Nejsem právník, ale soudím, že zákon 168/1999 Sb. se ve svém paragrafu 2 odst. k) odvolává právě na organizaci CoB a její dokumenty. A právě proto konkrétní podobu Zelené karty (ZK) dále neřeší. (A upřímně - buďme za to rádi.)
Zákon může obsahovat odkazy na jiné než právní normy (je to sice obecně problematické, ale v případě definic či např. technických norem je to obvyklé a nejsou s tím větší aplikační potíže). Tady ale žádný odkaz nevidím, tady vidím jen že ZK je
mezinárodní osvědčení prokazující skutečnost, že k vozidlu byla uzavřena smlouva o POV. Takže odkazovat se na nějaké detaily té asociace je nesmysl. Kdyby tam nebylo slůvko
mezinárodní, tak je to úplně jasné, musí to být prostě nějaké osvědčení o POV - třeba (částečná) kopie smlouvy. To
mezinárodní umožňuje vícero výkladů (od toho nejužšího, že to odpovídá do puntíku definicím CoB, až po širší, např. že názvy kolonek jsou anglicky či francouzsky, případně že tam jsou obrázky, aby to pochopil i policajt).
Osobně bych to vyložil materiálně, tj. v případě zde registrovaného auta by to bylo úplně jedno (protože kontrolu to nijak nekomplikuje), u cizího auta by stačilo, aby to strukturou odpovídalo nějakému (libovolnému) mezinárodnímu standardu do té míry, že to umožní provést kontrolu.