30kmhcz
Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: mexiko30 09 Února 2022, 00:25:19
-
Od 1.2. v Polsku došlo ke snížení daně i u benzínu a ten teď stojí i méně než 28kč/l a obdobně i nafta.
Každý občan v rámci EU může převážet 110l paliva, ale zároveň je limit na max. 20l v rezervní nádrži.
Platí tedy pro malé auto jen třeba 45l + 20l v kanystru?
A když cestují 2 dospělé osoby stejným autem, tak mohou převážet kolik?
-
(https://imgs.xkcd.com/comics/working.png)
-
https://echo24.cz/a/ikyjZ
-
To Číkus - s tím naprosto souhlas.
ale pro obyvatele příhraničí, kteří to mají dejme tomu 10-15 minut k nejbližšímu obchodnímu domu a benzince, to je asi jasná volba...tam už se to za úsporu třeba 300-400 Kč na nádrži vyplatí :-)
-
Kdybysme tuhle kalkulaci použili na pokuty tak všichni platěj. Já bych tam tankoval už jen abych neplatil takovou daň z principu. Nehledě na to že když tam člověk jede (pokud to má blízko), tak nekupuje jen PHM ale i tamní lepší nebo výhodnější produkty. Jinak nevim jak je to s převážením, ale vzhledem k tomu že to kontrolujou češi a né poláci tak bych si vzal doklad z naší benzínky a tvrdil že jsem palivo natankoval v ČR, nasrat.
-
Cikus: Ja mam v aute ted malou nadrz, ale i tak to pro me dela rozdil nejakych 400 korun na plne nadrzi. A to uz je bohuzel vic nez moje hodinovka. Z Brna kvuli tomu do Polska nepojedu, ale casto jsem v Krknonosich nebo Orlickych horach, takze pri 10 min zajizdce si klidne pro levnejsi benzin dojedu. Jak se pise vyse. Klidne uz jen z principu (a taky tam maji na benzinkach super parky v rohliku :D )
-
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/auto/celni-sprava-paliva-pohonne-hmoty-polsko-zabaveni-auta-snizene-dane-v-polsku_2202081935_kth
-
https://www.facebook.com/groups/mesto.ostrava/permalink/10159274497439681/
-
Sice tam z HK nepojedu jen kvůli benzínu 100km tam a zpět, ale víkend ve Wroclawi spojený s nákupy už dává smysl.
S tím převozem maximálně nádrž +20l to můžu v Náchodě u kamaráda v garáži zaparkovat cisternu. A vždy se otočit na pumpě v Kudowě vzít plnou 90l + 20l kanystr a jet 10km (tam a zpět) přečerpat a znovu za čáru? A až bych to převážel z Náchoda, tak se celníkům prokážu 20ti účtenkama po 110ti litrech?
-
Sounds like a plan, třeba tedy garáž u hranic + 1000l nádrž(e) + dodávku + 20l kanystr. A 15 účtenek od českých stanic. Když mě chytnou při přejezdu, jsem v limitu, když poté budu tvrdit že se jednalo o český benzín (a doložím účtenky). Hrozí prakticky něco pokud je to pro vlastní potřebu? Teoreticky je mi jasný jak to je, ale prakticky mi to asi nedokážou. Při 1000l je to úspora 10k minus náklady a čas, to už by dávalo smysl.
Me by prakticky zajimalo jaky to melo dopad na resale value garazi a 1000l nadrzi u polskych hranic. :D
-
;D tak úspora asi nehraje roli. A až teď co jsem si to po Vás přečetl, jsem si uvědomil, že nic neušetřím.
Mám si odečíst plnou DPH v ČR nebo sníženou v Polsku. 😂😂
-
jsou tam i bezpečnostní prvky
třeba kolik se smí převážet pohonných hmot mimo nádrž, jak má takový prostor pro přepravu vypadat atd.
proč jsou z toho celníci tak nadšení ?
když bude celé pohraničí tankovat za čárou, tak se tu nevybere to DéPéHá a z čeho je pak chudák vnitrozemský stát má platit 8)
-
nejsem si jist, zda je stale platne, ale https://www.dlprofi.cz/33/preprava-nafty-v-sudech-v-osobnim-vozidle-uniqueidgOkE4NvrWuPXXmwm_6smSrIftb3SFOfwAg_rzFJ8D5c/
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni-doprava/Nakladni-doprava-a-mezinarodni-osobni-doprava/Nakladni-doprava-(1)/Preprava-nebezpecnych-veci-dohoda-adr/Dohoda-ADR-2021
-
Rozdíl je přepravě nebezpečných věcí podle ADR na území státu a v tom, co se smí převážet přes hranice. Tam je limitováno veškeré zboží, na které se uplatňuje spotřební daň, tj. kouření, alkohol, paliva. Přes hranice max 10 litrů benzínu v kanystru mimo nádrž, podle ADR po území státu v podlimitu je to výrazně víc.
-
Takže ani pasažér nemůže mít ve svém příručním zavazadle trochu větší kanystr než jen 10l ? A jestli má pasažér 10l, tak řidič už nemůže mít nic ?
-
Je to množství na auto, ne na počet lidí. Ale teď jsem někde viděl, že limit navíc k plné nádrži je u nás 20 litrů, ne 10 evropských (u toho evropského nařízení je poznámka, že různé země mohou mít limit modifikovaný).
-
Podle ADR je to podle mě na území ČR max 60L v přenosných nádobách. Takže i když by si člověk přes hranice vozil po 20L, tak si stejně legálně moc paliva domů nedoveze.
To jedině, že by jste měli legální cisternový přívěs. Ale tam zase nevím, jestli na přepravu většího množství paliva nevtahují nějaké jiné pravidla.
-
To je tzv. podlimitní množství podle ADR. Cokoliv víc znamená řídit se podle ADR, tzn. označení auta, hasicí přístroje, školení řidiče, bezpečnostní plány, z hlavy to nedám přesně, ale na stránkách MD je odkaz na kompletní aktuální ADR (2021).
Některé nebezpečné věci můžete převážet v malém omezeném množství bez povolení, aniž by o tom systém věděl, některé hodně nebezpečné vůbec.
-
A co to pašovat fekálním vozem?
Jeden s benzínem a jako diverze pro celní parazity devět pravých 8)
-
A co to pašovat fekálním vozem?
Jeden s benzínem a jako diverze pro celní parazity devět pravých 8)
Hovna mají jistě ještě přísnější režim přepravy přes hranice kvůli nějakým zdravotním a veterinárním předpisům.
-
Z polska běžně do čr jezdí mixy s betonem. Tak jedině tak :-D
-
https://www.vydejni-nadrze.cz/Cisternovy-prives-na-naftu-850-litru-d273.htm?gclid=Cj0KCQiAr5iQBhCsARIsAPcwROOHCcd4kNRlOclf77AvrSkQWbCKbkpQ9Ka_E1WNhLVvcgExZ8CILhwaAn3KEALw_wcB
-
Přívěs svým objemem nespadá pod katergorii ADR, nádrž je certifikována a schválena vč. UN označení pro převoz nebezpených látek, přívěs je chráněn jako užitný vzor zápisem u Úřadu průmyslového vlastnictví.
-
no jo, ale zase 1300 kg nemůže tahat kdekdo
-
já bych mohl 2 a jednu poloplnou 8)
ale mám auto na naftu, tak je mi benzín k prdu ;)
-
Na ten benzín se ve větším množství vyserte, já ADR mám, už si ale nepamatuji jak to přesně je. Pamatuji, že cisterna musí být označena tabulkou s UN kódem 1203/33 a musí být povinná výbava na ADR. Ať už se bavíte o "plné adr", nebo podmilimit, případně vynětí. Tak stále platí že nad 2é litrů musíte mít doklad o zaplacené dani. (účtenka)
-
no jo, ale zase 1300 kg nemůže tahat kdekdo
Stačí na to "B", souprava nesmí mít více než 3500kg dle TP. Můj kombík má max. hmotnost 1850 + 1300 a je to ok. Ale za SUV už to dát nemohu, to má max. hm. 2450 + 1300 už je víc. Většinově by se tedy do B mělo vejít.
-
Da se to nekde pujcit?
-
ad „Tak stále platí že nad 2é litrů musíte mít doklad o zaplacené dani. (účtenka)“
No, ale nemusí to být účtenka jen jedna, ne? Mnohokrát jsem viděl, jak pumpaři odmítnuté účtenky za palivo dávají do krabičky a nikoliv do koše… ;)
-
ad „Tak stále platí že nad 2é litrů musíte mít doklad o zaplacené dani. (účtenka)“
No, ale nemusí to být účtenka jen jedna, ne? Mnohokrát jsem viděl, jak pumpaři odmítnuté účtenky za palivo dávají do krabičky a nikoliv do koše… ;)
Ano máš pravdu,ale nedokážu si představit, že ty časy budou nějak sedět a hlavně je to strašně okatý :-)
Dříve jsem v rámci "optimalizace" kasírky v jedné práci využíval těchto služeb, ale podle mě to za těch pár korun už dnes nestojí.
-
Ty nevyužité účtenky se prodávají. Takže pokud je chcete získat, půjde finanční výhoda z polského benzínu o 2 - 2,5 Kč dolů.
-
Před lety se prý nevyužité účtenky prodávaly 1 litr/ 1Kč. Ale to vím jen z nějakých hospodských řečí :-).
-
Chodíš do dobrých hospod :-), tak to opravdu bylo a nejspíš i je. Takové nepsané pravidlo.
-
Tankovali jste teď někdy ještě do kanystrů ? Na pumpách kde je vícero obsluhy si ten limit 50l a zákaz čerpání do kanystrů hlídají, ale přijde mi to absurdní. Jak pak tankují místní do své zahradní techniky? Bude to znamenat asi objet více benzinek, nebo po týdnu ustane taková vůle si to hlídat, když jim jde o vlastní kšeft.
Známý co tam byl o víkendu, tak referoval, že na stojanech měli upozornění a v momentě kdy se člověk blížil k 50l, tak tankování postupně zpomalí a vypne, tak jak u předplaceného tankování.
-
Od snížení DPH v PL jsem v jakési předtuše začal navážet při každé cestě do PL po dvou 20 litrových v kanystrech benzín. Mám to na první benzinku v Polsku 14km a na další cca 20km. Jezdil jsem každý pátek podvečer a spojil to i s nákupem potravin. Mám velkou výhodu, že vím kde parkuje dodávka celní správy, která poblíž hranic operuje. Pokud stojí zaparkovaná, tak vím, že není v terénu. V podstatě stačí jeden telefonát kámošovi, který koukne z okna a vím, že vzduch by měl být čistý. Při tankování minulý pátek jsem dotankoval do nádrže cca 16l a hodlal doplnit pouze 3 x10l do kanystrů. Pumpař viděl, jak cpu pistoli do kanystru, tak okamžitě vypnul stojan. Tak jsem pokračoval na další benzinku a tam bylo sice 0,05 Zt dráž, ale neměli s kanystrama problém. Dobrá varianta je najít si samoobslužnou benzinku. Ideální je jezdit tankovat dvěmi auty zároveň. Vozidlo č.1 je volavka s povoleným množstvím a druhé nabouchané kanystrama. Dobrá a ověřená finta na pachouny ( asi i na celní správu) je pohádka nebo nějaký debilní dotaz ze strany volavky. (Támhle kousek stojí neoznačené porouchané vozidlo. Kde je tady nejbližší lékárna nebo penzion nebo cokoliv) Tuto fintu praktikuji, když v zimě potřebuji dostat náklaďák přes hranice v Harrachově a kvůli 2 cm sněhu uzavřou silnici. Je třeba objet dva fízlí checkpointy, ale třetí v Harrachově objet nejde, takže je třeba použit lsti. Stačí v Harrachově zablokovat auto pachounům cca na 3 minuty a jít se zeptat na nějakou hovadinu. Tři minuty je dostatečná doba ,aby náklaďák profrčel a v zápětí byl pronásledován a dostižen až 500m na polském uzemí. Takže smůla. Zatím, co jsem se bavil s lidmi v okolí a že jich je dost, tak zatím nikoho celni správa nevyšáhla.
-
Martin , bacha na to, mám takový pocit že v rámci EU může policie pronásledovat až 20 km za hranice svého státu bez oznámení, pak se musí "nahlásit" a požádat místní opičáky o pomoc.
-
Bylo to naposled 25km v zakone 216/2002 , ktery je zrusen a jeho nahrada 191/2016 toto vubec neobsahuje a byl jen kratce zaveden za covidu na max. 30 dnu.
Ilustrativni priklad tiche ho vyprazdnovani CR prava a nahrazovani EU, samotne narizeni ktere by to umoznovalo se mi najit nepodarilo.
Pripadne je to v bilateralnich dohodach nspr. CR-DE https://www.zakonyprolidi.cz/ms/2016-48#f5899053
-
@fu: Jenže tento zákon upravoval ochranu hranic a stejně tak ustanovení, na která odkazujete (která stanovila 25 km, tedy např. § 4 odst. 4) platila pro ochranu hranic - což ale není tento (berní) případ. Konečně i druhé tvrzení o "vyprázdnění" je liché, pouze došlo k modifikaci spočívající v:
1) úpravě vzdáleností a pravomocí - viz. § 14 (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-191/zneni-20170701#f5831192) a § 15, a
2) úpravě rozsahu provádění ochrany hranic - z důvodu dočasnosti stanoví rozsah ochrany vláda v OOP (§ 11 odst. 2 (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-191/zneni-20170701#f5831174)), od stanoveného rozsahu se pak bude odvíjet také pravomoc policisty při ochraně státní hranice.