30kmhcz
Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: mcsoap 08 Ledna 2020, 14:52:04
-
Sorry za gaychat, nakupuji poněkud netypické pneu, protože jsem si koupil poněkud netypické auto. Je to sedan, váží 2200 kilo bez řidiče a jsou na něm kola 245/45 R20 94W. V konfigurátorech se mi objevují normální pneu tohoto rozměru a indexu a také jejich varianty s dodatkem "SUV - zesílená". Je tu někdo, kdo už tohle studoval tak, aby sám poznal a vyzkoušel implikace takové volby? Je univerzálně dobré jít do zesílených pneumatik, nebo to bude jenom dělat větší rámus?
-
Zesílené se značí "XL" Používá se to u větších hmotnostních indexů a zkušenost mám takovou, že auto je na nich pocitově tvrdší a podruhé bych se jim raději vyhnul.
-
Rozměr i požadovaná únosnost pneu je v TP. Do tvrdších bych zvláště na našich tankodromech nešel.
-
Já jsem pro XL, nemám rád měkký kola, na komfortu mi to nikdy neubíralo...
-
já mám tedy nějakých 1980 bez řidiče a "xl" přímo v TP
čili jsem ani nikdy nezkoušel kupovat nižší hmotnostní index
zadní náprava jezdí občas nafoukaná i na 3,2atm
jo drncá to, ale s tím měl problém už Václav II.
;)
-
Měl jsem Peugeot Partner se zástěnou (N1 kvůli DPH) a v TP byly proto na zadek vypsány pneu s vyšším indexem váhy než u normálního auta. Když jsem poprvé měnil, známý nevěda že mám N1 mi dal normální index a já si toho nevšimnul. Nicméně první sada pneu vydržela 4 roky a druhá polovic při cca stejném nájezdu. Značka pokaždé stejná.
P.S. Pokud chcete ušetřit mrkněte na značku Tyfoon - údajně je to vyráběné ve fabrikách Continentalu. Já jsem po zkušenostech kolegy koupil a nemůžu si vynachválit.
-
asi na osobáku smysl nemá, možná fakt offroad atd, jediné, co u těchto pneu dává smysl, jsou ty s "jazykem" kolem ráfku, tedy při běžných situacích se neodře hned ráfek
-
Díky, sehnal jsem normální nezesílené.
-
asi na osobáku smysl nemá, možná fakt offroad atd, jediné, co u těchto pneu dává smysl, jsou ty s "jazykem" kolem ráfku, tedy při běžných situacích se neodře hned ráfek
To bych netvrdil, mám za to, že dle profilu to má smysl, pokud třeba jezdím ostře zatáčky, pneu se míň deformuje a vůz lépe drží stopu a neplave. To samé vysoké rychlostní indexy, snad některé pneu pro indexy Y a i některé nižší ani nešlo sehnat v non xl verzi.
-
asi na osobáku smysl nemá, možná fakt offroad atd, jediné, co u těchto pneu dává smysl, jsou ty s "jazykem" kolem ráfku, tedy při běžných situacích se neodře hned ráfek
To bych netvrdil, mám za to, že dle profilu to má smysl, pokud třeba jezdím ostře zatáčky, pneu se míň deformuje a vůz lépe drží stopu a neplave. To samé vysoké rychlostní indexy, snad některé pneu pro indexy Y a i některé nižší ani nešlo sehnat v non xl verzi.
Tak to ano, u extrémních pneu asi ano, nicméně předpokládal jsem dotaz k autu typu Škoda Cosi a ne BMW M3. Tedy u ostrých sporťáků nebo offroadů ano. Já jsem třeba osobně proti runflatům, ale nedobrovolně je mám. Výhody při píchnutí tomu přiznávám, ale jelikož jsem fanoušek komfortu, moc je nemusím, jsou tvrdší. Ale je fakt, že na některá auta ani nic jiného nelze obout.
-
Jenom pro jistotu, XL a Runflat není to samé.