30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [?] Předvolání > nesedící popis události  (Přečteno 23280 krát)

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #45 kdy: 10 Února 2016, 18:53:10 »

Nemůže. Ale pokud oprava tvého auta půjde z tvého havárka, tak tam máš za prvé spoluúčast a za druhé přijdeš o bonus.
Pokud prokážeš, že ti tam vjel, tak to dostaneš celé zaplacené z jeho povinného ručení i s náklady na posudky a právníka.
IP zaznamenána

Pepa z depa

  • Příspěvků: 40
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #46 kdy: 10 Února 2016, 19:16:42 »

no kua už sem se lekl..... tam to půjde celý tak na 250kkč reálně....Caddynu nakonec opravovali.... a oprava vyšla na 165 000,- ... celkem nechápu jak tohle likvidátor nemohl shodit na totálku..... auto se 160 kkm na krku.....kde oprava odpovídala bych řekl prodejní ceně nebouranýho kusu :o
IP zaznamenána

Pepa z depa

  • Příspěvků: 40
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #47 kdy: 10 Února 2016, 20:58:11 »

No...  spisovatel nejsu.... díky za připomínky a návrhy....  ???
Otázka je jestli tam nenapsat že blinkr prostě NEBYL...... tohle zavání odpovědí... že ste blinkr neviděli neznamená že nebyl.......  >:(







« Poslední změna: 10 Února 2016, 21:01:41 od Pepa z depa »
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #48 kdy: 10 Února 2016, 21:27:40 »

Reakci budu skládat postupně, takže se spoustou editací (včetně oprav chyb, které nepochybně stihnu udělat) - i odpovědi na případné další reakce budou v tomto jednom příspěvku. Ať to má obviněný pokupě.
1. pletete si poloměr a průměr, sjednoťte to. Nápověda: podle technických údajů má FF průměr otáčení obrysu vozidla 9,7 až 10 m
2. vy máte k dispozici FF na pokusy? "provedl jsem několik měření poloměru"
3. udělejte nákres (=půdorys a to včetně překryvu vozidel, jak je patrné z fotografií) polohy vozidel v okamžiku srážky - z toho odvoďte jeho pro něj nejpříznivější polohu. Na výkresu máte kružnici o poloměru 8,5 m, to je nesmysl, FF není autobus
Toliko prozatím domácí úloha pro Vás, já se jdu věnovat obsahu textu (nikoli tedy formě a pravopisu, to ponecháme až nakonec). Dejte sem ten text jako text, ať nemusím jako pako opisovat, sem tam se mi nelíbí.

K Vašemu textu (kurzívou Váš text, normál můj návrh)

K podkladům ve spisu mám několik výhrad.
K podkladům ve spisu uvádím.

Ani já, ani spolujezdec, jsme směrové světlo neviděli.
Konzistentně trvám na svém podání vysvětlení i výpovědi na ústním jednání, že směrové světlo vlevo nebylo zapnuto. Pro podporu svého tvrzení uvádím, že na fotografii z fotodokumentace nehody (příloha 1) je jasně vidět, že poloha přepínače směrových světel je spíše v pravé poloze, nejvýše ve střední, s určitostí nikoli v levé.

Dle § 21 ods.3 zákona o silničním provozu má řidič povinnost se před odbočením vlevo zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Toto se nestalo ani dle výpovědi p. ....Bacha na věc, z nákresu je úplně jasné, že pokud chtěl odbočit vlevo, musel si s ohledem na rozměry vozidla a šířku vozovky najet na krajnici. Asi úplně vypustit.Ponecháme v jiných souvislostech = text přesuneme.

Stěžejní odstavec (nebudu kopírovat Váš text, úpravy nejsou až tak převratné).

Fyzicky neproveditelný je manévr odbočení tak, jak jej popisuje v podání vysvětelní pan P ....., který tvrdí, že plynule odbočil ze středu pravého pruhu rychlostí 20 km/h.
Provedl jsem několik měření poloměru otáčení vozidla Ford Fusion. Vnitřní průměr měl 8,5m (minimální hodnota z 5 měření, průměrná hodnota 8,7m; měřeno v minimální rychlosti ihned s největším možným vychýlením kol). Tento údaj je v plném souladu s technickou specifikací předmětného vozu.
Místo střetu je jednoznačně dané stopou po levém předním kole označenou na fotografii z fotodokumentace nehody (příloha 2), která vznikla vlivem zablokování LP kola při nárazu levou přední částí auta VW Caddy. Stopa se nachází cca uprostřed protisměrného pruhu. Pokud by otáčení p. .... probíhalo dle jeho podání vysvětlení, nemohlo by ke střetu vůbec dojít, protože vozidlo Ford Fusion ani v ideálních podmínkách není schopné zatočit tak, aby se dostalo do kolmé pozice v místě střetu tak, jak je ve spisu uvedeno a všichni zúčastnění tuto vzájemnou polohu potvrzují. Viz příloha 3. Zdůrazňuji, že průměru 8,5 m lze dosáhnout pouze při minimální rychlosti a s okamžitým plným natočením kol, kterého běžně při panem P popisovaném manévru (a uváděné rychlosti přibližně 20 km/h) nelze dosáhnout a výsledný poloměr by tak byl daleko větší. Provedená analýza (příloha 4) odpovídá tomu, že p ....... vyjel z krajnice a to z úplného klidu tak, jak jsem popsal ve svém podání vysvětlení i na ústním jednání.

Návrh textu na závěr vyjádření.

Ze závěrů analýzy stop po nehodě a fotodokumentace vyplývá, že pan P ve skutečnosti neprováděl manévr odbočení, ale otáčení a to s vozidlem na krajnici z klidu a bez zapnutých směrových světel vlevo.
§ 24 odst. (1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21).
§ 21 odst. (1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.


Považuji za nutné opětovně zdůraznit, že přílohy podle bodů 3 a 4 jsou zpracovány v maximální možné míre ve prospěch pana P.
- nákres A je grafický popis výpovědi P za předpokladu, že by se mu podařilo v rychlosti 20 km/h nasadit okamžitě plný rejd a vůz přitom nepřevrátit,
- nákres B je znázornění průběhu nehodového děje ve prospěch pana P - okamžitě plný rejd z klidu; realita je taková, že stál na krajnici téměř celou šířkou vozu.

Přílohy
1. fotografie A - poloha přepínače směrových světel FF (zvětšená a upravený jas tak, že je vidět poloha přepínače směrových světel - přímo bych převzal od mistra pk202)
2. fotografie B - smyková stopa LP kola VW Caddy (upravená tak, že je vidět stopa LP kola - Vaše je plně vyhovující)
3. nákres A - grafické znázornění výpovědi pana P
4. nákres B - grafické znázornění průběhu nehodového děje podle analýzy stop po nehodě a její fotodokumentace


Hlavně zdůrazněte, že dotyčný nechtěl odbočit do areálu, ale chtěl se otočit - čemuž přesně odpovídá manévr s najetím co nejvíce vpravo...možná ještě
Také jsem po tom šel, ale otočení je zmíněno pouze jako úmysl se vrátit zpět, při popisu manévrů v místě nehody vytrvale uvádí sloveso "odbočovat".
EDIT: tak nakonec se to otáčení povedlo zdůvodnit (snad). Pan P však jednoznačně uvádí, že "....toto vozidlo jsem ve zpětném zrcátku viděl po dobu, co jsem přijížděl k areálu, kde jsem se chtěl otočit.....před odbočením vlevo do areálu....." Zdá se, že si dostatečně rychle uvědomil, co spáchal a pokusil se to přetočit ve svůj prospěch.


Moje představa o nákresu - viz příloha, pokud máte zájem, mohu přiložit i jako dwg z ACADu, kóty, přesun do hladin, tloušťky čar a podobné otravné věci nechám na Vás. Auta jsou v rozměrech podle technických specifikací, vzájemná poloha podle fotek (překryv 0,7m - odměřeno z fotky 195(25), sedí to i s fotkou 195(10)), plný obdélník je brzdná stopa ve vzdálenosti 2 m od okraje vozovky. Vnější průměr otáčení karoserie je 10m, vnitřní je zmenšený o šířku karoserie - tedy 8,3 m, což téměř na centimetr odpovídá Vašim 8,5 m kola.
« Poslední změna: 11 Února 2016, 01:59:17 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Pepa z depa

  • Příspěvků: 40
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #49 kdy: 10 Února 2016, 21:56:34 »

Jj fusiona sem měl půjčenýho.... mých 8,5m je průměr vnitřní průměr který přední kola opíšou..... v obrázku to opravím v cadu sem se uklepl v kótě.  Upraveno.... jinak nevím jak ještě jinak ten nákres udělat... toto je nepochipitelné....?

K podkladům ve spisu mám několik výhrad.
P. ... ve výpovědi uvedl:
„ …. proto jsem dostatečně dopředu zapnul levé směrové světlo.“
Ani já, ani spolujezdec, jsme směrové světlo neviděli.
 „Těsně před odbočovacím manévrem jsem se do zpětného zrcátka nepodíval, ale jelikož jsem již v dostatečném předstihu dával znamení o změně směru a o vozidle za mnou jsem věděl, předpokládal jsem, že vozidlo jedoucí za mnou zpomalí a nebude mě předjíždět.“

Dle § 21 ods.3 zákona o silničním provozu řidič při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.

„Nijak zvlášť jsem před odbočením nenajel ani k pravému okraji vozovky ani ke středu vozovky, jel jsem stále uprostřed pravého jízdního pruhu.“
Dle § 21 ods.3 zákona o silničním provozu má řidič povinnost se před odbočením vlevo zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Toto se nestalo ani dle výpovědi p. ....

Dalším rozporem ve výpovědi je už místo, kde mělo k odbočení dojít. P ..... tvrdí, že odbočil ze středu pravého pruhu. Provedl jsem několik měření poloměru otáčení vozidla Ford Fusion. Vnitřní průměr měl 8,5m (minimální hodnota z 5 měření, průměrná hodnota 8,7m; měřeno v minimální rychlosti ihned s největším možným vychýlením kol).
Místo střetu je jednoznačně dané stopou po levém předním kole označenou na obrázku A (foto ve spisu), která vznikla vlivem zablokování kola při nárazu levou přední částí auta VW Caddy.  Stopa se nachází cca uprostřed protisměrného pruhu. Pokud by otáčení p. .... probíhalo dle jeho výpovědi, nemohlo by ke střetu vůbec dojít, protože vozidlo i v ideálních podmínkách není schopné zatočit tak, aby se dostalo do kolmé pozice v místě střetu, tak jak je ve spisu uvedeno. Viz přiložený obrázek. Opakuji, že průměru 8,5m lze dosáhnout pouze při minimální rychlosti a s okamžitým plným natočením kol, kterého běžně při p. ...... popisovaném manévru nelze dosáhnout a výsledný poloměr by tak byl daleko větší. Tudíž situace odpovídá tomu, že p ....... opravdu vyjížděl z krajnice, tak jak jsem popsal ve své výpovědi.

Edit: no k tomu obrázku... právě mi příšlo vhodnější udělat variantu obrázku která by vyvracela jeho terorii....ale v principu to bude asi fuk...
+ no tech 8,3m už ani není reálných....spíš sem měřil víc ...ale to už je detail....

« Poslední změna: 10 Února 2016, 23:00:21 od Pepa z depa »
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 901
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #50 kdy: 10 Února 2016, 23:12:27 »

Hlavně zdůrazněte, že dotyčný nechtěl odbočit do areálu, ale chtěl se otočit - čemuž přesně odpovídá manévr s najetím co nejvíce vpravo...možná ještě

Co se týče blikal/neblikal - nepište že jste vy ani spolujezdec neviděli, ale že prostě a jednoduše neblikal - dále se ptejte proč nebylo po nehodě zjištěno zda nebyla porucha na blinkrech

Dále si vzpomeňte - odpojila se po ráně baterie fusiona ? To by pak vše zhaslo a nebyl by důvod vypínat blinkr - viz poloha přepínače blinkrů po nehodě na fotce - stačí si to přiblížit a je jasné že je to minimálně ve střední poloze - možná je dokonce zapnutý pravý blinkr...
IP zaznamenána

Pepa z depa

  • Příspěvků: 40
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #51 kdy: 10 Února 2016, 23:17:31 »

co se baterie týče..... nevím o tom že by se sní manipulovalo vůbec......a pokud si pamatuju tak nic nesvítilo.....ale už je to taky nějaké pátek.... ???
Pravda.....na nezjištění stavu blinkrů mě upozornila i paní na městským úřadě.... podle ní se do blinkrů montuje žárovka aby se zjistilo jestli jsou v provozu nebo ne....

EDIT: už z logiky toho co se v celé výpovědi jeho samotnýho píše je snad jasný že se otáčel..... i on sám hned po nehodě řekl že vůbec neví kde je..... tze těžko jel k nám do JZD že...... :)

EDIT: ... nebylo by lepší reagovat v nových přízpěvcích...? tady v těch editacích se těžko orientuje..... ;D
« Poslední změna: 10 Února 2016, 23:28:58 od Pepa z depa »
IP zaznamenána

Pepa z depa

  • Příspěvků: 40
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #52 kdy: 10 Února 2016, 23:39:09 »


Dle § 21 ods.3 zákona o silničním provozu má řidič povinnost se před odbočením vlevo zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Toto se nestalo ani dle výpovědi p. ....Bacha na věc, z nákresu je úplně jasné, že pokud chtěl odbočit vlevo, musel si s ohledem na rozměry vozidla a šířku vozovky najet na krajnici.
...tak chápu tak že má najet ke kraji vozovky.... sice ano... aby mu vyšel rejd by musel najet do krajnice.....ALE to už je podle mě špantě. to že chce udělat manévr který není na silnici na jednou proveditelný nejsou rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky..... tady se šířkou vozovky podle mě myslí to pokud vůbec šíře dovoluje na tu levou stranu uhnout.......   
V extrémním případě by pak při otáčení třeba ve městě vyjel třeba až na chodník...?  :o
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #53 kdy: 10 Února 2016, 23:59:28 »

Diskuze v nových, jasan, pouze úpravy textu vyjádření pořád v tom jednom, taxem to myslel.
IMHO jsou jakékoli odkazy na ZPPK ve věci manévru odbočování vysoce kontraproduktivní a nabíjíte tím druhé straně, protože připouštíte, že odbočoval. On prostě stál na krajnici, náhle bez blinkru vyrazil a začal manévr, pro který není v ZPPK vhodný termín - snad otáčení. Pouze můj názor, chtělo by to něco trefného a řízného, které by zcela zpochybnilo tvrzený manévr odbočení i z titulu ZPPK, ale nic mě nenapadá.

Jinak Váš nákres je rovněž super, já bych podal oba
- váš jako grafický popis výpovědi P za předpokladu, že se mu podařilo v rychlosti 20 km/h nasadit okamžitě plný rejd a vůz přitom nepřevrátit,
- můj - či ještě lépe Váš podle mého, ať to vypadá graficky stejně - jako nejpříznivější analýza stop po nehodě ve prospěch pana P; realita je taková, že stál na krajnici téměř celou šířkou vozu.

Možná bych uvedl: Ze závěrů analýzy stop po nehodě......(doplněno do vyjádření), nakonec i ten § 21 pasuje, byť v trochu jiných souvislostech.

V extrémním případě by pak při otáčení třeba ve městě vyjel třeba až na chodník...?  :o
I to jsem viděl, mnohem častěji je vidět obluda, kde řidiči pomáhá nějaký pomocník zastavováním provozu vybrat zatáčku na několik manévrů vpřed a vzad - zatáčka úvratí.
Jinak bych zde do diskuze (ať Vás ani nenapadne to dát do vyjádření) uvedl § 11.
Směr a způsob jízdy
(2) Na krajnici smí řidič motorového vozidla vjet jen při zastavení a stání nebo, jestliže je to nutné, při objíždění, vyhýbání, odbočování nebo otáčení; přitom musí dbát zvýšené opatrnosti.


Nicméně díky za každý podmět a radu.....tady mi zatím příjde že nemám šanci se dovolat pravdy......
Bez fotek by to bylo nesrovnatelně obtížnější.
« Poslední změna: 11 Února 2016, 02:05:59 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Pepa z depa

  • Příspěvků: 40
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #54 kdy: 11 Února 2016, 17:23:46 »

§ 24 Otáčení a couvání
(1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21) a při otáčení na křižovatce též ustanovení o jízdě křižovatkou (§ 22).
..... čili je jedno jestli se ten manévr označí za otočení nebo odbočení...... ???
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #55 kdy: 11 Února 2016, 18:29:29 »

Z hlediska dikce zákona máte samozřejmě pravdu - nesmí ohrozit ty, kterým by mohl zavazet. Intuitivně je však odbočování vlevo vnímáno jako manévr, kde odbočující "má přednost" před vozidlem za ním, naopak otáčení jako manévr, při kterém "má dát přednost všem". Je to hra na podvědomí.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Pepa z depa

  • Příspěvků: 40
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #56 kdy: 15 Února 2016, 21:27:30 »

Tak konečná verze malůvek...?  ???
Edit: boha..... v záplavě souborů špatně vybrané.......
« Poslední změna: 15 Února 2016, 21:50:42 od Pepa z depa »
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #57 kdy: 15 Února 2016, 21:45:44 »

Nesmysl, podle Vaší malůvky k žádné nehodě nedošlo - nebo došlo a nemáte se z toho jak vysekat (kromě polohy přepínače směrových světel na FF).
Asi jste vůbec nepochopil můj obrázek. Ještě jednou se zamyslete a lépe. Nápověda: podle fotodokumentace je překryv vozů v okamžiku nehody 0,7 m, vy je máte "nevím kolik" od sebe. Takže posuňte výchozí polohu FF o "nevím kolik" + 0,7 m vpravo do krajnice a zachyťte polohu vozů v okamžiku nehody. Navíc pokud vím, tak kolo VWC není na obvodu karoserie, ale je poněkud utopeno (cca 10 cm), to též není zachyceno. V čem se vůbec mají lišit ty vaše dva obrázky?
A druhá malůvka (popis výpovědi řidiče FF - Vaše původní) je kde?
Pokud jste pořád mimo, stáhněte si prostě můj obrázek, ten dodejte a kašlete na jinou grafickou úpravu, kóty dodělejte ručně. Případně si napište, pošlu to sem jako dwg.
« Poslední změna: 15 Února 2016, 21:56:57 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Pepa z depa

  • Příspěvků: 40
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #58 kdy: 15 Února 2016, 22:05:23 »

Detail jako utopení kola sem opravdu neřešil.... (10 cm se mi zdá dost pokud se bavíme o vnějším okraji kola)
K vaší malůvce... pokud ji chápu správně tak vám jde o zakreslení i toho stavu kdy by zatáčel postupně  a ne hned s plným rejdem?  Protože jinak to na mě působí tak jakoby osa předních kol byla  na předku vozu ..... jestli se teda chápeme správně.... Já to chtěl zakreslit v obou případech jako by ihned zatáčel s plným rejdem.....
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Předvolání > nesedící popis události
« Odpověď #59 kdy: 15 Února 2016, 22:17:26 »

VWC:
Šířka [mm]    1802
Rozchod vpředu [mm]    1537
Můj obrázek má drobnou technickou chybu (otáčení podle přídě), proto jsem chtěl, abyste jej překreslil (na rozvor), ale tato chyba má vliv několika centimetrů (FF bude ve výchozí poloze o cca 10 cm méně v krajnici), nicméně FF se otáčí naplno od začátku.
Vám vychází FF mimo krajnici kvůli tomu, že zatvrzele odmítáte pochopit, že v okamžiku srážky byl FF o cca 2 m více v silnici, než jste Vy namaloval. Babráte se v podrobnostech, ale to hlavní Vám zcela uniká.
Nebo snad opravdu chcete tvrdit, že k žádné nehodě nedošlo - alespoň to na svých malůvkách tvrdíte.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.