30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Číkus 24 Srpna 2020, 20:22:33

Název: Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Číkus 24 Srpna 2020, 20:22:33
žvást od parazitů z Besipu (https://www.ibesip.cz/Pro-media/Clanky/Pocet-elektrokol-roste,-rada-z-nich-ma-tuning,-kte)

Nejvíce mne asi zaujala tato pasáž:

Z veřejně dostupných zdrojů lze vysledovat, že tuningem je opatřeno možná více než polovina elektrokol.

Chtěl bych na to zareagovat:

Z veřejně dostupných zdrojů lze vysledovat, že pan Tomáš Neřold je naprostý kokot.

Užijte si článek.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: fu 24 Srpna 2020, 20:33:40
A co byste chtel od studenta fildy/soc. ved?
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Vedeni-ministerstva/Ing-Ladislav-Nemec/Ing-Martin-Farar?lang=en-GB
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Vedeni-ministerstva/Ing-Ladislav-Nemec/Ing-Martin-Farar?lang=cs-CZ
Kontakt


Profesní informace:
    2018 – dosud Ministerstvo dopravy – vedoucí Samostatné oddělení BESIP
    2013-2018 Ministerstvo dopravy - vedoucí tiskové oddělení
    2009-2012 Česká tisková kancelář - zpravodaj
    2008-2009 Úřad vlády ČR, sekce vicepremiéra pro evropské záležitosti - mediální analytik
    2004-2008 Česká tisková kancelář – zpravodaj

Vzdělání:
    1996-2003 Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Mgr.
    2002-2003 Central European University, Budapest, M.A.
    1997-2001 Univerzity Karlova, Fakulta sociálních věd, Bc.

Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: .qoyi 24 Srpna 2020, 20:33:54
Elektrokolum nerozumim, za posledni mesic jsem volal sanitku k nehode elektrocyklistky jednou, udajne otres mozku (bez helmy). Motorkari maj helmy povinny, proc ne elektrocykliste?
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: fu 24 Srpna 2020, 20:49:57
Na kolem jezdim i 50-60 a povinna neni(mam ji), proc ji mit na elektrokole co jezdi 50?

Dalsi kasicka a vytvareni cinnost pro bezmozky.
Kdo chce, at ji ma, pokud bude uraz, at to jde k jeho tizi - odskodneni.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: .qoyi 24 Srpna 2020, 21:21:43
Na kolem jezdim i 50-60 a povinna neni(mam ji), proc ji mit na elektrokole co jezdi 50?

Dalsi kasicka a vytvareni cinnost pro bezmozky.
Kdo chce, at ji ma, pokud bude uraz, at to jde k jeho tizi - odskodneni.
No, jenze pokud bude zavineni na strane ridice, protoze mu tam na tricitce elektrokolo s konstrukcni rychlosti 25kmph vlito po hlavni 50 (krizovatka dimenzovana na mene), bude ta nehoda s vaznym zranenim k tizi ridice.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: fu 24 Srpna 2020, 21:30:39
Pokud je zavineni na strane ridice, tak je prece uplne jedno jestli to bylo kolo, elektroko, kolobezka nabo jezibaba na kosteti.

50 neni na silnicce zadna rychlost, z kopce jsem dal i 85, kolo zadnou konstrukcni rychlost nema.
Ani elektrokolo nema omezovac na jizdu z kopce, ten canc je plny eurofizl nesmyslu.

Kineticke energie pro jezdce(95kg) jsou stejne - kolo(15kg)/elektrokolo(45kg)
~28/25 km/h
~50/45 km/h
~57/50 km/h

Vsechny rychlosti jsou bezne dosazitelne na rovince, natoz z kopce.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: .qoyi 24 Srpna 2020, 23:04:47
Mi jde spis o to ze tu padesatku do kopce u cyklisty clovek proste neceka.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: fu 24 Srpna 2020, 23:18:55
Rychlost vozidel prece za jizdy prubezne vyhodnocujete a 30 a 50 je rozdil 20km/h, coz je naprosto smesny rozdil.
Nehlede, ze vetsina ekol tech 50 proste do kopce neda.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: medved 25 Srpna 2020, 07:57:03
.qoyi> to jiste neceka, ale presne jak pise pan fu - kdyz po silnici cokoli jede nejakou v tom miste ocekavatelnou rychlosti, tak to dle meho nazoru a zkusenosti normalni (ve smyslu zdravy) ridic cehokoli vyhodnoti za zlomek sekundy. A je jedno jestli to je bicykl nebo formule.

Jinak souhlasim s Cikusem - Nerold je kokot. Dalsi muj oblibeny blb z BESIPu je Vomacka.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: .qoyi 25 Srpna 2020, 08:57:56
Rychlost vozidel prece za jizdy prubezne vyhodnocujete a 30 a 50 je rozdil 20km/h, coz je naprosto smesny rozdil.
Coz je skoro jednou tolik.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: fu 25 Srpna 2020, 09:43:24
Technicky je diskuze vycerpana, zbytek je politikum.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: asmodeus 25 Srpna 2020, 09:56:37
Co varianta s možností deaktivace tuningu? O tom Neřold neslyšel? Něco ve stylu zastavit a změnit konfiguraci? Tam bych neviděl žádný problém, jako např. u PCP zbraní v kategorii D, které lze snadno přecvrčkovat na třeba 36 joule (střelnice) a mimo střelnici nastavit nižší zákonný limit.

 
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: gumidos 25 Srpna 2020, 10:57:19
Problém tuningu i přilby je nepodstatný.
Co zajímá mě osobně je to, že moje město perníku je po vzoru dalších měst více a více protkáváno sítí pěších a obytných zon a smíšených stezek pro pěší a cyklisty a různých podobných blbostí.  Takže denně potkávám například toto: https://www.perut.cz/Perut-RACE-full-d31.htm nebo toto https://www.rcskladem.cz/nejhezci-elektrokolobezka-eco-highway-2000w-black-line-cervena/ a potkávám to zejména v těch obytných a pěších zónách a stezkách. Někteří prodejci někde přiznají, že není určeno k provozu na pozemních komunikacích (Perut), někteří na to kašlou a uvedou to pak někde na 156 straně návodu. 
Pokud se proti mě valí samohyb o hmotnosti 60kg s řidičem o hmotnosti 100kg, rychlostí 50km/h po smíšené stezce pro chodce a cyklisty, jsem z toho patřičně nervozní a plný obav.
V podstatě se jedná o samohyby, k jejichž provozu by měl být ŘP se všemi "benefity" řízení motorového vozidla a zejména povinné ručení, pokud se stane průser.
Tahle šedá zona, probíhající souběžně s fanatickým bojem proti klasickým motorovým vozidlům, mě vadí.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Jan Novák 25 Srpna 2020, 11:59:08
V podstatě se jedná o samohyby, k jejichž provozu by měl být ŘP se všemi "benefity" řízení motorového vozidla a zejména povinné ručení, pokud se stane průser.
Tahle šedá zona, probíhající souběžně s fanatickým bojem proti klasickým motorovým vozidlům, mě vadí.
To je ale problém perníkové zmrdnice jak plánuje komunikace a ne těch samohybů. Jsem rád za každé nezregulované odvětví lidské činnosti, nerad bych se dožil časů, kdy bude povolení úplně na všechno. Připadně pokud při nehodě opicajt zjistí, že výrobek není schválen k provozu na pozemních komunikacích, pak je to stejné jako když někoho srazím na domácím traktůrku ze sekačky. Stačí pár mediálních případů a každý si rozmyslí s čím a kam jezdí a uvědomí si právní následky svého počínání.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Féna 25 Srpna 2020, 15:56:40
Tohle je jen dalsi dukaz toho, kam vedou regulace a omezeni. Kdyby se v rozumne vzdalenosti dalo normalne zaparkovat autem, nikdo nebude mit potrebu buznit 20km na podobne kravine. Rad bych veril, ze se z toho nekdo pouci, ale spise se vyuziti stezky jeste vice omezi, treba pouze pro pohyb dvounohych tvoru...a v reakci na to se pak vyslechti dopravni pstros s maximalni rychlosti 70km/h.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: mungo 25 Srpna 2020, 16:31:40
Elektrokolo není pro mě, kůň jako dopravní prostředek ve mně taky moc důvěru nebudí. Ale zcela upřímně, dopravního pštrosa bych si nejspíš na cesty do práce/z práce a na nákupy pořídil :)
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: .qoyi 25 Srpna 2020, 17:20:34
To uz tu bylo. https://youtu.be/k_1PxrVeTpA
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Nikdo Nikdovič 25 Srpna 2020, 18:02:23
Má to výhodu, že takového pštrosa člověk kromě cest do práce může očividně i vzít v neděli na okruh.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Fogyn 25 Srpna 2020, 20:28:01
Čistě v duchu fora - Jak pozná opičák, že je kolo "s tuningem", resp. není způsobilé provozu na PK? Mozkovým myšlením? Odešle ho na STK..?
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: fu 25 Srpna 2020, 20:32:10
V nemecku staci podezreni s merici stolice.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: jafo 25 Srpna 2020, 20:55:29
Hlavní problém je ten, že klasický cyklista je fyzicky zdatný a většinu situaci zvládne.
A uživatel elektrokola muže být nešikovný moula, který jezdit neumí.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: pk202 25 Srpna 2020, 23:25:30
V nemecku staci podezreni s merici stolice.

Mohu poprosit o překlad ?
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Mike 26 Srpna 2020, 21:29:21
předpokládám že S a A jsou na klávesnici vedle sebe....
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Medojed 26 Srpna 2020, 22:54:02
Předpokládám, že řeč je především o 2000W hub motorech apod.
Na kole toho najezdím dost a za posledních několik let jsem viděl takovou přestavbu jednou - kde bylo zřejmé, že ten direct-drive motor rozhodně není 250W.

Řešit nějaký omezovač na 25km/h je naprostá pitomost.
I do mírného kopce elektrokolo těch 25km/h nedá.
Po rovině (bez omezovače) jede 40km/h, víc ne (250W (500W peak) mid-drive, ty motory mají konstrukční limit kolem 100-120rpm na šlapkách), ale to se dá ušlapat i bez motoru.
Z kopce motor netřeba a bez motoru to jede třeba 60km/h.

Ono je to o tom, že všemožné pěší existence se najednou musí dělit o životní prostor s cyklisty. Což je samozřejmě problém, když ve dvou pěších osobách jsou zvyklí využívat celou šířku 3m komunikace.



Jak funguje ta německá stolice?
Elektrokolo smí pomáhat pouze při příšlapu, to tedy jedna opice drží kolo zepředu, druhá zezadu, třetí šlape a čtvrtá kouká na dynamometr? Nebo zavelí "pane cyklisto, jménem zákona budete šlapat!"?
Pokud měří výkon motoru, musí z toho odečíst výkon šlapající opice.
Pokud měří omezovač rychlosti, musí opice včas přestat šlapat a to vypnutí motoru ucítí člověk především v nohách, ne že to kolo začne troubit, že už nepomáhá.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: fu 26 Srpna 2020, 23:07:15
Pamatuji si video, ze sbirali neco jednostopeho - po postnuti jsem si uvedomil, ze to asi nebyly kola, ale spis mopedy(mozna emopedy) a kontrolovali maximalku, je to ~> 2 roky co jsem to videl a  mozna to nebylo nemecko - proste pamatovani si detailu nebylo v danou chvili pro mne podstatne.
Vypadalo to nejak takto https://bicycledutch.wordpress.com/2013/02/23/the-moped-menace-in-the-netherlands/
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Šmarjá Josef 27 Srpna 2020, 19:23:02
Achtung kontrolle skútr:
https://www.youtube.com/watch?v=N5s8Qieeg2w (https://www.youtube.com/watch?v=N5s8Qieeg2w)
Bohužel jsem nenašel video z Německa, kde švestky odchytávaly děcka u školy na skútrech a na primitivním zařízení kontrolovali, jestli není skútr upravený.
Tohle už je profi zařízení:
https://www.youtube.com/watch?v=yR1Tygd11NE (https://www.youtube.com/watch?v=yR1Tygd11NE)
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Medojed 28 Srpna 2020, 04:27:40
Elektrokolo není elektroskůtr. Snad i u nás platí, že jak to nemá šlapky, musí to mít RZ a vše kolem. A i ty elektroskůtry s dodělávanými šlapkami by neměly elektroskůtrovat bez příšlapu.

Co mě (ne)překvapuje, že měří maximální rychlost bez zátěže, to je přeci nesmysl. Chápu, že maximální rychlost se elektromotorem řeší snadno a přesně. Ale přeci u fichtla (AM 45km/h) též nikdo neměří maximálku bez zátěže, to by pak obvodová rychlost kola vyšla klidně 100km/h, přičemž za provozu toho fichtl schopný samozřejmě není. Ale měří se to snadno, výsledky jsou rychlé, i když o ničem nevypovídají, je to cajk - stejně jako u pralinkoměru.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: swenak 28 Srpna 2020, 05:33:12
Pokud je omezovač na rychlost, tak je jedno, jestli s/bez zátěže, ne? Hnané kolo se prostě rychleji točit nemá.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: IZS 28 Srpna 2020, 09:19:37
@Medojed tím bych si nebyl tak jistý, možná to bylo zde na fóru, kde někdo řešil skútr se šlapkami - jak to dopadlo nevím, ale nějaká judikatura k tomu nejspíš vznikla.

A jinak má podle mě pravdu swenak, pokud je omezena rychlost, tak přeci omezovač nepustí kamion přes 90, plný nebo prázdný. Jinak by tomu bylo, pokud by bez zátěže stanovili výkon (?) potřebný pro dosažení nějaké rychlosti, ten bude v závislosti na hmotnosti proměnný.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: swenak 28 Srpna 2020, 09:39:59
Ty šlapky se řešily snad kvůli Bémovi a tomu, že byl odchycen na nějakém svém elektromopedu a neměl snad helmu.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Jenyk 28 Srpna 2020, 10:05:58
Pedály. Šlapka je profese.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Medojed 28 Srpna 2020, 10:18:19
Máte pravdu, u elektrokol je tam striktně omezení pomoci při 25km/h. Beru to právě v kontrastu s "AM", kde se bere konstrukční rychlost a žádný omezovač nikdo neřeší.

Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 vyžaduje šlapání (pedálování  ;D) a omezení na 25km/h, tak mi pořád není jasné, jak jakýkoliv elektroskůtr projde.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Nikdo Nikdovič 28 Srpna 2020, 11:09:05
Takto  ;D (https://i.ibb.co/MDnsKCM/Screenshot-2.jpg)
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Medojed 28 Srpna 2020, 11:39:39
Ale RVHP nařizuje, že aby točil elektromotor, musíš šlapat, tzn. ten motor může pouze pomáhat, nesmí točit sám o sobě, když otočíš plynovou rukojetí.

Elektrokolo buď snímá otáčení pedálů a pak tupě točí elektromotorem, nebo do toho snímá ještě kroutící moment na pedálech a pak točí elektromotorem.

Ten skútr má normálně plynovou rukojeť, tedy vůbec definici elektrokola nesplňuje. Ať má pedály, nebo nemá.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Nikdo Nikdovič 28 Srpna 2020, 12:45:38
Vůbec nevím, jestli tam nemají přepínání na nějaký legislativně odpovídající mód. Jen jsem si všiml, že prodejci elektroposunovadel - včetně např. Mallu, Datartu a Alzy u to mají takto.

Ač nechápu důvod pořízení takové hlouposti (snad kromě papírů v čistírně) fakticky bych při chycení fízlem dodržel pravidlo "S fízly se nebavíme" a při správku bych argumentoval tím, že plynová rukojeť nastavuje sílu "pomoci" / respektive elektrického přišlapu. Ostatně plynová rukojeť pro klasická (rozumějte opravdová) elektrokola se jak využívá tak i normálně prodává.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Panek 28 Srpna 2020, 13:27:20
Elektrokolo od 25 kmph vypne motor, takže stačí "tuning", který toto vypnutí odpojí. Tuning lze softwarově i mechanicky.

Jinak je to tak, že pedály se nemusí točit (šplapání), aby motor zabíral. Úplně stačí, když těmi šlapkami pohybujete "komíhavým" pohybem v místě, kde je čidlo.
Takže klidně můžete vidět, jak babča sedí na kole, pedály jsou vodorovně (nikoli jeden nahoru a druhý dolu), babka si jen tak houpe nohama a kolo fičí 25 kmph.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: pk202 28 Srpna 2020, 15:19:14
Ač nechápu důvod pořízení takové hlouposti (snad kromě papírů v čistírně)

Tak je to například pro dorovnání výkonnosti. Nejdřív jsem pár let na děti čekal, pak jsme jeden čas byli na stejné úrovni a poslední roky už na mně nahoře na kopci musely čekat, pořídil jsem elektrokolo s příšlapem a srovnalo se to, a přitom si taky dám docela do těla, protože samo to rozhodně nejezdí a pokud to má dát s mojí postavou 40-50 km v kopcích rozhodně se jenom na baterku nemůžu spolehnout.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Nikdo Nikdovič 28 Srpna 2020, 18:48:19
Mluvím o té příšernosti co jsem postoval na fotce a co si na elektrokolo neúspěšně hraje a fakticky to ani moc nejede.

Chápu segment elektrokol (co jsem se projel v Alpách na Specialized Turbo Levo tak to chápu) a stejně tak chápu, když se někdo rozhodne pro elektroskutr a má nějaké NIU místo Vespy na cesty po městě (z toho už i těch 70 vymáčkne bez toho aby zdržoval dopravu).
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: IZS 28 Srpna 2020, 21:26:14
@pk202 Tak to je smysl elektrokol, jen ten, kdo na tom v životě neseděl mluví o "vození zadku", přitom hlavní účel je rovnoměrně rozložit zátěž, aby člověk po výšlapu kopce nebyl na infarkt, pak je to mnohem zdravější.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: gumidos 02 Září 2020, 17:18:37
Zajímavý článek k tématu:   https://www.autosalon.tv/novinky/autopunk/prisel-o-ridicak-a-tak-jezdil-na-elektrokolobezce-hrozi-mu-za-to-dva-roky-ve-vezeni?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sbrowser
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Šmarjá Josef 02 Září 2020, 18:17:00
Zajímavý článek k tématu:   https://www.autosalon.tv/novinky/autopunk/prisel-o-ridicak-a-tak-jezdil-na-elektrokolobezce-hrozi-mu-za-to-dva-roky-ve-vezeni?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sbrowser
Já bych ještě přitvrdil a zakázal všem, kteří přišli o řidičák jezdit na kole, rychlostí převyšující 45 km/h. Kam ten svět spěje  :x :x
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Číkus 02 Září 2020, 18:57:12
gumidos> Ten článek je hrozná slátanina.
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: gumidos 03 Září 2020, 09:49:32
Úroveň článku nehodnotím, spíše mě zaujalo, že ta poměrně rozsáhlá šedá zona s elektrovozítky začíná bělat. Takže možná bude leckdo překvapen, že by měl mít ŘP, registraci a také i povinné ručení.
A existuje např. toto: https://www.urbanride.cz/sxt-ultimate-proplus-elektricka-kolobezka-dual-motor-3600w-escultprpls/ výkonově i rychlostně přesahující (nostalgická vzpomínka) např. Simsona. 
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: ipkis 03 Září 2020, 09:53:17
Však je taky v parametrech:
Legislativa - Legální jízda mimo cestní komunice
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: pk202 03 Září 2020, 09:53:40
No však v popisu je  2x uvedeno:
Legální jízda mimo cestní komunice
DŮLEŽITÁ POZNÁMKA!!! Model SXT Ultimate PRO + nesmí být používán podle předpisů o silničním provozu.


Takže si to můžete hasit osumdesátkou tak leda na své zahradě :)
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: SunWuKung 03 Září 2020, 11:06:09
ten clanek: " ... Proto řidiče požádali, aby předložil doklady ke koloběžce ..." - wtf?
Název: Re:Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning, který není v provozu legální
Přispěvatel: Tenk 13 Února 2021, 09:53:31
Takto  ;D (https://i.ibb.co/MDnsKCM/Screenshot-2.jpg)

Omlouvám se za „znovuotevření“ ale nedalo mi to za registraci a reakci.
E-fichtl mam a super jako. Nezdá se mi jako zbytečnost, ale na ježdění do práce
Je to lahoda, oproti třeba obyčejnýmu kolu.
Což na kole jsem už dlouho neseděl. Mohu na cyklostezky, parkovat na chidníku a občas to prdnu zdarma i na modrý zóny. Jediný co mne štve, že baterkabse nabíjí dlouho a teď v zimě se musí častěji.

U nás tu jezdí víc e-skutru, některé taky omezené na 25km/hod. Takže po městě super.