30kmhcz

Ukončené případy => Parkování, zastavení, stání => Téma založeno: tty123 07 Října 2016, 21:07:18

Název: [?] parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: tty123 07 Října 2016, 21:07:18
Zdravím,
zaparkoval jsem auto kousek od fakulkty strojního inženýrství v Brně. Zhruba tady, kousek za křižovatkou:https://www.google.cz/maps/@49.2231523,16.5768413,3a,75y,278.83h,67.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxBt5YJyortKZlP90m7ip5Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs (https://www.google.cz/maps/@49.2231523,16.5768413,3a,75y,278.83h,67.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxBt5YJyortKZlP90m7ip5Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs)

Stálo tam celkem dost dalších aut. Za stěračem jim ležel lístek od MP, že je podezřelý z přestupku proti myslím §125, že se má dostavit.

Myslím, že asi měli problém se značkou zákazu zastavení, která byla kus předtím. (Myslím že teď je to tam jinak než na google street view). Já si myslel, že to končí tou křižovatkou, která je ale spíše vyústěním účelové komunikace.

Chci to samouřejmě ignorovat. Jen mám problém s tím, že auto není moje. Měl jsem ho půjčené a majitel by byl asi celkem proti nějakému udávání cizích neexistujících osob.

Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: enzym 07 Října 2016, 21:21:46
Jakákoli značka je zbytečná, silnice má šířku 6m, takže tam parkovat nesmíte ze zákona: § 25 odst. 3 ZPPK (http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p25-3) Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy. Je to sprdelizovatelný přestupek.
Silnice je opravdu silně zatížena tak jedním vozidlem za hodinu, městapo si tam chodí pro čárky a peníze na výplatu. Materiální znak nula, ale na ten se nehraje nikde, natož pak v Brně.
Toliko technická stránka, přenechávám pole kouzelníkům přes SŘ.
Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: ViktorN 07 Října 2016, 21:56:55
Původní otázka zodpovězena. Můžete napadnout akorát způsob jejich dokumentace, zkoušet to protahovat a tak dále. A nebo zaplatit výpalné.
Ovšem napadá mne podotázka, jak je to s obousměrnou komunikací, jenž z ničeho nic pokračuje po 20 metrech nadále už jen jednosměrkou a není široká 6 m, nýbrž jen něco málo přes 5 m. Samozřejmě že těch obousměrných 20 metrů je skvělou pastí na zde parkující řidiče, kterou jezdí pravidelně mafie vybírat (městapo spolu s odtahovkou).
Těch dvacet metrů — pokud nesplňuje kritéria 3 metry pro každý směr — není na místě požádat o nápravu věci a zjednosměrnit?
Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: tty123 07 Října 2016, 22:30:55
Tak vám děkuju. Do nějakých kliček ve správním se mi moc nechce. Takže se asi půjdu udat.

Moc tu podotázku nechápu. Ta ulice je slepá, takže jednosměrka by tam být nemohla.
Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: ViktorN 07 Října 2016, 22:56:25
té podotázky si nevšímejte, tty123. Nebyla již určena pro Vás, jak byste snad mohl z jejího kontextu (po důkladném přečtení) pochopit…

Jinak ano, vždy máte na výběr. Buď podpoříte bez boje magistrátní krysy určenou částkou v náhodné výši a nebo se pustíte do nejistého boje, kdy hrajete zpravidla o 2500 Kč…
Ještě byste mohl jít to zkusit vyřídit na MP, kde byste to mohl zkusit uhrát na to, že jste tam někomu něco vezl velkého a těžkého a pod. (to stejné případně použít v přestupkovém řízení na magistrátě a nebo udat Helmuta a pod, způsobů boje je víc). Ovšem jít na městapo vyžaduje notnou dávku hroší kůže…
Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: enzym 07 Října 2016, 23:40:40
Pododopvěď je skryta v čl. 8.2.2 ČSN 73 6100 Projektování místních komunikací
Na dvoupruhových komunikacích blabla......blabla se může šířka jízdního pruhu snížit až na 2,25 m, což jest právě těch 5 m, anžto 0,25 m od obrubníku se do šířky jízdního pruhu nepočítá. Ono se dá jít za určitých komplikovaných podmínek jít na obousměrné komunikaci i na 2,5 m celkové šířky:
- šířka prostoru MK >= 3,5 m
- šířka mezi obrubami je >= 3,0 m
- ve vzdálenostech na dohled (100 až 200 m) je zajištěno vzájemné vyhnutí vozidel - tzv. výhybna podle čl. 14.2.3 téže ČSN.

Takže obousměrná komunikace může být konstrukčně široká 3 metry, ale při stání musíte ponechat šířku 6 m. Česká klasika.
Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: tty123 08 Října 2016, 00:49:35
Jen abych si ujasnil, jak to ai bude probíhat.
1) Kdybch šel na MP se do 5 dnů udat: Stražník mi nabídne částku, já mu ji zaplatím, konec.
2) Když nepůjdu, předají to SO a za nějakou dobu příjde provozovateli výzva k uhrazení určené částky od magistrátu. Když ji zaplatí tak zase konec. Případě mě udá jako řídiče, nebo někoho jiného.

Má vůbec nějaký smysl chodit na MP, když bych eventuálně zaplatil po výzvě od SO?
Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: PJ 08 Října 2016, 01:25:43
jj, tak nějak by to mělo probíhat.

Když to půjdete vyřídit na MP, máte šanci že vám nabídnou méně, než co by nabídnul SO provozovateli. Nebo taky naopak - to vám nikdo nevyvěští.
Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: S.M-A-RT 08 Října 2016, 08:23:44
OT: enzym: Jak to je tedy na teto (https://goo.gl/maps/jsjQdmvxPkT2) silnici? Jedna se o obousmernou komunikaci kde sirka dle meho nazoru neni ani ty 3m. Aby se auta mohla vyhnout, jsou zde dve rozsirena mista ovsem v tom hornim celkem radi parkuji zahradkari kdy pak auta ktera se chteji vyhnout musi bud zcouvat do neprehledne zatacky nebo cely kopec zpet nahoru.

Udavat nikoho nebudu, spis zda-li neni moznost protlacit tam treba zluty pas (navic na tom spodnim zlute pasy jsou, tudiz pozadat o neco jako obnovu znaceni? ).
Název: Re:parkování v zákazu zastavení
Přispěvatel: enzym 08 Října 2016, 09:09:38
Pořád platí, že při stání musí zůstat šířka 6 m, takže tam nemají co stát. Takže těžko říct, zda by V 12c či v 12 d někdo respektoval, za pokus to určitě stojí. Šířka pod 3 m - může být OK, pokud jde o účelovou, nikoli místní komunikaci.