To o té kontrolce jsem slyšel i včera na Nově - dnes jsem se na to raději ptal člověka od fochu a ten se do podobných úvah nechtěl pouštět.
Podle mě to stojí a padá na tom, aby vás PaCh mohl vůbec vyzývat k nějakému otáčení spínačky nebo se k tomu dokonce hrnout sám.
Já jsem obecně zvědav na jejich odbornost a schopnou posuzovat závady.
Údajně je tohle všechno proto, aby se ze silnici smetly opravdové vraky. Nicméně jsem v té diskusi s profíkem namítal, že možnost povozit se například po STKčku, pakliže auto s tejden starou plaketou způsobí velkou ránu díky závadě brzd/vyrezlé nápravnici atp., tu byla přece i teď.
Prý jim to ale OČvTŘ nechtěli moc podržet, tak proto snad toto - že se jim dá obecně mandát posuzovat technický stav (údajně byli proškoleni na úroveň techniků) a ten promítat dál.
Také se z vlastních zkušeností bojím toho, jak budou toto zneužívat. Nicméně je fakt, že silné kalibry měli i teď (např. kauce) a sahali k nim spíše vyjímečně - ono se něco takového přece jenom musí asi následně více papírovat a zdůvodňovat nahoru (zvlášťe, když se někdo ozve). Podobně jako se v jiném vláknu řeší, že ouřadové také dávají zákazy řízení spíše na spodní hranici, aby nemuseli moc argumentovat a riskovat odvolačku.
Nemaluju si to narůžovo, ale také si myslím, že jestli budou chtít někoho jebat za banality, tak tím spíše a častěji se tohle dostane až k soudům - aneb názor kolegů z fóra, že moc rychlé utahování šroubů v důsledku také zrychlí přehřátí trpělivosti a ochoty nechat na sobě dříví štípat....