  Judikatura  Vtomto  směru  prošla  značným
vývojem,  když  se  již před  lety  ustálila  a  dlouhodobě  konstantně  prosazuje  názor  (Viz  právě  rozsudek  NSS  ze
dne  13.12.2012,  č.j. 7  Ans  !8{ZOL2-23I,,  že nahlížení účastníka řízení do  spisu  podle  ust.  §  38  správního  řádu
je  natolik  komplexně  upraveným  specifickým  postupem  poskytování  informací,  že je  nutno.ie  aplikovat
právé  v  připadě,  požaduje-li  žadatel  kompletní  správní  spis.  Nahlížení do  spisu  je  tedy  zV|áštnim  lnstitutem
vůči obecné  úpravě  poskytování  informací,  a  proto  se  v  tomto  případě  lnž nepoužiie.
Správni  orgán  l.  stupně  své  rozhodnutí  opřel  o  rozsudek  NSS  č.j.: 7  Ans  18/2012-23  ze  dne  13.12.2012,  tedy
o  ,iudikaturu  tohoto  soudu  v  předmětné  oblasti  poměrně  nedávnou,  a  to  především v  porovnání  s
rozhodnutími  Nss  (rozsudek  NSS  č.j.: 5  As  3/2006-70  ze  dne  13.12.2006,  9  Ans  7  /2012-56  ze  d^e
27.06,2012),  na  která  odvolatel  odkazuje  ve  svém  odvolání.

Ar8umentace  odvolatele,  že rozsudek  Nss  ze  dne  13.12.2015,  č,j. 7  Ans  1,8/2012-23  je  Vtéto  Věci
nepřípadný,  neobstojí.  Je  pravdou,  že  v  předmětné  věci  šlo  primárně  o  posouzení  možnosti  domáhat  se
vydání  rozhodnutí  (o  odmítnutí žádosti  o  poskytnutí  informace}  žalobou  proti  nečinnosti.  Oprávnění
domáhat  se  žalobou  vydání  rozhodnutí  o  žádosti  o  poskytnutí  informací  ovšem  závisí  práVě  na  posouzení
otázky,  zda  lze  vŮbec  poŽadované  informace  V  režimu  zákona  o  svobodném  přístupu  k  informacím
poskytnout,  či se  vtomto  případě  lniZ  neuplatní.  RoVněž  tato  otázka  byla  tedy  v  předmětné  soudní  věci
zásadního  významu,  nejednalo  se  o  podružnou  problematiku,  která  by  činila tento  rozsudek  pro  nyni
projednávanou  věc  nepřípadným.
S  ohledem  na  výše  uvedené  závěry  odvolaci  orgán  uvádí,  že s  nálezem  Ústavního  soudu  č.j. l  ús  3930/14  ze
dne  16.06.2015  se  lze  ztotožnit,  nicméně  vtomto  projednávaném  případě  se  nenabízelo  více  možných
interpretací  lnŽ,  nebylo  tedy  možné mezi  nimi  Volit  (ten  v,ýklad,  ktený  je  příznivější pro  realizaci  prava  na
informace},

Závěrem  pak  odvolací  orgán  uvádí,  že neshledal  důvodnou  ani  odvolací  námitku,  že napadené  sdělení  nelze
povaŽovat  za  rozhodnuti  Vydané  V  souladu  se  správním  řádem  (nesplňuje  náležitosti  rozhodnutí  dle  §  68),
tim  nréně  za  rozhodnutí  vsou|adu  sust.  §  15  odst.  l,  lnž.  Předně  je  nutné  uvést,  že  povinný  subiekt  o
odmítnutí žádosti  rozhodl  formou  rozhodnut|  nikoliv  pouhým  sdělením  (v  takovém  případě  by  nebylo
možné se  odvolat,  když odvoláníje  možné pouze  u  rozhodnutí,  resp.  usnesení),
Dle  ust.  §  68  odst.  1správního  řádu  rozhodnutí  obsahuje  \^irokovou  část,  odůvodnění  a  poučení účastníků

Dle  odst.  2  se  ve  uf,rokové  části  uvede  řešení otázky,  která  je  předmětem  řízení, právní  ustanovení,  podle
nichž  bylo  rozhodováno,  a  označení účastníků podle  §  27  odst.  1.  Účastníci, kteří  jsou  fyzickými  osobami,  se
ožnačují údaji umožňujícími iejich  identifikaci  (§  18  odst.  2);  účastníci, kteří  jsou  právnickými  osobami,  se
označují názvem  a  sídlem.  Ve  výrokové  části  se  uvede  lhůta  ke  splnění  ukládané  povinnosti,  popřípadě  též
jiné  údaje  potřebné  k  jejímu  řádnému  splnění  a  výrok  o  vyloučení odkladného  účinku odvolání  (§  85  odst.
2).  Výroková  část rozhodnutí  může obsahovat  jeden  nebo  více  rnýroků; výrok  může obsahovat  vedlejší
ustanovení.
Dle  odst.  3  se  v  odůvodnění uvedou  důvody  výroku  nebo  uýroků rozhodnutí,  podklady  pro  jeho  vydání,
úvahy,  kteďmi  se  spřávní  oryán  řídil  při  jejich  hodnocení  a  při  výkladu  právních  předpisů,  a  informace  o
tom,  ,iak  se  správní  or5án  vypořádal  5  návrhy  a  námitkami  účastníků a  s  jejich  vyjádřením  k  podkladům
rozhodnutí.
Dle  odst.4  odůvodnění rozhodnutí  není  třeba,  jestliže  správní  orgán  prvního  stupně  všem  účastníkům v
plném  rozsahu  vyhoví.
Dle  odst.  5  se  v  poučení uvede,  zda  je  možné proti  rozhodnutí  podat  odvolání,  v  jaké  lhůtě  je  možno  tak
učinit,  od  kterého  dne  se  tato  lhůta  počítá, kteni  správní  orgán  o  odvolání  rozhoduje  a  u  kterého  správního
orgánU  se  odvolání  podává.
Dle  odst.  6  pokud  odvolání  nemá  odkladný  účinek, musí  být  tato  skutečnost  v  poučení uvedena.

Dle  odvolacího  orgánu  odvoláním  napadené  rozhodnutí  splňuje  všechny  náležitosti  rozhodnutí  dle  ust.  §  68
spráVního  řádu,  byť  to  odvolatel  V  odvolání  rozporuje  (neuvádí  ovšem,  jakými  konkrétními nedostatky  ve
vztahu  k  Ust.  §  68  správního  řádu  rozhodnutí  trpí).  Předmětné  rozhodnutí  obsahuje  v,irokovou  část,
odůvodnění ipoučení, z  rozhodnutí  je  zcela  zřejmé,  o  čem a  jak  bylo  rozhodnuto,  zjakých  skutečností
správní  orgán  vycházel,  jaké úvahy o  nich  Vedl,  Včetně  uvedení  konkrétních  zákonných  ustanovení,  poučení
o  opravném  prostředku  je  rovněž  řádné  (je  zněj  zřejmé,  v  jaké lhůtě a  u  kterého  správního  orgánu  se
odvolání  podává  a  kdo  o  něm  rozhoduje).  odvolacímu  orgánu  tedy  není  zřejmé,  jaké  nedostatky  ve  smyslu
ust,  §  68  správního  řádu  má  rozhodnutí  vykazovat,  když ani  sám  odvolatelje  neuvedl.
Pokud  povinný  subjekt  shledal,  že žádosti  o  poskytnutí  informace  (kompletní  kopie  spisu  vedeného  v  řízení,
iehož  je  odvolatel  účastníkem) nelze  vyhovět,  byl  dle  ust.  §  15  odst.  1  lnz  povinen  Vydat  Ve  lhůtě  pro
poskytnutí  informace  rozhodnutí  o  odmítnutí žádosti,  což také  řádně  a  včas učinil. Nelze  tak  souhlasit  ani
s  odvolací  námitkou,  že rozhodnutí  bylo  vydáno  v  rozporu  s  ust.  §  15  odst.  1  lníz.
Vzhledem  k  rný,še uvedenému  tedy  odvolací  orgán  vsouladu  sust.  §  90  odst.  5  správního  řádu  odvo|ání
zamítl  a  napadené  rozhodnutí  potvrdil,

99
určitě šlo, jen to den, dva potrvá.

100
Tak mě napadlo, existuje nějakej zákon, kterej jim dovoluje chtít něco jako lékařskou zprávu? Přece podle nějakýho zákona (teď si nevzpomenu, něco o zdraví) nemají právo do toho čumět.

101
A proč jste nepoužil http://30kmh.cz/index.php?action=dlattach;topic=1576.0;attach=2485? Nač tam ten odkaz dávám?

Možná by to dopadlo stejně, ale rozhodně by na to musel úřad nějak reagovat. Teď už musíte k soudu. Já budu za chvíli ve stejné situaci, a pak k tomu soudu půjdu.

Mně shodil nadřízený orgán i tuto variantu, takže je to vždycky asi loterie.

102
Žádosti o spis / Re:odmítnutí žádosti o spis
« kdy: 06 Února 2016, 05:26:15 »
Dobrá, díky.

103
Ale omluvenka od doktora to jen oddálí. Mě jde o to abych tam prostě nemusel. Prostě se to finančně nevyplatí. Stačí teda opravdu napsat, že jednání může proběhnout beze mě? V poučení k tomu předvolání nic takovýho není, jen tam straší pokutou.

104
Žádosti o spis / Re:odmítnutí žádosti o spis
« kdy: 05 Února 2016, 14:48:35 »
Podle správního řádu bych měl teda požádat podle § 38, ale nebudou se zase cukat, že mají pořídit kopii, ale posílat nebudou?




105
Zdravím lidičky. Abych to shrnul - po blanketním odporu přišlo předvolání k ústnímu jednání. Problém je, že je to přes celou republiku.
Takže bych potřeboval poradit, jak se tomu vyhnout. A pokud podám žádost k přesunu do místa bydliště, funguje to jako "omluvenka" a na jednání nemusím?
Přece mě baba nemůže nutit dělat takovej vlastivědnej výlet?

Stran: 1 ... 5 6 [7] 8