30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: vvvvvv 14 Října 2016, 16:43:48

Název: Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: vvvvvv 14 Října 2016, 16:43:48
http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/97345/mercedes-autonomous-cars-will-protect-occupants-before-pedestrians
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Behemot 14 Října 2016, 16:50:59
OMG ::) Nevím co si tu teď hrajeme na morální otázky dyž ta technologie reálně zralá NENÍ a ještě velmi dlouho nebude. Neřikám že nikdy, ale nečekám, že se toho dožiju. Ve vyhodnocování složitejch situací budou naprogramované systémy ještě velmi dlouho horší než lidi. Jinak už tu podobně pitomý vlákno je, klidně stačilo to přilepit do něj.

Apropro, u lidí nikdo neřeší co je správně a špatně (zabít sebe nebo chodce), dotyčnej se nějak zachová, teda většinou prostě brzdí, nikoho soudnýho nenapadne obětovat sebe a poslat to do sloupu, a pak ho eventuelně souděj teoretici, kteří tam nebyli. Tak co jako řešíme u autonomních systémů do řiti?
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: .qoyi 14 Října 2016, 20:23:55
Jo ... tady je třeba důkaz že člověk vyhodnotí sitaci lépe než autonomní systém ...  ;D

https://youtu.be/Lqv29N5bvaM?t=30
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Otto 14 Října 2016, 22:59:18
Jo ... tady je třeba důkaz že člověk vyhodnotí sitaci lépe než autonomní systém ...  ;D

https://youtu.be/Lqv29N5bvaM?t=30

Otázka, co by udělal autonomní systém  :P
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: .qoyi 15 Října 2016, 00:25:18
Předpokládám, že vyhodnotil překážku a snížil rychlost až do zastavení. Ale když řidič chtěl jasně dokončit předjíždějící manévr.  ;D
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Behemot 15 Října 2016, 10:14:29
Na todle se dá říct jen
(http://cdn.iwastesomuchtime.com/October-18-2011-20-12-49-DoubleFacePalm.jpg)
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: fu 15 Října 2016, 22:42:36
Jo ... tady je třeba důkaz že člověk vyhodnotí sitaci lépe než autonomní systém ...  ;D

https://youtu.be/Lqv29N5bvaM?t=30
Tomu se rika z prdele klika, nikoliv ridicke umeni. Ridic by zaslouzil, jako ze nesnasim nasili, peknou nakladacku...
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Otto 15 Října 2016, 22:47:23
Jo ... tady je třeba důkaz že člověk vyhodnotí sitaci lépe než autonomní systém ...  ;D

https://youtu.be/Lqv29N5bvaM?t=30
Tomu se rika z prdele klika, nikoliv ridicke umeni. Ridic by zaslouzil, jako ze nesnasim nasili, peknou nakladacku...

Bylo to hodně těsné. Kdyby mu ten předjížděný trochu nepřibrzdil...  >:(
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: .qoyi 16 Října 2016, 00:39:54
Tomu se rika z prdele klika, nikoliv ridicke umeni. Ridic by zaslouzil, jako ze nesnasim nasili, peknou nakladacku...

Měl obrovské štěstí a nic se nestalo. Myslím že se z toho poučil dostatečně. Nakládačka by byla kontraproduktivní, asi jako pokuta od fízla u nehody bez zranění. Člověk neví jestli si z toho má odnést kde udělal chybu nebo jen bloček s tím že je to "vyřešené" ... Chtěl v tom místě předjet v křižovatce, což se občas stane, u nevyježděných řidičů běžná věc, rychlost na to měl. Řekl bych že přehlédl tu octavii, resp. soustředil se na předjíždějící manévr a najednou koukl před sebe a octavia. Vědomě by tohle asi neudělal.

Je to kritické místo, ačkoliv se mi zdá celkem přehledné ... nedávno tam byl crash se smrtelným zraněním, prakticky stejna situace jako na videu = http://www.zapad.cz/2016/10/02/frantiskovy-lazne-tragicka-nehoda-uzavrela-v-patek-silnici/
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Behemot 16 Října 2016, 10:46:27
A děje se to proč? Protože tam sráči jezděj 70- a není jiný rozumný místo k předjetí, klasika.

Onanisti tady z těch automatonů by mohli začít úvahu na téma proč to nesmí nikdy na silnici právě tím, že pomineme-li všechny další problémy techniky, tak jezdit budou takle nebo ještě pomalej. Otázkou samozřejmě je, zda v té době až to bude schopný do normálního provozu už nebude ve městě 20 a mimo město 50, nicméně automatoni takle nebo ještě pomalej jezdit budou, protože automaton.
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: .qoyi 16 Října 2016, 11:34:31
A děje se to proč? Protože tam sráči jezděj 70- a není jiný rozumný místo k předjetí, klasika.

Za 2,2km se pruh rozdvojuje (https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=12.3684409&y=50.1185768&z=14&rc=9cIEbxYHUOgb0a3O&rs=stre&rs=coor&ri=90160&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=). Navíc pokud člověk neni kokot a jede z nějakého důvodu i dál 70kmph tak v tom místě není problém uhnout na krajnici a ostatní mohou předjet i bez toho aby přejeli do protisměru. Úprava na max 70kmph je v obou směrech před křižovatkou ... IMO tam má opravdu smysl. V německu je snížená rychlost před křižovatkou běžná věc. Tady navíc byl přechod (těsně za hranou křžovatky), takže v případě chodce musel kamion z 90kmph na 0kmph ... a když ne tak často stála u benzínky hlídka s účelovym chodcem na přechodu. Teď tam dali cosi výstražnýho, aby to detekovalo chodce a upozornilo když tam chodec je (s tím že zmizel přechod). Takže lidi co tam jezdili trasy každej den do práce a z práce (neznali jinou trasu než tu jejich) tam po rozblikání oranžového chodce stejně zastaví, aby mu jakože dali přednost (tak jak byli 10 let zvyklí). Navíc se ty cedule tváří (pro neznalé) jako by mohli fotit. Všechno špatně. Po těchto úpravách nehod přibylo místo toho aby jich ubylo. Přitom by stačil blbej nadchod, je to frekventovanej úsek a lidi tamtudy potřebujou chodit, teď jsou ve špičce absolutně bez šance.

https://www.youtube.com/watch?v=U2g2hSNR5mc

Tady nehoda 3 aut, stejné místo ..
http://www.zapad.cz/2016/05/06/frantiskovy-lazne-srazka-tri-osobnich-aut/
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Behemot 16 Října 2016, 11:51:34
Tak asi nemluvím vo té křižovatce, že, snad i blbej vidí, že to je místo kde se ten týpek rozhodl předjet, a jelikož někdo má dokonce i schopnost dedukce, tak mu dojde, že předjíždí asi proto, že ten před ním se celou cestu PŘED TÍM táhl jak sopel. Nebo jako máte dojem, že když někdo zpomalí na 70ce i když před tím jel celou cestu normálně, tak v ten moment někdo za ním dostane rapl a začne hned předjíždět? To je přece píčovina. Tak fakt nevím, máte zápornou empatii? Nebo proč mi vykládáte vo nějaké křižovatce co je úplně irelevantní k tomu, že někteří lidi jezděj jako kreténi POŘÁD A VŠUDE a tím ostatní nutí riskantně předjíždět?
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: .qoyi 16 Října 2016, 12:06:42
A děje se to proč? Protože tam sráči jezděj 70- a není jiný rozumný místo k předjetí, klasika.

... a jelikož někdo má dokonce i schopnost dedukce, tak mu dojde, že předjíždí asi proto, že ten před ním se celou cestu PŘED TÍM táhl jak sopel.

To video má 10 minut, nevidím v jízdě kamioňáka vadu a to ani v rychlosti ... a to ani před, ani po ...
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Behemot 16 Října 2016, 12:25:04
Já vidím asi dvě minuty a žádnej kamion tam není, asi mám jiný voči nebo něco.
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: mcsoap 17 Října 2016, 15:58:03
http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/97345/mercedes-autonomous-cars-will-protect-occupants-before-pedestrians

Citace
http://ctvrtykral.cz/?p=57

Ten proces by měl zůstat plně v odpovědnosti a nastavení majitele.
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Behemot 17 Října 2016, 16:15:24
Já v prvé řadě zcela odmítám už to, aby vůbec na silnici něco takovýho mohlo. Stačí mi to, co tam už jezdí, ještě tak tam začít potkávat stroje s omezenou senzorickou i instrukční sadou, navíc se stačí podívat, jak je elektronika aut poruchová dneska, věříte tomu, že ještě řádově složitější systém se srát nebude? Aha.

Neuznávám argument, že je na čase začít tyto věci řešit teď, aby to bylo jasné, až tam technika dospěje. Hovno. Jednak to jasné nebude nikdy, protože tady vždycyk budou morální dilemata a různej pohled socanů a libertariánů, a hlavně, tohle právě vyšlapává cestu automatonům.

Já mám normálně seriózní strach z toho, co už se tam montuje dneska. Tuhle sem byl svědkem toho jak dojelo jakýsi rozšířený příbuzenstvo jedněch známejch s novou dodáfkou vod foclvágnu. Když pominu to, že to "supr auto nabušený eletrikou" za cenu asi milion čtyřista tisíc bez daně nemá ani pohon 4×4, takže měli problém vyjet mokrou trávu pod stoupáním od asi 6 do 10° (což mi přijde dost k smíchu), tak mi vstávaly vlasy na hlavě z toho, jak popisovali ten adaptivní tempomat. Sice tvrděj, jak se na to nedá spolíhat a bůhví co, ale hovno, jezděj s tím všude a pořád. To povede zcela zřejmě k degeneraci schopností lepších řidičů, a ti horší řidiči (zpravidla hlavně jejich ženský, který prostě nejezděj tak moc a nemaj technickej cit pro chování auta) se na to zcela nemístně budou spolíhat, až se to jednou vysere a skončej. Resp. jednou tam bude třeba náledí a jak to normálně "strašně ostře a silně brzdí", tak to v ten moment, kdy budou spolíhat zase jednou na automatona, kterej se lepí na prdel auta před nima, to samozřejmě nezabrzdí a podívaj se někomu do kufru.
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: opas 17 Října 2016, 16:45:12
Ono to je složitější. Pokud se má elektronika nějak rozhodnout, musí vědět jak. Nestačí "nějak", to neudělá nic. Takže musí mít jasné instrukce. Je jedno jaké.
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Cecil 17 Října 2016, 17:03:30
http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/97345/mercedes-autonomous-cars-will-protect-occupants-before-pedestrians

Citace
http://ctvrtykral.cz/?p=57

Ten proces by měl zůstat plně v odpovědnosti a nastavení majitele.
Takže ty ako majiteľ nastavíš systém určite tak že radšej zabije teba ako vodiča namiesto nejakého možno feťáka čo ti skočí pod auto.  Tak určite...

Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk

Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: mcsoap 17 Října 2016, 17:47:47
http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/97345/mercedes-autonomous-cars-will-protect-occupants-before-pedestrians

Citace
http://ctvrtykral.cz/?p=57

Ten proces by měl zůstat plně v odpovědnosti a nastavení majitele.
Takže ty ako majiteľ nastavíš systém určite tak že radšej zabije teba ako vodiča namiesto nejakého možno feťáka čo ti skočí pod auto.  Tak určite...

Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk

Podle me je to presne opacne. Ocekava se, ze kazdy bude chrt, nastavi si to sobecky aby to chranilo ridice, ale pak bude moralne nezavadne ho za tu volbu soudit jako by ridil sam, protoze si to sam zvolil.
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: PJ 18 Října 2016, 03:27:02
@Behemot "ten adaptivní tempomat" se už běžně v autech používá asi 20 let a jediný problém který jsem s ním zaznamenal byla Tesla nedávno...

https://en.wikipedia.org/wiki/Autonomous_cruise_control_system
https://www.youtube.com/watch?v=qQkx-4pFjus
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: Behemot 18 Října 2016, 10:49:19
V Evropě to je reálně dostupné tak dekádu (však se i podíval, že většina první modelů byla Japan only) a to zejména na vozidlech vysokých tříd. I cenově dostupný to bylo pro nejmenší hrstku zákazníků (kolik z nich navíc jezdí s řidičem?). Až v poslední době se to montuje i na pojízdnou krabici od bot, low-cost šroty Schadewerke apod. a strká to tam kde kdo…já teda takovýmu šrotu o kterým jsem mluvil fakt nevěřím, kór když to je od Schadewerke a podobnejch.
Název: Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
Přispěvatel: mcsoap 18 Října 2016, 13:55:52
V Evropě to je reálně dostupné tak dekádu (však se i podíval, že většina první modelů byla Japan only) a to zejména na vozidlech vysokých tříd. I cenově dostupný to bylo pro nejmenší hrstku zákazníků (kolik z nich navíc jezdí s řidičem?). Až v poslední době se to montuje i na pojízdnou krabici od bot, low-cost šroty Schadewerke apod. a strká to tam kde kdo…já teda takovýmu šrotu o kterým jsem mluvil fakt nevěřím, kór když to je od Schadewerke a podobnejch.

No tak adaptivní tempomat byl už v BMW 7er E32, ktery se delalo od roku 86 a v roce 2000 to uz tedy byl 14 let starej, vylitanej strep za par korun. To nic nemění teda na tom, že dostupnost na relativně nových autech pro normálního člověka je jen pár let, vzpomínám, že to byla volitelná výbava na BMW E90, což je řekněme takové rozumně dostupné auto.

UPDATE: Tak se pletu, podle wiki je to v BMW 7 od 2000, tj. E38 - sorry nevim odkud jsem prisel na to, ze to nekdo mel v E32. Tj. Behemot ma pravdu, dostupne pro lidi je to asi 10 let.