30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: johncreek 29 Dubna 2022, 14:41:33
-
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/kolobezka-roznov-pod-radhostem-mestska-policie-rychlost.A220429_081551_zlin-zpravy_ppr
Za mě jednoznačný signál k zavedení RZ pro koloběžky a kola. Jestli zavádět institut provozovatele i pro kola a koloběžky, nebo to případnou objektivní odpovědnost vymáhat rovnou po majiteli, to již přenechám případné odborné právní debatě.
-
Kvuli par idiotum? Ten proces by stal dohromady daleko vic nez kdybysme to tem idiotum meli platit z CKP.
-
To byl samozřejmě vtip.
Nicméně vyplní-li se vlhké sny Hřiba a jemu podobných, tak nám stejně nic kromě elektro koloběžek a kol v budoucnu nezbude :)
-
Já nevím. Vidím pouze člověka, který překročil rychlost o 15 km/h. Zřejmě dobrý oddíl....
-
Na koloběžce asi není ukazatel rychlosti? Nemohl pak tušit, že překročil rychlost.
-
alo.is> na takovychhle kolobezkach je nejen ukazatel rychlosti, ale i tempomat s limiterem, nahon na obe kola, hydraulicke kotoucove brzdy na obou kolech a nastavitelne hydraulicke odpruzeni predni i zadni vidlice. Mel jsem moznost se na takove svezt a rychlost 70km/h neni ani zdaleka maximalkou a (mnou subjektivne vnimano) tato rychlost na tomto stroji neni ani nijak neprimerena :-). Unterfizlove jako vzdy zvani kravoviny, aniz by o tom cokoli vedeli.
-
Mám takovou a je to tak. V 65km/h mě nejvíc štve, že není moc slyšet, ale že bych si měl dát přilbu, to mě prostě nenapadne, protože ten pocit nebezpečí schází. Samožřejmě, bezpečnější je přilbu mít.
-
Mám takovou a je to tak. V 65km/h mě nejvíc štve, že není moc slyšet, ale že bych si měl dát přilbu, to mě prostě nenapadne, protože ten pocit nebezpečí schází. Samožřejmě, bezpečnější je přilbu mít.
A není to o držku s tak malýma kolama v naší infrastruktuře? Občas jsem někde málem urazil 16ku od auta, případně málem přeletěl řidítka na kole...
-
Mám 11" kola z opravdové gumy (PMT), 9cm široká. Na těch, co jsou běžné (malé 8,5", max 10x3") bylo už 30km/h tak nějak dost a to nemluvě o tom, že jsou nylonová a přilnavost nic moc. Ale s tím, co mám, jedu bez problémů v kopci v lese v kamení, nejsou problém větve, pařez, štěrk. Ale pravdou je, že nemám chuť ani zkoušet jet přes 80km/h, což ta má umí taky.
-
Pěkný stroj, já bych se na tom asi stejně bál víc než na horském kole. Nebo to chce o hodně více pozornosti a soustředění na stopu.
-
Ano, pozornost to vyžaduje, taky mít někdy připravenu nohu na pomoc. Takové to kochání ve větších rychlostech nedoporučuju. Na straně druhé, to, co jsem s ní v lese, kam jsem se dostal náhodou, zažil, to jsem nečekal:) A taky jsem nečekal, že mě to unaví:)
-
Ty větve, pařez bych chtěl u takových koleček vidět. Hlavně pokud je trošku vlhko.
Když si vzpomenu, díky čemu všemu se mi povedlo hodit držku na enduru :-D
Takovej oslizlej odhalenej kořen, to je lahoda :)
Taky podle mě by mohlo občas pozlobit vodorovné značení.
Podobnou koloběžku na ježdění do práce jsem si chtěl taky koupit. Ale pak jsem naštěstí dostal rozum na pořídil levněji ojetinu k tomuto účelu.
-
Tak jistě, že to má limity, taky záleží na rychlosti, ale dostal jsem se i tam, kde bych se pěšky nehrabal:) A ano, stačí sliz, klidně jenom listí na asfaltu a ... chce to koukat a předvídat. I tak samozřejmě někdy dojde k problému. Na této jsem ještě nepadnul, ale jednou už jsem na mokrém listí při cca 0 stupních měl co dělat, abych to vedle ní uběhal:) Před lety na takové té městské Xiaomce Pro 2 jsem ale vlítnul málem pod náklaďák, sice v obytné oblasti, takže já tak kolem 20-25, on něco více, zatáčka, on jel kvůli objíždění v protisměru a...no, sklouznul jsem k němu tak na 2m, on zabrzdil taky, takže "pohoda".
Edit: A ještě "drobnost", enduro a obecně klasické motorky jsou zadokolky, tohle a obecně silnější koloběžky mají 2 motory a je to sakra znát proti klasickým jednomotorovkám. A taky hmotnost je jinde.
-
Předpokládám, že jste držitelem ŘO minimálně A1.
-
To se ukáže, až mi bude prokázáno, že jde o vozidlo, pro které je nutné ŘO minimálně A1 ;)
-
jakmile bude implementována 5. motorová směrnice do českého právního řádku, bude řada věcí jinak
-
A popravdě jsem za to rád, ač mi vadí, že kolařů, pokud budou účastníky silničního provozu, se to nedotkne a pokud ano, minimálně.
-
jakmile bude implementována 5. motorová směrnice do českého právního řádku, bude řada věcí jinak
Můžete alespoň naznačit jaký bude mít směrnice vliv na potřebu ŘO pro různá vozítka ? Já našel jen a změny v poviném ručení - m.j. například nutnost platit poviné ručení z dětských šlapacích autíček ;D ....
-
To se ukáže, až mi bude prokázáno, že jde o vozidlo, pro které je nutné ŘO minimálně A1 ;)
Samozřejmě. Ale většina ovcí co na tom jezdí, nemá Váš skill.
-
To souhlasím, k tomu ty "zaručené" informace od prodejců a na těch internetech. Ale stejně, jako u primárního účelu tohoto fóra, tak i v tomto případě je to zejména na nich, snaze a chuti se zajímat a připravit.
Jinak ano, A1 mám. A dodám, že jsem neměl ještě odvahu na tom jet max (3 stupeň, přes 80km/h) a dokonce jsem si snížil max výkon na cca 85% tak, aby ta 2jka byla nějak kolem 55km/h. A to navzdory tomu, že autem nemám problém jet 2x tolik, co dovolují naše dálnice, i více (vozem, co je schován na fotce za koloběžkou).
-
Můžete alespoň naznačit jaký bude mít směrnice vliv na potřebu ŘO pro různá vozítka ? Já našel jen a změny v poviném ručení - m.j. například nutnost platit poviné ručení z dětských šlapacích autíček ;D ....
Pro mě je to spíše okrajová záležitost. Zároveň jsem ale dosti zavilým zastáncem povinného pojištění pro řadu elektrických samohybů s výkonem přesahujícím "fichtla" a rychlostí konkurující standardní motorce, takže jsem nějaké předběžné seznámení s výstupy 2009/103/ES absolvoval.
Primárně má být motorovým prostředkem vozidlo přesahující 25 km/h, případně těžší 25kg a současně přesahující 14km/h. Takže problém šlapacích autíček, sekaček na trávu s přípohonem nebo invalidních vozíků to skutečně nebude.
Ďábel bude jako vždy v detailu a schválení v našem právním řádu, kde jsou i dnes odchylky od současné motorové směrnice (např. u el. skutrů, jízdních kol se spalovacím motorkem apod.).
Padlo i cosi na téma, zda-li řízení el. koloběžky v případě zákazu řízení motorových vozidel bude "mařenkou" apod.
Není vyřešená registrace těchto nových kategorií vozidel, způsob prokazování uzavření pojistky apod.
Jsou reálné pochyby, že naší zákonodárci budou nějak akční....
edit: https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=32021L2118 - to jsou změny směrnice.
-
Není tam stále výjimka na pevné sedadlo/sedlo?
-
Inženýr uháněl v motorizované popelnici rychlostí skoro 90 km/h...
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-inzenyr-uhanel-v-motorizovane-popelnici-rychlosti-skoro-90-km-h-40433524
-
Tady od bratov Slovákov :)
Slovenští policisté řešili minulou sobotu v Liptovském Mikuláši ojedinělý případ, když třiačtyřicetiletý muž jel na elektrické koloběžce rychlostí 118 kilometrů v hodině. Slovenská policie o případě informovala v pondělí na sociální síti.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-slovak-se-ritil-na-kolobezce-rychlosti-118-km-h-40437308
-
A tady něco od Karotky k těm 118km/h :)
https://youtu.be/aE4pbOsdmgQ
a
https://youtu.be/tGnsQJ1XrWE