30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: FOMP 11 Srpna 2020, 08:21:44
-
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/doprava-radary-pokuta-bezpecnost-doprava.A200810_193035_domaci_cern?zdroj=otvirak
-
To je sprdelizovatelné?
-
Právě že si myslím, že není. Jen rychlost a parkování. Měla by na to stačit clona...
-
Sprdel může být za jakékoliv porušení pravidel které "bylo zjištěno prostřednictvím automatizovaného technického prostředku používaného bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích", rychlost není nijak taxativně vyjmenovaná, akorát se většina automatizovaných prostředku bez obsluhy zaměřuje na ní (nezapomínal bych ani na foťáky na semaforech).
-
Jistě, že to je sprdelizovatelné, pokud je to zjištěno automatem. Podmínky sprdelizovatelnost jsou v § 125f(2) ZPPK:
* musí jít o přestupek dle ZPPK (to vypadá jako formalita, ale vylučuje to sprdelizovat např. zábor veřejného prostranství, přestupky podle zákonů 13/1997 Sb., 56/2001 Sb., 168/1999 Sb. a dalších pro řidiče relevantních norem)
* nesmí být následkem zjištěného porušení nehoda (to je vcelku zbytečné ustanovení, obstruovat se tím asi moc nedá, a v těch vzácných případech, kdy je skutečně následkem sledovaného jednání nehoda, např. jízda na červenou a pak srážka v křižovatce, tak zase bývá znám řidič)
* musí být zjištěn ATP bez obsluhy (to vylučuje např. to, aby si fízli při sledování městských kamer krátili čas oznamováním všelijakých skutků, kterých si takto všimnou, a mozkovým myšlením dovodí, že by se mohlo jednat o přestupek), výjimku z této podmínky má neoprávněné parkování, které je tak možné zjišťovat i jinak než výhradně automaticky (např. Eltodo autem s řidiče, platfusákem v uniformě ...)
Jediným důvodem, proč zatím platí, že sprdele jsou omezeny na parkování, rychlost a červenou na některých semaforech, je právě neexistence automatů na sledování jiných porušení. Pokud obecní hydru něco neumravní systémově, dá se očekávat, že se časem potká nabídka s poptávkou a paleta technických řešení se rozroste.
-
Mne by hlavně zajímalo dokazování že se jedná o skutečně neoprávněné užití vyhrazeného pruhu. To že něco vyfottí auto v bus pruhu neznamená že řidiř např. tímto pruhem nesjížděl ze silnice za účelem nouzového zastavení kvůli kontrole vozidla (rozsvítlo se mi TMPS, a zrovna červeně - což znamená že ta guma je už asi fakt prázdná, a dokaž že ne fízle)
-
To že něco vyfottí auto v bus pruhu neznamená že řidiř např. tímto pruhem nesjížděl ze silnice za účelem nouzového zastavení
Když řidiče vyfotí víc kamer ..a zejména když jedna bude na konci bus pruhu.. tak nouzové zastavení asi neprojde.
-
výstupem bude jistě i čas průjezdu
proto s tím začli na Evropské, předpokládám, že se jedná o stávající úsekové měření, doplněné novým softem
-
Ne tak docela. Se stávajícím úsekovým měřením se to v podstatě překrývá, ale postavili k tomu nové sloupy a nové kamery cca 20 m od těch na úsekové měření. Takže to tam teď vypadá následovně: kamera pro BUS pruh, 20 m, kamera začátku měřeného úseku, info tabule "bububu, jedeš v BUS pruhu", 250 m, druhá kamera pro BUS pruh, 20 m, kamera konce měřeného úseku. Takže žádný upgrade SW, ale pěkně komplet nový HW+SW.
Vzhledem k tomu, že mimo jiné objíždění a předjíždění vyhrazeným pruhem je zákonem explicitně povoleno, pak tahle nová fičura asi nebude mít na obecní pokladnu velký efekt.
-
Proč by neměla efekt? Přijde výhrůžka s fotkou a výzvou "oslíčku otřes se" ovce se lekne a začne solit. Řešit někoho kdo nechce platit je zbytečně zdlouhavé.
-
Přesně tak.. i když by někde všem projíždějícím autům posílali odpustky za vymyšlené přestupky tak to většina zaplatí..