Ja bych spis chtel, aby se v autoskolach ucilo to, co ve skolach smyku a tak podobne. Delal jsem ridicak celkem nedavno (no dobre, uz to bude 5-6 let... ten cas leti), ale jak delat kontra, jak se rozjet na namraze, jak zvladat krizove situace, jsem se musel naucit sam. Minulou nedeli jsme jeli s pritelkyni z moravy (ten den, jak hrozne nasnezilo, u Jihlavy 30 aut v sobe, na prazskem okruhu 50). Jeli jsme na letnich gumach, s predpokladem, ze na dalnicich je stejne jenom voda, a hlavne jsme odjizdeli v patek, kdy bylo krasne.
Pravda je, ze vzhledem k tem letnim pneumatikam a tomu, ze jsem mel v aute pritelkyni a psa, jsem nejel svych standardních 200-220, ale spis kolem 170-180. Nicmene bylo az alarmujici, jak ridici okolo (pravdepodobne na zimakach) neumeli zvladat nektere situace. Kdyz kolem mne v huste snehove vanici (prave ta "bila tma" nebo "bila zed", co zpusobila ty dve nehody - prosla pres nas na vysocine) projel borec v BMW 140kmph, zatimco my jsme jeli 40 v odstavnem pruhu, byl jsem rad, ze mam prece jenom trochu rozumu. Horsi bylo, ze si spousta lidi pred nami a za nami nezapnulo mlhovky ani varovky (osobne jsem zapnul uplne vsechno).
O kus dal jsem v pravdepodobne zamrzlych kolejich ztratil trochu trakci, ale smyk jsem (i diky tomu, ze mam sportovni auto) zvladl uplne v klidu. Nicmene i kdybych tam v tu chvili jel na zimnich pneumatikach 130, a nevedel, jak resit smyk (coz mi v autoskole nerekli ani teoreticky, nedejboze abychom to nekde trenovali), tak jsme vsichni ve svodidlech.
Nejde podle mne o vic hodin, ani o omezeni vykonu, ale o to, natrenovat krizovky, a naucit se prave treba i predjizdet! Pritelkyne treba na okreskach zasadne nepredjizdi, jednoduse proto, ze ma strach, nikdy to nedelala. Takze pred ni pojede nejaky ozraly idiot 50 a ona zustane za nim, v situaci, kdy by bylo bezpecnejsi jej co nejrychleji predjet a ujet mu (na okresce vetsinou nejde zajet nekam mimo a pockat, az se ten imbecil vyboura nekde jinde). Vyzkouset si vykon auta, zjistit, jak rychle zrychluje, co muzu cekat pri prilis rychlem vyboceni z/do pruhu, atd.
Osobne jsem delal ridicak v Praze a jedine, co mi to dalo, bylo naucit se jezdit 40 v zone, kde je 40. Na spojku jsme nejeli ani jednou, na dalnici uz vubec ne. Nejde tedy podle mne o ten pocit hodin jako o to, co se v nich probira. On by ten stavajici rozsah hodin klidne stacil, ale ne v situaci, kdy 3/4 z nich jsou straveny v pesich zonach a jezdi se 20 po retarderech...