30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13

Autor Téma: [LOST] Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"  (Přečteno 41642 krát)

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #105 kdy: 22 Února 2019, 20:48:27 »

Účelem přikázání jísdy po cyklotezce je omezení přítomnosti pomalých a nemotorných byciklů v trase motorových vozidel.

Ale může argumentovat že jízda probíhá v jízdních pruzích (§12 ZPPK), kde se však cyklista nenacházel, tedy ničemu nepřekážel. Na krajnici (ZPPK: krajnice je část povrchu pozemní komunikace ležící mezi okrajem přilehlého jízdního pruhu a hranou koruny pozemní komunikace,1) skládá se zpravidla ze zpevněné a nezpevněné části) podle zákona žádný provoz neprobíhá a je tedy otázka, čemu přesně cyklista na krajnici vadí.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 753
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #106 kdy: 22 Února 2019, 21:17:44 »

pánové !
nechme sprostého podezřelého, ať se svou verzí předstoupí před SO
třeba to bude tak, že tomu nerozumí a než aby se v tom zamotali, tak to shodí ze stolu
a budeme tu dál za "vyčůránky" a "správný chlap se přizná..." " atp"
anebo se v plné nahotě projeví naše prognózy a pan cyklista se v reálu seznámí s výkonem práva na nejnižší úrovni
třeba nám o tom pak napíše a jako chlap přizná, že jsme měli pravdu  ;)
IP zaznamenána

kdo

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 358
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #107 kdy: 22 Února 2019, 23:24:03 »

Konstruktivně, prosím. Pan pozemstan sem přišel ve vší slušnosti požádat o radu. Na rozdíl od spousty mamlasů, kteří sem jako se sensací chodí s výzvou k úhradě určené částky a pro něž bude správní řízení navždy terra incognita, se o něco snaží, zjišťuje si informace a zaujímá k nim své vlastní postoje.

Pro zajímavost, pouze na okraj: ponořil jsem se hlouběji do ZPPK a snažil se dobrat obsahu pojmu cyklista, s nímž zákon pracuje místy jako s notorietou. Z kontextu mnohých ustanovení ZPPK vyplývá ekvivalence mezi pojmy cyklista a řidič jízdního kola. Jenže: pojedou-li např. dva ocyklenci na jednom doublebicyklu (nebo k ocyklenců na kx-bicyklu - aplikuje se matematická indukce), řidičem je ve smyslu ZPPK pravděpodobně pouze ten, který ovládá řídítka (to je obdoba volantu u bicyklu) a přehazovačku (obdoba řadící páky). Ten druhý pak funguje pouze jako pohon (šlape = plyn, nešlape = volnoběh / brzdění motorem).

A v tom je háček, protože po mém soudu je i druhý jezdec cyklistou (notorieta - cyklista jede na bicyklu), ačkoli není řidičem vozidla ve smyslu ZPPK, byť může ovlivňovat rychlost. Lze pouhé ovlivňování rychlosti považovat za řízení? Pravděpodobně nikoliv, neboť po cyklistovi bez možnosti ovlivňovat směr jízdy bicyklu nelze spravedlivě požadovat, aby např. sjel z vozovky na stezku pro cyklisty. Samozřejmě je tu otázka, zda cyklistou je i osoba přepravovaná tzv. na štangli atp., ale hlavně zda je cyklistou osoba unášená bicyklem do dáli, aniž by se držela řídítek, a to i když se veze na bicyklu sama.

Domnívám se proto, že SO by měl panu pozemstan nejprve jednoznačně definovat pojem cyklista, následně mu prokázat, že v dané situaci cyklistou byl (ne jen, že se jím cítil být), a teprve poté, bude-li jeho cyklističnost bez pochybností prokázána, se zabývat otázkou, zda povinnosti cyklisty porušil.
« Poslední změna: 22 Února 2019, 23:25:53 od kdo »
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 028
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #108 kdy: 22 Února 2019, 23:29:43 »

Ovládat směr jízdy jednostopého vozidla ale lze i přenesením těžiště bez nutnosti se dotýkat řídítek.
IP zaznamenána

kdo

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 358
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #109 kdy: 22 Února 2019, 23:34:21 »

Tak to bych s chutí nechal SO prokázat pokusem v místě spáchání údajného přestupku. ;)
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #110 kdy: 23 Února 2019, 00:09:58 »

Jenže: pojedou-li např. dva ocyklenci na jednom doublebicyklu (nebo k ocyklenců na kx-bicyklu - aplikuje se matematická indukce), řidičem je ve smyslu ZPPK pravděpodobně pouze ten, který ovládá řídítka (to je obdoba volantu u bicyklu) a přehazovačku (obdoba řadící páky).

Tohle není jen prázdná teorie.. protože na tom stojí beerbike.
Řidič je ten u řídítek a ten je střízlivý.. ostatní jen šlapou a můžou chlastat.

A i když úředníky prý beerbiky štvou tak ani nezkusili argument že můžou správní řízení vést i proti těm kdo jen šlapou..
a tak asi opravdu bude judikát na to že řidič kola je jen ten u řídítek.

Ale jestli termín "cyklista" platí pro všechny a nebo jen pro řidiče je zajímavá otázka.. ale u kola pro jednoho to asi je jen myšlenkové cvičení.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 895
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #111 kdy: 23 Února 2019, 00:45:48 »

...je tedy otázka, čemu přesně cyklista na krajnici vadí.

Bezpečný boční odstup pro předjetí cyklisty je IMHO minimálně 1,5m....
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #112 kdy: 23 Února 2019, 02:23:22 »

Když jsme u gymnastiky mozku, dovolím si přisadit pár úletů.
Pokud se postavíme k pojmu cyklista nikoli jako synonymum pro řidiče jízdního kola, ale jako účastník provozu na PK, jedoucí na kole, tak u doublebiku by mohl orgán popotahovat za nedodržení povinností cyklisty i zadní/ho jezdce. Spíše však bude v pozici obdobné spolujezdci ve autě.
Ve světle judikátu NSS, který prohlásil za řidiče i osobu, která otáčela volantem nepojízdné lidskou silou tlačené motorové vozidlo navrhuji analogicky tvrdit, že osoba vedoucí pěšky jízdní kolo sice možná není cyklistou, ale nepochybně je řidičem jízdního kola. Protože však je i chodcem (notorieta), lze dojít k závěru že například nesmí sám sebe na přechodu pro pěší ohrozit  pod bodovou sankcí a pokud je to řízená křižovatka, tak musí sám sobě dát přednost ve volném směru. Vůbec mu nezávidím.
U takového dvojkola budou řidiči možná oba, ale spíše pouze ten vlevo.
Pro zvýšení fun factoru našich ptákovin poznamenávám, že pro účely ZPPK je i řidič koloběžky cyklista. Zde budou řidiči dva.
« Poslední změna: 23 Února 2019, 02:29:38 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

kdo

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 358
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #113 kdy: 23 Února 2019, 02:37:09 »

Můj text shora sice působí na první pohled jako ptákovina, ale důsledně trvat v průběhu SŘ na tom, aby SO vydefinoval pojem cyklista, bude v nezanedbatelném množství případů znamenat win, protože SO to prostě nezvládnou a vzhledem k malému výskytu zjištěných přestupků řidičů jízdních kol (a tedy i nízkému potenciálnímu reveňjú) je pro ně neefektivní se o to vůbec snažit.
IP zaznamenána

pozemstan

  • Příspěvků: 55
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #114 kdy: 23 Února 2019, 07:19:17 »

ad "Vy jste na krajnici nikomu nezavazel a moje rychlá jízda po osmi pivech nikoho nemůže ohrozit"
- mezi tím je celkem podstatný rozdíl - k tomu mému totiž existuje dost legálních analogií se stejným materiálním dopadem - jezdec na mopedu a jezdec na zvířeti např. co se týká daného místa. A k tomu stejná silnice 374 o pár kilometru dál na obě strany - na severu není prakticky žádná krajnice, silnice je úzká, je tam 90-ka, ale kola tam smí - a tam se docela bojím jet. A dál na jihu je zase přímo příkaz "cyklisto použij krajnici" a auta tam reálně jezdí 100+ Krajnice je tam o něco širší, ale je tam i místo, kde širší rozhodně není, přesto se po ní má na kole jet a není to místo nijak označkované.

ohledně minimálního bočního odstupu při předjíždění cyklisty - pokud vím, tak není definován a ani když se předjíždí s odstupem v jednotkách cm, tak to není postižitelné - dle četných praktických zkušeností poškozených cyklistů

ohledně definice cyklisty - původně jsem sám uvažoval, že se tímto směrem budu bránit - je tam sice fotka mého kola, ale z toho není vidět, jestli tam nemám někde třeba v kazetě schovaný elektromotor a jestli ten motor není odblokovaný přes 250W - pak bych už nebyl cyklista... morálně s tím sice nemám problém, protože tím kompenzuji diskriminaci vůči jezdcům na mopedu, ale tím by se nic nevyřešilo - jak jsem psal, nejde mi o pokutu, jde mi o rozseknutí té sporné situace jestli se tudy může jezdit nebo ne - a tohle by nebylo praktické dlouhodobé řešení
IP zaznamenána

ateliersk

  • Příspěvků: 123
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #115 kdy: 23 Února 2019, 09:50:14 »

Citace: pozemstan
ohledně minimálního bočního odstupu při předjíždění cyklisty - pokud vím, tak není definován a ani když se předjíždí s odstupem v jednotkách cm, tak to není postižitelné - dle četných praktických zkušeností poškozených cyklistů
učastník silničniho provozu se ma chovat tak, aby neoohrozil bezpečnost ostatnich učastniku silničniho provozu. Tedy, kromě jiných věcí, aby měl bezpečnou vzdálenost při přejíždění (objíždění) cyklisty...  což jednotky cm zřejmě nejsou
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 028
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #116 kdy: 23 Února 2019, 10:16:43 »

Zejména u ocyklenců, co mají k dispozici cyklostezku, ale přesto jedou po silnici, jelikož se cítí být spíše řidiči než cyklisté, se mi osvědčil odstup cca 15 cm v kombinaci s přátelským pozdravem kolegy řidiče pomocí klaksonu a osvěžující sprškou z ostřikovače. Jsou vždy potěšení a ještě mi pak mávají s přáním šťastné cesty.
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 687
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #117 kdy: 23 Února 2019, 10:26:22 »

Obcas se ocyklencem na silnicnim kole s uzkymi pneumatikami dobrovolne stavam a na sterkovou cyklostezku nevjizdim, byt je k dispozici. Trochu vzajemne tolerance, prosim.
IP zaznamenána

mch

  • Příspěvků: 184
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #118 kdy: 23 Února 2019, 14:43:38 »

ohledně minimálního bočního odstupu při předjíždění cyklisty - pokud vím, tak není definován a ani když se předjíždí s odstupem v jednotkách cm, tak to není postižitelné - dle četných praktických zkušeností poškozených cyklistů
... v zakone ne, ale v autoskole a i znalci pouzivaji vzorecek "boční odstup = 60 cm + 1 cm za každý km/h předjíždějícího vozidla", ale ve spouste EU zemi je min. bocni odstup 1.5m a s docela mastnymi pokutami ...

IP zaznamenána

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil
Re:Správní řízení kvůli nevyužití "cyklostezky"
« Odpověď #119 kdy: 23 Února 2019, 18:22:56 »

ve spouste EU zemi je min. bocni odstup 1.5m a s docela mastnymi pokutami ...
Měřeno od nejkrajnějšího bodu pumpičkáře (tedy asi řidítko), nebo od jeho středové osy?

Pumpičkář pojede 1m od krajnice, široký je 80cm (tedy +40cm), +1,5m odstup, +2m šířka auta... 4,9m celkem. Tedy ve spoustě zemí EU nemohu pumpičkáře na úzké silnici legálně předjet?
IP zaznamenána
Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13