30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Rada ke křižovatce  (Přečteno 8077 krát)

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #15 kdy: 26 Dubna 2018, 15:34:25 »

Už to vidím, panorama je novější, než letecký náhled. Fyzický ostrůvek v křižovatce je, takže se jednoznačně jedná o jízdu v jízdních pruzích, jak zmiňuje Opas. Vozidla v průběžném pruhu rovně (tj. za křižovatkou v levém jízdním pruhu) nemají přednost při přejíždění do nového pravého jízdního pruhu, který vzniká v křižovatce (§ 12 odst. 5), a pravidlo o přednosti v jízdě (§ 22) zde nemá co dělat.

EDIT k dálnici: proč si myslíte, že  P4 je zrovna v tom místě https://en.mapy.cz/zakladni?x=16.5964672&y=49.1605622&z=20&pano=1&base=ophoto&pid=56998156&yaw=4.550&fov=1.257&pitch=-0.048
« Poslední změna: 26 Dubna 2018, 15:50:07 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #16 kdy: 26 Dubna 2018, 15:59:00 »

Odkaz je pořád nějaký divný, navádí mne na křižovatku Anenská - Arnošta z Pardubic, kde nic takového, o čem se zde píše, nevidím.

V letecké mapě je tam ještě normální křižovatka.. v panorama je stav po rekonstrukci.. rovně pokračuje jen levý pruh a pravý odbočuje vpravo a pak se zase připojuje.

Obrázek z protější strany hlavní komunikace (Anenská).. červeně je vyznačeno na co se ptal gerim0.. a není to připojovací pruh, ale za křižovatkou pak pokračují dva pruhy.

IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #17 kdy: 26 Dubna 2018, 16:18:20 »

A co takhle hned § 12 Jízda v jízdních pruzích?

Ale to není jízda v jízdních pruzích protože tam je ta křižovatka.. od bílé čáry musíte dát přednost všem na hlavní..

..ale.. podle zákona
Citace
dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy
..můj názor..
..teoreticky opravdu když vidíte že někdo i přes čáry najíždí do pravého pruhu tak jet nesmíte protože má přednost..
..ale když jede vozidlo v levém pruhu a nic nenasvědčuje že by chtělo přejíždět tak můžete jet protože i když vjedete do pravého pruhu tak nebude muset měnit směr ani rychlost jízdy.

Máte na své straně i princip omezené důvěry.. můžete očekávat že řidič na hlavní dodrží pravidla PPK dokud není zjevný opak.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 201
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #18 kdy: 26 Dubna 2018, 17:18:11 »

To mi pripomina kouzelne misto v Brne https://en.mapy.cz/s/2Avgm
jedete z toho smeru a kdyz priblizite vidite znacku prednosti https://en.mapy.cz/s/2AvgP pri odboceni vlevo
a davate prednost z prava najizdejicim i kdyz sami maji znacku prednosti https://en.mapy.cz/s/2AvfI

Prijdou fizlove, daji pokutu oboum...
« Poslední změna: 26 Dubna 2018, 17:21:09 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #19 kdy: 26 Dubna 2018, 17:35:12 »

Brno: Zrovna to místo (3. odkaz) má jednoznačný výklad, odbočující vlevo musí dát přednost vozidlům, odbočujícím vpravo. Není to další (jiná) křižovatka, ale pořád jedna a ta samá, jejíž hranice končí až u sloupku se SDZ s B 28 + B 9 + litanie na DT.

2M: tak nějak, až po hranici křižovatky platí přednost v jízdě, poté jízdní pruhy. Z provozního hlediska tam nevidím nějaký velký problém, protože diskutabilní oblast, kde se lze handrkovat o tom, kdo udělal větší přestupek - a ten z vedlejší bude vždy tahat za kratší konec, je dlouhá cca 7 m. Přibližně ta Vaše červená čára za zalomením.

EDIT:
k diskuzi - stejná křižovatka v Brně, ale opačná strana https://en.mapy.cz/zakladni?x=16.5691184&y=49.1940950&z=20&pano=1&base=ophoto&pid=57013017&yaw=4.630&fov=1.257&pitch=0.014 Úmyslem tvůrce dopravního značení je, aby se vozidla odbočující vlevo řadila do levého pruhu, vozidla odbočující vpravo do pravého (protože V 1a). Jak řešit nehodu takových dvou vozidel:
- v pravém pruhu (=odbočující vlevo bude pokračovat za křižovatkou v pravém pruhu),
- v levém pruhu (=odbočující vpravo se zařadí do levého pruhu).
I když provozně nechápu, proč by takové kraviny měli řidiči dělat.
« Poslední změna: 26 Dubna 2018, 17:50:58 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 028
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #20 kdy: 26 Dubna 2018, 19:17:38 »

fu> Dle mého názoru by při dodržování pravidel měl vzniknout špunt, kdy vozidlo odbočující vlevo dává přednost, protože se to tak při odbočování vlevo dělá, a vozidlo odbočující vpravo tam má značku dej přednost. Vozidla by měla zastavit a zůstat tam navždy.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #21 kdy: 26 Dubna 2018, 19:27:42 »

@ číkus: Nesouhlasím.
Značka P4  označuje vedlejší pozemní komunikaci. Pokud není upraveno E 2x (tvar křižovatky s vyznačením trasy hlavní jinak, než přímo), lze z té P4 jednoznačně dovodit, že stejná P 4 je i na protisměrné komunikaci tím pádem platí § 21 odst. 5 anžto i vozidlo vpravo je pro řidiče, odbočujícího vlevo protijedoucí. Pokud jsou v provozu semafory (což až na poruchy a servisní odstávky jsou 24/7), tak platí § 70 odst. 2 písm. c) - tedy pravidla pro odbočování. Ten vpravo ví, resp.měl by vědět, že má přednost před vozidlem vlevo bez ohledu na (ne)provoz semaforů.
« Poslední změna: 26 Dubna 2018, 19:31:51 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 028
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #22 kdy: 26 Dubna 2018, 19:45:49 »

enzym> Máte pravdu, nedošlo mi, že semafor přebíjí značky upravující přednost. Stydím se.

Ovšem trvám na tom, že pokud nastane situace, kdy semafory nepojedou, dojde (alespoň teoreticky) k uváznutí.

Můžeme váhat nad tím, zda je to místo "střetu" ještě součástí křižovatky. Pak z pohledu vozidla odbočujícího doleva je nutné dát přednost, protože:
a) je to ještě v křižovatce a tak při odbočování vlevo dává přednost protijedoucímu
b) není to součástí křižovatky a tak dává přednost zprava

Vozidlo odbočující vpravo dává přednost, jelikož je tam značka.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #23 kdy: 26 Dubna 2018, 19:55:53 »

Opět nesouhlas, křižovatka je dána hranicemi - křižovatka končí s koncem oblouku § 2 písm. x) ZPPK. Ve směru teoretického špuntu ta hranice končí až za místem, kde se ty dva dopravní proudy protínají - jak píši o pár příspěvků dříve u sloupku se sbírkou SDZ. Tedy i bez provozu semaforů má ten vpravo přednost před vozidlem vlevo a nemá nad čím uvažovat. Že je uvnitř křižovatky směrovací trojúhleníkový ostrůvek na přednostech nic nemění.

EDIT: velmi dobře rozumím úvaze kolegů číkuse a fu, ale P 4 pro vozidla vpravo znamená dát přednost vozidlům na hlavní a levý odbočovač z vedlejší v tom místě ještě není na hlavní, ale v křižovatce.
« Poslední změna: 26 Dubna 2018, 20:01:20 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 314
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #24 kdy: 26 Dubna 2018, 20:06:23 »

... Vozidla by měla zastavit a zůstat tam navždy.
Ale houby, pokud vznikne „deadlock“ spočívající v tom, že si několik aut má cyklicky dát přednost (což nastává zcela běžně, např. když na křižovatku bez hlavní přijedou zhruba zároveň 3 auta, jejichž trasy se kříží), tak to znamená opravdu jen to, že si musí všichni dát přednost, nikoliv že tam musí zůstat stát. Viz definici v § 2(q) ZPPK.
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 028
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #25 kdy: 26 Dubna 2018, 20:08:33 »

enzym> Pak je tedy značka P4 umístěna úplně nesmyslně.

Tj. pokud na klasické obyčejné křižovatce přijíždím z vedlejší a vozidlo co přijelo po hlavní už je v křižovatce, nemusím mu dát přednost? Je přeci v křižovatce, ne na hlavní...

IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Rada ke křižovatce
« Odpověď #26 kdy: 26 Dubna 2018, 21:09:46 »

Číkus: přečtěte si ještě jednou § 22 odst. 1
Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům .... přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci .... Levý odbočovač z vedlejší nepřijíždí po hlavní, ale po vedlejší. Na hlavní je až za hranicí křižovatky.

hh: na této křižovatky to obvykle neplatí (s výjimkou ranní špikčy, kdy v tom místě vzniká špunt díky následenému semaforu), ale obecně tak nějak jak píšete, jde o přednost vozidlu přijíždějícímu.
« Poslední změna: 26 Dubna 2018, 21:16:23 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.