Tohle asi doktrínu raženou NSS neporušuje. NSS říká, že pokud se na měření podílí soukromý subjekt (např. pronájmem zařízení nebo jakoukoliv formou zajištění jeho provozu), nesmí být hmotně zainteresovaný na počtu zjištěných přestupků či výnosu pokut.
Výše uvedené nelze vztáhnout na samotnou obec. Kdyby teoreticky nějaká obec (resp. její MP) zvládala kasičku provozovat svépomocí (např. zařízení by si koupila a maníka, který by jej udržoval v chodu, by zaměstnávala), tak samozřejmě je hmotně zainteresovaná, celou ekonomiku „projektu“ má ve svých rukou (kapitálové i provozní náklady, potenciální výnos daný počtem zjištěných přestupků i ten skutečný závislý na výkonnosti tamní zmrdnice). To ale NSS neřešil a ostatně ani nemohl, protože to vše plyne ze zákona.
Model Říčany je kombinací dvou věcí. Jednak Říčany mají nějakého subdodavatele technologie. Ve vztahu s ním musí respektovat pravidla určená NSS, tj. plnění nesmí záviset na „úspěšnosti“ měření. Druhá věc je horizontální veřejnoprávní smlouva mezi Říčany a okolními obcemi. Tu obecně uzavřít lze. V daném případě se týká jen provozování měřícího zařízení říčanskou MP (samotné inkaso budou provádět Říčany nikoliv na základě smlouvy, ale na základě toho, že jsou sídlem místně příslušného úřadu ORP, tuto působnost AFAIK ani veřejnoprávní smouvou přenést nelze). I bez smlouvy by si ty prdele klidně mohly zřídit vlastní MP (třeba klidně takovou, kde nejvyšším a zároveň jediným strážníkem by byl sám starosta) a provozovat vlastní radar (ať už svépomocí nebo s pomocí třetího subjektu za nejlépe fixní náklady). Akorát by za to neměly žádné pokuty, které by ze zákona inkasovala ORP, tedy za veškeré náklady by obec měla jen zvýšenou bezpečnost (za předpokladu, že takový vliv to zařízení opravdu má), takže to nikoliv překvapivě obvyklé není.
Model Říčany je zajímavý tím, že Říčany měřící část obci outsourcujou za fixní náklady, proti kterým se ale započte výnos pokut. Tedy náklady obce fakticky závisí na „úspěšnosti“ (od nuly pokud se kasička zaplatí, až to plné častky budou-li všichni dodržovat pravidla), ale judikatura NSS na to napasovat nejde, protože to ani není soukromý subjekt, a vlastně se na tom měření ani nijak nepodílí a nemůže ho přímo ovlivnit. Pro Říčany je to výhodné, protože náklady se jim takto pokryjí vždy a cokoliv nad rámec je jejich ze zákona (to se nijak neliší od situace, kdy to provozují na svém území). V zásadě se to neliší třeba od modelu obce a MP Koleč, která „půjčovala“ po blízkém i vzdáleném okolí své živé poloopice i s technikou a chtěla za to také pokrytí nákladů (nějaký fix odvozený z průměrných nákladů na strážníkohodiny a radarohodiny), inkasované pokuty byl bonus.