30kmhcz

Procesní záležitosti => Odborná literatura => Téma založeno: fu 20 Ledna 2016, 01:36:24

Název: Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: fu 20 Ledna 2016, 01:36:24
Ahoj,
uvazovali jste nekdy proc nakladaky, ktere maji 40t mohou jet tak rychle(80, co vim toleruje se 90) a osobaky mohou jet tak pomalu(130), kdyz jejich kineticke energie jsou tak rozdilne?

Proste nakladak asi kazdy vi i v 80 udela nekolikanasobne vetsi paseku, nez osobak ve 130. Primy stret zalezi na rychlosti obou vozidel, obvykle seskrabnou osobak.
Take brzdna draha nakladaku je cca 2x vetsi nez u osobaku - jiste zavisi to na mnoha faktorech, ale zadny predpis nerika, jak dobre maji byt gumy(asfalt,beton), nebo najake vzdalenosti musi plne nalozeny zastavit.

Co tedy predlozili korytarum ve snemovne jako podklady? Vi nekdo? Jedna se mi opravdu hlavne o dalnici, kde lze vyloucit pohyb osob. Nehlede na to ze ve meste je ta brzdna draba kamionu take 2x vetsi, proc tedy ta sikana za 55, kdyz je to bezpecnejsi jak cca 45 kamion. Co materialni aspekt?  ;)
Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: vvvvvv 20 Ledna 2016, 09:53:52
Ten graf vypadá hrozně. Osa x nemá lineární měřítko.

Kinetická energie je 1/2 * m * v^2 - tedy křivka bude část paraboly.

Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: fu 20 Ledna 2016, 09:59:49
Ten graf vypadá hrozně. Osa x nemá lineární měřítko.

Kinetická energie je 1/2 * m * v^2 - tedy křivka bude část paraboly.

K cemu potrebujete linearni meritko?
Porovnavate energie - ta Vas zabije, ne rychlost ani hmotnost.

Stejne tak jako u el, energie Vas nezabije ani vysoky proud  1MA ani napeti 1MV, ale opet energie(jeste za jistych podminek - nebo ~).
Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: Behemot 20 Ledna 2016, 19:10:48
Do elektřiny se radši nepouštějte, tam jste dost marnej. Zabíjí samozřejmě právě proud (na svalové stahy střídavého stačí minimum, na SS trochu víc pro elektrolýzu tekutin), napětí hraje jenom tu roli, aby překonalo odpor. Ale když si elektrodu zavedete do žíly, smrtelné napětí bude řádově nižší.

Měřitko je důležitý proto, aby to vypadalo lidsky, ne jako tady najednou hrozně strmá čára nahoru, skvělej strašák. Je dobrý zase zmínit, že velký tahače mají jaksi 5 brzžděnejch náprav. A vono to kolikrát má i dobrou brzdnou sílu, ale o tom to není - když se najednou zastaví takovej tahač, náklad si většinou nedá říct a jede furt pryč.
Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: fu 20 Ledna 2016, 21:26:53
Do elektřiny se radši nepouštějte, tam jste dost marnej. Zabíjí samozřejmě právě proud (na svalové stahy střídavého stačí minimum, na SS trochu víc pro elektrolýzu tekutin), napětí hraje jenom tu roli, aby překonalo odpor. Ale když si elektrodu zavedete do žíly, smrtelné napětí bude řádově nižší.

Měřitko je důležitý proto, aby to vypadalo lidsky, ne jako tady najednou hrozně strmá čára nahoru, skvělej strašák. Je dobrý zase zmínit, že velký tahače mají jaksi 5 brzžděnejch náprav. A vono to kolikrát má i dobrou brzdnou sílu, ale o tom to není - když se najednou zastaví takovej tahač, náklad si většinou nedá říct a jede furt pryč.
Doporucuji si projit pasaze bezpecne napeti (~) http://elektrika.cz/data/clanky/pozsez030331/view a prosim na ne aplikujte ten Vas proud, jak vas zabije  8)
Proto to slovni spojeni "za jistych podminek", vime?
Ono je to slozitejsi: cas, frekvence, napeti proud, prechodovy odpor a pres co proud prochazi a jiste tam budou takove veci, jako skin efekt a dalsi specialitky. A vice mene jsou to stejne odhady a stanovene hodnoty dohodou.

Meritko u energie je linearni, neni u X, kde to neni vubec dulezite. 
Cteni se uci v 1. tride, cteni grafu tusim v 5. , kdo nedaval pozor, ma asi problem.
Na citelnost hodnot to nema vliv, hodnoty jsou vsude oznaceny. Co byste mohl vytknout jsou jednotky na Y, ale to taky neni pro nas pripad dulezite, kolik to je J.

Slo hlavne o pomery tech energii a tedy smrtici ucinek, vzdyt max. rychlost byla jiste stanovena kvuli bezpecnosti.
Tak me zajima, jak to soudruh nebo ministrerstvo okecalo a cim.

Reakce ridicu jsou stejne, lisi se brzdne drahy a energie v 80tce(kamion) 130-150(auto) a mohl by do toho vstoupit materialni aspekt. Ve sve podstate je naraz do dokonale pevne prekazky nejhorsi mozne, pokud nebereme stret auto vs kamion, protoze tam kamion jeste zvetsi skody.

Zvlastni je, ze jsem si informace overoval u asi 3 ridicu TIR, vsichni mi potvrdili, ze kdyz osobak zaslapne, jsou v nem i kdyz jsou prazdni, i kdyz brzdi vsemi napravami. Odhad vsech byl cca 1,2-1,5x prazdneho a 1,5-2x plneho nasobe brzdne drahy osobaku.
Tyto videa bych rekl, ze to potvrzuji.
Obdobne zde http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10396155713-besipky/214563230400012-brzdna-draha-kamion-auto-motorka/

https://www.youtube.com/watch?v=nO2G5IBh35Q

Mate nejaky lepsi zdroj informaci? Nasel jsem jen nejake diplomky, ale tam nebylo porovnani.
Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: Behemot 20 Ledna 2016, 21:52:46
Zkuste eště pár tříd té základky, až dojdete k ohmovu zákonu…jak řikám, nepouštějte se do toho. Papíry na elektriku si sice dělám na starý kolena až teď, ale už se v tom pohybuju nějakou dobu…

Zkuste to nabídnout D-F, ten snad pořád zkouší 150ku. Upřímně, vidím mnohem závažnější věci, který je třeba řešit přednostně, než esli jezdit 130 nebo 150. Já bych stejně rád jezdil do 200, a je mi k piči jestli se zavede 150 a kamery na každejch 100 metrech. Radši bych nechal 130 a žádný úsekovky.
Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: fu 20 Ledna 2016, 21:56:17
Zkuste to nabídnout D-F, ten snad pořád zkouší 150ku. Upřímně, vidím mnohem závažnější věci, který je třeba řešit přednostně, než esli jezdit 130 nebo 150. Já bych stejně rád jezdil do 200, a je mi k piči jestli se zavede 150 a kamery na každejch 100 metrech. Radši bych nechal 130 a žádný úsekovky.

Nejde mi o 150, jde mi o ten materialni aspekt os. vozidla treba pri 140.
Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: Behemot 20 Ledna 2016, 22:00:49
Coto?
Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: pk202 20 Ledna 2016, 23:46:53
....vzdyt max. rychlost byla jiste stanovena kvuli bezpecnosti.

Maximální rychlost mimo obec byla v evropských zemích zavedena v důsledku ropné krize ve druhé polovině 20. století.
Název: Re:Kineticka energie vs rychlost
Přispěvatel: fu 21 Ledna 2016, 10:53:06
....vzdyt max. rychlost byla jiste stanovena kvuli bezpecnosti.

Maximální rychlost mimo obec byla v evropských zemích zavedena v důsledku ropné krize ve druhé polovině 20. století.

Z pohledu prava, asi to je dost neustavni, pokud mohou lide jezdit v 6.0L objem v os. aute, protoze pak jde o spotrebu a ne o max. rychlost. Asi si to vyzadam na MD.