Návrh na část ohledně vzdálenosti a rychlosti po úpravě:
Motocykl se měl pohybovat rychlostí 171 km/h, což je 47.5 m/s. Zpomalení motocyklu s brzdovým systémem CBS (což je případ u motocyklu Honda CBR 1100 Super Blackbird) je 5.1 m/s2 (viz tabulka 3.3 předpisu EHK OSN č. 78). Při této rychlosti je brzdná dráha 221 m. K té je ještě třeba připočíst reakční dobu řidiče v délce jedné sekundy, za kterou motocykl urazí 47.5 m. Celková brzdná dráha vč. reakční doby je tedy 268.5 m.
Do naměřené vzdálenosti 297 m tak zbývá jen 28.5 m, které motocykl jedoucí rychlostí 47.5 m/s urazí za 0.6 sekundy. Je naprosto nereálné, aby za 0.6 sekundy stihli policisté motocykl změřit a zastavit.
Vzhledem k tomu, že i policisté mají reakční dobu, situace by se musela odehrávat takto:
1. Fízl 1 (z čísla na malém displeji lidaru) vyhodnotil, že motocykl jede nepřiměřenou rychlostí (reakční doba 1 sekunda)
2. Fízl 1 oznámil Fízlovi 2, že vozidlo jede nepřiměřenou rychlostí (pokyn 2 sekundy)
3. Fízl 2 pochopil, co po něm Fízl 1 chce (reakční doba 1 sekunda)
4. Fízl 2 dal znamení k zastavení vozidla (vstup do vozovky, zvednutí paže 3 sekundy)
Dle tohoto jednoduchého výpočtu je zřejmé, že pokud by situace proběhla tak, jak ji svědkové popsali a motocykl skutečně jel rychlostí 171 km/h, pak by Fízl 2 dával pokyn k zastavení vozidla až v době, kdy motocykl dávno projel kolem policejní hlídky (a tedy pokyn k zastavení by řidič již nemohl vidět).
Pokud skutečně došlo k zastavení motocyklu hlídkou, pak je zřejmé, že motocykl musel jet výrazně nižší rychlostí.