Běžný a průměrně inteligentní občan uvažuje tímto stylem: „no tak kdyby to bylo jako u těch škol a tak, tak by to možná by to mohlo být užitečné, kdyby to tedy zachránilo i jen jeden jediný lidský život…“
Oficiální prohlášení při zavádění: „budeme to dávat jen u škol a nikde jinde, chceme chránit životy dětí a zvýšit bezpečnost silničního provozu…“
Článek na DFENSOVI: „Další ukrojené kolečko salámu, svobody valem ubývá, stát chce řídit vše a ovčané nadšené hýkají… …čekám okamžik, kdy se bude do trenek montovat plynový hlásič, který uživatelům dovolí prdět jen ve středu a to v době od 13–13,30 hod, v jinou dobu bude vypuštění plynů hlásit na magistrát, který jen bude rozesílat příkazy s pokutama (samozřejmě bez možnosti odvolání)…“
Po dvou letech od zavedení
zpráva z tisku: „po Praze, Brnu, Olomouci a Plzni zavádí i další města nová bezpečnostní opatření. Nyní bude platit rychlostní omezení 20 km/h ve všech vnitřních částech měst, 40 km/h bude povoleno jen na hlavních okružních tazích a dálničních výpadovkách. V okruhu 3 km okolo jakékoliv školy bude rychlost nyní snížena na 5 km/h. Občané tento krok nadšeně vítají: „zklidnění dopravy je důležitým prvkem života ve městech, nepotřebné silnice se nyní mohou přebudovat na cyklostezky a pěší bulváry. Novodobý fenomén opuštěných obytných domů v centrech měst se může využít ve prospěch nově příchozích muslimských imigrantů, kteří stejně mají k autům odpor…“ pravil Vít Masare z občanského sdružení AutoMat.“