Odlišil bych 2 věci. U samotného měření není co PČR vytknout - jeli podle metodiky (3. měření, protože mezi 1. a 2. byl velký rozdíl). Že výsledek 0,25 a 0,24 předali jako podezření úřadu je taky OK (je to hraniční, a např v tom zde probíraném případě, který řešil Ostravský soud, bylo totéž hodnoceno jako prokázané ovlivnění v míře 0,01). Že to úřad na základě některé z in dubio zásad zastavil pokládám za projev zdravého rozumu, mohlo to dopadnout hůř (uznáním viny nebo zastavením až po odvolacím kolečku).
Jiná věc ale je, zda je policie oprávněna sbírat řidičáky při každém podezření. Osobně jsem přesvědčen, že nikoliv, že jde o správní uvážení a policajti by k němu měli sáhnout nikoliv automaticky, ale jen pokud si to jsou schopni odůvodnit (např. pokud pralinkovač ukázal aspoň 0,5 promile, výpis z karty řidiče je dlouhý jako Zlaté stránky). Někde tak PČR opravdu funguje, jinde tvrdí, že se řídí nějakým pokynem (rozkazem, směrnicí ...) podle kterého mají zadržet vždy, kdy jsou dány zákonné předpoklady podle § 118b ZPPK. Bohužel nevím o tom, zda se nějaký hodně nehorázný případ jako třeba zadržení při nadýchání 0,25 a 0,24 už dostal k soudu. U méně kontroverzních případů souvisejících se zadržením, které skrze soudy prošly, je judikatura rozkolísaná, někde uzavírá, že jde o pravomoc zcela v diskreci PČR, jinde zase dovozuje povinnost ji využít.