Nemám judikaturu k cedulím a (ne)zastavěnému území nějak detailně načtenou, ale předpokládám, že půjde o nějaký apel na zdravý rozum. Jiné rychlostní limity a sankce v obci a mimo obec plynou přímo ze zákona. Není to tedy např. porušení značky, IZ 4x značka jen označuje začátek/konec zastavěného území, ale není přímo nositelem souvisejících povinností. V definici obce v § 2(cc) ZPPK je to napsané takto: obec je zastavěné území, jehož začátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami; na účelových komunikacích se značky neosazují. Tj. primárně platí obec := zastavěné území, přímo definice připouští, že u účelových komunikacích (a logicky, pokud přijedu jinak než po PK) si to zkrátka řidič musí určit materiálně. U normálních silnic, kde by IZ cedule měly být, to čistě textualisticky lze vykládat oběma způsoby, jak tak, že ty cedule mají konstitutivní povahu, tj. obec := (zastavěné území) AND (mezi cedulemi), i tak, že to je jen označení, aby nevznikaly pochybnosti, ale pokud by někde cedule chyběla (nebo naopak byla uprostřed pustiny), pořád platí materiální definice. Odhaduji, že všechny ty rozsudky jsou právě o tom, že ve sporných případech je třeba se přiklonit k tomu materiálnímu pojetí.