30kmhcz
Ukončené případy => Jiné => Téma založeno: probe 13 Srpna 2015, 22:59:15
-
Ve zkratce:
Byl jsem zastaven opicema kvůli běžné prohlídce. Při prohlídce zjistili, že mám prasklé čelní sklo. Obligátní silácký kecy, vyhrožování dvěma tisícema, návrh na blok za tři kila. Ne. Podpis. Ne, na shledanou.
Dopis s příkazem, odpor, správní, překlad na později (+ chtěl jsem řešit ústně, čistě ze zájmu). O spis jsem si zažádal až na místě (MÚ Litvínov), úředník mi udělal kopii spisu (ale až po jednání), spis jsem studoval 10 minut, měl jsem ve věci jasno předem, takže jsem se rozhodl to vyřešit na místě. V době, kdy mě police obvinila z přestupku, jsem ještě nebyl majitelem auta (oficiálně).
Teď ta zábavnější část. Docela síla.
Úředník zaslal příkaz nejen mně, ale i provozovateli vozidla. :o
Ptal se mě při řízení na zavádějící otázky, naprosto nesouvisející s přestupkem, typu: kde pracujete, kde nyní vozidlo parkuje, komu patří, apod. Bez odpovědi. Slušná manipulace, nasrat do krku.
Celé jednání (30 minut) jsem si nahrál (na což jsem asi ve 3/4nách úředníka upozornil, abych ho trochu zkrotil.) Na začátku jsem uvedl, že chci do výpovědi doslovný přepis. Úředník odsouhlasil, ale pochopitelně si pak psal, co chtěl. To jsem mu dával sežrat zejména ke konci, s tím, že mám celý hovor v audiozáznamu a výpověď se rozhodně s jeho "doslovným zápisem" neshoduje.
Celou dobu bylo puštěné rádio, a to dost silně. Asi se inspirovali gestapem, těžko říct, ale měli to dost na háku.
Na svou obhajobu jsem uvedl, že čelní sklo prasklo v okamžiku zastavení policejní hlídkou. Dále jsem se do krve hádal, že nemůže posílat příkaz současně mně a současně provozovateli. Na moje otázky nebyl úředník schopný adekvátně reagovat jediným hlavu majícím argumentem (pokud není holá věta "Nemáte pravdu." adekvátní). Rozhodl jsem se tedy dělat takzvané vlny a dusno, citovat nastudované paragrafy o svých právech (vesměs z FSM) a věty typu "To si zjistěte sami, na vás je důkazní břemeno." Cílem bylo znervóznit úředníka. Mission accomplished.
Dostal jsem vyrozumění, že se "zastavuje správní řízení o přestupku (...), neboť spáchání přestupku nebylo prokázáno.
Zájemcům mohu poslat celý rozhovor.
Tímto děkuji Smrtihlavovi, Františkovi a Milošovi za rady a pomoc.
-
zajímavá myšlenka
ovšem na poškození čelního skla ( větší než 2cm v stírané ploše ) se vztahuje možnost "nouzového dojetí"
naprosto nechápu, proč to vůbec řešili, šlo to rozstřelit už na ulici
-
2 Mike:
to je pro mě novinka, já vím pouze o nouzovém dojetí, když praskne pneu (rezerva/sprej). nevíte, kde bych to našel (v jaké sbírce, číslo)? díky.
-
Aha, už to mám.
Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, považuje tuto, pro mnohé zanedbatelnou, závadu za závadu, ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikací, a to v případech, kdy je plocha prasklého či poškozeného skla v jeho stírací ploše větší než 20 mm (ustanovení § 36 odst. 3, písm. a)). Takovéto vozidlo jeho provozovatel nesmí užít v provozu, s výjimkou nouzového dojetí (ustanovení § 5 odst. 1, písm. e) z. č. 361/2000 Sb.), navíc mu hrozí postih 5 bodů, pokuta na místě do max. 2 000.- Kč, ve správním řízení 5 000.- až 10 000.- Kč a zákaz činnosti na 6 měsíců až 1 rok.
Přesto mi to za popovídání s šimlem stálo. :-)
-
Hm, tak nějak nevím, co na to materiální aspekt, když připevnění zrcátka je ve stíratelné ploše, stejně tak česká i slovenská dálniční známka a co teprve nějaká větší moucha či motýl rozplásknutý na skle… to by mohlo už vážně ohrozit bezpočnost provozu na pozemních komunikacích.
Já jen kdyby to mělo zachránit jeden jediný lidský život!
-
V nouzi jde přímo před PČR sundat stěrač, v jehož poli působnosti jest prasklina, a ucvaknout nůžkama na plech do takové délky, aby prasklina nadále nebyla ve stírané části. Přitom nutno pomahače-chrániče poučit o příslušném paragrafu (já ho věděl jen orientačně, ale fráze "stíraná plocha" byla asi nejdůležitější).
(Zlínský kraj - po tomto následovala zevrubná prohlídka celého vozu včetně měření hloubky vzorku na rezervě, které jsem ohodnotil jako marnotratné vzhledem k užití nestanoveného měřidla, šuplery z Lidlu - a pruzení za lékárničku s expirací 31/12/2099 udanou výrobcem, tedy mnou - následně jsem odjel bez pokuty, jen se ztrátou cca 45 minut)
-
V nouzi jde přímo před PČR sundat stěrač, v jehož poli působnosti jest prasklina, a ucvaknout nůžkama na plech do takové délky, aby prasklina nadále nebyla ve stírané části. Přitom nutno pomahače-chrániče poučit o příslušném paragrafu (já ho věděl jen orientačně, ale fráze "stíraná plocha" byla asi nejdůležitější).
(Zlínský kraj - po tomto následovala zevrubná prohlídka celého vozu včetně měření hloubky vzorku na rezervě, které jsem ohodnotil jako marnotratné vzhledem k užití nestanoveného měřidla, šuplery z Lidlu - a pruzení za lékárničku s expirací 31/12/2099 udanou výrobcem, tedy mnou - následně jsem odjel bez pokuty, jen se ztrátou cca 45 minut)
Výborné! Musím vyzkoušet taky! ;D
-
Ta "stíraná plocha" je důležitá fráze. Boční okýnka, jsou-li vymlácena komplet a nejsou-li odhalené střepy, nejsou překážkou v technické způsobilosti; rovněž i zadní sklo, nemá-li zadní stěrač (mám sedana bez zadního stěrače, takže fólie místo zadního skla nakonec v Kroměříži u PČR prošla - ale opět jsem se musel na místě chvilku obhajovat).
Neprozkoumané území: auto bez stěračů
-
...ucvaknout nůžkama na plech do takové délky, aby prasklina nadále nebyla ve stírané části. ...
Proč si přidělávat problémy, když přece ten kámen přiletěl před 5 minutami a nyní jde o nouzové dojetí do nejbližší opravny kterou znáte.....
-
mám s tím osobní zkušenost
3x v týdnu zastaven a kontrolován hlídkou PČR / Mělník /
při poslední kontrole už byli hodně zpruzelí, ale stejně mě museli nechat odjet, protože ani v jednom ze dvou předchozích případů si tu prasklinu nezadokumentovali
okno jezdilo ještě půl roku a pak se konečně na pojišťovnu vyměnilo
tedy sundavat stěrač netřeba