30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: swenak 18 Dubna 2017, 09:42:15

Název: Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat, ř
Přispěvatel: swenak 18 Dubna 2017, 09:42:15
"Magistrála se postavila, aby ulevila centru města, ale stala se z ní bariéra mezi historickým centrem Prahy a ostatními částmi města. Stala se hradbou pro chodce, pro lidi, kteří ji chtějí překročit. Když se na ní ocitnete, necítíte se, že byste byli v Praze."


http://domaci.ihned.cz/c1-65698070-magistrala-je-jako-dinosaurus-do-mesta-nepatri-zlepsovat-se-muze-uz-ted-radi-danska-urbanistka

----------------
Nepřijde mi, že by se moc lidí chtělo procházet z centra na periferii pěšky. A to jsem člověk, co v létě jde někdy z práce pěšky domů třeba 20km. Vím kudy a nevadí mi, že pár krát projdu pod/nad magistrálu. Máme nadchody, podchody, přechody.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: éRooo 18 Dubna 2017, 13:09:28
Citace: Vambergová
Když se na ní ocitnete, necítíte se, že byste byli v Praze.....ve 21. století a že dálnice do centra města nepatří

Naopak, to že jsme v Praze poznáme právě podle stojících kolon na magistrále....dálnice, to je opravdu dálnice, taková konkurence D1... no to je kráva ::)
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 18 Dubna 2017, 13:25:57
Kráva asi jo ale to že je magistrála bolševický zvěrstvo o tom není pochyb
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: pk202 18 Dubna 2017, 14:55:52
...ale to že je magistrála bolševický zvěrstvo o tom není pochyb
Aha....tak to jsem teda netušil. A co jako měl bolševik postavit místo ní....byl by ňákej nápad ?

BTW jediné co si myslím že magistrále chybí, je mimoúrovňové křížení v oblasti IP Pavlova.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: gw 18 Dubna 2017, 14:59:19
Ono toho chybi o neco vice - napriklad podzemni cast mezi Bubenskou a nadrazim Holesovice a nebo jeste lepe podzemni cast mezi Nuselskym mostem a nadrazim Holesovice. Ale to uz se pohybujeme v rovine sci-fi uz jen diky pritomnosti metra v teto trase.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: pk202 18 Dubna 2017, 15:03:14
Tak pochopitelně, udělat celou síť tunelů ala Blanka pod celou Prahou by samozřejmě bylo nejlepší a nikdo by za to bolševikovi nenadával :)
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 18 Dubna 2017, 16:00:13
Pokud vám přijde v pořádku táhnou trazitní dopravu (100 000 aut denně) přes náměstí a na pavláku dělat mimoúrovňovou křižovatku tak se nemáme o čem bavit

Zkuste otevřít mapu a podívat se jak to řešej v jiných městech.

Důsledek magistrály bude akorát ten že to tady bude jako v Paříži.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: pk202 18 Dubna 2017, 16:12:46
Pokud vám přijde v pořádku táhnou trazitní dopravu (100 000 aut denně) přes náměstí a na pavláku dělat mimoúrovňovou křižovatku tak se nemáme o čem bavit

Tak furt lepší, když těch 100 000 aut díky mimoúrovňovému křížení plynule projede, než když musej popojíždět v nějaký koloně....
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: gw 18 Dubna 2017, 16:45:30
V momente, kdy zde uz drahna leta existuje dalnicni sit hvezdicoveho tvaru, je proste Praha bez okruhu v nekterych smerech spuntem a je potreba ji zajistit prujezdnost. A pripadne zbourani Nuselskeho mostu neznamena, ze ta auta zustanou nekde navzdy zaparkovana. Budou dale jezdit, jen trochu jinudy. A misto trychtyre centrem Prahy tady budeme mit cednik v ulicich od Vrsovic po Smichov.
A pokud jde o okruh, tak jsem ted googlil prvni zminky a tohle cloveka znacne rozesmutni.. http://www.okruhprahy.cz/vznik-a-historie-projektu
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 18 Dubna 2017, 19:39:01
Pokud vám přijde v pořádku táhnou trazitní dopravu (100 000 aut denně) přes náměstí a na pavláku dělat mimoúrovňovou křižovatku tak se nemáme o čem bavit

Tak furt lepší, když těch 100 000 aut díky mimoúrovňovému křížení plynule projede, než když musej popojíždět v nějaký koloně....

Byl by jste tedy proto aby na ípáku byl ten samej shit jako je křižovatka "u bulhara"?  ???



Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: pk202 19 Dubna 2017, 05:00:37
Byl by jste tedy proto aby na ípáku byl ten samej shit jako je křižovatka "u bulhara"?  ???

Z lidí kteří nerozumí nebo nechtějí rozumět psanému textu je mi smutno.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: 2M 19 Dubna 2017, 11:30:02
...ale to že je magistrála bolševický zvěrstvo o tom není pochyb
Aha....tak to jsem teda netušil. A co jako měl bolševik postavit místo ní....byl by ňákej nápad ?

Městský okruh a obchvat Prahy.. že dálnice prostředkem města je zvěrstvo pak pochopil i ten bolševik..
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 19 Dubna 2017, 12:24:08
Aha, a ty statisíce aut co potřebujou do toho ať už bližšího, nebo vzdálenějšího centra budou používat teleport, že jo? Nebo jak se jako dostanou dovnitř kruhu kroužením po kružnici, aha? Inteligence některejch lidí je v tomto opravdu prudká.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 19 Dubna 2017, 12:28:06
Nejdřív si zjistěte kolik lidí opravdu jede do centra a kolik lidí pouze projíždí na druhej konec prahy. 
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 19 Dubna 2017, 12:34:41
Už to tu padlo asi stokrát, zhruba 2/3 vs. 1/3. Tím, že budete jako jiní sluníčkářští kreténi dělat, že to nevidíte, a tím to jako neexistuje, se samozřejmě skutečnej fyzikální stav věci nezmění, akorát budete za o to většího vola.

Naprostá většina lidí co může už dávno projíždí po malým nebo velkým okruhu. Samozřejmě vyjma případů, kdy Kunda, pardon, Krnda a její poskoci zase něco na některým okruhu rozmrdávaj (včetně hraní s tlačítkama semaforů před tunelama pod.) a stojí to tam 20 km, to pak pochopitelně lidi jezděj úplně vším, a stojí úplně všechno úplně všude.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: 2M 19 Dubna 2017, 13:25:17
Behemot:
"ty statisíce aut co potřebujou do toho ať už bližšího, nebo vzdálenějšího centra".. asi fakt ocení stát v koloně kde většina ostatních ani do centra nechce.. protože proč by cesta z Neratovic do Kladna nevedla přes Hradčany..
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 19 Dubna 2017, 19:47:40
Z Neratovic do kladna určitě cestuje nějaký strašný množství lidí přes Phu (a eště přes Hradčany, co jako tady?), místo aby jezdili napřímo někde kolem Kralup, žejo. Makes sense…
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: PVS 19 Dubna 2017, 20:04:23
Klid, špatný příklad. Lepší je z Benešova do Roudnice nebo Ústí.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 19 Dubna 2017, 20:49:00
Už to tu padlo asi stokrát, zhruba 2/3 vs. 1/3. Tím, že budete jako jiní sluníčkářští kreténi dělat, že to nevidíte, a tím to jako neexistuje, se samozřejmě skutečnej fyzikální stav věci nezmění, akorát budete za o to většího vola.

Naprostá většina lidí co může už dávno projíždí po malým nebo velkým okruhu. Samozřejmě vyjma případů, kdy Kunda, pardon, Krnda a její poskoci zase něco na některým okruhu rozmrdávaj (včetně hraní s tlačítkama semaforů před tunelama pod.) a stojí to tam 20 km, to pak pochopitelně lidi jezděj úplně vším, a stojí úplně všechno úplně všude.

A ty co ráno nemaj čas (jako třeba já) tak jedou normálně po magistrále protože je to pořád rychlejší
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: pk202 19 Dubna 2017, 20:59:15
Už to tu padlo asi stokrát, zhruba 2/3 vs. 1/3. Tím, že budete jako jiní sluníčkářští kreténi dělat, že to nevidíte, a tím to jako neexistuje, se samozřejmě skutečnej fyzikální stav věci nezmění, akorát budete za o to většího vola.

Naprostá většina lidí co může už dávno projíždí po malým nebo velkým okruhu. Samozřejmě vyjma případů, kdy Kunda, pardon, Krnda a její poskoci zase něco na některým okruhu rozmrdávaj (včetně hraní s tlačítkama semaforů před tunelama pod.) a stojí to tam 20 km, to pak pochopitelně lidi jezděj úplně vším, a stojí úplně všechno úplně všude.

A ty co ráno nemaj čas (jako třeba já) tak jedou normálně po magistrále protože je to pořád rychlejší

že by to zvěrstvo bylo nakonec užitečný ? :):):)
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 19 Dubna 2017, 21:16:07
Asi stejně užitečný zvěrstvo jako těch 20 cigaret co denně vykouřím  ;)

Kdyby byla nejrychlejší cesta po chodníku kolem pískoviště s dětma a maminkama s kočárkama ve stromovce tak tam tudy jezdím, nic to nemění na tom že je to špatný stejně jako jezdit přes václavák a centrum prahy když tam vůbec nepotřebuju a potřebuju se dostat na Troju
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: pk202 19 Dubna 2017, 21:44:07
Tak si to shrneme. Nejkratší a nejrychlejší cesta je zvěrstvo protože proto. Nejlépe by bylo jezdit z Holešovic na Pankrác přes Kladno.......to je prostě sluníčkové........ach jo.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 19 Dubna 2017, 22:01:07
Uvědomte si lidi proboha že to město roste. Sice se to rozuteklo do satelitů kolem, ALE město pořád expanduje po okrajích a začíná některý ty satelity už pohlcovat. Reálně z toho velice brzo bude velká konurbace. Ostatně jako konurbace už je v podstatě brána oblast Ostravy, a to jsou tam kolikrát vzdálenosti docela velký. Asi jako dneska mezi Prahou a některými okolními většími městy. IMHO se relativně brzo do Prahy připlácnou sídla jako Hostivice, Rudná, a čekám, že za mýho života že se ještě splácne s Kladnem či Starou Boleslaví. To je prostě fakt, stejně jako že intenzita dopravy roste jako prase. Taky se konečně začínají stavět výškový budovy, takže bude na ploše ještě víc lidí a o to víc budou cestovat.

Dalším faktem je, že jak takto město roste, tak i centrum se samozřejmě rozšiřuje. Takový věci jako Trója už jsou dneska skoro širší centrum. Magistrála zase tak dlouhá není a tak skutečně většina dopravy po ní je po centru města. Uvažovat v těchto souvislostech o píčovinách typu rušení páteřních komunikací, kde to jsme? Je tohle ještě fórum automobilistů, nebo už jsou tu úchyláci ze ziskovek jako Kolomat a podobnejch proticivilizačních magorů? Že vede komunikace skrz město je snad jedině dobře. Jak jinak se maj lidi z těch všech okruhů asi dostat, lítat vzduchem? A hlavně, když budu potřebovat přejet 5 km, což je, třeba, plácnu, z Nuslí na Karlín, tak to jako podle vás magorů mám jet po vokruhu? Krom tho, že budu muset po nějaké komunikaci dojet kolmo na ten okruh, objet celý město a zase jinou komunikací dojet shora z okruhu do toho Karlína (to dneska plní magistrála), tak najedu asi 40 km, tj. 8× tolik a pojedu na to asi pětkrát dýl. A to jenom po vnitřním okruhu, kterej jste rádi když v dnešní době jede těch blbejch 70-80. Obvykle to totiž poslední dobou furt stojí.

A kdo tu vykládal o Průmyslové, tak asi upad úplně. Tam to je na hovno kvůli všem těm křižovatkám už normálně, natož ve špičce, nedej bože když se tam něco stane (a to ještě ve špičce). Tuhle jsem tam v pátek odpoledne viděl v protisměru už uhašenou dodávku co směrem z kopce za mostem zahořela. Nicméně se v tom nimrali docela dlouho a jenom než sem sám přeskákal na konec, tak jelikož to opicajti chytře ÚPLNĚ ZAVŘELI, nejel ani jeden pruh, tak tam za tu chvíli stálo tak asi několik desítek tisíc lidí a nehli se ani o centimetr. Protože jak se ucpe Průmyslová, tak se ucpe úplně všechno na všechny strany, z Kutné hory, pak JS, no prostě úplně totálně v prdeli a stojí to VŠUDE, za chvíli se ucpou i křižovatky a nejede to ani na druhou stranu.

Fakt jako nevím, zatímco Kunda, pardon, Krnda, se rejpe v hovnech, tak město se jim zvětšuje pod rukama každej den, každej chce jezdit (jedno čím). Nestíhá metro, nestíhá okruh, nestíhá ani ten debilní tunelovej komplex a to je otevřenej chvílu (dennodenně to kvůli zácpám na jedné straně stojí na druhé straně, protože to tam vypnou taky), magistrála by už dneska potřebovala jako ve velkejch americkejch městech zvednout do vzduchu aby se jezdilo ve dvou patrech, a tady se plantá o nějakejch uzavírkách? Nevlez sem dneska někam do Bohnic?

pk202: ještě že tu někdo má rozum :)
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: PVS 19 Dubna 2017, 22:13:44
Kdo nebyl např. v Mnichově - jsou tam tunely normálně ve městě. Kdo chce jet ze severu např. od letiště třeba na Garmisch-Partenkirchen, může to objet po okruhu, nebo normálně projede téměř centrem střídavě na povrchu a v tunelech... Z hlediska ucpanosti/rychlosti průjezdu to vyjde téměř nastejno, pouze po okruhu toho člověk najede více, spálí více paliva a vyprodukuje více emisí. Pak že okruh je vždy výhra...  :-\ Samozřejmě kamiony jedou po okruhu, tam to odůvodnění má.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 19 Dubna 2017, 22:24:12
Hlavní problém bude v tom že každej mluvíme o něčem jiným.

Vůbec o rušení magistrály nemluvím, magistrála už prostě je a bude a teď už se s tím nedá nic dělat, stojím si ale za tím že vymyslet magistrálu v současný podobě mohl jen idiot. Vymýšlení zpomalovacích semaforů, snižováním počtů jízdních pruhů a podobnejch věcí, jsou hovadiny, se kterýma nesouhlasím.

Rozšiřování Prahy a nárůst počtu obyvatel vnímám jako problém, Úvaly, Jesenice, Říčany to vše bude za chvíli Praha. Březiněves, Lipence apod. je taky součást Prahy, což je naprosto směšný. Můžeme bydlet vlastně všichni v Praze, navzájem se tady pozabíjet na tom prostoru kterej bude ale pořád stejnej, jen tu bude o milion lidí víc, přesně jak řekl jeden developer, do Prahy se vejde ještě celý Brno.
http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-radimem-passerem-d17-/ekonomika.aspx?c=A160215_144439_ekonomika_chrs

A ty vaše narážky na sluníčkáře si nechte, ani nevím kde mám u baráku nejbližší ty barevný popelnice.  ;)
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: pk202 20 Dubna 2017, 07:55:37
Tak jo, za sluníčkáře se omlouvám, ale znáš to - vypadá to jako husa , kejhá to jako husa.... :):):)
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 20 Dubna 2017, 08:21:47
Sorry ale kdo bude tvrdit, že přirozenej vývoj, kterým rozšířování města je, je „problém“, tak asi úlně v pořádku nebude.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 20 Dubna 2017, 09:05:17
Ono to taky souvisí s nárustem počtu obyvatel, což je globální problém, můžeme se smát mikrobytům v Hong kongu ale tady to nebude o moc lepší
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 20 Dubna 2017, 09:55:32
Hustota Phy je zatím směšná oproti opravdu velkejm městům, kam stavět je pořád, navíc na mikrobyty jsme zvyklí už od socialismu (rodiny na 80 m^2? to bývaly na západě byty pro socky, než se toho taky chopily sociální buzny a začal být nedostatek bydlení). Ale v prdeli to tady kvůli památkářům a jinejm magorům bude dopravně dřív, než dosáhne nějakýho zajímavějšího počtu obyvatel, pokud se to bude stále držet ve stavu skanzenu. Město má sloužit obyvatelům a ne naopak, pokud je třeba zbourat nějaký pitomý starý baráky aby to uvolnilo místo něčemu jinýmu co je potřeba (např. dopravní tepny, parkovací domy), který jsou holt potřeba, tak maj padnout. Každej je připosranej tady na cokoli sáhnout…zlatej monarcha tyo, v Paříži zbourali celý čtvrtě aby to udělalo místo moderní výstavbě, a jak to šlape. Tady se desítky let každej prcá s každým pitomým barákem na náměstí, kterej nikoho krom pár památkářskejch magorů nezajímá.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: pk202 20 Dubna 2017, 10:23:07
Tady se desítky let každej prcá s každým pitomým barákem na náměstí, kterej nikoho krom pár památkářskejch magorů nezajímá.

Pod to bych se podepsal....
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 20 Dubna 2017, 10:33:03
Tady se desítky let každej prcá s každým pitomým barákem na náměstí, kterej nikoho krom pár památkářskejch magorů nezajímá.

Pod to bych se podepsal....

Souhlasím, zbourat starý baráky a postavit tam nový by bylo fajn, bohužel lukrativnější je logicky postavit na poli sklad nebo na komerčně zajímavém pozemku baráky
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 20 Dubna 2017, 10:36:56
Ale prdlačky, pozemky v centru jsou nejlukrativnější vůbec, ale když je na 20 let tahanic zbourat tam barabiznu a postavit něco novýho, co stejně ve výsledku musí být stejně vysoký a kdo ví co, protože hento „historický centrum“ nebo co, tak se to nehne nikam, a logicky se staví tam, kde to jde. Takže do šířky.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 20 Dubna 2017, 10:42:52
Dyt to říkám  ::) konečně jsme se dopracovali na stejnou vlnu
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 20 Dubna 2017, 11:16:27
Jenže časem se stejně bude stavět jak do výšky, tak do šířky, takže stavět se proti jednomu druhýmu je, jak by řekl OC, minimálně krajně nerozumné.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: 2M 20 Dubna 2017, 13:56:07
Z Neratovic do kladna určitě cestuje nějaký strašný množství lidí přes Phu (a eště přes Hradčany, co jako tady?), místo aby jezdili napřímo někde kolem Kralup, žejo. Makes sense…
Tak si najděte nejrychlejší cestu z Neratovic do Kladna.. přes Kralupy pojedete hlavně proto že Praha je většinou zasekaná.. a Praha je zasekaná právě proto že dokud není zasekaná tak je lepší jet přes Prahu..

Uvažovat v těchto souvislostech o píčovinách typu rušení páteřních komunikací, kde to jsme?

A někdo tu psal že chce zrušit magistrálu??

Já psal že měli bolševici místo magistrály postavit okruh a obchvat.. ale oni to pak i bolševici v 70. a 80. letech už věděli že to je blbost.. a proto místo 5 magistrál je jen ta II. severojižní.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 20 Dubna 2017, 14:13:44
Jo, minimálně ta bába z Dánska :D A okruh bez magistrály, to už by se dávno posrali všichni dvakrát :D

Vnitřní okruh je aktuálně zralej na rozšíření na tři pruhy po celé nynější délce a v exponovaných úsecích asi na 4+, než se někdy možná postaví severní část, tak už jich bude potřebovat tak pět. Barrandovskej most už by taky užil pár dalších pruhů navíc, hlavně odshora. A to se maj místo toho zavírat v rámci rekonstrukce  :x Největší prdel je v tom, že ten novej tunelovej průser už teď má vyšší než plánovanou průjezdnost, netuším, proč tomu neudělali tři pruhy v celé délce hned. To nikdo nemyslí dopředu, na zvýšování intenzity dopravy? SH komplex potřeboval tři pruhy taky už předevčírem, to mě zajímá, jak to hodlaj řešit tam…

Fakt mě baví, jak si všichni myslej, že nějakej okroužek se dvěma proužkama to spasí… ::)
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: t4455 20 Dubna 2017, 14:34:04
Dopravu ve velkých městech nespasí nic ale okruhy pomůžou a odlehčí centrum, funguje to v Brně, v H. Králové apod. a není potřeba ukončovat dálnici D1 uprostřed města na náměstí
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 20 Dubna 2017, 14:42:41
To je jak u debilků  ::) Možná bych doporučil si nastudovat základy logistiky a takových věcí, pak třeba pochopíte, že nějaký maloměsta typu Brno apod. je jak srovnávat jabka a vagóny. To funguje úplně jinak.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: fu 20 Dubna 2017, 15:00:35
To je jak u debilků  ::) Možná bych doporučil si nastudovat základy logistiky a takových věcí, pak třeba pochopíte, že nějaký maloměsta typu Brno apod. je jak srovnávat jabka a vagóny. To funguje úplně jinak.

Mam ji vystudovanou, prosim vysvetlete, jak to vy/nevyresi, ale k veci.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: fu 20 Dubna 2017, 15:48:33
Nerozumím otázce, zkuste to ještě jednou.

Pokud jsem sledoval dobre, tak se jedna o magistralu a vnitrni a vnejsi okruhy a reagoval jste na prispevek:
Dopravu ve velkých městech nespasí nic ale okruhy pomůžou a odlehčí centrum, funguje to v Brně, v H. Králové apod. a není potřeba ukončovat dálnici D1 uprostřed města na náměstí
timto
To je jak u debilků  ::) Možná bych doporučil si nastudovat základy logistiky a takových věcí, pak třeba pochopíte, že nějaký maloměsta typu Brno apod. je jak srovnávat jabka a vagóny. To funguje úplně jinak.
tedy nesouhlasite s s tim, ze vnejsi/vnitrni okruhy odlehci centru - zvlast by me to zajimalo, kdyz v praze konci ~8 komunikaci dalnicniho typu.

Muzete to tedy nejak objasnit za jakych podminek to ne/plati a proc? Diky.

Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: enzym 20 Dubna 2017, 15:49:46
Jsem přece jen pamětník. V době, kdy se v Praze začaly plánovat kapacitní komunikace, v motoristicky vyspělých zemích roštový systém opouštěli, lépe řečeno zachovali pro krátkou vnitroměstkou dopravu, pro delší vnitroměstskou stavěli „vnitřní“ okruhy a pro tranzit vnější okruhy. U menších obcí opouštěli systém průtahů a začali s obchvaty, u nás se začaly budovat „kapacitní“ průtahy. Ne, že by to bylo úplně z cesty, na aktuální i plánovaný stupeň motorizace v horizontu + 30 let to mohlo docela fungovat. Blíže http://mestskyokruh.info/system-nadrazene-site-komunikaci/historie-nadrazene-komunikacni-site/historicky-vyvoj/, http://www.pp21.cz/temp/mapy-praha/rostovy-system/, https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kladn%C3%AD_komunika%C4%8Dn%C3%AD_syst%C3%A9m.
Správnou cestou se vydala Ostrava a to již od začátku, dopraváci téměř ideálně zkombinovali okružní a roštový systém. Praha si také zavčasu (70. - 80. léta) uvědomila velikost hrozícího průseru, z roštového systému se nevybudovalo téměř nic, bohužel z okruhů za komančů z KSČ díky nedostatku peněz a stavebních kapacit, za komančů z OF a jeho pohrobků díky ekoteroristům a úspěšnému lobbingu zahrádkářů také téměř nic. Rošt se v Praze dodělával pouze v logické vazbě na plánované okruhy. Perličkou je Brno, které si rošt stavělo ve velkém ještě v 90. letech (Sportovní, mělo to pokračovat Drobného – Ponávka – Koliště).
Pořádný průser nastal až po plyšáku, kdy se nejen prudce zvedal počet registrovaných vozidel, ale ještě prudčeji se zvedal počet najetých km jedním vozidlem.
K dopravě ve městě nad 1 mil. stručně – sebekapacitnější komunikace prostě nepomohou a nikdy stačit nebudou. Odstrašujícím příkladem budiž Seattle (mnohaproudé dálnice, po většinu dne víceméně nevyužité, 4 hodiny denně zácpa), komunikace včetně parkovacích ploch údajně zabírají 40 % plochy města, řídká hustota obyvatel -  socka nemá smysl. Jde pro mne o zprostředkované informace, nikdy jsem tam nebyl, ale jsou z několika nezávislých zdrojů včetně odborných konferencí, tak snad by se to dalo brát za přibližně odpovídající skutečnosti. Řešení je jediné – zahustit a kdo aspoň trochu může, tak do socky, která je rychlejší, než IAD (nemusí to být nutně metro, viz např. šaliny v Amsterdamu).
Velmi nepříznivě se projevuje dementní snaha oddělit oblast bydlení od oblasti pracovních příležitostí. Pokud bydlí 50 000 zaměstnanců někde a pracuje jinde, musí se ráno přepravit tam (socka zpět prázdná) a odpoledne zpět (socka tam prázdná). Pokud by byly dvě lokality s 25 000 zaměstnanci a 25 000 pracovními místy, a všichni pracovali na opačném konci, stačí polovina spojů socky a jezdí vytížená tam i zpět. Totéž platí pro nutnou kapacitu komunikací pro zatvrzelé vyznavače dojíždění do práce vlastním samohybem.

Stačilo, ukojil jsem své grafomanské ego, tak teď do mě. Jen do mě nestřílejte podnikatelskou dopravou, to je jiná kategorie.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 21 Dubna 2017, 11:41:23
Pokud jsem sledoval dobre, tak se jedna o magistralu a vnitrni a vnejsi okruhy a reagoval jste na prispevek:
Dopravu ve velkých městech nespasí nic ale okruhy pomůžou a odlehčí centrum, funguje to v Brně, v H. Králové apod. a není potřeba ukončovat dálnici D1 uprostřed města na náměstí
timto
To je jak u debilků  ::) Možná bych doporučil si nastudovat základy logistiky a takových věcí, pak třeba pochopíte, že nějaký maloměsta typu Brno apod. je jak srovnávat jabka a vagóny. To funguje úplně jinak.
tedy nesouhlasite s s tim, ze vnejsi/vnitrni okruhy odlehci centru - zvlast by me to zajimalo, kdyz v praze konci ~8 komunikaci dalnicniho typu.

Muzete to tedy nejak objasnit za jakych podminek to ne/plati a proc? Diky.
Nevim co Hradec, tam jsem byl obvykle v době, kdy to jelo. Oproti Pze ale i Brnu je to ale (v globálním měřítku) maloměsto, tak vůbec nevím, co to sem kdo plete. Až bude mít Hradec tolik lidí, jako Brno v sezóně, tj. kolem 400k a 100-200k dojíždějících, tak se tam poserou taky, okruh-neokruh. V Brně odlehčený nic není, ve špičkách je to tam zasekaný pořád a ježdění do centra je o nervy. Druhá věc je, že v Pze a okolí už je tak asi trojnásobek obyvatel co v Brně. No a jaksi s lineárním růstem obyvatel ovšem potřeba dopravního výkonu roste rozhodně nelineárně, takže na 3× víc lidí je potřeba udělat mnohem víc přepravního výkonu, než trojnásobek. Proto porovnávat větší vesnice s Prahou je úplně mimo mísu.

Úplně nejdůležitější ale je, že systém zásobování Prahy je nastaven výrazně centrálně, kdy všechny sklady jsou okolo Prahy a jezdí se dovnitř. S ohledem na obecnej zákaz vjezdu kamionů za vnitřní okruh se to navíc vozí mnohem menšíma autama, takže je jich o to víc. S ohledem na omezenou kapacitu se jedná výrazně o jízdy systému spoke-hub, nebo point-to-point. Zatímco výrazně menší sídla jako Brno si můžou dovolit i systémy typu milk run, případně je spousta skladů poměrně hodně blízko centru, už jen proto, že to je mnohem menší, takže se jede kousek a vo nic nejde.

S osobama je to ostatně obdobně, všechny ty kanclbaráky (novostavby stále větší a větší a ještě větší) se plní lidma ze širokýho okolí (mnohdy i za hranicí Prahy), kteří musí tam přijet a večer odjet. Případně jet z jedné strany města na druhou, protože holt bydlí jinde. Co jezdí do širšího centra tak to jsou IMHO dohromady statisíce lidí, takže asi tolik, co v celým Brně bydlí. To není nic co by jezdilo kolem Phy a dál, to má všechno cíl někde uvnitř. Okruh tomu pomůže přesně nijak a na to samozřejmě musí existovat vnitřní páteřní propoje, už jen proto, že jak jsem říkal, nikdo soudnej nebude jezdit 5-10× dál za několikanásobek času, jakej to přesně dává smysl?
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: 2M 21 Dubna 2017, 14:40:56
nikdo soudnej nebude jezdit 5-10× dál za několikanásobek času, jakej to přesně dává smysl?

Dál to je, ale časově to je často kratší.. na obchvatu Prahy je rychlost 130 a i přes den se tam dá tolik jet.. po magistrále když si vyberete špatnou denní dobu tak je to pomalejší než běžet..

A jak chcete u magistrály navýšit kapacitu.. zbourá se Hlavní nádraží nebo Národní muzeum?? A nebo vůbec magistrálu na tom Václaváku udržet.. neříkám že obchvat Prahy se staví nějak rychle.. ale aspoň se občas něco postaví.. magistrála se jen omezuje.. a zbourat něco v centru Prahy kvůli zvýšení kapacity magistrály.. to není vůbec myslitelné..
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: swenak 21 Dubna 2017, 15:30:36
Pro začátek by možná stačilo zrušit pár přechodů.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 21 Dubna 2017, 15:47:22
nikdo soudnej nebude jezdit 5-10× dál za několikanásobek času, jakej to přesně dává smysl?

Dál to je, ale časově to je často kratší.. na obchvatu Prahy je rychlost 130 a i přes den se tam dá tolik jet.. po magistrále když si vyberete špatnou denní dobu tak je to pomalejší než běžet..

A jak chcete u magistrály navýšit kapacitu.. zbourá se Hlavní nádraží nebo Národní muzeum?? A nebo vůbec magistrálu na tom Václaváku udržet.. neříkám že obchvat Prahy se staví nějak rychle.. ale aspoň se občas něco postaví.. magistrála se jen omezuje.. a zbourat něco v centru Prahy kvůli zvýšení kapacity magistrály.. to není vůbec myslitelné..
Člověče, máte vůbec základní školu? Takže já tady dal konkrétní případ pěti kilometrů. Po vnitřním okruhu, KDE TO JEZDÍ MAXIMÁLNĚ 80, COŽ JSEM TAKY JASNĚ PSAL, to je 40 kilometrů. A vy tady vytáhnete VNĚJŠÍ OKRUH, po kterým to zaprvý ani nejde, protože neexistuje, a i kdyby to šlo, tak to bude asi tak 80 kilometrů? Tak jste už vopravdu vadnej? To by bylo rychlejší těch 5 km jít pěšky, než objíždět celý město v poloměru zhruba 10 km.

Už jsem jasně uvedl, že řešením je například zvednout to do dvou pater celý. Osobně samozřejmě nemám problém se zbouráním těch šílenejch činžáků a podobnejch věcí kolem, stejně každej kripl co tam zrestituoval byt vříská jakej je tam hluk (orly?), tak to prodaj a všichni budou spokojení. Tak to totiž normálně vždycky fungovalo: stará výstavba udělala místo nové. Když už se bude bourat, tak se to dá vzít šmahem a postavit ty baráky trochu vyšší než 4-5 pater, to je dneska výsměch.

Vono to tak nakonec dopadne, možná to bude trvat 50 let, možná sto, ale dopadne to tak. Dneska tu máme tu všobecnou kdemohkradcii se všema těma ziskovkama, tak je to proteď zapauzovaný.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: hh 21 Dubna 2017, 16:14:48
Pane Behemote, poslední varování. Přestaňte tu laskavě na lidi křičet, nadávat či jinak ad hominem útočit a trochu zkultivujte svůj projev. Nestane-li se, začnou vám vaše příspěvky bez dalšího upozornění a zcela podle libovůle moderátorů mizet.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: 2M 21 Dubna 2017, 16:41:34
Tak jste už vopravdu vadnej?

Jak vidím tak bude lepší tu debatu ukončit.. tímhle směrem pokračovat nehodlám..
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: enzym 21 Dubna 2017, 16:48:20
Citace
Vono to tak nakonec dopadne..
Nedopadne, rošt se bude omezovat, jak bude narůstat dostavěnost vnitřního okruhu. Cíl je jasný: kdo může, ať jede MHD, kdo nemůže, ať jede IAD po vnitřním okruhu a kdo musí dovnitř vnitřního okruhu, nějak to bude muset přetrpět. Ve městech nad 1M nemá sebemenší smysl dělat kapacitní rošt, vždycky bude přetížený, protože je to nejkratší cesta. Jak přesně poznamenal Behemot, město samo generuje takovou dopravu co do množství vozidel i průměrné délky jedné jízdy, že nepotřebuje příliv vozidel zvenku (tranzit), aby se zahltilo na libovolně kapacitních roštových komunikacích - tedy pokud mezi těmi silnicemi má zůstat nějaké město. V Praze je další problém, tranzit a dálkovou vnitroměstskou dopravu nemá kam poslat díky polotovaru, zvaném nyní D0 - ta nula je celkem výstižná.

Něco naprosto jiného jsou města pod cca 750k, obvykle stačí jeden třípruhový rozumně postavený okruh, k tomu inteligentní rošt, fungující svižná MHD a je pokoj. Vzorem s drobnými výhradami může být Ostrava.

Citace
V Brně odlehčený nic není, ve špičkách je to tam zasekaný pořád a ježdění do centra je o nervy.
Celkem přesný popis katastrofy z pohledu dopravy přerostlé vesnice. A to prosím páteřní linky šalin jezdí v intervalu 4 – 5 minut se 35 m soupravami, na polokruhu vnitřním městem (okolo divadel a nádraží) si soupravy navzájem zavazí, víc se jich tam nevleze, a stejně jsou naravaný. Nicméně kdo nemusí do wagenu, tak do něj raději nevleze, protože Brno cca 7 hodin denně připomíná parkoviště. Pro představu – páteřní okružní dvojlinka busů 44/84 má běžně ve špičce sekeru 20 minut na trase s jízdní dobou 63 minut.
EDIT: Trasa 44/84 je cca 25 km.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: fu 21 Dubna 2017, 17:19:06
Celkem přesný popis katastrofy z pohledu dopravy přerostlé vesnice. A to prosím páteřní linky šalin jezdí v intervalu 4 – 5 minut se 35 m soupravami, na polokruhu vnitřním městem (okolo divadel a nádraží) si soupravy navzájem zavazí, víc se jich tam nevleze, a stejně jsou naravaný. Nicméně kdo nemusí do wagenu, tak do něj raději nevleze, protože Brno cca 7 hodin denně připomíná parkoviště. Pro představu – páteřní okružní dvojlinka busů 44/84 má běžně ve špičce sekeru 20 minut na trase s jízdní dobou 63 minut.

Brno urednici/politici zasekali umyslne ci z vlastni blbosti:
- mestky okruh - vytvoreny umele prekazky :
           - typicky vyhrazene pruhy pro TAXI, BUS, BIKE, TROLEJ
           - stani TROLEJ  hend za krizovatnou , kde je jeden pruh
           - totalne neprujezdny
           - nesmyslne ostrovky
           - spatne resene jedni i vice pruhe kruhove objezdy
- nedodelane spojnice mezi tunely - Pisarky
- zpackane tunely - pry spatny povrch proto je vsude 60, namisto bezmych 80-100 jinde
- okruhy pro magory - odbocovani vpravo i vlevo  - kdo nezna Brno vzdy nadava a zabloudi - za komancu bylo proslule spatnou navigaci a na urade/architekti musi dnes delat potomci tech exotu co to delali pred 50 lety
- umyslne smycky vnitrobloku  (jednosmerky), takze pro cestu jen do jine ulice musite projet 1-3 krizovatkami
- nenavazujici zelene vlny v zadnem smeru
- misto obcanu maji vliv ruzne pricucnute neziskovky vcetne stavebnich firem
- umyslne ruseni parkovacich mist
- muzikant Hollan ridici dopravu je jen tresnicka na dortu
- atd.

Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: enzym 21 Dubna 2017, 21:23:16
Drobný komentář, většinou souhlas na 110 %, někde bych si i podiskutoval. Za volantem to mnohdy vypadá hrozivěji, než poté na stopkách.
vyhrazene pruhy pro TAXI, BUS, BIKE, TROLEJ U MHD pruhů jsem přesvědčen, že časové výnosy cestujících v socce vysoce překračují náklady ostatní dopravy. Nikde není taková hajzlovina, jako v Praze - BUS pruh až do křižovatky. BUS pruhy jsou vždy ukončeny tak, že před křižovatkou je dost místa na řazení a že BUS podjede 30 až 40 aut - ušetří 200s x počet cestujících, zdržení ostatní dopravy je 4s x počet lidí v ostatní dopravě. Navíc je značný podíl BUS pruhů na kolejích. Někde mají i BIKE pruhy (především bezpečnostní) smysl - MÚK Hlinky u vodárny + Hlinky okolo výstaviště, a nic neomezují. TAXI v BUS pruzích mě dráždí k nepříčetnosti, ale v socialistické Evropě je to zavedený zvyk.
nesmyslne ostrovky Bohužel ČSN 736110, pokud jde o ostrůvky na přechodech.
spatne resene jedni i vice pruhe kruhove objezdy Sem tam jsou i čestné výjimky (Bohunice kampus, Slatina LIDL).
umyslne smycky vnitrobloku  (jednosmerky), takze pro cestu jen do jine ulice musite projet 1-3 krizovatkami většinou daň za parkovací místa, ale občas to vypadá jako naschvál
nenavazujici zelene vlny v zadnem smeru Zde bych si dovolil (mimo těch 7 hodin, co se posunujeme) silně odporovat.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: fu 21 Dubna 2017, 21:59:53
nesmyslne ostrovky Bohužel ČSN 736110, pokud jde o ostrůvky na přechodech.
nebyla zavaznost CSN zrusena?
Jinak provedenim "ostruvku" byl myslen dopravní maják s kovovou zakladnou z obou stran prechodu http://www.honor.eu/majaky-velke.php  (dopravniho ing. jsem zatim nestihl).
Za to by provedeni by mel byt nekdo vykastrovan/povesen, protoze deti pres to nejdou videt a vubec je to pri narazu neochrani, ale spis zabije.
nenavazujici zelene vlny v zadnem smeru Zde bych si dovolil (mimo těch 7 hodin, co se posunujeme) silně odporovat.
Zalezi kdy a kterou trasou jezdite, mohu popsat jen muj pripad  -  trolejbusu, co me po ceste predjedou a zacpou prujezd/krizovatku si uziju vrchovate.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: enzym 22 Dubna 2017, 00:58:11
Závazné jsou pouze zákony a prováděcí vyhlášky k nim, to však neznamená, že ČSN nejsou plané a příslušné orgány (speciální stavební úřady, policie v případě PK) a projektanti se jimi nemusí řídit. Je však přípustné tzv. odchylné řešení, které si musí projektant sakra dobře zdůvodnit, aby to příslušnými orgány prošlo. Pokud tam sedí zmrdi, tak je projektant v bruseli. Podle normy to nejde, odchylné řešení se nepřipouští. Hlava 22. Některé normy jsou dokonce závazné, ale to jsou docela výjimky (např. výtahářská).

Ostrůvek DYI s mohutnou samonosnou C 4a ve žlutém zábalu z plastu vzor HOROR místo pořádné stavbičky s obrubníky a C 4a na tyčce je zvěrstvo. Plný souhlas s Vámi, k takovému lempláctví se blížím s děsem v očích a na tachometru 20.

Červená vlna – popište blíže. Ne, že by v Brně byla nějaká super koordinace, to z topologických důvodů nikdy nepůjde i kdyby jezdilo pořád „přiměřené“ množství aut, ale nějaká hrůza to zas není. Záleží opravdu na trase, můžete jezdit zrovna proti srsti.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: Behemot 23 Dubna 2017, 10:48:44
Nedopadne, rošt se bude omezovat, jak bude narůstat dostavěnost vnitřního okruhu. Cíl je jasný: kdo může, ať jede MHD, kdo nemůže, ať jede IAD po vnitřním okruhu a kdo musí dovnitř vnitřního okruhu, nějak to bude muset přetrpět.

Bude muset. Poslední dobou, jak různý zahraniční velkokapitální firmy lehce přišly ke skoro hotovýmu (co většinou zbankrotovalo), už opět narůstá tempo výstavby mrakodrapů. Začínají na 130 velkometrážních bytech a končí na 300+ malometrážních bytech. Mimo to se začíná stavět po všech kopcích, kde se dosud nedělo nic…zatím teda jen pětipatrový baráky, většínou výměnou za odlesnění. V Tower bude nejspíš dokončena na přelomu roku, dalších deset budov je v plánu. To je minimálně ztrojnásobení hustoty zalidnění na plochu oproti standardním bytovkám. Samozřejmě souhlasím s tím, že tyhle komunikace do centra budou ve špičce v prdeli vždycky. Ale absolutně se na ně vykašlat znamená, že to v první etapě bude v prdelích několika, nejen ve špičce, ale furt a pořád. Metro C je přetížený dlouhodobě, B je ve špičkách taky v řiti a A bude následovat. Šaliny taky nemaj šanci, ve špičkách se to s auty ucpe navzájem a stojí úplně všechno. Okružní metro tomu nepomůže vůbec nijak, krom toho, že to bude obrovskej tunel (jak mnohoznačné) a na provozu se z toho Podnik posere, protože to bude v ukrutné ztrátě. Jediný řešení je protáhnout stanice a přidat další vůz, ale když vidím cenu budování blbejch výtahů, která dosahuje většinou ceny stavby původních stanic, tak to by si musel magorsrát rovnou pořídit tiskárnu na ty prachy. Navíc netuším jak by se to zvládlo souběžně s provozem.

Výsledkem bude, že centrum začne vymírat, protože když se tam nikdo nedostanej jinak, než vrtulníkem, asi těžko tam budou firmy setrvávat, že. Ale samozřejmě je možný, že se z toho prostě stane druhá Ostrava, centrum mrtvý a okolo toho různý menší centra života, většinou u páteřních komunikací. V Brně se to už asi vylidňuje, teprva loni sem viděl celou tu novou přístavbu Olympie, oproti té původní halce jak bývala v 90. letech už je to dneska asi pětinásobný :D Rozlohou už to má skoro čtvrtinu plochy samotnýho středu města kolem Onderkové ciciny…
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: fu 23 Dubna 2017, 11:31:14
to však neznamená, že příslušné orgány (speciální stavební úřady, policie v případě PK) a projektanti se jimi nemusí řídit
Nastesti jiz dlouho delam dle RFC/vyhlasky a ne CSN.
Vytahy jsou trochu neco specialniho, prece jen pevnost lana se neda presne spocitat a spoleha se  destrukcni zkousky, vynasobi se to "bezpecnou konstantou".

Červená vlna – popište blíže.
Jezdim kratke trasy napr. okolo vystaviste - kohoutky - patrne jedu proti srsti - 2x cervenou a 2x stojim je jedno z jakeho smeru.
Patek po 13:30 - asi znate - vnitrni okruh z mesta, ven = hodinova tragedie.
Jinak vyjezdy z tunelu - Pisarky i Cerna pole - hruza.

Co musim uznat, asi nabrali nekoho, kdo premysli a  treba do Bystrce pridali na T krizovatkach prubezny pruh s trvale zelenou, bohuzel  u Kasarna to neni a je plno mist, kde lze umistit a neni.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: swenak 23 Dubna 2017, 11:33:41
Ono by se chtělo taky zamyslet nad tím, proč jezdíme sem a tam den co den. Možná tedy neřešit jak, ale podívat se na to, jestli je to potřeba. Někde jsem četl článek, že to bylo posr.no plánováním sídlišť, kde se jenom bydlí a nedá se pracovat. K tomu teď různé Office centra a podobně, nákupáky uprostřed měst a výsledek je, že se couráme sem a tam. Samozřejmě, nejde to asi odstranit úplně, ale možná by to taky byla cesta, jak ulevit těm, co prostě musí cestovat.
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: enzym 25 Dubna 2017, 00:33:58
>swenak: přesně o tom mudruji zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4525.msg47215#msg47215, městům chybí jakýkoli dopravní urbanismus, u nás se to snad ani nevyučuje.
>fu:
vystaviste - kohoutky. Tam si městské části vydupaly z hlediska dopravy nesmyslné přestupní zastávky MHD u Antrophosu, zejména ta směrem Kohoutky mezi dvěma blízkými semafory je katastrofa pro dopravu. Pak stojí všechno všemi směry. Jinak mimo ranní špičku směr Kohoutky -> Hlinky funguje téměř dokonale, opačný směr Hlinky – Ant. Procházky (pokud zrovna nestojí v něco zastávce) mimo cca 1 hodiny odpoledne také.
vnitrni okruh z mesta, ven = hodinova tragedie. Nejsem si jist, co máte na mysli, Koliště? To je zasekané skoro furt. Jinak město stojí/popjíždí ráno i odpoledne v podstatě celé od Vídeňské okolo řeky až po Charbulovu oběma směry. Tak jsou automaticky postiženy i související radiály (Mendlák+Křížová, Vídeňská; Heršpičká;Plotní, Dornych...).
Název: Re:Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat,
Přispěvatel: fu 25 Dubna 2017, 18:35:10
vystaviste - kohoutky. Tam si městské části vydupaly z hlediska dopravy nesmyslné přestupní zastávky MHD u Antrophosu, zejména ta směrem Kohoutky mezi dvěma blízkými semafory je katastrofa pro dopravu. Pak stojí všechno všemi směry. Jinak mimo ranní špičku směr Kohoutky -> Hlinky funguje téměř dokonale, opačný směr Hlinky – Ant. Procházky (pokud zrovna nestojí v něco zastávce) mimo cca 1 hodiny odpoledne také.
Zastavky jsou tam hruza, hlavne to provedeni, jak z Jundrova, tak od Vystaviste, chybi tam realizace jako v Bystrci - prujezdne T.
Tvar krizovatky z Jundrova je naprosto tragicky - umela kolona vozidel.
Rano tam nejezdim, jinak smer Vystaviste- Kohoutky pravidelne cervena vlna v podvecer.

vnitrni okruh z mesta, ven = hodinova tragedie. Nejsem si jist, co máte na mysli, Koliště? To je zasekané skoro furt. Jinak město stojí/popjíždí ráno i odpoledne v podstatě celé od Vídeňské okolo řeky až po Charbulovu oběma směry. Tak jsou automaticky postiženy i související radiály (Mendlák+Křížová, Vídeňská; Heršpičká;Plotní, Dornych...).
Jakykoliv vyjezd z Brna stred: Koliste, Vojenska nemocnice, Kasarna (z Krpole ci Merhautky), Videnskou ani nezkousim