30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Přes závory a červenou  (Přečteno 17814 krát)

Laserman

  • Příspěvků: 15
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #15 kdy: 30 Května 2016, 23:45:02 »

O tom žádná, ale jak byste to dávání přednosti realizoval zrovna na tomto přejezdu, aniž byste vjel předkem vozu do kolejiště? To budete s sebou pořád vozit osobu, která Vám bude zjišťovat, že se neblíží žádný vlak?
https://www.google.cz/maps/@50.6723216,14.121865,3a,75y,324.62h,78.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHWFWiP895nOdiGq8Af2iiQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs

Tady si prostě bere SŽDC řidiče vozidel jako rukojmí, protože umožní provoz s vypnutou pozitivkou, aniž by vlaky jezdily přes daný přejezd na Op (tj. max. 10 km/h a při opakovaném dávání návěsti Pozor houkačkou)
IP zaznamenána

emet

  • Příspěvků: 66
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #16 kdy: 31 Května 2016, 17:18:54 »

Proč mám takový divný pocit (možná neoprávněně), že kdyby v onen osudný okamžik, nedej Bože, ten vlak to auto smetl a o tomto by neexistoval video záznam, tak by se SŽDC vyjádřila ve smyslu: "Zabezpečení přejezdu a vše ostatní fungovalo tak, jak mělo. Chyba se stala jednoznačně na straně řidiče."

No...a pak prokažte opak. A těm v autě už by to stejně nepomohlo.
IP zaznamenána

Laserman

  • Příspěvků: 15
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #17 kdy: 31 Května 2016, 20:51:37 »

Tak nějaké snahy ze strany SŽDC by tam možná byly, ale rozhodující by asi bylo svědectví strojvedoucího a porovnání dat z el. rychloměru na lokomotivě a záznamu činnosti PZZ.
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #18 kdy: 31 Května 2016, 21:37:23 »

eh, vzpomínáte? http://zpravy.idnes.cz/matej-se-zabil-padem-z-vlaku-drahy-vinu-odmitaji-f5t-/krimi.aspx?c=A060621_085511_krimi_skr

Tenkrát jsem byl u jednoho kunčofta v Českých Velenicích, kde je opravna vlaků. Provázel mne tím provozem (což bylo fascinující, je to totiž i zároveň jediná a poslední opravna parních lokomotiv v Evropě).
No a pak mne dovedl k jednomu vagonu. Klasický vagon, nic zvláštního jsem na něm neviděl.  Až do okamžiku, kdy jsem dostal vysvětlení, že se jedná právě o ten vagon, ze kterého vypadl ten kluk.  Byl tam proto, protože se do něj dodatečně namontovávalo zabezpečení dveří. Před revizí drážní inspekce, na kterou se vagon pak převážel do Prahy.  Bylo mi řečeno, že i kdyby inspekce našla nějaké pochybení, stejně by se to svedlo na vlakvedoucího. Ale že už je stejně vše dopředu domluveno, inspekce žádnou chybu nenalezne a vina se nakonec hodí na matku: http://zpravy.idnes.cz/policie-obvinila-matku-chlapce-ktery-vypadl-z-vlaku-fh7-/krimi.aspx?c=A060719_092202_krimi_lja

Takže si nedělám iluze…
IP zaznamenána

PJ

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 286
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #19 kdy: 31 Května 2016, 22:33:21 »

@Laserman blbě, obzvlášť když jsou tam ty koleje tak zlomené :D

@ViktorN v tom druhém článku který odkazujete se píše
"Vlak, kterým rodina cestovala, neměl zabezpečovací zařízení znemožňující otevření dveří vagonu za jízdy."
takže v tom nějakou levárnu nevidím.
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #20 kdy: 31 Května 2016, 23:06:16 »

První vyjádření drah bylo, že dveře byly zabezpečené: http://zpravy.idnes.cz/matej-se-zabil-padem-z-vlaku-drahy-vinu-odmitaji-f5t-/krimi.aspx?c=A060621_085511_krimi_skr
Co jsem tam tehdy byl, tak ten vagón tam byl právě přistaven na „kontrolu a případnou opravu“. Co se s tím pak dělo dál, už nevím. Jen jsem se podivoval nad tím, jak napřed se dělá servis a pak teprve inspekce…
IP zaznamenána

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #21 kdy: 03 Června 2016, 16:14:54 »

3,14čus je ten, co to poslal na fízlárnu. Řidič třeba vezl krvácející děcko k doktorovi. Nebo pro ně teprve jel. Nebo spěchal z jiného důvodu, třeba to byl doktor, co jel to děcko operovat. I na červenou se dá přejezd přejet bezpečně, pokud jdou dobré rozhledové podmínky a řidič má představu, jak rychle jede pendolino.

A 3,14čus je taky ten řidič. Kdyby se nepřiznal, tak mu to ani nedokázali.

A mimochodem, proč by třeba strojvůdce nemohl jezdit jen takovou rychlostí, aby zastavil na vzdálenost, na kterou má rozhled. Statisíce automobilistů takhle musí jezdit, tak proč ne pár set vlaků.

Hele a teď do toho hodim vidle, co třeba řidič, kterej i na přejezd s otevřenejma závorama přijede, zastaví, rozhlédne se a až pak jede? Co si o tom myslíte? Přiznám se, že pokud není opravdu vynikající rozhled, posekaná tráva a na vlastní bulvy nevidim, že fakt nic nejede, tak prostě zastavim a podívám se. Mě to prostě přijde jako nejblbější smrt v dnešní době, nevěřim nikomu a ničemu.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #22 kdy: 03 Června 2016, 16:24:07 »

Pokud nebliká bílá, dělám přibližně totéž - jedu/plazím se na rozhled. Což znamená plazení se téměř všude.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #23 kdy: 04 Června 2016, 00:04:37 »

Což je ale taky dost blbý, protože je kotel přejezdů, kde sice člověk na rozhled nic nevidí, ale než tam najede, tak ho to klidně může smést. Tam je lepší to profrčet co nejrychlej, protože je větší šance se vyhnout…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

JJ

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 323
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #24 kdy: 05 Června 2016, 23:45:55 »

Já jsem se do téhle situace dostal jednou - evidentní porucha přejezdové signalisace a shodou okolností opravdu na přejezdu s blbými rozhledovými poměry.

Vyřešilo se to tak, že jsme se domluvili s dalšími čekajícími, a prostě při přejíždění aut přes červeně blikající přejezd byl vždy někdo venku a dával pozor na koleje z místa, kde na ně vidět bylo.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 755
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #25 kdy: 07 Června 2016, 00:42:58 »

před asi 5lety nebo kdy - zima a sníh i v Praze - jsme takhle stáli u přejezdu ve Kbelích
po asi 20minutách vystoupila z prvního zasněženého auta osádka v uniformách, ručně nadzvihli závory a nechali nás všechny projet
že to bylo auto PČR nebylo pod tím sněhem poznat  ;)
IP zaznamenána

Spocklw

  • Příspěvků: 102
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #26 kdy: 08 Února 2017, 12:20:48 »

Když už bylo na tohle téma odkázáno, tak tady je závěrečná zpráva, která řeší právě nehodu kdy světla neblikají (ale ani pozitivka) a přes přejezd přejede vlak. Klasicky lidský faktor a souhra okolností, po posádku auta bohužel fatální.
http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Golcuv_Jenikov_160321.pdf
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #27 kdy: 08 Února 2017, 12:31:37 »

Tak určitě, dráha sice posrala co mohla, ale může za to úpa nejvíc hlavně řidič. Tak jako vždycky, vláčkisti jsou fakt něco.

Jak jako ví, že se řidič nepovídal, když ožralej strojvedoucí jel podstatně rychlej a nejspíš nehoukal? Třeba se ve větší vzdálenosti podíval a nic tam nebylo, to už se ho asi nezeptaj když vytekl kufrem, že.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #28 kdy: 08 Února 2017, 15:05:38 »

Když už bylo na tohle téma odkázáno, tak tady je závěrečná zpráva, která řeší právě nehodu kdy světla neblikají (ale ani pozitivka) a přes přejezd přejede vlak. Klasicky lidský faktor a souhra okolností, po posádku auta bohužel fatální.
http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Golcuv_Jenikov_160321.pdf

Čtu z toho správně, že vlak neměl povolení vůbec vyjet a byl řízen opilým strojvedoucím v rychlosti převyšující maximální povolenou, ale za nehodu může podle závěru řidič? Nebo to, že tam je uveden vjezd vozidla na koleje je prostě uvedeno jako příčina vzniku srážky, ale nikoliv určení viny?
« Poslední změna: 08 Února 2017, 15:07:22 od mcsoap »
IP zaznamenána

mrkef

  • Příspěvků: 483
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #29 kdy: 08 Února 2017, 15:17:19 »

Tam jsou uvedeny dvě hlavní příčíny.

1. Řidič vjel do cesty vlaku.
2. Vlak tam neměl co dělat.

Podle mě je hlavní vina na strojvedoucím, protože nebýt jeho, tak se nic nestalo. Neměl povolení tam vjet, jel rychle a ještě nalitej.
IP zaznamenána