To je problém úřadu. Prodleva může vzniknout tím, že to rozhodnutí někdo dne D1 sepíše, ale tím proces na úřadu nekončí. Kromě nějakých mikroúřadů samotné vypravení (tj. tisk, razítko, obálka, předání poště či jinému doručovateli, případně odeslání do DS) nedělá přímo ten, kdo věc projednává a sepisuje, ale k tomu určené oddělení (zpravidla to samé, které provozuje podatelnu). Dále tam může být nastavena nějaká interní kontrola (např. že vše co jde ven musí propustit vedoucí odboru). No a samozřejmě do toho vstupují obvyklé standardy práce úřadů - pokud by fakturantka v soukromém sektoru 15 dní bezdůvodně brzdila odesílání, patrně by se to řešilo, u úřadu tato zpětná vazba chybí.
Každopádně vy to řešit nemusíte. Dnem vydání rozhodnutí a zároveň dnem rozhodným pro výběr správného způsobu doručení je den vypravení rozhodnutí, kdy ta písemnost fyzicky opouští úřad, co si napsali do hlavičky není podstatné. Správně by datum vypravení mělo být přímo na písemnosti (ne pouze na razítku od pošty) - viz § 71(2)(a) SprŘ, ale pokud to tam chybí, tak je to opět problém úřadu, ne váš (navíc je to jedno, protože tu poštou poslanou písemnost jste nikdy neviděl).