30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Luban 15 Srpna 2017, 14:19:54
-
Bulvarni nadpis ignorovat, ale ty reakce fizlu jsou teda :x :x
"Vyšetřovatel mi při přebírání osobních věcí zemřelých tři dny po nehodě otevřeně a před svědky sdělil, že za viníka bude označen můj manžel, prý proto, že by to bylo nejjednodušší, protože je mrtvý"
"Možnost, že by za nehodu mohla řidička auta s vozíkem, z něhož plech vypadl, přitom policistům nevadila, přestože řidička i její manžel při výslechu několik dní po nehodě přiznali, že při prvním výslechu lhali."
https://www.novinky.cz/krimi/446293-zabil-sebe-i-dceru-znalci-se-prou-kdo-to-zavinil.html
-
Líbí se mi podpora vohnoutů ze strany fízlů. Vonhnout vezme firemní auto, zapřáhne za něj vozík bez souhlasu zaměstnavatele a ten pak použije k soukromým účelům. Ok, sou situace a vztahy kdy se to dá celkem pochopit (na konci pracovního poměru nebo po vyjebávání ze strany zaměstnavatele). Pak fízl místo vyšetřování a zajišťování důkazů MANIPULUJE s klíčovými důkazy a formuje svědecké výpovědi ... resp. radí lidem co maj u výslechu nalhat. A to mě sere asi nejvíc.
Ale vlastně mě to ani nepřekvapuje. Výpovědi matky a ženy zemřelých nevěřím, objektivita bude minimální, ikdyž nasranost na fízly bude asi značná.
A že to týpek reflexivně pošle pod kamion a u toho se tak trochu zabije .... škoda komentovat, plech neplech.
-
Vidim to stejne. Co me ale zarazilo vic, bylo, ze by "plech" o velikosti 50 x 50 x 8cm zpusobil minimalni skody.. Osm centimetru neni kurva plech ale kus leticiho zeleza. A i kdyby to bylo z hliniku a vazilo max 10kg, tak pri rychlosti na statovce to udela na aute paseku jako prase...
-
Ten plech byl kryt sporáku.
-
Vidim to stejne. Co me ale zarazilo vic, bylo, ze by "plech" o velikosti 50 x 50 x 8cm zpusobil minimalni skody.. Osm centimetru neni kurva plech ale kus leticiho zeleza. A i kdyby to bylo z hliniku a vazilo max 10kg, tak pri rychlosti na statovce to udela na aute paseku jako prase...
Viděl jste někdy sporák? Máte pocit že ženský v kuchyni zavíraj sporák 10 kilo těžkým krytem?
Taky mi jednou před autem začal lítat bordel z vozejku z auta předemnou ale když jsem toho zoufalce před sebou viděl tak jsem si držel odstup, pak to začlo lítat, začínám brzdit, koukám za sebe, nic tam není, brzdím prudce, jsem ve svým pruhu, troubím, blikám, v protisměru nic, předjíždím toho tragéda kterej už brzdí a omlouvá se mi...
-
Viděl jste někdy sporák? Máte pocit že ženský v kuchyni zavíraj sporák 10 kilo těžkým krytem?
Taky mi jednou před autem začal lítat bordel z vozejku z auta předemnou ale když jsem toho zoufalce před sebou viděl tak jsem si držel odstup, pak to začlo lítat, začínám brzdit, koukám za sebe, nic tam není, brzdím prudce, jsem ve svým pruhu, troubím, blikám, v protisměru nic, předjíždím toho tragéda kterej už brzdí a omlouvá se mi...
No seš borec, fakt že jo. Spokojen?
Ta holka nebyla takovej king, letícího kusu plechu se lekla a strhla to. A co jako? Pořád je viníkem ten co mu to ulítlo.
-
No asi jako to, že radši zabiju sebe než někoho jinýho tím že to naslepo někam strhnu, jinak nic
Jinak myslím že řídil chlap.
Nebo ta reakce řidičky v mazdě (kauza Lacina) vám taky přišla adekvátní? Místo toho aby nabourala a rozbila si max auto tak to radši strhnout z dálnice?
-
Jsou to všechno reflexy z dob, kdy jsme se standardně pohybovali rychlostí 5 km/h, v nouzi 15 km/h a v nejvyšším stresu okolo 25 km/h na velmi krátké vzdálenosti. Ve zlomcích sekund, kdy za 1 s ujedete 20 m až 40 m, není čas zapojovat do úvah vědomou analýzu situace, propočítávat z hlavy pohyb rovnoměrně zpomalený s ohledem na okamžité zatížení vozidla, vlhkost brzd či naopak jejich momentální přehřátí, adhezní podmínky a podobné ptákoviny, které pak provádějí soudní znalci a odvodí, že správná rekace byla přesný opak, kdyby však vzdálenost byla o 10 cm jinak, tak šlo o tu neméně špatnou (a tedy správnou) rekaci...
Řešení? Jedině bezpečná vzdálenost, ale tu není šance dodržet, protože když si ji uděláte, ihned se mezi vás a vozidlo před vámi nějaký vylízaný pabl natlačí....
-
Řešení? Jedině bezpečná vzdálenost, ale tu není šance dodržet, protože když si ji uděláte, ihned se mezi vás a vozidlo před vámi nějaký vylízaný pabl natlačí....
Neřídila holka ale chlap (otec 24 leté dcery). Vidim že předemnou jede auto s vozejkem a skáče mu tam bordel. Zpomalim, přede mě se natlačí "vylízaný pablb". Situace vyřešená.
Ten bordel byl z toho vozejku a ulítlo to, protože to bylo lehký. Byla asi zima a sníh (vraceli se z lyžovačky a pán dostal smyk po úhybném manévru, resp. když najel na krajnici). Možná reagoval dobře, jen nečekal že auto dostane smyk a zrovna bude vprotisměru kamion, byl to asi reflex a třeba by se to mokra nestalo, ale sníh a náledí je svině. Za svůj původní komentář se omlouvam, řidičova nesprávná reakce byla jen moje domněnka.
-
Řešení? Jedině bezpečná vzdálenost, ale tu není šance dodržet, protože když si ji uděláte, ihned se mezi vás a vozidlo před vámi nějaký vylízaný pabl natlačí....
Ano, nekolikrat vyzkouseno, pokud se tam vyskytuji kokoti a psonci, je to bez sance.
Tu jsem potkal i par idiotu s BR a pragl RZ... co se s kufru asi chteli koukat na nalepene musky na me predni RZ... byt tak povolena brokovnice pri rychlosti na 80 km/h...
-
Brake, t4455> faktem je, ze me zrovna kryt sporaku nenapadnul a v clanku v dobe postovani to nebylo (nebo jsem to nesikovne prehlidnul), takze muj koment berte jako bezpredmetnej :)
-
Pak fízl místo vyšetřování a zajišťování důkazů MANIPULUJE s klíčovými důkazy a formuje svědecké výpovědi ... resp. radí lidem co maj u výslechu nalhat.
Šak dělá jenom to co maj na dveřích, né?
Každopádně dekl ze sporáku může udělat taky pěknou paseku, pokud vlítne rohem na čelní sklo, tak podle rychlosti to může klidně prorazit. Onehdá mi týpek přede mnou na dálnici poslal na čelní sklo nějakej kus plastu co zved kolem, naštěstí to přistálo relativně naplocho a sklo to vydrželo v pohodě, být to hranou, tak už taky můžu shánět nový. Pecka každopádně slušná.
-
Mi připomnělo včerejší čtení na jiném foru. Balík letícího polystyrenu umí taky slušnou paseku...
-
hm, Pozorka - Fojtov, nad Nejdkem
-
No na balik EPS to bylo nejake tenke - spise balik mineralni fasadni desky...?
To vazi na objem podstane vice ...
-
Ono je to asi jedno, důležitý je že tento řidič se zachoval správně, kdyby to strhl doprava tak potká strom, kdyby doleva tak by to dal čelně do auta v protisměru.
-
Mi připomnělo včerejší čtení na jiném foru. Balík letícího polystyrenu umí taky slušnou paseku...
Jasně. Paseku nadělá, ale to se v servisu spraví. Kdyby to ten potrefenej strhnul do pangetu, polystyren by možná přežil, ale auto (a možná i posádku) už dohromady nedají.
Podle mne je viníkem řidič, který strhne řízení před překážkou, která se dá - i za cenu poskození auta.
-
Mi připomnělo včerejší čtení na jiném foru. Balík letícího polystyrenu umí taky slušnou paseku...
Jasně. Paseku nadělá, ale to se v servisu spraví. Kdyby to ten potrefenej strhnul do pangetu, polystyren by možná přežil, ale auto (a možná i posádku) už dohromady nedají.
Podle mne je viníkem řidič, který strhne řízení před překážkou, která se dá - i za cenu poskození auta.
Jasně, takže ten co mu to z auta uletělo za nic nemůže... Nejste vy policajt?
-
opas - Pokud se mi v cestě objeví srnka, já se leknu (a co jako?), strhnu to do protisměru, někoho tím zabiju tak za to taky neponesu odpovědnost? Říct že za to může ten s tím neupevněným nákladem je moc jednoduchý
EDIT: něco na odlehčení diskuse http://www.mojevideo.sk/video/25652/ale_holub_prezil_(rusko).html :D
-
Ten plech by sklem neprošel. Zásada je nikam nic nestrhavat a spolehnout se na auto, že mne ochrání.
Nemusím přemýšlet a vypořítávat, prostě je to malé - trefim to, když na mne poletí neovladatelná tatra s pískem tak to samozřejmě naperu kamkoliv jen ne do ní.
Tady pletem dvě věci dohromady. Samozřejmě že vůl co cestou ztrácí náklad porušil zákon a je zodpovědný za škody co tím nadělá - právě za to až někdo přejede ten plech a poničí si auto.
Za to že někdo nezvládne v leknutí své auto a někam to napere fakt nemůže...
-
Tak soudit někoho (byť symbolicky), že v dané krizové situaci se zachoval čistě reflexivně, tak to si v klidu "od stolu a kávičky" opravdu nelajsnu. Ten chlap neměl možnost si to nasimulovat, v klidu zvážit optimální postup a ten pak aplikovat.
A všem nám přeji, abychom se do podobné situace nikdy nedostali.
-
http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motozurnal/_zprava/autoskoly-neuci-zvladani-kritickych-situaci-pritom-jim-to-narizuje-zakon--1483194
Ale pokud někdo nemá selský rozum tak nepomůže ani autoškola. Já osobně mám plný zuby těch co se leknou na dálnici kamionu v připojovacím pruhu a ihned to strhnou do levýho pruhu přímo před váš čumák kde vy jedete 150, to mám kolikrát opravdu chuť nebrzdit
-
... to mám kolikrát opravdu chuť nebrzdit
to je ovšem přímá soutěž o darwinovu cenu :)
BTW: to že ty máš moře po kolena, každou situaci vyřešíš ve zlomku vteřiny a vždy správně je dobře - ale nečekej to od ostatních jinak na to doplatíš....
-
... to mám kolikrát opravdu chuť nebrzdit
ale nečekej to od ostatních jinak na to doplatíš....
A to je přesně o čem se bavíme, asi nikdo nechcem ve směru jízdy potkat někoho kdo se něčemu vyhybá, protože pak se musíme vyhybat taky ale to už nemusí být kam
-
No a takže abysme to nějak rozhodli - správně by tedy měla policie vyšetřit, jak moc řidič (ne)zanedbal zajištění nákladu proti uvolnění a jak moc řidič mohl-měl reagovat na uvolněný náklad. A to zjednodušení, které si policie přihrála, je že to prostě zjednodušili a hodili na řidiče vzadu, což tak klidně mohlo dopadnout, ale to se nedozvíme, protože se tím nezabývali.
-
Já osobně mám plný zuby těch co se leknou na dálnici kamionu v připojovacím pruhu a ihned to strhnou do levýho pruhu přímo před váš čumák kde vy jedete 150, to mám kolikrát opravdu chuť nebrzdit
Debata na toto téma už tu byla - dokud máte jen chuť někoho na dálnici sestřelit, tak fajn, myšlenka naštěstí ještě trestná není, ale doporučoval bych léčení. Pokud byste to realizoval, tedy úmyslně nezabránil nehodě, které jste zabránit mohl (bez ohledu na to, že někdo jiný podle vás udělal něco špatně - což je navíc u nějakého leknutí se kamionu dost diskutabilní), tak se dopouštíte trestného činu, minimálně poškození cizí věci a (pokusu) o ublížení na zdraví, při nepříznivé shodě okolností ale třeba i obecného ohrožení. Pokud jen spoléháte, že vám ten úmysl nikdo nedokáže prokázat a vina automaticky padne jen na řidiče, který (nevhodně) uhýbal kamionu, tak vám závidím důvěru v systém (heslo: Lacina). Navíc i u neprokázaného úmyslu byste měl problém, pokud by se prokázalo, že jste jel těch 150 km/h - protože těžko budete tvrdit, že šlo o rychlost přiměřenou provozu a stavu PK, když došlo k nehodě (a zároveň nebudete moci přiznat, že ve skutečnosti jste to pod kontrolou měl).
Tedy ano, poznámka předřečníka o Darwinovi je na místě, pokud nešlo jen o silácké řeči, tak jde hned o dvojitou sebevraždu - pokud se náhodou nezabijete při té nehodě, máte slušnou šanci, že vás následně semelou soudy.
-
Otočili jste to proti mě, ok, naběhnul jsem si sám...ale pokud někdo na vás kouká v zrcátku a stejně vám to tam pošle (a spoléhá se na to že to ubrzdíte a počkáte až dá přednost někomu kdo přednost nemá a není schopen využít celou délku připojovacího pruhu aby nabral rychlost) když já jedu 130 a on 90 (ať to zmírním) tak jsem přesvědčen že on se chystá sestřelit (nedbalostně) z dálnice mě ale vzhledem k váze mého auta (2800kg) tak také souhlasím o Darwinovi ale z druhé strany
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/plzensky/ridic-se-vyhybal-srne-narazil-do-stromu-a-zemrel/r~i:article:715160/?redirected=1503074711
Dle vás se tady řidič v tomto případě rozhodl také správně?
-
.ale pokud někdo na vás kouká v zrcátku a stejně vám to tam pošle (a spoléhá se na to že to ubrzdíte a počkáte až dá přednost někomu kdo přednost nemá a není schopen využít celou délku připojovacího pruhu aby nabral rychlost) když já jedu 130 a on 90 (ať to zmírním) tak jsem přesvědčen že on se chystá sestřelit (nedbalostně) z dálnice mě ale vzhledem k váze mého auta (2800kg) tak také souhlasím o Darwinovi ale z druhé strany
Tak chvili se bavite o 150km/h(coz nemate a zde uz soudy judikovaly o jasny nepomer rychlosti/Ek), pak o 130 a 90 a najednou mate hmotnost auta 2,8t (vaha je neco jineho).
Tak si upresnete o cem se bavite, skakat z jedne podminky do druheho extremu asi nema smysl, nebo to vylozte rovnou.
Kdyz mate nalozeno vozidlo a blizite se nejakym limitum vozidla (3.5t), da rozum, ze to nebude brzdit lepe a to, ze ho pousti vidite vcas -tedy mate vedet a kdyz ne, nemate se tam tak rychle cpat...
Kdyz dodrzujete rozestup, ale to pri 150 moc nejde, coz? ;)
-
Hovad co to pošlou někomu před nárazník s rozdílem klidně 60 km/h je stále víc, to nen nic novýho, nemusí jít ani o žádnou zdánlivě krizovou situaci, pošlou to tam naprosto v klidu jen tak. Nejvíc je jich v kamionech, dyž jim končej stoupací pruhy, pustí světýlko a prostě jedou, nic je nezajímá. Přičemž vohnoutama oblíbenej zákon jim nařizuje dát přednost, tj. klidně zastavit, no a normální lidi si zas uvědomí, že čárka není zeď. Ale ne, voni sou větší, tak je jim všechno jedno. Na todle fakt jezdit v Panduru…
-
Na Pandury stačí ojetá fobie, natož pak kamion.
-
A to zjednodušení, které si policie přihrála, je že to prostě zjednodušili a hodili na řidiče vzadu, což tak klidně mohlo dopadnout, ale to se nedozvíme, protože se tím nezabývali.
Naprostý souhlas.
-
https://www.novinky.cz/krimi/481241-vyhybal-se-plechu-a-havaroval-jeho-chyba-rekl-zalobce.html
-
Nojo příbuzní nedostanou žádné odškodnění z povinného ručení, když je viník jejich příbuzný.
-
Toho státního zástupce by měli poslat na cesty a vyhazovat před nej věci z vozíku a uvidíme jestli přežije..
-
To je jako když vběhne do cesty zvěř, správná reakce je brzdit a nevybočovat.
-
Odsuzoval se zde řidič auta kterej neměl před sebou dostatečnou vzdálenost a díky tomu narazil do auta před sebou které bylo vybržďováno.
Zde také nebyla dodržena bezpečná vzdálenost a kvůli tomu aby nedošlo k materiálním škodám na vozidle začal řidič nekontrolovatelně strhávat řízení a skončil v protisměru kde mohl zabít ještě někoho jiného.
-
Hool na psa se dycky najde.
Dyž na dálnici najedu na nějakej kus železa nebo jinej bordel (co tak třeba oblíbenej spodek ze značek, klín pro zajištění návěsu, kusy rozstřelené pneumatiky apod.) a rozmrdám si auto nebo dojde ke zrakvení (kohokoli), tak mě pověsí, protože mám předvídat/reagovat a vyhnout se.
Když na mě z něčeho co jede vepředu něco spadne, předvídám/reaguju a vyhýbám se, tak mě pověsí, protože se nemám vyhýbat a mám brzdit.
Makes sense!
-
Když na mě z něčeho co jede vepředu něco spadne, předvídám/reaguju a vyhýbám se, tak mě pověsí, protože se nemám vyhýbat a mám brzdit.
Proc by za adekvatni reakci kohokoliv veseli? Dneska se nejak predpoklada ze lidi nedokazou ovladat svoje auta jinak nez jizdou ve svem pruhu pri konstantni rychlosti, max. šlapat na plyn nebo na brzdu. Pak vznikaji posvecene rady pro vohnouty (viz polda) typu "srnu radši sražte, než abyste riskovali smyk při úhybném manévru", pokud je člověk vyježděnej a chápe nějaký elementární fyzikální zákony, je schopnej i při takový situaci reagovat adekvátně a vybrat si mezi srnou a čelním nárazem do kamionu, případně úhybným manévrem vs. sraženou srnou. No a pokud při tom najede na olejovou / naftovou skvrnu nebo na náledí, je to prostě smůla.
-
No na balik EPS to bylo nejake tenke - spise balik mineralni fasadni desky...?
To vazi na objem podstane vice ...
Taky bych řeky. vypadá to že jsou tam jen dva kousky desky.
Ale co - křáplý sklo, ale neprošlo to. Kdyby to strhnul do stromu, tak to bude horší...
-
Proc by za adekvatni reakci kohokoliv veseli?
To nevim, ale tady řidiče očividně pověsili. Teda pověsili by, kdyby už nebyl mrtvej…
-
Pak vznikaji posvecene rady pro vohnouty (viz polda) typu "srnu radši sražte, než abyste riskovali smyk při úhybném manévru", pokud je člověk vyježděnej a chápe nějaký elementární fyzikální zákony, je schopnej i při takový situaci reagovat adekvátně a vybrat si
Ale poradit.. "když vám vběhne do cesty srnka tak se podle situace a svých řidičských schopností rozhodněte jak reagovat" ..je taková knížecí rada.
Já myslím že zrovna rada "když vás nenapadne nic lepšího tak brzdit a nedělat prudké manévry" je správně.
-
Já myslím že zrovna rada "když vás nenapadne nic lepšího tak brzdit a nedělat prudké manévry" je správně.
No je otázkou, zda brždění, při němž se mi sníží přední část vozu nezpůsobí toto : https://m.smedata.sk/api-media/media/image/sme/8/21/2182058/2182058_625x.jpeg?rev=4
-
Ten plech by sklem neprošel. Zásada je nikam nic nestrhavat a spolehnout se na auto, že mne ochrání...
https://www.autorevue.cz/srazka-s-konem-muze-dopadnout-i-takto-ridic-na-d5-nehodu-neprezil
-
Ten plech by sklem neprošel. Zásada je nikam nic nestrhavat a spolehnout se na auto, že mne ochrání...
https://www.autorevue.cz/srazka-s-konem-muze-dopadnout-i-takto-ridic-na-d5-nehodu-neprezil
Kůň je trochu něco jiného.
Koně, krávy, Tatry s pískem, tam to samozřejmě naperu kamkoliv jinam jen ne do něj...
-
No je otázkou, zda brždění, při němž se mi sníží přední část vozu nezpůsobí toto..
Proti jelenum a konum sou imunni snad jen kamiony, mozna SUV a dodavky maj vyhodu, jinak celkem bez sance. https://youtu.be/7va6-0StIK4
Ale poradit.. "když vám vběhne do cesty srnka tak se podle situace a svých řidičských schopností rozhodněte jak reagovat" ..je taková knížecí rada.
Já myslím že zrovna rada "když vás nenapadne nic lepšího tak brzdit a nedělat prudké manévry" je správně.
Predevcirem jsem si delal test z autoskoly (z nudy) a byla tam otazka typu "co udelate kdyz se predokolka dostane do pretaciveho smyku" a) brzdim a tocim volant ve smeru pohybu zadni casti vozu b) lehce akceleruji a tocim volant ve smeru pohybu zadni casti vozu c) seslapnu spojku a tocim volant ve smeru pohybu zadni casti vozu ..
b) je spravne (dle autoskoly), IMHO nesmysl, jelikoz kdyz na dalnici pojedu bokem (coz se mi stalo, ale s automatem) a budu lehce akcelerovat na 5. rychlostni stupen, motor mi chcipne a ja budu muset rovnat bez posilovace, ale seslapnuti spojky je za minus par bodu. WTF? Podobne je to s tou srnou no, jinak davam za pravdu.
-
Známý jel se služebním autem a s kolegy po dálnici. Z kamionu před ním vypadnul velký hever a velikým dílem šťastné náhody vypadl tak, že spodek auta rozfiknul přesně vejpůl. Pokud by hever narazil do auta o půl metru bokem, zabil by řidiče (a za ním sedícího kolegy) a nebo by to odnesli oba spolujezdci vedle. Jedinou šancí by pak byl zoufalý pokus o úhybný manévr (na který stejně nejspíš nebyl ani čas). Další věcí je, že řidič ve zlomku vteřiny nemá čas na přemýšlení nad vyjádřením a radou státního zástupce, ale jedná podvědomě a reflexivně, to znamená první reakcí je často pokus o vyhnutí se náhlé překážce (byť často na úkor spolujezdce).
Co naplat, diskutované téma jen popisuje zvůli státu/úřadu vykládat si zákony, fyzikální jevy a skutečnosti tak, aby se daly vždy ohnout podle jejich mrzkého chtíče, jehož výsledkem je vždy nadřazenost vůči občanům…
-
Proti jelenum a konum sou imunni snad jen kamiony, mozna SUV a dodavky maj vyhodu, jinak celkem bez sance. https://youtu.be/7va6-0StIK4
Všechny Saaby od 900 včetně nahoru: https://www.youtube.com/watch?v=_9fw9nou_G8
Jinak dávám za pravdu, že zkušenosti dělají ohromnej rozdíl. I díky tomu, že sem si zkoušel trotloviny jako jízda 50 km od kraje Phy po dálnici až do cíle přes serpentiny v lese a místní silničky bez jedinýho ťuknutí na brzdu sem teď schopen celkem bezpečně přejet s cihlou s ruplou brzdovou hadicí, s asi 15-20 % brzdnýho účinku. A to i když sem to zjistil na vrchu kopce naloženej víc jak půltunou na hrbu.
Jenom nechápu, proč na přední kola vede dvojí brzdový potrubí a hadice, když to pak stejně nebrzdí skoro vůbec (asi každej pístek na obě destičky má vlastní přívod, ale s jedním ruplým to stejně člověk zašlápne do podlahy a skoro nic, tlak uteče).
-
to jsem měl naposled ve Wartburgu
dneska mám jedny trubky dopředu a druhý dozadu
-
Dneska má každé kolo přívod zvlášť, protože ABS.
-
Furt sem se nedozvěděl proč má jedno kolo dva přívody :o
-
Některý auta mají dvouokruhové brzdy.
Většinou jen na předek.
-
Na co to je dyž po ztrátě těsnosti jednoho vedení to stejně vůbec nebrzdí?
-
Na co to je dyž po ztrátě těsnosti jednoho vedení to stejně vůbec nebrzdí?
to je pravda:-) ale oni tvrdí že by mělo:-)
Mám je na dodávce taky, a doufám že nebudu muset nikdy zkoušet jestli to jde:-)
-
Dneska má každé kolo přívod zvlášť, protože ABS.
to tam nemám
proto mám vepředu trubku doprava a doleva
a dozadu jednu
ale zase tam je zátěžák 8)
dvě hadice k brzdiči - nejspíš 4pístkový brzdy
jako jsem je měl v tom Wartburgu
-
Vícepístem to asi nebude to se pak řeší spíše na brzdiči přímo, že je propojena pravá a levá strana brzdiče a trubka z válce jde jenom na jednu stranu brzdiče. U 4 i 6 pístů jsem to tak měl.
-
Myslim že to bude na každou destičku zvlášť. Jako nějakej zbytek tam je, ale tak 20 %, myslim že hlavně na zadku, vono taky jak to může brzdit nějak slušně když tlačí jedna destička z jedné strany kotouče, to je tak eště na jeho zdeformování. Každopádně supr věc to zjistit na kopci s půl tunou na hrbu :D
-
Každopádně supr věc to zjistit na kopci s půl tunou na hrbu :D
Moc dobre znam, u meho predposledniho auta odesla vakuova pumpa, vysledek stejny, brzdny ucinek 10%. Zjistil jsem to pred krizovatkou, kdyby se to stalo nekde na dalnici pri dojizdeni kolony ze 160ti, bylo by to hodne zly.
-
Zlatý posilovače na řemenu. Ale tak tam to brzdí, jen je třeba se do toho vopřít. Fakt hodně. A taky to ubývá postupně jak se to párkrát sešlápne.
-
Neznám auto, u kteryho by byla vakuová pumpa pro posilovač brzd poháněná řemenem. To jedině posilovač řízení a tam je šance na poruchu dle mě úplně stejna jako u elektro-hydraulickeho nebo čisté elektrického.
-
Říká se tomu vývěva a šance na poruchu je tam čistě na mechanickou. U čehokoli elektrickýho může dojít (jako že dochází úplně nejčastěji) mimo mechanickou poruchu eště navíc k poruše na elektroinstalaci, případě zdechne ten elektromotorek. Je to dál, zato horší cestou, tak se to samozřejmě vyplatí ;D
-
Jestli vyveva nebo vakuová pumpa je úplně jedno. Trvám na tom, že řemenem poháněný v autech nejsou a elektrický jsou až u aut vyráběných okolo roku 2018 výš celkem logicky proto, že nemusí brzdit celou cestu motor vytvářením podtlaku, kterej není potřeba.
-
o jednom vím ;)
opel astra s motorem isuzu měl vývěvu jako součást alternátoru, tedy poháněná řemenem
a snad prý i nějaký tranzit
jinak ale souhlas, posilovače řízení jsou "nově" elektrické, protože ten "od řemene" byl bezúdržbový, ale prý zvyšoval emise a nedal se mu měnit účinek
brzdový jsem u klasických hydraulických brzd ( krom té strojní šílenosti u MB ) neviděl jiný než podtlakový
-
Hydraulický posilovač umí taky měnit "tuhost" řízení. Stačí na to přepouštěcí ventil a snímač tlaku. V závislosti na rychlosti se z okruhu upouští tlak a posilovač posiluje miň :) Měli to už auta před 50ti lety..
-
Nicméně neumí sám zatáčet, takže při dnešních asistentech je k nicemu. :-)