Podle právní úpravy může, vyřizování stížnosti (stejně jako přešetření způsobu jejího vyřízení) není součástí správního řízení. Účinky na řízení by mohla mít teprve opatření učiněná na základě stížnosti, ale od SO2 asi nehrozí, že by předběžně něco SO1 nařídil, ještě než žádost posoudí, zejména když, jak jsem pochopil, se ta stížnost a přešetření jejího vyřízení předmětu řízení jako takového netýká.
Jiná věc je, že fakticky se často čeká. Jedním důvodem může být, že se kvůli stížnosti někam poslal celý spis (i když to nebylo nutné, stačily v kopii jen relevantní části, nebo to nafotit a poslat přes DS), ale ještě častějším je lenost a vyhýbání se odpovědnosti ... proč by se úředník někam hnal, když má fajn záminku, proč nemůže konat úkony, a taky je velmi pohodlné využít dočasného otočení rolí (normálně ten, kdo je v první linii, musí vymýšlet řešení, a nadřízení ho za to jebou, stížnost je samozřejmě pro úředníka taky opruz, ale když už je podána a nepovedlo se to urovnat nějak jinak, je pro toho v první linii lepší si počkat, co nadřízený vymyslí, a pak se podle toho zařídit, ať už to bude sebevětší kravina, než paralelně vyvíjet další vlastní iniciativu a pak to potenciálně schytat dvojnásob). Ale nelze na to ani spoléhat, ani si to čekání vynutit.