30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: NeviemCo 23 Července 2017, 20:19:34
-
Zdravím, narazil jsem sociální síti na tuto fotografii a tážu se, může Policie vůbec využívat vydávání se za falešný taxík? Přece i na to žluté osvětlení je potřeba povolení, nebo to pro PČR v rámci "skrytého dohledu" neplatí?
-
Odobně mi to přijde jako nějaká urban legend/HOAX. Co by získali tím, že budou mít na střeše svítilnu TAXI? Samozřejmě by bylo zábavné bazírovat pak na otm, že vozidlo, které má svítilnu musí být v registru taxislužby, řidič musí mít místopis a koncesi, vozidlo musí být označeno v souladu se zákonem 111/1994 Sb. Zajímalo by mne co by z toho vylezlo.
Ale jak říkám, podle mne je to HOAX či podobná věc.
-
Odobně mi to přijde jako nějaká urban legend/HOAX. Co by získali tím, že budou mít na střeše svítilnu TAXI? Samozřejmě by bylo zábavné bazírovat pak na otm, že vozidlo, které má svítilnu musí být v registru taxislužby, řidič musí mít místopis a koncesi, vozidlo musí být označeno v souladu se zákonem 111/1994 Sb. Zajímalo by mne co by z toho vylezlo.
Ale jak říkám, podle mne je to HOAX či podobná věc.
Prověřil jsem si SPZ v databázi na povinné ručení a to auto tam není, takže je fízlí.
-
A neni tam auto nebo jen rz?
-
Někdo prostě dal fízlům magnet na střechu, no....
-
Jaká nelegální taxislužba Uber? To čo za chuja? Jediná nelegální taxislužba je na fotce.
-
Jistě Uber nemůže být nelegální taxislužba. Uber přece není taxislužba. Uber je přeci spolujízda. :D :D :D
-
Smluvní přeprava nebo něco v tom smyslu.
-
Smluvní přeprava musí být v souladu se zákonem 111/1994 Sb. :) Tedy i vozidlo smluvní přepravy musí být v registru taxislužby, řidič musí mít koncesi a průkaz řidiče taxislužby. Platné od 1.5.2015 :)
-
A to má být správně? Já na nějaký koncese a jiný výpalný seru, teda sral bych, kdybych to používal, jezdím radši vlastním, samozřejmě…
-
Tak jestli to je nebo není správně je jedna věc. Druhá věc, že to tak zatím je. Tedy posléze je Uber opravdu nelegální. Tedy alespoň v tom stavu ve kterém je nyní.
-
Tak jestli to je nebo není správně je jedna věc. Druhá věc, že to tak zatím je. Tedy posléze je Uber opravdu nelegální. Tedy alespoň v tom stavu ve kterém je nyní.
I tak by to ale nebyla "taxislužba", pokud do toho spadá i smluvní přeprava. Není to z toho jejich policajtskýho webu? To bych asi tak nějak očekával, že opičky neřešej co je jak nelegální, jenom se těšej že se zas něco znelegální a budou moct víc buzerovat víc lidí.
-
Krom toho tuším že i soud vyšší instance uznal, že ten zákaz je hovadina a zas můžou jezdit všude.
-
Soud o tom věcně zatím nijak nerozhodl, ale vydal předběžné opatření, kterým činnost Uberu zakázal. Zákaz platil jen pro Brno, protože šlo o civilní spor, žalobcem je nějaká tamní klasická taxislužba/dispečink, připojilo se i město, tedy by nedávalo žádný smysl (a i by k tomu chyběla soudu pravomoc) montovat se do činnosti Uberu jinde, kde se to žalobců nijak netýká. Vrchní soud to předběžné opatření zrušil nejspíš pro procesní nedostatky (např. to nebylo řádně odůvodněné atp.) a pokud mi něco neuniklo, tak už to mezitím prvoinstanční soud vydal znovu.
-
Ano přesně tak. Předběžné opatření je vydáno znovu.
V Praze to neprošlo, protože v době příchodu do Prahy to Krnáčová nazvala zdravou konkurencí a užasnou novinkou. Po dvou letech, po příchodu do Brna začala najednou tvrdit, že je to hrozné. Nicméně zde, pokud vím, bylo prohlášeno, že není proč vydávat přeběžné opatření, když tu firma dva roky funguje.
-
Mě fascinuje, jak tady třicet let není schopno vedení měst udělat něco s taxikáři, kteří nám dělají ostudu po celém světě, a když se objeví možnost, jak taxikařinu zprůhlednit, tak dávají uber k soudu.
-
Jak není schopno? Samozřejmě, že je. Aktuální stav je navozen schválně, protože taksikářský firmy jsou většinou polomafie, který jsou z městskou mafií zadobře. Musí sice platit nemalý výpalný, o který nemá městská mafie žádnej zájem přijít (proto jakákoli konkurence co výpalný neplatí musí být co nejdřív zničena, jinak nebude cash), ale zase maj celkem jistej bakšiš, protože konkurence je zregulována.
Řešením je samozřejmě nějaký magorsráty zrušit a dopravu i ulice zprivatizovat, ne žadonit u mafie, jestli se náhodou nechce chovat nějak jinak. Ne, nechce, čím dřív to pochopíte, tím dřív může přijít skutečné řešení.
-
Jak není schopno? Samozřejmě, že je. Aktuální stav je navozen schválně, protože taksikářský firmy jsou většinou polomafie, který jsou z městskou mafií zadobře. Musí sice platit nemalý výpalný, o který nemá městská mafie žádnej zájem přijít (proto jakákoli konkurence co výpalný neplatí musí být co nejdřív zničena, jinak nebude cash), ale zase maj celkem jistej bakšiš, protože konkurence je zregulována.....
EHM .. globálně všichni taxikáři platěj městu nějaký výpalný? :o
-
EHM .. globálně všichni taxikáři platěj městu nějaký výpalný? :o
jo, přinejmenším tzv. licence
-
jo, přinejmenším tzv. licence
A co je to tzv licence? Jakože nějaký poplatek, který musí každý taxikář uhradit?
-
abyste mohl jezdit s autem, co má na sobě nápis a polepy TAXI, tak musíte mít licenci
tu vám vydá magistrát - tedy v Praze
ještě k tomu potřebujete zkoušky, abyste získal nějaké to oprávnění řídit TAXI a ty se rovněž skládají na magistrátu
-
Jednou jsem jezdil soukromě asi týden po praze s autem co bylo regulerně zařízený jako taxi, mělo to všechno, taxametr, nápisy, jen ten žlutej nápis co se dává na střechu byl hozenej v kufru, ještě to mělo RZ z moravy.
Čekal jsem jestli na mě někdo mávne a bude chtít odvést, nebo mě budou kontrolovat aspoň pomahači a nic...
-
Abych mohl řídit TAXI, tak musím mít koncesi. Koncesi mohu získat na živnostenském odboru na základě žádosti a správního poplatku 500 kč. Dále potřebuji mít kartičku řidiče taxislužby, kterou získám na odboru dopravy úřad příslušného mému bydlišti. V Praze, a některých městech nad 100k obyvatel, které mají tu podmínku stanovenou, potřebuji místopis, který se skládá na úřadu daného města a je bez poplatku.
Pak samozřejmě lékařskou prohlídku, vozidlo zařazené do registru taxislužby vybavené taxametrem a další dorbnosti.
Nikde tam nevidím poplatek městu aka výpalné za to, že mohu být taxikář, jak tu bylo zmiňováno. Proto se ptám :)
-
Abyste mohl řídit TAXI, tak spadáte pod povinnost navíc absolvovat na magistrátu zkoušky, které určuje vyhláškou zastupitelstvo města…
-
...a v Praze u zkoušek z místopisu dávají k dispozici mapu a můžete používat mobil, což nic nemění na tom, že dost uchazečů vyfailuje i takhle :D
-
V Praze, nejen, je k dispozici papírová mapa a zakázané používání všech ostatních pomůcek, včetně mobilu. Alespoň tedy dle mých informací.
-
Plus špeciální vyhrazené parkoviště má k dispozici jen ta správná mafie, apod.