30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: kotrba 09 Dubna 2017, 22:35:02

Název: Viník nehody
Přispěvatel: kotrba 09 Dubna 2017, 22:35:02
Prosím o radu, byl jsem označen viníkem nehody, za to zaplatil blokovou pokutu v půl třetí ráno, za drobného mrholení, tj. ve tmě jak v ranci a v šoku. Když jsem se z toho dostal, tak jsem si teprve uvědomil co se stalo: dálnice Praha - Plzen, mikrobus s asi 10 bulharama zablokovali levý pruh a to tak, že stáli v protisměru u levého svodidla a svítili potkávacíma proti, byl docela provoz tak jsem předjížděl levý pravý a ty světla proti mi připadly jako ty protíjedoucí za svodidly, jedu na potkávací a ve +130 ??? jsem přehlédl jejich trojúhelník, prásk a pak mi bylo jasné, že to auto je označené. Ale průser nastal když se ze tmy objevil přes celý pruh prázdný podvalník na přepravu aut. To nedobrždění mě stálo celý předek auta. Přitom 10 bulharských pitomců sedělo v autě a mohli to z pruhu vytlačit. Místo toho jim pomáhal kamionák volat policii a hasiče, ti přijeli, bulhara vytáhli a na odbočce za dálnice mi dali do ruky ručně vyplnění  záznam, ten co si vozíme v autě a pokutu. Doma jsem se z toho probral, vždyž jsem vlastně já poškozený a pitomec bulhar viník.
Co s tím těd dělat? Poradíte někdo?
dík
 
Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: t4455 09 Dubna 2017, 22:43:45
Můžete požádat o přezkumné řízení té blokové pokuty, tam napíšete proč s tím nesouhlasíte atd.. Šance na úspěch jsou ale malé.
Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: pk202 09 Dubna 2017, 22:51:56
Pro příště si zapamatujte, že v žádném případě nehodu neřešíme s policií na místě a už vůbec ne blokovou pokutou. Pro policajty prostě bylo v tu chvíli jednodužší to nabalit na Vás a nedohadovat se s Bulharama.
Jinak co se týče samotného zavinění - nejsem si úplně jist že jste v tom nevinně - zvlášť, když tam byl ten trojúhelník. A co se týče vytlačování toho vozejku a pod. - v tom jsem zajedno s Bulharama, že na dálnici (ještě navíc v púl třetí ráno za mrholení) se potloukati = o rakev si koledovati, takže být tam já, tak bych taky kašlal na vozejk a šel se schovat do auta nebo raději za svodidla *).

Nicméně naskenujte sem vše co k tomu máte, případně si zajděte pro spis a uvidí se co s tím jde dělat.


*) Protože může přilítnout jeden takovej co přehlídne trojúhelník a smázne mně při tom odtlačování toho vozejku.......
Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: fu 09 Dubna 2017, 23:52:50
Nedavno se tu resil v teoreticke rovine mozny dosvit vozidel ve tme. Dalkove 80-120m pri 130km/h=2,2-3,6s casu na to zaregistrovat prekazku, zareagovat a dobrzdit-vyhnout se coz je sakra malo casu.

Co nedobrzis neukecas a pokud jste neprizpusobil jizdu aktualni podminkam = jel jste naslepo...  kazdy soudni znalec Vasi argumentaci smete (i za bezneho pocasi, natoz mrholeni).
Pokud maji nekde poznamku, jakou rychlost jste priznal, pripadne maji nafocene brzdne stopy, vrak vozidla apod - coz si opet ~rychlost odvodi.

Mozna se tu najde nejaky pravnik s genialne vymyslenou strategii nebo budete mit stestni na neschopne uredniky a benga, ciste technicky nemate sanci.

PS: Stali v protismeru - kdyby to byla nehoda, take jste povinen dobrzdit/vyhnout se, a to jste nezvladl ani s trojuhelnikem - pokud jste obet, tak preceneni vlastnich schopnosti.

Trochu teorie o dosvitu https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=38847 , zbytek jsou trivialni rovnice o rozpoznani prekazky a casu na to situaci vyresit a ubrzdit, coz snadno najdete.

Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: opas 10 Dubna 2017, 08:29:44
Policajti to rozhodli správně. Je potřeba to rozdělit na dvě věci:

1) vytvoření překážky bulharem. To může být přestupek, ale také nemusí. V každém případě to s nehodou až tak nesouvisí.

2) přehlédnutí přikážky a bouračka. Jednoznačně vina řidiče. Bulhar s tím nemohl nic dělat, vše bylo na přijíždějícím řidiči a ten to prostě nedal.

Už jsme tu měli podobný příklad: paní se vysekala a pak to do vraku narval další rychlý frajer. V zásadě ta samá situace.
Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: 2M 10 Dubna 2017, 15:18:59
Přitom 10 bulharských pitomců sedělo v autě a mohli to z pruhu vytlačit.

Když by to zkusili tak tu neřešíte rozbité auto, ale přejeté bulhary..

Ale když jednou uznáte blokovou pokutu tak na skutkových věcech to už zrušit nejde.. výjimečně se podaří blokovou pokutu zrušit na procesních věcech.. tady na fóru si vzpomínám na jeden případ a to byl blok za přestupek který nelze řešit blokově..
Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: Thom@s 15 Dubna 2017, 23:03:56
Tahle logika zavineni co tu pisete se mi moc nezda. To bych byl potom vinik i v pripade, ze kamion jedouci v protismeru preskoci svodidla, vjede mi do cesty a ja se mu nestihnu vyhnout.
Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: hh 16 Dubna 2017, 08:04:21
Thom@s: Co konkrétně se vám nezdá? Že někdo, kdo jede takovým způsobem, že přehlédne (předpokládejme že řádně umístěný) reflexní trojúhelník a to tak, že ho sejme, nenese žádnou odpovědnost a mělo by se to hodnotit jako náhoda? Situace s kamionem prorazivším svodidla se od té řešené poněkud liší, ale i tam by šlo o (spolu)zavinění řidiče, pokud by objektivně mohl kolizi předejít, např. pokud by se ten kamion objevil na špatné polovině dálnice v okamžiku, kdy by to standardně reagující řidič zvládnul bezpečně vyřešit.

Bloková pokuta je samozřejmě kravina, protože zrušené auto je dostatečným ponaučením a všichni mohou být rádi, že to nestálo nečí život či zdraví, ale zavinění je vcelku zřejmé. Jediné, co by to mohlo korigovat, je (spolu)zavinění někoho, kdo tomu mohl předejít, tj. např. pokud by to místo bylo blbě označené, policajti/hasiči by tam mohli dorazit dřív atp.
Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: Thom@s 16 Dubna 2017, 12:33:52
hh: nelibi se mi tvrzeni, ze automaticky je vinik on, kdyz srazil trojuhelnik. Je treba zvazit, prehlednost useku - bylo to v zatacce, umisteni trojuhleniku, aktualni provoz v danou chvili, mohl vubec trojuhelnik videt a vcas na nej reagovat? Bude toho urcite vic a o zavineni nemeli rozhodovat Pachove, protoze k tomu nejsou dle meho nazoru kompetentni. To, ze to tak nakonec dopadlo je velka chyba toho pana.

Odesláno z mého SM-G900F pomocí Tapatalk

Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: hh 16 Dubna 2017, 13:42:33
Nezlobte se na mě, ale na implikaci srazím reflexní trojúhelník => evidentně buď chrápu, nečumím, nebo jedu nepřiměřeně podmínkám, nevidím nic vadného. Na dálnici vzhledem k technickým parametrům a rozhledovým poměrům opravdu nehrozí, aby byl trojúhelník „schovaný někde za zatáčkou“.

Jinak je to opět o tom, že je-li řeč o zavinění, jsou tu 2 různé instituty. Jednak veřejnoprávní odpovědnost za porušení nějakých pravidel chování, jednak odpovědnost za následek v podobě škody vzniklé při nehodě, újmě na zdraví atp. Odpovědnost za přestupek či trestný čin je založena na subjektivním principu a zavinění, tj. zkoumá se, zda někdo jednal jinak než jednat měl a pokud ano, je odpovědný a je v zásadě lhostejno, zda nastal nějaký následek (pokud ten následek není součástí skutkové podstaty) či zda něco porušil i někdo jiný. Odpovědnost za škodu z nehody se řídí objektivním principem a také jistou mírou pragmatismu. Pokud se toto důsledně nerozlišuje, vznikají z toho různá nedorozumění.

Konkrétně v nastíněném případě neznáme detaily, ale velmi pravděpodobně došlo k nějakému porušení jak ze strany Bulharů, tak motorizovaného torpéda. Při prokázání by pokutu měli dostat oba řidiči, odpovědnost za škodu by pak nejspíš bylo adekvátní rozdělit podle konkrétních okolností.

Ohledně činnosti Pachů - že jsou nekompetentní de facto je sice často pravda, ale de iure kompetentní jsou. Jak k vyšetření nehody, tak k vyřešení těch přestupků, které zákon umožňuje projednat blokově.

Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: mejstrlan 21 Května 2017, 23:43:16
Když Bulhaři stáli proti a svítili co to na ně otočit, že osilňovali a proto nebyl trojúhelník vidět
Název: Re:Viník nehody
Přispěvatel: 2M 22 Května 2017, 13:42:53
Všechny možnosti obhajoby v tom směru končí podpisem blokové pokuty..

a oslnění by asi neodpovídalo tvrzení že to vypadalo jako auto v protějším směru.. a při oslnění neměl pokračovat dál stejnou rychlostí.