30kmhcz
Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: mrkef 15 Února 2018, 22:05:52
-
Zdravím,
jedná známá se loni ve volbách dostala do PS, tak jsem se s ní domluvil, že až bude mít cestu kolem že si sedneme a probereme tak nějak dopravní tématiku. Tím pádem bych se obrátil tady na ostatní jestli máte nějaký návrhy co navrhnout za změny. Předběžně jsem s ní mluvil například o tom, aby SO na žádost musel zaslat kopii spisu do DS nebo poštou, tomu je nakloněná a nadhodí o tom diskusi dál. Ještě nějaký nápady? :D
-
Rozhodně ať háže vidle do toho svinstva co se teď chystá ohledně námitek podjatosti. Naopak, zákon by měl systémovou podjatost podchytit. Pokuty příjmem stádního rozpočtu :D
Vrátit prekluze na normální hodnoty (rok, maximálně dva u dost závažných věcí).
Zrušit SPRDEL? :P
-
Pro povinnost zaslat kopii spisu požadovaným způsobem - kterou notabene orgán stejně musí udělat, není potřeba změna zákona. Stačí jeden solidní judikát v této věci.
V tuto chvíli je to pouze čistokrevný opruz, který správní orgán činí - kdy na straně jedné je zřízena DS pro dálkovou komunikaci se státní správou a na straně druhé je vykládáno, že nahlížení do spisu má být realizováno osobní návštěvou úředníka mezi dopoledním kafíčkem a svačinkou.
-
mrkef: Dobrá věc by byla i možnost sondovat jakou šanci ty návrhy mají..
..určitě tu vymyslíme spoustu hezkých návrhů.. které u současných poslanců nemají žádnou šanci na schválení..
Ale jedno téma je řešení přestupků a příjmy z pokut.. pokuta má být sankce za nebezpečné jednání a ne zdroj příjmů do obecního rozpočtu..
..ale asi to narazí na velký odpor u obcí.. a hodně poslanců byli dřív obecní politici..
A teď asi bude aktuální téma Uber.. podpořit cestu liberalizace místo další regulace..
-
Pokud policista/úředník/soudce udělil/potvrdil trest, který byl následně zrušen nadřazeným orgánem, bude policista/úředník/soudce potrestán trestem ve stejné výši, který sám udělil/potvrdil.
Úplné zrušení sankcí za ohrožovací přestupky. Příjemcem pokut za poruchové přestupky by pak měl být pouze poškozený.
Zrušení městské/obecní policie bez náhrady.
Redukce státních policistů na 20%, policistům odebrat:
- statut veřejné osoby
- výsluhy
- oprávnění nosit zbraň, zastavovat vozidla, měřit rychlost
zrušení bodového systému, zrušení sprdele
-
Číkus: asi bych zůstal víc při zemi, to je hotová revoluce :D
Ale jedno téma je řešení přestupků a příjmy z pokut.. pokuta má být sankce za nebezpečné jednání a ne zdroj příjmů do obecního rozpočtu..
To je číslo jedna pro mě. Aneb z podstaty věci se tím pádem obce nesoustředí na dopravní bezpečnost, ale na výběr co nejvíce peněz. Jsou i takové co si na tom postavili oblastní byznys..
Dokud platí tohle pravidlo, nemám sebemenší morální problém s použitím veškerých prostředků k obraně před oholením.
-
Tak Číkus to vzal zjevně hodně od podlahy! ;D
Jinak ano, přístup obcí k měření rychlosti jakožto dodatečného plnění obecní kasy s tím, že s těmito profity počítají již do rozpočtů na další rok. To je absolutní zhovadilost.
Omezení, resp. jasné vymezení tzv. kontrolních kontrol od Policie ČR. Soustředění MP na věci, na které prvoplánově byla založena. Ne na hromadné nasazování botiček, odtahy vozidel, pokutování parkování atd.
A reálná odpovědnost úředníků a státních zaměstnanců za svoje činy a rozhodnutí. Obecně by bylo potřeba zaměstnancům státní správy od toho nejnižšího po toho nejvyššího trochu předvést, že nejsou nedotknutelná kasta a jsou placení z vybraných peněz od občanů, takže když dotyčný občan něco potřebuje, tak se podle toho budou chovat.
-
Já bych se držel při zemi. Za do nebevolající šílenost považuji poslední změnu "protikuřáckého" zákona 65/2017, který v podstatě odepsal ridičáky cukrovkářům, pojídačům parodie na čokoládu obchodního jména Margot či nadšencům pro rumové aroma a těm, kteří mají smůlu a Drager zrovna nemá dobrou náladu a měří, jaxe mu právě zachce.
§ 20 odst. 3: Spočívá-li orientační vyšetření na ovlivnění alkoholem v dechové zkoušce provedené analyzátorem alkoholu v dechu, který splňuje podmínky stanovené jiným právním předpisem, odborné lékařské vyšetření se neprovede.
§ 24 odst. 4: Pokud bylo odborné lékařské vyšetření provedeno z důvodu odmítnutí orientačního vyšetření vyšetřovanou osobou, má vyšetřovaná osoba povinnost uhradit tomu, kdo poskytovateli zdravotních služeb odborné lékařské vyšetření podle odstavce 1 uhradil, náklady, které mu takovou úhradou vznikly, bez ohledu na výsledek vyšetření; tato osoba hradí i náklady na její dopravu do zdravotnického zařízení za účelem provedení odborného lékařského vyšetření.
Blíže třeba zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4908.msg52199#msg52199.
Předchozí relativně funkční právní úprava s šancí pro řidiče, který "nadýchal" domoci se správného výsledku aniž by za to, že nic nepil byl trestán až úplně nepřiměřeně byla taková, že pokud řidič požádal o krevní analýzu, policie ho odvezla do příslušného lékařského zařízení a tomu platil ten, kdo se sekl ( byl pod vlivem = řidič, nebyl pod vlivem = my všichni ze svých daní).
Jeden lékař mi vysvětloval, že akutní nebezpečí false positive Drager testu hrozí všem, kteří mají reflux (ten může být i pouze dočasný u zcela zdravého jedince, není to vzácnost) a pozřou něco s těkavými látkami (což jsou i všelijaká aromata) či jsou cukrovkáři.
-
tím jak komunální politika prosákla do nejvyšší, je šance na likvidaci obecních strážníků minimální
to si prosadí, že jim navýší rozpočty když nebudou moci měřit
jak je napsáno
likvidační pokuty za přestupky kde už z principu chybí materiální aspekt
lhůty k projednání přestupků takové, aby trest plnil účel ( tedy ne udělení po 3-4letech )
sprdel je snad jasná, to je něco jako EET ( ačkoli tam už pokrok nastal )
vyvážené postavení účastníků - to je to co výše, tedy možnost odporovat odebrání ORV, ŘP atp.
-
Osobně si myslím, že nejdůležitější by bylo, prosadit aby příjem z pokut byl příjmem do státního rozpočtu a ne obce. Nebo ať to jde rovnou do nějakého dopravního fondu, ale havně ne tomu kdo ukládá sankci.
-
Díky za návrhy, dám si to dohromady a pak to vše předám dál. Uvidíme jak se to bude vyvíjet, budu pak referovat :)
-
všechno hlavní bylo asi již zmíněno, já bych ještě navrnul:
- zvýšení limitu na dálnicích aspoň na 160, ale 180 či v některých úsecích, nebo v určitou dobu, řekněme mezi 22-06 neomezená rychlost na dálnicích
- aby správní orgán musel prokázat konkrétně čím bylo něco porušeno a né jen argument protože proto, např. jel sem v omezení na dálnici místo 80 120, tak ať ale prokáže, že to něčemu opravdu vadilo a neohání se pořád nesmyslnou bezpečností
-
nebo v určitou dobu, řekněme mezi 22-06 neomezená rychlost na dálnicích
Mam dojem že na to naše pohádkový dálnice nejsou připravený ... https://vary.idnes.cz/dalnice-d6-koza-kun-osel-odchyt-zvirat-d8k-/vary-zpravy.aspx?c=A180126_100831_vary-zpravy_ba
-
Tak R7 ani nemá nájezdy, ale to by zas rozbilo ťukovu pohádko o tom, kterak „postavili“ stovky kilometrů dálnic ::)
-
Uz nekdo zminoval zavedeni stejne maximalni hladiny alkoholu v krvi jako v civilizovanych zemich? Tedy 0.8 promile.
Uz nekdo zminoval zavedeni stejne metody ukladani pokut policii jako v nekterych civilizovanych zemich? Tedy ze fizlum penize do ruky nesmeji prijit.
Ostatni asi uz sepsal Cikus :-).
-
Za mě:
- Především přesměrovat sakční příjmy z obcí na stát tak, aby se přestalo obcím vyplácet tvoření pastí. Sice to bude mít negatovní dopad v tom, že se peníze přiblíží zákonodárcům a více se zaktivizuje PČR, ale mohlo by to alespoň na předchodnou dobu vymýtit současné obecní šmelení a obce se zaměří víc na bezpečnost (skutečnou, nikoliv konstruovanou).
- Vrátit zpět možnost odmítnout způsob zkoušky na alkohol bez toho, aby byly náklady k tíži občana.
- Nebo alespoň v situaci, kdy Drager něco naměří, tak se nebude považovat za absolutní pravdu a nebude se považovat za důkaz a bude třeba jet na krev (stejně na to uvaří mouly, kteří budou souhlasit s blokovu pokutou).
- odpovědnost SO za nesprávný úřední postup, aby se náhrada škody vyplácela z jejich rozpočtu, nikoliv státního
-
Když už sranda, tak si též přidám:
1) - namátková policejní kontrola je nezákonná. Namátková silniční kontrola je nezákonná. Vždy je nutné buď nějaké deliktní jednání, nebo důvodné podezření, které snese řádný přezkum, že nebylo "vycucáno fízlem z prstu"
2) - GIBS bude zrušena. Vznikne jiný orgán pověřený dozorem nad bezpečnostními sbory, který nebude nijak personálně svázán s původní GIBS.
3) - bude zrušena odpovědnost za tzv. "správní delikt"
edit : http://paragraphos.pecina.cz/2018/02/gibs-pokryla-boxerske-vystoupeni-jana.html
-
Hlavně by měl spadat úplně jinam, než pod MV, jinak to bude zase totéž.
jakubb: opicajti by dál dělali jako dneska, takže stíhačky na dálnicích a rychlostkách, sem-tam někdo s trojnožkou, maximálně namátková šance někoho potkat, navíc na to jsou detektory a antiradary. Automatizovaný buzerbudky a SPRDEL těžko můžou dělat, MV nikde nebude stavět budky, na to nemají oprávnění.
-
Mě bude stačit jediná věc, hmotná odpovědnost úředníků a povinnost jejich nadřízených, vymáhat způsobenou škodu. Toby byla větší revoluce než plyšák.
-
problematiku drégru a odběrů by zrušilo zavedení minimálně 0,3promile
spolu s přesností měření, to dá 0,5 a to už je podle mě dostačující
-
Co fikce doručení/vhození? To by mohlo jít ve snaze s řešením exekucí co tlačí Pitomio.
I když pro začátek by bylo taky dobrý upravit do vzájemnýho souladu zákon o poště a správní řád a nějak tam jasně vymezit pravomoce i povinnosti pošty. Nynější praxe že co doručovatel na lístečku zakřížkuje je svatá pravda a adresát musí prokázat opak je naprosto zrůdná. Zvlášť když víme, jak pošta funguje, že.
-
Mým malým snem je velice drobná úprava § 79a ZPPK (361/2000 Sb.) - jde pouze o vypuštění 19 slov, ale počet přestupků na území ČR to sníží o takových 90 %.
Za účelem zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích je policie a obecní policie oprávněna měřit rychlost vozidel. Obecní policie tuto činnost vykonává výhradně na místech určených policií, přitom postupuje v součinnosti s policií.
-
kdo> Já bych měření čehokoli zakázal i státní opicii.
-
já bych jim povolil měřit jen ta auta, která překročila rychlost 8)
-
Už to psal D-F, ty radary by se neztratily, ale s velkou pravděpodobností by se teleportovaly k PČR kde by byly náležitě zneužity ... takže snížení počtu přestupků by neproběhlo.
Mike: To by se dalo v klidu obejít, předměřovala by 3. strana a z jejich výstupu by byl vstup pro zařízení PČR. Teoreticky by byl potřeba laser navíc (ale když si ho zadotujem, aby bylo bezpečno) ..., mohlo by to probíhat během zlomku vteřiny a po instalaci na místě v automatickém módu. Nebo výstup pro laser z každého inforadaru v K pásmu.
-
A já bych zase zrušil objektivní odpovědnost provozovatele vozidla. Zkrátka at si úřad pěkně zjistí řidiče sám.
-
jo, tak vždycky by se něco našlo
mě šlo hlavně o tu "hlavu 22" a to jste pochopil ;)