V návodu je popis foto auta z radaru:
"Rozlišení vozidel na nákladní a osobní automobily se provádí na základě platných předpisů podle jejich hmotnosti, takže radarové
měření délky je pouze informativním doplňkovým údajem. Přesto je však možné zadat rozdílné
limity rychlosti pro nákladní a osobní automobily. Protože u měření na příjezdu se provádí
dokumentace před vyhodnocením výsledků měření, jsou všechna vozidla, která dosáhla nebo
překročila nastavený nižší limit dokumentována. V následujícím automatickém vyhodnocení
výsledků měření je prováděna selekce, zda se jedná o nákladní nebo osobní automobil. Vozidla,
která neodpovídají právě nastavenému limitu, jsou z paměti vymazána. Další selekci (např. velké
osobní vozidlo může být změřeno na limitu pro nákladní) je však nutné provést při práci
s evidencí vozidel a vozidla dodatečně označit podle těchto údajů."
Tím by se dalo vysvětlit, že radar zaměřil buď značku nebo protijedoucí vozidlo a proto vyhodnotil osobní auto jako autobus. V návodu jsem nenašel nic o tom, že by se typ vozidla nastavoval manuálně. EDIT: byl by nesmysl měřit rychlost určitého typu vozidel.
Citlivost a její nastavení:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu.
V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě
vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m
volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky. Dosah 60 m
tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických
podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12 m.
Rušení: V anténním svazku +10° od osy antény, mezi anténou a vozidlem, se nesmí nacházet žádné
překážky, které by mohly zasahovat do anténní charakteristiky radarové hlavy a zapříčinit tak
rušivé reflexe vysílaného signálu. K těm patří zvláště stromy, vysoká křoviska nebo tráva
(zvláště mokrá), stožáry pouličního osvětlení, dopravní značky, informační tabule apod.
Rušivá reflexe se projevuje vícenásobným měřením jednoho a téhož vozidla (na snímcích je
pouze část změřeného vozidla nebo je snímek bez vozidla), případně radar vynechává měření,
přestože je nastavena správná citlivost měřící jednotky.