Ano, podání bez podpisu, který není postupem dle § 37 doplněn, by obecně nemělo mít procesní účinky. Výjimkou by mohl být případ, kdy by SO nějakým jiným postupem ověřil, že jde skutečně o vůli nadepsaného podatele (např. by se starosta večer v hospodě zeptal Franty, zda ten mail opravdu poslal on).
Standardně by SO měl u vadného podání provést 2 podobné, ale ne zcela totožné kontroly. Nejprve v okamžiku prvotního přijetí podání ověřit, zda má všechny formálně vyžadované náležitosti (a pokud ne, aktivovat proceduru odstraňování vad). Po jejím provedení pak podle jejího výsledku (který může být i nulový, pokud podatel nijak nereagoval) znovu udělat check, ale tentokrát o něco slabší, neřešit formální bezvadnost, ale zda lze podání v té podobě, v jaké je, materiálně projednat. A pouze v případě, že s ním nejde dělat vůbec nic, ho celé odložit bez dalšího. Někdy se oba checky mohou krýt, ale jindy mezi nimi může být značný prostor. Např. již zmíněné odvolání bez důvodů. Nebo více úkonů v jednom podání, kde vady má jen část. Nebo třeba žádost, pro jejíž úspěch je nutná společná žádost více žadatelů, ale některý chybí - když není postupem dle § 37 doplněn, je nutné žádost zamítnout, ale nelze podání ignorovat, obecné náležitosti mělo, účinky zahájení řízení taky, SO v něm musí pokračovat a nějak rozhodnout.