30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: fu 06 Srpna 2018, 10:36:34
-
Nejprve v roce 2016 rozmístili na krizová místa radary a začali vybírat pokuty za rychlou jízdu. Efekt to mělo dvojí – počet přestupků klesl za tu dobu o 80 procent a radnice získala dost peněz na to, aby pokryla výpadek z jízdného.
Pro představu, za dva roky provozu je na „radarovém“ účtu zhruba 20 milionů korun. I po odečtení nákladů na pořízení a provoz měřicích stanic a administrativu spojenou s přestupky tak zbývá dost. MHD zdarma proto mohli nabídnout už o rok později viz https://zlin.idnes.cz/mhd-zdarma-ve-valasskem-mezirici-doq-/zlin-zpravy.aspx?c=A170419_2319858_zlin-zpravy_ras
Zdroj: https://zlin.idnes.cz/mhd-valasske-mezirici-zdarma-zmena-linky-ffy-/zlin-zpravy.aspx?c=A180803_418507_zlin-zpravy_ras
-
odst. 109 příslušného nálezu...
Závěrem Ústavní soud zdůrazňuje, že se v rámci svého ústavněprávního přezkumu zabýval napadenými ustanoveními toliko v abstraktní rovině a neposuzoval existující praxi při jejich používání. Je to však až konkrétní postup příslušných správních orgánů, na němž závisí, zda bude zákonem stanovená objektivní odpovědnost provozovatele vozidla skutečně působit na řidiče tak, aby neporušovali své povinnosti a pravidla silničního provozu. Právě od tohoto postupu se odvíjí rozmístění automatizovaných technických prostředků používaných bez obsluhy, jejichž využití je s výjimkou neoprávněného zastavení nebo stání předpokladem vzniku odpovědnosti provozovatele vozidla za správní delikt podle § 125f odst. 1 zákona o silničním provozu. Orgány veřejné moci jsou proto povinny usilovat o to, aby rozmístění automatizovaných technických prostředků skutečně bránilo vzniku škodlivých následků spojených s porušováním povinností řidiče a aby naopak nesloužilo především naplňování obecních rozpočtů, jejichž jsou pokuty, respektive určené částky příjmem (§ 125e odst. 6 a § 125h odst. 8 zákona o silničním provozu).
-
odst. 109 příslušného nálezu
Pro ty, kteří by chtěli nastudovat :)
http://nalus.usoud.cz/Search/GetText.aspx?sz=Pl-15-16_1
-
Pro ty, kteří by chtěli nastudovat :)
http://nalus.usoud.cz/Search/GetText.aspx?sz=Pl-15-16_1
Tenhle nalez radši ani nekomentovat a podle mě i ten pozitivní paragraf je jen taková morální podpora v odvolačce Nad rámec ústavněprávního posouzení....
Při nejbližší možné příležitosti to použiju spolu s výpisem nehod před a po instalaci nějakého radaru. A co z toho? SO1 i SO2 vědí která bije a proč ty radary mají, nečekám, že se někdo chytne za hlavu a řekne jé, voni na tom jen rejžujou a bezpečnost je stejná před i po.
-
Existují takhle na náhodný silnice i aspoň odhady počtu vozidel? Pokud každej rok intenzita dopravy roste třeba o 5 % všude, tak samozřejmě je údaj o absolutním počtu nehod nic neříkající - při zachování počtu nehod je totiž provoz relativně pořád bezpečnější.
-
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silnice-a-dalnice/Scitani-dopravy
Konkrétně ValMez úsek na I/57 od vyústění I/35 po ul. Zašovská
-
Tak sice malej, ale nárůst tam je :) Kde voni to berou? :D
-
Existují takhle na náhodný silnice i aspoň odhady počtu vozidel? Pokud každej rok intenzita dopravy roste třeba o 5 % všude, tak samozřejmě je údaj o absolutním počtu nehod nic neříkající - při zachování počtu nehod je totiž provoz relativně pořád bezpečnější.
ŘSD sčítání dopravy na intenzitu a centrum dopravniho vyzkumu Statistické vyhodnocení nehod v mapě.
Např. pro moji oblíbenou třicítku v Praze Zálesí mohu výkyvy intenzity dopravy během deseti let s klidným svědomím zanedbat. Vytřou si s tím prdel úplně stejně, řekl bych.