Bohužel kolegův případ pro vás asi nebude použitelný..
OK, to mi ale nevadí, protože já to od začátku hraju na
nezákonnost měření, kdy 45% z výběru dostane soukromník.
Prozatím podávám blanketní odvolání s tím, že získám čas na sepsání plného odvolání.
Dotaz ke lhůtě: Když jsem si z datovky rozhodnutí vyzvedl v pátek 11.5, pak 15denní lhůta vychází do soboty 26.5. Je to tak, že v tomto případě se poslední den na podání odvolání posouvá na pondělí 28.5? Moc nerad bych to prošvihl.
Ještě úvaha k tomu, proč kolegovo SŘ bylo zastaveno a moje ne. Myslím, že ve fázi využití institutu odpovědnosti provozovatele asi nebude kvalita fotek řidiče rozhodující. Pokud poslali odpustek, muselo být vozidlo (SPZ) identifikované na začátku i konci měřeného úseku. Daný automatizovaný systém má dle specifikace garantovat funkčnost měření ve dne v noci.
Je možné, že daný úřad má určitý rychlostní limit, který toleruje. Kolegovi byla naměřena rychlost 60 km/h, mně 61 km/h. A právě ten 1 km/h mohl rozhodnout o tom, proč u kolegy bylo SŘ zastaveno a moje ne. Je to zákonný postup? Nemyslím teď vůbec na to, že bych v mém odvolání argumentoval jako malý kluk, podívejte, tamten kluk taky a nebyl potrestán. Cítím ale velkou odpovědnost za zákonný postup dotyčné úřednice a v případě důvodného podezření bych cítil povinnost na to poukázat formou TO. Budu to ještě konzultovat s daným kolegou, jak by se k tomu stavěl. Co vím, tak má na praktiky plnění rozpočtu měst/obcí měřením rychlosti podobný názor jako já. Zda se jedná o porušení nějakého platného paragrafu, nedokážu posoudit. Laicky si myslím, že by úředník měl svědomitě kasírovat všechny "přestupce" a ne si s božskou libovůlí vybírat.
V příloze odvolání, které budu podávat.