Ano na to si pamatuji, byl to Zeman, co chtěl vytvořit český státní řetězec, který by zastřešoval vesnické sámošky.
Mě spíše na těch vesnických sámoškách a domech služeb štve jakým způsobem se zprivatizovaly. Místní občané je povětšinou stavěli v akci Z, odpracovali tam mraky brigádnických hodin zadarmo nebo skoro zadarmo, objekty pak obvykle přešli do majetku obcí. Obce je buď pronajaly a nechali zchátrat nebo za hubičku prodaly a noví majitelé povětšinou zkrachovali a nechali zchátrat. A to, co nestačilo zchátrat koupil coop nebo rákosníci. A teď se brečí, že důchodci musí 20km busem na nákup. On ten zemanův nápad nebyl úplně blbej, ale....??
Táta mi vyprávěl, jak po odpolednách po práci kolem roku 1980 jezdil na motorce do 20km vzdálené vesnice stavět šalung na obecní vodojem, který se stavěl v akci Z. Tehdy ho platili 8kč/hod+ cestovné. Jednalo se o legální melouch. Další party chlapů prováděly výkopové práce a pokládaly potrubí. Do stavby vodovodu byla zainteresovaná celá ves i dobrovolníci z okolí. Techniku zajistilo JZD. Kontrolní otázka zní. Kdo komu dnes platí předraženou vodu?
Další paradox nastal po rozdělení ČSAD s.p. Na katastru obce byly vystavěny v letech 80-85 v akci Z tři luxusní dřevěné autobusové čekárny ( slouží s minimálními naklady dodnes). Tehdy to otec hodil na papír. Na schůzi se řeklo ano, to je pěkné. Obec může uvolnit tolik a tolik. Otec řekl, to vyjde a do měsíce stála první čekárna.
Po rozdělení ČSAD zakázalo místní ČSAD zastavovat dálkovým autobusům jiných dopravců na jejich zastávkách.
Obec vybudovala vlastním nákladem čekárnu,občané odpracovali brigádnické hodiny a za odměnu se jim zhoršila dopravní obslužnost.